Ciszej w dieslu Mazdy – Kalibracja wtryskiwaczy silnika

Postprzez krystian77 » 26 paź 2014, 11:51

Ważne jest aby te warunki były spełnione także podczas całego procesu kalibracji. U mnie zauważam że MAF zazwyczaj przekłamuję temperaturę(zawyża), ale jak podnoszę obroty, lub silnik pochodzi dłużej to temperatura spada o kilka stopni.
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 18:10
Posty: 181 (4/19)
Skąd: Piotrków Trybunalski, Radomsko
Auto: M6 GL 2.2 SH (2016r.)
M6 GH 2.0 MZR-CD (2008r.)
ex. 323F BA Z5 (1998r.)
ex. 323 BF (1989r.)

Postprzez tomekexp » 26 paź 2014, 11:55

O Ciekawe muszę sprawdzić, ale nie wiem czemu nie wkręca się na 1500 obrotów tylko na 1200 a potem obniża aż auto gaśnie.
Początkujący
 
Od: 23 paź 2014, 13:47
Posty: 10 (1/0)
Auto: Mazda 6 2.0 CD (RF5C) 2005r. Kombi

Postprzez Siwy_Płock » 26 paź 2014, 12:11

krystian77 napisał(a):Ważne jest aby te warunki były spełnione także podczas całego procesu kalibracji. U mnie zauważam że MAF zazwyczaj przekłamuję temperaturę(zawyża), ale jak podnoszę obroty, lub silnik pochodzi dłużej to temperatura spada o kilka stopni.

No właśnie muszę dzisiaj sprawdzić bo wczoraj ciężko było o stabilną temperaturę wymaganych parametrów. Może dzisiaj się uda
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2014, 21:42
Posty: 106 (0/1)
Skąd: Płock

Postprzez krystian77 » 26 paź 2014, 12:34

No właśnie wcześniej jeden z kolegów pisał że wieczorem mu nie poszło, a na drugi dzień się udało. Proponuje wam zlogować proces kalibracji zgodnie z instrukcją na stronie http://forscan.org/contactus.html, i zgłosić błąd autorom. Jeśli w programie rzeczywiście jest błąd to może podeślą wam wersję "testową" z poprawionym błędem. Ja w ten sposób otrzymałem trzy wersje testowe. :)
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 18:10
Posty: 181 (4/19)
Skąd: Piotrków Trybunalski, Radomsko
Auto: M6 GL 2.2 SH (2016r.)
M6 GH 2.0 MZR-CD (2008r.)
ex. 323F BA Z5 (1998r.)
ex. 323 BF (1989r.)

Postprzez tomekexp » 27 paź 2014, 18:20

Witam
Dziś dostałem odpowiedź od FORscan Team oto ona:

"Hello,

According to the log, test is normally started, performed for 1.5-2 mins, then ECU returns error code. Usually it happens when some vehicle conditions are not in range required by test. But the test conditions we can check (coolant, intake air and fuel temperatures) are ok (in required bounds). So, at this moment no idea what may be wrong....

Regards,
FORScan Team"


więc pozostaje czekać

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 23 paź 2014, 13:47
Posty: 10 (1/0)
Auto: Mazda 6 2.0 CD (RF5C) 2005r. Kombi

Postprzez krzych » 27 paź 2014, 19:18

Raczej nie ma na co czekać, bo ewidentnie nie ma to związku z programem, a z Twoja Mazdą. Skoro ECU zwraca błąd to oznacza to ni mniej ni więcej tylko to, że faktycznie błąd wystąpił. To tak gwoli ścisłości po przetłumaczeniu co autorzy ForScan mieli na myśli.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez tomekexp » 27 paź 2014, 19:21

Tak tyle zobaczyli w logach i mazda zwraca błąd po zgaśnięciu silnika wcześniej procedura jest ok, zastanawiają mnie te niskie obroty. Przydałby się jeszcze ktoś z mazdą z 2005 r przed lift .
Początkujący
 
Od: 23 paź 2014, 13:47
Posty: 10 (1/0)
Auto: Mazda 6 2.0 CD (RF5C) 2005r. Kombi

Postprzez gadula » 27 paź 2014, 22:00

W ich opisie ważna jest temperatura powietrza, paliwa i płynu chłodzącego. Ale osobiście zauważyłem że temperatura powietrza na zewnątrz (ta na wyświetlaczu) również musi być większa od około 12 stopni.

Wysłane z mojego C5303
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2910 (3/26)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez krystian77 » 28 paź 2014, 00:12

W GH mam trochę łatwiej bo są dwa pidy INJ_LRN_F1 i INJ_LRN_F2,które zwracają przyczynę niepowodzenia kalibracji. Jest ich 26, oprócz np. asymetrii w cylindrach uszkodzonych części są też wymagana regeneracja DPF, regeneracja/ studzenie DPF, włączona dmuchawa, A/C, wspomaganie kierownicy w działaniu, wymagana kalibracja EGR/ MAF, itp.
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 18:10
Posty: 181 (4/19)
Skąd: Piotrków Trybunalski, Radomsko
Auto: M6 GL 2.2 SH (2016r.)
M6 GH 2.0 MZR-CD (2008r.)
ex. 323F BA Z5 (1998r.)
ex. 323 BF (1989r.)

