Sonda Lambda Diesel 2.2 163KM

Postprzez Dawido » 23 mar 2013, 15:14

Mam pytanko czy ktoś orientuje się jaka jest sonda w modelu 2.2 Diesel 163KM 2009r. Chodzi mi o producenta oraz może jakiś numer katalogowy. Oraz może ktoś się orientuje czy jak już jedna uległa awarii to należy wymienić wszystkie o ile ich jest więcej oraz jaka jest orientacyjna żywotność?
Dawido
 

Postprzez smile » 7 kwi 2013, 22:55

1. Uzupełnij dane w profilu o miejscowość ( Katowice )
2. Producent sondy to DENSO, Ile ich masz?
2. Jeśli Twój mechanik nie ma doświadczenia z Mazdą, nie płać za jego naukę na Twoim samochodzie... W Twoim regionie jest Tadziol – memberlist.php?mode=viewprofile&u=2519
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez malek21 » 19 paź 2014, 14:53

Sprawa wyglada tak ze jakies dwa tygodnie temu wyskoczył mi check engine auto wskoczylo na tryb awaryjny. Po pracy jak wracałem kontrolka nadal sie swiecila ale auto szlo juz normalnie. Skasowalem blad P0154- obwod sondy lambda-nieprawidlowe dzialanie(bank 2 sonda 1). Teraz sytuacja sie powtarza i dziwi mnie tylko to ze jesli sonda padla to dlaczego nie wywala bledu od reki tylko po czasie?
Początkujący
 
Od: 24 cze 2014, 23:45
Posty: 15
Skąd: Nuneaton UK
Auto: Mazda 6 2.2D 163KM R2 2010R

Postprzez Wojtek » 19 paź 2014, 21:11

malek21 napisał(a):dziwi mnie tylko to ze jesli sonda padla to dlaczego nie wywala bledu od reki tylko po czasie?

to powinno wyjaśnieć dlaczego "po czasie"
The MIL illuminates if the PCM detects the above malfunction condition in two consecutive drive cycles or in one drive cycle while the DTC for the same malfunction has been stored in the PCM.


możliwe przyczyny:
• Engine coolant leakage
• A/F sensor looseness
• Exhaust gas leakage from exhaust manifold
• Intermittent open or short circuit between PCM terminal 93 and A/F sensor terminal A
• Intermittent open or short circuit between PCM terminal 85 and A/F sensor terminal B
• A/F sensor malfunction
• Insufficient compression
• PCM malfunction
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/483)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez malek21 » 6 lis 2014, 14:44

Pytanie obecnie mam sondę o numerze MCG R2AA Denso 02M194381czy mogę ją zastąpić 02M304381?
Początkujący
 
Od: 24 cze 2014, 23:45
Posty: 15
Skąd: Nuneaton UK
Auto: Mazda 6 2.2D 163KM R2 2010R

Postprzez malek21 » 13 lis 2014, 22:15

Panowie potrzebuję sprawdzić sprawność tej mojej nieszczęsnej sondy i tak dokładnie to nie wiem ktorymi opcjami w ForScan to zrobic i jakie wartosci powinny wskazywać. Może ktoś mógłby to sprawdzić u siebie i mi pomóc.
Początkujący
 
Od: 24 cze 2014, 23:45
Posty: 15
Skąd: Nuneaton UK
Auto: Mazda 6 2.2D 163KM R2 2010R

Postprzez Wojtek » 13 lis 2014, 23:15

Twój błąd (P0154) mówi o braku działania sondy (no activity)... Jezeli raz działa, a raz nie...
to prawdopodobna przyczyna to kable...
Czy je sprawdzałeś? :>


Poszukaj PIDy HO2S
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/483)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez malek21 » 14 lis 2014, 00:02

No właśnie te cholerne kable tez podejrzewam bo w puszce pod maska sa już ślady śniedzi, tylko powiedz mi które bezpieczniki ją zasilają.
Początkujący
 
Od: 24 cze 2014, 23:45
Posty: 15
Skąd: Nuneaton UK
Auto: Mazda 6 2.2D 163KM R2 2010R

Postprzez Wojtek » 14 lis 2014, 07:14

Miałem na myśli wiązkę kabli od sondy do komputera...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/483)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez malek21 » 14 lis 2014, 12:52

