Mazda 1.6 czy 2.0
Strona 1 z 1
Witam forumowicze,
Czas przystąpić do szczęśliwych posiadaczy Mazdy. W kręgu mojego zainteresowania jest mazda 3 powyżej 2007r. z silnikiem benzynowym 1.6 lub 2.0 ( alternatywa mazda 6 2.0 147km ). I tutaj zaczynają się schody. Jeśli chodzi o mazdę 1.6 to jest to w miarę bezawaryjna jednostka ale niestety mułowata jak dla mnie. Natomiast silnik 2.0 ma swoje wady jak i wyższe spalanie. Obecnie poruszam się po mieście ( dystanse max 5 km ) . Co byście mi polecili? Na co w ogóle zwrócić uwagę przy zakupie? ( oprócz blacharki ). Chciałbym nabyć wersję 2.0 jednak mam pewne obawy.
Pozdrawiam i dziękuje za jakiekolwiek opinie.
Czas przystąpić do szczęśliwych posiadaczy Mazdy. W kręgu mojego zainteresowania jest mazda 3 powyżej 2007r. z silnikiem benzynowym 1.6 lub 2.0 ( alternatywa mazda 6 2.0 147km ). I tutaj zaczynają się schody. Jeśli chodzi o mazdę 1.6 to jest to w miarę bezawaryjna jednostka ale niestety mułowata jak dla mnie. Natomiast silnik 2.0 ma swoje wady jak i wyższe spalanie. Obecnie poruszam się po mieście ( dystanse max 5 km ) . Co byście mi polecili? Na co w ogóle zwrócić uwagę przy zakupie? ( oprócz blacharki ). Chciałbym nabyć wersję 2.0 jednak mam pewne obawy.
Pozdrawiam i dziękuje za jakiekolwiek opinie.
- Od: 9 lis 2014, 11:50
- Posty: 14
- Skąd: Gniezno
- Auto: Mazda 3 BL Y6 2009r.
kamiś napisał(a):Co byście mi polecili?
kamiś napisał(a):Jeśli chodzi o mazdę 1.6 to jest to w miarę bezawaryjna jednostka ale niestety mułowata jak dla mnie. Natomiast silnik 2.0 ma swoje wady jak i wyższe spalanie.
Po części sam sobie odpowiedziałeś na pytanie. Jeżeli 1.6 jest dla ciebie za słaba to bierz 2.0 i po problemie, aczkolwiek 1.6 jest więcej na rynku i łatwiej znaleźć dobrze utrzymaną sztukę. Musisz sobie ustalić priorytet, czy na pierwszym miejscu stawiasz bezwzględnie na ekonomię czy wolisz mieć więcej pod maską, kosztem spalania etc..
2.0 pali koło 1l więcej.
kamiś napisał(a):Na co w ogóle zwrócić uwagę przy zakupie?
Milion razy poruszane na forum. Poszukaj, poczytaj.
viewtopic.php?f=114&t=123472
ja mam 1.6 16v w tej chwili tego zaluje – bierz dwulitrowa i sie nie zastanawiaj, i wyposazenie exclusive albo top sport! jak ja wrzucisz do komory gazowej to roznica spalania bedzie znikoma... moja i tak potrafi 13 zjesc jak mocno jej depcze... wiec dwulitrowa duzo wiecej nie wezmie ![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Fred.X napisał(a):może sie okazać, że spali mniejgr3mlin napisał(a):. wiec dwulitrowa duzo wiecej nie wezmie
Jasne, szczególnie po mieście i na krótkich dystansach.
Na miasto 1.6 jest w pełni wystarczające, chyba że trafi się jakiś zamulony egzemplarz.
- Od: 1 gru 2013, 11:45
- Posty: 89
- Skąd: Poznań
- Auto: MAZDA 3 BK 1,6 MZR, Velocity Red Mica 2004
Dzięki za odpowiedzi.
Co do mojego wyboru. Mazdę potrzebuję na dojazd do pracy 7km w jedną stronę. W korkach mało co stoję za to mam dużo świateł i znaków Stop. Trasy robię b.sporadycznie ( mam służbowego diesla ) a nawet gdy przyjdzie mi zmienić pracę i dojeżdżać dalej do pracy w grę wchodzi gaz.
Kolega z pracy kupił sobie mazdę 1.6l ( 2004 rok, przebieg 128 tyś km ) i pali mu 8,2-8,5l na identycznym dystansie ( jesteśmy sąsiadami ). Po zagazowaniu pali mu 9,2-9,4l.
Ja chciałbym mieć ciutkę więcej koni pod nogą. Wcześniej miałem mitsubishi colta 1.3 75km i na światłach mazda 1.6l odstawała ( przeliczając konie na masę to mazda wypada lepiej ).
Duża wątpliwość jaka mnie nachodzi odnośnie silnika 2.0 to problem z kolektorem ssącym ( układu przesłony zmieniającej jego długość tzw. VIS. Wie ktoś może ile kosztuje naprawa?).
