Ciszej w dieslu Mazdy – Kalibracja wtryskiwaczy silnika
Ważne jest aby te warunki były spełnione także podczas całego procesu kalibracji. U mnie zauważam że MAF zazwyczaj przekłamuję temperaturę(zawyża), ale jak podnoszę obroty, lub silnik pochodzi dłużej to temperatura spada o kilka stopni.
krystian77 napisał(a):Ważne jest aby te warunki były spełnione także podczas całego procesu kalibracji. U mnie zauważam że MAF zazwyczaj przekłamuję temperaturę(zawyża), ale jak podnoszę obroty, lub silnik pochodzi dłużej to temperatura spada o kilka stopni.
No właśnie muszę dzisiaj sprawdzić bo wczoraj ciężko było o stabilną temperaturę wymaganych parametrów. Może dzisiaj się uda
No właśnie wcześniej jeden z kolegów pisał że wieczorem mu nie poszło, a na drugi dzień się udało. Proponuje wam zlogować proces kalibracji zgodnie z instrukcją na stronie http://forscan.org/contactus.html, i zgłosić błąd autorom. Jeśli w programie rzeczywiście jest błąd to może podeślą wam wersję "testową" z poprawionym błędem. Ja w ten sposób otrzymałem trzy wersje testowe. 
Witam
Dziś dostałem odpowiedź od FORscan Team oto ona:
"Hello,
According to the log, test is normally started, performed for 1.5-2 mins, then ECU returns error code. Usually it happens when some vehicle conditions are not in range required by test. But the test conditions we can check (coolant, intake air and fuel temperatures) are ok (in required bounds). So, at this moment no idea what may be wrong....
Regards,
FORScan Team"
więc pozostaje czekać
Pozdrawiam
Dziś dostałem odpowiedź od FORscan Team oto ona:
"Hello,
According to the log, test is normally started, performed for 1.5-2 mins, then ECU returns error code. Usually it happens when some vehicle conditions are not in range required by test. But the test conditions we can check (coolant, intake air and fuel temperatures) are ok (in required bounds). So, at this moment no idea what may be wrong....
Regards,
FORScan Team"
więc pozostaje czekać
Pozdrawiam
Raczej nie ma na co czekać, bo ewidentnie nie ma to związku z programem, a z Twoja Mazdą. Skoro ECU zwraca błąd to oznacza to ni mniej ni więcej tylko to, że faktycznie błąd wystąpił. To tak gwoli ścisłości po przetłumaczeniu co autorzy ForScan mieli na myśli.
W ich opisie ważna jest temperatura powietrza, paliwa i płynu chłodzącego. Ale osobiście zauważyłem że temperatura powietrza na zewnątrz (ta na wyświetlaczu) również musi być większa od około 12 stopni.
Wysłane z mojego C5303
Wysłane z mojego C5303
W GH mam trochę łatwiej bo są dwa pidy INJ_LRN_F1 i INJ_LRN_F2,które zwracają przyczynę niepowodzenia kalibracji. Jest ich 26, oprócz np. asymetrii w cylindrach uszkodzonych części są też wymagana regeneracja DPF, regeneracja/ studzenie DPF, włączona dmuchawa, A/C, wspomaganie kierownicy w działaniu, wymagana kalibracja EGR/ MAF, itp.
Witam.
Mi również nie chce przejść kalibracja tylko wyskakuje błąd chociaż wczoraj jak próbowałem to gasł a dziś nie. W mojej Mazdzie obroty nie przekraczają nawet 1000 obr. Dziś za pierwszym razem 3 razy zafalował obrotami i wyskoczył błąd w kalibracji a później nawet nie próbował nic robić tylko błąd wywalało
Mi również nie chce przejść kalibracja tylko wyskakuje błąd chociaż wczoraj jak próbowałem to gasł a dziś nie. W mojej Mazdzie obroty nie przekraczają nawet 1000 obr. Dziś za pierwszym razem 3 razy zafalował obrotami i wyskoczył błąd w kalibracji a później nawet nie próbował nic robić tylko błąd wywalało
Bo kalibracja z widocznym błędem nie przejdzie, trzeba go skasować i dopiero wtedy ponowic próbę kalibracji 
I jeszcze jedno, proponuję kalibrowac np w garażu lub coś, teraz pogody są dość mroźne i np powietrze w IAT może nie mieścić się w minimalnej dopuszczalnej temp.