Postprzez Kristof11 » 29 paź 2014, 16:32

Witam.
Mi również nie chce przejść kalibracja tylko wyskakuje błąd chociaż wczoraj jak próbowałem to gasł a dziś nie. W mojej Mazdzie obroty nie przekraczają nawet 1000 obr. Dziś za pierwszym razem 3 razy zafalował obrotami i wyskoczył błąd w kalibracji a później nawet nie próbował nic robić tylko błąd wywalało :|
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2013, 09:12
Posty: 19 (5/0)
Skąd: Płock
Auto: Mazda 6 GY, 2.0 RF-5C, 2004r. 121KM

Postprzez Janusz626 » 29 paź 2014, 18:58

Bo kalibracja z widocznym błędem nie przejdzie, trzeba go skasować i dopiero wtedy ponowic próbę kalibracji :)
I jeszcze jedno, proponuję kalibrowac np w garażu lub coś, teraz pogody są dość mroźne i np powietrze w IAT może nie mieścić się w minimalnej dopuszczalnej temp.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez kubsztyk » 29 paź 2014, 19:03

Janusz626 napisał(a):(...) I jeszcze jedno, proponuję kalibrowac np w garażu lub coś, teraz pogody są dość mroźne i np powietrze w IAT może nie mieścić się w minimalnej dopuszczalnej temp.

I to jest sedno.
Ostatnio edytowano 1 sie 2015, 16:30 przez kubsztyk, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Kristof11 » 30 paź 2014, 19:12

Ale błąd nie jest w ECU tylko podczas samej kalibracji wyrzuca "Procedura serwisowa została przerwana, proszę skontaktować się z autorem" wiec nie mam czego kasowac
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2013, 09:12
Posty: 19 (5/0)
Skąd: Płock
Auto: Mazda 6 GY, 2.0 RF-5C, 2004r. 121KM

Postprzez lukasz85lodz » 12 lis 2014, 10:37

Mam pytanie dotyczące interface'u do połączenia z komputerem, który umożliwia odczyt PIDów związanych z korektami wtrysków i uruchomieniem kalibracji. Kilka tygodni temu kupiłem tani (35zł) chiński interface na bluetooth. Niestety nie pobiera informacji związanych z wtryskami. Z ForScanem w ogóle się nie łączy. Czy do uruchomienia kalibracji potrzeba jakiegoś specjalnego interface'u ? Domyślam się, że problem tkwi w jakości sprzętu, który zakupiłem. Wolę jednak się upewnić przed zakupem kolejnego urządzenia.
Początkujący
 
Od: 25 wrz 2014, 10:57
Posty: 9
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 6 MZR-CD RF5C 121KM 2005

Postprzez tomekexp » 12 lis 2014, 11:49

lukasz85lodz napisał(a): Czy do uruchomienia kalibracji potrzeba jakiegoś specjalnego interface'u ? Domyślam się, że problem tkwi w jakości sprzętu, który zakupiłem.


Ja ma coś takiego
Obrazek
łączy się i widzi kalibrację ale przerywa i nie wiem czy to nie jest wina tego interfacu bo w aucie wszystko wporządku
Początkujący
 
Od: 23 paź 2014, 13:47
Posty: 10 (1/0)
Auto: Mazda 6 2.0 CD (RF5C) 2005r. Kombi

Postprzez lukasz85lodz » 14 lis 2014, 15:12

Widzę, że twój interface jest zdecydowanie droższy. Będę musiał w coś takiego zainwestować. Dane z komputera są mi niezbędne do zakończenia walki z samochodem po nieudolnym mechaniku, nieuczciwym sprzedawcy wtrysków itd. Powodzenia w uruchomieniu procesu kalibracji.

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 25 wrz 2014, 10:57
Posty: 9
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 6 MZR-CD RF5C 121KM 2005

Postprzez krystian77 » 14 lis 2014, 15:44

Ja też ma taniego chińskiego ELM327 i dział bez problemu. Łączy ci się po bluetooth z komputerem, Sprawdziłeś na jakim porcie COM, wskazałeś ręcznie COM do Forscana?
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 18:10
Posty: 181 (4/19)
Skąd: Piotrków Trybunalski, Radomsko
Auto: M6 GL 2.2 SH (2016r.)
M6 GH 2.0 MZR-CD (2008r.)
ex. 323F BA Z5 (1998r.)
ex. 323 BF (1989r.)

Postprzez lukasz85lodz » 14 lis 2014, 16:23

Sprawdzałem na dwóch laptopach. Ustawiałem ręcznie port COM. To coś co kupiłem w innych programach jest w stanie odczytać tylko podstawowe dane jak obroty silnika, temperatura itp. W ScanXL logi zwracają pełno błędów w trakcie komunikacji z PID'ami. W którymś wątku na forum ForScana przeczytałem, że w przypadku kiepskiego interfac'u łączonego przez bluetooth niska prędkość transferu danych powoduję przekroczenie limitu i wywołanie wyjątku TimeOut. Tu zapewne tak jest, bo po niespełna 4 sekundach zwraca komunikat o braku połączenia z samochodem.
Załączniki
forscan.png
Początkujący
 
Od: 25 wrz 2014, 10:57
Posty: 9
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 6 MZR-CD RF5C 121KM 2005

Postprzez tomekexp » 14 lis 2014, 16:27

U mnie jak się tak robi to pomaga mocne dociśnięcie interfejsu do gniazda w samochodzie.
Początkujący
 
Od: 23 paź 2014, 13:47
Posty: 10 (1/0)
Auto: Mazda 6 2.0 CD (RF5C) 2005r. Kombi

Postprzez klosek6 » 23 lis 2014, 21:01

Witam. Jakie są dopuszczalne korekty wtryskiwaczy , bo na for scan pokazał
wtrysk 1 – 5,21mm
wtrysk 2 – 0mm
wtrysk 3 – 0mm
wtrysk 4 -1,46mm

widać , że wtryski 2 i 3 są w dobrym stanie , najgorszy jest 1 ale jaka jest dopuszczalna odchyłka na wtryskach ?
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2007, 20:25
Posty: 194 (1/1)
Skąd: Ostróda
Auto: Mazda 6 GJ Kombi 2013 rok 2,2 150Km SH01Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6