Ale miedzy kompem, a sonda są jeszcze chyba bezpieczniki tak myślę.
Początkujący
 
Od: 24 cze 2014, 23:45
Posty: 15
Skąd: Nuneaton UK
Auto: Mazda 6 2.2D 163KM R2 2010R

Postprzez smile » 14 lis 2014, 19:34

A po co bezpieczniki na sondzie?! Jeśli we wtyczce od sondy wszystko ok, to wymień sondę. Bo do wiosny będziesz szukać bezpieczników od sondy.................
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez malek21 » 15 lis 2014, 02:02

Żeby w razie zwary ch... nie strzelił kompa. Sondę wymieniłem, ale czy we wtyczce wszystko ok to nie wiem może ktoś mi powie jakie mają być wartości na odpowiednich kolorach. Najlepiej to gdyby ktos podejrzał to u siebie w ForScanie.
Początkujący
 
Od: 24 cze 2014, 23:45
Posty: 15
Skąd: Nuneaton UK
Auto: Mazda 6 2.2D 163KM R2 2010R

Postprzez Wojtek » 15 lis 2014, 07:10

Czy po wymianie sondy wszystko jest ok?
Brak błędów?
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/483)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez CudownyBocianek » 15 lis 2014, 15:52

malek21 sluchaj co koledzy Ci mowia bo troche lepiej znaja sie na tym. Ja pierwszy raz slysze, zeby ktos wstawial bezpiecznik pomiedzy sonde i komputer. Jak Ci Wojtek napisal jezeli nie ma bledow i silnik pracuje poprawnie to nie ma sensu doszukiwac sie problemow.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2013, 22:29
Posty: 315 (0/8)
Auto: Mazda 6 GH Kombi R2AA 2009 rok, Mazda 3 BK Hatchback Y6 2007 rok

Postprzez malek21 » 16 lis 2014, 16:41

Po pierwszym skasowaniu błędu przez 2 tygodnie też było spoko i znowu wywaliło. Teraz jest dobrze jednak nie wiem na jak długo. Chcę wszystko sprawdzić programem, żeby mieć pewność, że jest ok bo nie chcę pojechać w trasę i wlec się w trybie awaryjnym. Będę miał czas to sprawdzę dokładnie kable póki co może ktoś sprawdzi to u siebie. Takie dane przydadzą się potomnym.
Początkujący
 
Od: 24 cze 2014, 23:45
Posty: 15
Skąd: Nuneaton UK
Auto: Mazda 6 2.2D 163KM R2 2010R

Postprzez smile » 16 lis 2014, 17:07

Dane z Forscana niewiele Tobie dadzą, bo nikt nie wie jak to ma wyglądać i w jakim zakresie :)
A sondę bada się na zwarcia i ewentualnie rezystancję. Ale z doświadczenia ( mojego i innych ) jak są błędy od sondy to wymiana jest nieunikniona.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez tadziol » 16 lis 2014, 18:01

smile napisał(a):nikt nie wie jak to ma wyglądać i w jakim zakresie

tak ma wyglądać....

am3zzw00004090.png
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Wojtek » 17 lis 2014, 11:24

malek21 napisał(a):Teraz jest dobrze jednak nie wiem na jak długo

Jeżeli po wymianie sondy jest dobrze, to była to "ta" przyczyna...
Zajmij sie tematem jak błędy powrócą...

ps, dzięki tadziol ;)
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/483)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez malek21 » 17 lis 2014, 14:20

Nie chciałbym do tego czasu wykończyć DPF-a.
Początkujący
 
Od: 24 cze 2014, 23:45
Posty: 15
Skąd: Nuneaton UK
Auto: Mazda 6 2.2D 163KM R2 2010R

Postprzez X-RAY » 23 gru 2014, 19:32

podłączę się. Gdzie najlepiej kupić sondę lambda (Denso)? Pali mi się "check" na desce więc chyba bez wymiany się nie obędzie... i nie chce zabić DPFa...

Dopisano 23 gru 2014 19:51:

podłączę się. Gdzie najlepiej kupić sondę lambda (Denso)? Pali mi się "check" na desce więc chyba bez wymiany się nie obędzie... i nie chce zabić DPFa...
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2009, 15:52
Posty: 33
Auto: M6 GH 2.2 MZR-CD 163KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6