Sonda Lambda Diesel 2.2 163KM
1, 2
Mam pytanko czy ktoś orientuje się jaka jest sonda w modelu 2.2 Diesel 163KM 2009r. Chodzi mi o producenta oraz może jakiś numer katalogowy. Oraz może ktoś się orientuje czy jak już jedna uległa awarii to należy wymienić wszystkie o ile ich jest więcej oraz jaka jest orientacyjna żywotność?
-
Dawido
1. Uzupełnij dane w profilu o miejscowość ( Katowice )
2. Producent sondy to DENSO, Ile ich masz?
2. Jeśli Twój mechanik nie ma doświadczenia z Mazdą, nie płać za jego naukę na Twoim samochodzie... W Twoim regionie jest Tadziol – memberlist.php?mode=viewprofile&u=2519
2. Producent sondy to DENSO, Ile ich masz?
2. Jeśli Twój mechanik nie ma doświadczenia z Mazdą, nie płać za jego naukę na Twoim samochodzie... W Twoim regionie jest Tadziol – memberlist.php?mode=viewprofile&u=2519
Sprawa wyglada tak ze jakies dwa tygodnie temu wyskoczył mi check engine auto wskoczylo na tryb awaryjny. Po pracy jak wracałem kontrolka nadal sie swiecila ale auto szlo juz normalnie. Skasowalem blad P0154- obwod sondy lambda-nieprawidlowe dzialanie(bank 2 sonda 1). Teraz sytuacja sie powtarza i dziwi mnie tylko to ze jesli sonda padla to dlaczego nie wywala bledu od reki tylko po czasie?
- Od: 24 cze 2014, 23:45
- Posty: 15
- Skąd: Nuneaton UK
- Auto: Mazda 6 2.2D 163KM R2 2010R
malek21 napisał(a):dziwi mnie tylko to ze jesli sonda padla to dlaczego nie wywala bledu od reki tylko po czasie?
to powinno wyjaśnieć dlaczego "po czasie"
The MIL illuminates if the PCM detects the above malfunction condition in two consecutive drive cycles or in one drive cycle while the DTC for the same malfunction has been stored in the PCM.
możliwe przyczyny:
• Engine coolant leakage
• A/F sensor looseness
• Exhaust gas leakage from exhaust manifold
• Intermittent open or short circuit between PCM terminal 93 and A/F sensor terminal A
• Intermittent open or short circuit between PCM terminal 85 and A/F sensor terminal B
• A/F sensor malfunction
• Insufficient compression
• PCM malfunction
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Panowie potrzebuję sprawdzić sprawność tej mojej nieszczęsnej sondy i tak dokładnie to nie wiem ktorymi opcjami w ForScan to zrobic i jakie wartosci powinny wskazywać. Może ktoś mógłby to sprawdzić u siebie i mi pomóc.
- Od: 24 cze 2014, 23:45
- Posty: 15
- Skąd: Nuneaton UK
- Auto: Mazda 6 2.2D 163KM R2 2010R
Twój błąd (P0154) mówi o braku działania sondy (no activity)... Jezeli raz działa, a raz nie...
to prawdopodobna przyczyna to kable...
Czy je sprawdzałeś?
Poszukaj PIDy HO2S
to prawdopodobna przyczyna to kable...
Czy je sprawdzałeś?
Poszukaj PIDy HO2S
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Żeby w razie zwary ch... nie strzelił kompa. Sondę wymieniłem, ale czy we wtyczce wszystko ok to nie wiem może ktoś mi powie jakie mają być wartości na odpowiednich kolorach. Najlepiej to gdyby ktos podejrzał to u siebie w ForScanie.
- Od: 24 cze 2014, 23:45
- Posty: 15
- Skąd: Nuneaton UK
- Auto: Mazda 6 2.2D 163KM R2 2010R
malek21 sluchaj co koledzy Ci mowia bo troche lepiej znaja sie na tym. Ja pierwszy raz slysze, zeby ktos wstawial bezpiecznik pomiedzy sonde i komputer. Jak Ci Wojtek napisal jezeli nie ma bledow i silnik pracuje poprawnie to nie ma sensu doszukiwac sie problemow.
Po pierwszym skasowaniu błędu przez 2 tygodnie też było spoko i znowu wywaliło. Teraz jest dobrze jednak nie wiem na jak długo. Chcę wszystko sprawdzić programem, żeby mieć pewność, że jest ok bo nie chcę pojechać w trasę i wlec się w trybie awaryjnym. Będę miał czas to sprawdzę dokładnie kable póki co może ktoś sprawdzi to u siebie. Takie dane przydadzą się potomnym.
- Od: 24 cze 2014, 23:45
- Posty: 15
- Skąd: Nuneaton UK
- Auto: Mazda 6 2.2D 163KM R2 2010R
Dane z Forscana niewiele Tobie dadzą, bo nikt nie wie jak to ma wyglądać i w jakim zakresie
A sondę bada się na zwarcia i ewentualnie rezystancję. Ale z doświadczenia ( mojego i innych ) jak są błędy od sondy to wymiana jest nieunikniona.
A sondę bada się na zwarcia i ewentualnie rezystancję. Ale z doświadczenia ( mojego i innych ) jak są błędy od sondy to wymiana jest nieunikniona.
malek21 napisał(a):Teraz jest dobrze jednak nie wiem na jak długo
Jeżeli po wymianie sondy jest dobrze, to była to "ta" przyczyna...
Zajmij sie tematem jak błędy powrócą...
ps, dzięki tadziol
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
podłączę się. Gdzie najlepiej kupić sondę lambda (Denso)? Pali mi się "check" na desce więc chyba bez wymiany się nie obędzie... i nie chce zabić DPFa...
Dopisano 23 gru 2014 19:51:
podłączę się. Gdzie najlepiej kupić sondę lambda (Denso)? Pali mi się "check" na desce więc chyba bez wymiany się nie obędzie... i nie chce zabić DPFa...
Dopisano 23 gru 2014 19:51:
podłączę się. Gdzie najlepiej kupić sondę lambda (Denso)? Pali mi się "check" na desce więc chyba bez wymiany się nie obędzie... i nie chce zabić DPFa...
- Od: 7 kwi 2009, 15:52
- Posty: 33
- Auto: M6 GH 2.2 MZR-CD 163KM
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6