I jeszcze jedno, proponuję kalibrowac np w garażu lub coś, teraz pogody są dość mroźne i np powietrze w IAT może nie mieścić się w minimalnej dopuszczalnej temp.
Janusz626 napisał(a):(...) I jeszcze jedno, proponuję kalibrowac np w garażu lub coś, teraz pogody są dość mroźne i np powietrze w IAT może nie mieścić się w minimalnej dopuszczalnej temp.
I to jest sedno.
Ostatnio edytowano 1 sie 2015, 16:30 przez kubsztyk, łącznie edytowano 1 raz
Mam pytanie dotyczące interface'u do połączenia z komputerem, który umożliwia odczyt PIDów związanych z korektami wtrysków i uruchomieniem kalibracji. Kilka tygodni temu kupiłem tani (35zł) chiński interface na bluetooth. Niestety nie pobiera informacji związanych z wtryskami. Z ForScanem w ogóle się nie łączy. Czy do uruchomienia kalibracji potrzeba jakiegoś specjalnego interface'u ? Domyślam się, że problem tkwi w jakości sprzętu, który zakupiłem. Wolę jednak się upewnić przed zakupem kolejnego urządzenia.
- Od: 25 wrz 2014, 10:57
- Posty: 9
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 6 MZR-CD RF5C 121KM 2005
lukasz85lodz napisał(a): Czy do uruchomienia kalibracji potrzeba jakiegoś specjalnego interface'u ? Domyślam się, że problem tkwi w jakości sprzętu, który zakupiłem.
Ja ma coś takiego

łączy się i widzi kalibrację ale przerywa i nie wiem czy to nie jest wina tego interfacu bo w aucie wszystko wporządku
Widzę, że twój interface jest zdecydowanie droższy. Będę musiał w coś takiego zainwestować. Dane z komputera są mi niezbędne do zakończenia walki z samochodem po nieudolnym mechaniku, nieuczciwym sprzedawcy wtrysków itd. Powodzenia w uruchomieniu procesu kalibracji.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 25 wrz 2014, 10:57
- Posty: 9
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 6 MZR-CD RF5C 121KM 2005
Ja też ma taniego chińskiego ELM327 i dział bez problemu. Łączy ci się po bluetooth z komputerem, Sprawdziłeś na jakim porcie COM, wskazałeś ręcznie COM do Forscana?
Sprawdzałem na dwóch laptopach. Ustawiałem ręcznie port COM. To coś co kupiłem w innych programach jest w stanie odczytać tylko podstawowe dane jak obroty silnika, temperatura itp. W ScanXL logi zwracają pełno błędów w trakcie komunikacji z PID'ami. W którymś wątku na forum ForScana przeczytałem, że w przypadku kiepskiego interfac'u łączonego przez bluetooth niska prędkość transferu danych powoduję przekroczenie limitu i wywołanie wyjątku TimeOut. Tu zapewne tak jest, bo po niespełna 4 sekundach zwraca komunikat o braku połączenia z samochodem.
- Od: 25 wrz 2014, 10:57
- Posty: 9
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 6 MZR-CD RF5C 121KM 2005
Witam. Jakie są dopuszczalne korekty wtryskiwaczy , bo na for scan pokazał
wtrysk 1 – 5,21mm
wtrysk 2 – 0mm
wtrysk 3 – 0mm
wtrysk 4 -1,46mm
widać , że wtryski 2 i 3 są w dobrym stanie , najgorszy jest 1 ale jaka jest dopuszczalna odchyłka na wtryskach ?
wtrysk 1 – 5,21mm
wtrysk 2 – 0mm
wtrysk 3 – 0mm
wtrysk 4 -1,46mm
widać , że wtryski 2 i 3 są w dobrym stanie , najgorszy jest 1 ale jaka jest dopuszczalna odchyłka na wtryskach ?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6