Niestety będąc człowiekiem b.dużo pracującym i dopiero zaczynającym swoją karierę na tym forum brak mi czasu na dokładną weryfikację zalet i wad obu silników dlatego założyłem ten temat ( za co przepraszam z góry ).
Będę wdzięczny za wszystkie wskazówki i informacje.
Co do mojego wyboru. Mazdę potrzebuję na dojazd do pracy 7km w jedną stronę. W korkach mało co stoję za to mam dużo świateł i znaków Stop. Trasy robię b.sporadycznie ( mam służbowego diesla ) a nawet gdy przyjdzie mi zmienić pracę i dojeżdżać dalej do pracy w grę wchodzi gaz.
Kolega z pracy kupił sobie mazdę 1.6l ( 2004 rok, przebieg 128 tyś km ) i pali mu 8,2-8,5l na identycznym dystansie ( jesteśmy sąsiadami ). Po zagazowaniu pali mu 9,2-9,4l.
Ja chciałbym mieć ciutkę więcej koni pod nogą. Wcześniej miałem mitsubishi colta 1.3 75km i na światłach mazda 1.6l odstawała ( przeliczając konie na masę to mazda wypada lepiej ).
Duża wątpliwość jaka mnie nachodzi odnośnie silnika 2.0 to problem z kolektorem ssącym ( układu przesłony zmieniającej jego długość tzw. VIS. Wie ktoś może ile kosztuje naprawa?).
Niestety będąc człowiekiem b.dużo pracującym i dopiero zaczynającym swoją karierę na tym forum brak mi czasu na dokładną weryfikację zalet i wad obu silników dlatego założyłem ten temat ( za co przepraszam z góry ).
Będę wdzięczny za wszystkie wskazówki i informacje.
- Od: 9 lis 2014, 11:50
- Posty: 14
- Skąd: Gniezno
- Auto: Mazda 3 BL Y6 2009r.
kamiś napisał(a):Duża wątpliwość jaka mnie nachodzi odnośnie silnika 2.0 to problem z kolektorem ssącym ( układu przesłony zmieniającej jego długość tzw. VIS. Wie ktoś może ile kosztuje naprawa?).
Nie da się tego naprawić, zostaje tylko wymiana na nowy albo używany. Jest też możliwość założenia kolektora z polifta ale trzeba przerabiać bodajże mocowanie EGR.
U mnie klapki hałasują ale dopóki nie ma to wpływu na kulturę pracy silnika i osiągi to nie wymieniam. Nie było żadnego przypadku żeby te klapki uszkodziły silnik. Było tylko chyba że zwiększa się spalanie oleju ale ja tego nie zauważyłem
czyli w najgorszym wypadku stracę ok 1-1,5 tys zł na wymianę? Jestem w stanie to przełknąć ( awarie innych marek kosztują o wiele więcej także tragedii nie ma ). Auto ma mi się podobać i dawać frajdę z jazdy
Przy przebiegach rocznych rzędu 8-10 tyś większe spalanie nie stanowi problemu ( oczywiście PB98 ).
- Od: 9 lis 2014, 11:50
- Posty: 14
- Skąd: Gniezno
- Auto: Mazda 3 BL Y6 2009r.
kamiś napisał(a):czyli w najgorszym wypadku stracę ok 1-1,5 tys zł na wymianę? Jestem w stanie to przełknąć ( awarie innych marek kosztują o wiele więcej także tragedii nie ma ). Auto ma mi się podobać i dawać frajdę z jazdyPrzy przebiegach rocznych rzędu 8-10 tyś większe spalanie nie stanowi problemu ( oczywiście PB98 ).
Zamiast lać 98 lepiej kup zdrowy egzemplarz 2.0, suma summarum koszty benzyny wyjdą Ci podobnie
Oczywiście to jest moja opinia i nie musicie się z nią zgadzać
- Od: 8 mar 2012, 20:50
- Posty: 499 (7/8)
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)
czyli tyle ile moja "5" z silnikiem 2.0 , która jest gabarytowo większa i cięższa , więc dalej sam sobie odpowiedzkamiś napisał(a):Kolega z pracy kupił sobie mazdę 1.6l ( 2004 rok, przebieg 128 tyś km ) i pali mu 8,2-8,5l na identycznym dystansie ( jesteśmy sąsiadami ). Po zagazowaniu pali mu 9,2-9,4l.
Koledzy dobrze radzą najbardziej trafny wybór to 2,0 albo 1,6 diesel dla tych co robią trasy.
Teraz miał bym wybierać mazdę przy obecnych przebiegach to tylko PB 2.0 choć nie mam co narzekać na diesla to jednak jest on dla mnie za słaby szczególnie jak się przesiadam z 1,9TDI po małych modach
mam chęć iść i popchać mazdę bo to nie jedzie.
Teraz miał bym wybierać mazdę przy obecnych przebiegach to tylko PB 2.0 choć nie mam co narzekać na diesla to jednak jest on dla mnie za słaby szczególnie jak się przesiadam z 1,9TDI po małych modach
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości