Mazda 1.6 czy 2.0

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez kamiś » 9 lis 2014, 11:58

Witam forumowicze,

Czas przystąpić do szczęśliwych posiadaczy Mazdy. W kręgu mojego zainteresowania jest mazda 3 powyżej 2007r. z silnikiem benzynowym 1.6 lub 2.0 ( alternatywa mazda 6 2.0 147km ). I tutaj zaczynają się schody. Jeśli chodzi o mazdę 1.6 to jest to w miarę bezawaryjna jednostka ale niestety mułowata jak dla mnie. Natomiast silnik 2.0 ma swoje wady jak i wyższe spalanie. Obecnie poruszam się po mieście ( dystanse max 5 km ) . Co byście mi polecili? Na co w ogóle zwrócić uwagę przy zakupie? ( oprócz blacharki ). Chciałbym nabyć wersję 2.0 jednak mam pewne obawy.

Pozdrawiam i dziękuje za jakiekolwiek opinie.
Początkujący
 
Od: 9 lis 2014, 11:50
Posty: 14
Skąd: Gniezno
Auto: Mazda 3 BL Y6 2009r.

Postprzez buczos » 9 lis 2014, 12:55

kamiś napisał(a):Co byście mi polecili?

kamiś napisał(a):Jeśli chodzi o mazdę 1.6 to jest to w miarę bezawaryjna jednostka ale niestety mułowata jak dla mnie. Natomiast silnik 2.0 ma swoje wady jak i wyższe spalanie.

Po części sam sobie odpowiedziałeś na pytanie. Jeżeli 1.6 jest dla ciebie za słaba to bierz 2.0 i po problemie, aczkolwiek 1.6 jest więcej na rynku i łatwiej znaleźć dobrze utrzymaną sztukę. Musisz sobie ustalić priorytet, czy na pierwszym miejscu stawiasz bezwzględnie na ekonomię czy wolisz mieć więcej pod maską, kosztem spalania etc..
2.0 pali koło 1l więcej.
kamiś napisał(a):Na co w ogóle zwrócić uwagę przy zakupie?

Milion razy poruszane na forum. Poszukaj, poczytaj.
viewtopic.php?f=114&t=123472
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:20
Posty: 3447 (23/39)
Skąd: Rzeszów
Auto: 2019 Mazda 6
2008 Peugeot 107
Było:
Laguna 3 GT
Mazda 3 Sedan BK Top Sport 323F BA

Postprzez gr3mlin » 9 lis 2014, 21:38

ja mam 1.6 16v w tej chwili tego zaluje – bierz dwulitrowa i sie nie zastanawiaj, i wyposazenie exclusive albo top sport! jak ja wrzucisz do komory gazowej to roznica spalania bedzie znikoma... moja i tak potrafi 13 zjesc jak mocno jej depcze... wiec dwulitrowa duzo wiecej nie wezmie :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2014, 18:56
Posty: 89 (2/1)
Skąd: Konin
Auto: MAZDA 3 BK 2005r 1.6 105KM BENZ + LPG

Postprzez Fred.X » 9 lis 2014, 21:55

gr3mlin napisał(a):. wiec dwulitrowa duzo wiecej nie wezmie
może sie okazać, że spali mniej :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez D0minik » 11 lis 2014, 11:45

Fred.X napisał(a):
gr3mlin napisał(a):. wiec dwulitrowa duzo wiecej nie wezmie
może sie okazać, że spali mniej :)


Jasne, szczególnie po mieście i na krótkich dystansach.
Na miasto 1.6 jest w pełni wystarczające, chyba że trafi się jakiś zamulony egzemplarz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2013, 11:45
Posty: 89
Skąd: Poznań
Auto: MAZDA 3 BK 1,6 MZR, Velocity Red Mica 2004

Postprzez Fred.X » 11 lis 2014, 20:06

9,4l /100km po Toruniu zmierzone pod korek kolego :D

koła 215/45/17
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez kamiś » 12 lis 2014, 19:45

Dzięki za odpowiedzi.

Co do mojego wyboru. Mazdę potrzebuję na dojazd do pracy 7km w jedną stronę. W korkach mało co stoję za to mam dużo świateł i znaków Stop. Trasy robię b.sporadycznie ( mam służbowego diesla ) a nawet gdy przyjdzie mi zmienić pracę i dojeżdżać dalej do pracy w grę wchodzi gaz.
Kolega z pracy kupił sobie mazdę 1.6l ( 2004 rok, przebieg 128 tyś km ) i pali mu 8,2-8,5l na identycznym dystansie ( jesteśmy sąsiadami ). Po zagazowaniu pali mu 9,2-9,4l.
Ja chciałbym mieć ciutkę więcej koni pod nogą. Wcześniej miałem mitsubishi colta 1.3 75km i na światłach mazda 1.6l odstawała ( przeliczając konie na masę to mazda wypada lepiej ).
Duża wątpliwość jaka mnie nachodzi odnośnie silnika 2.0 to problem z kolektorem ssącym ( układu przesłony zmieniającej jego długość tzw. VIS. Wie ktoś może ile kosztuje naprawa?).

Niestety będąc człowiekiem b.dużo pracującym i dopiero zaczynającym swoją karierę na tym forum brak mi czasu na dokładną weryfikację zalet i wad obu silników dlatego założyłem ten temat ( za co przepraszam z góry ).

Będę wdzięczny za wszystkie wskazówki i informacje.
Początkujący
 
Od: 9 lis 2014, 11:50
Posty: 14
Skąd: Gniezno
Auto: Mazda 3 BL Y6 2009r.

Postprzez adidom » 12 lis 2014, 20:07

kamiś napisał(a):Duża wątpliwość jaka mnie nachodzi odnośnie silnika 2.0 to problem z kolektorem ssącym ( układu przesłony zmieniającej jego długość tzw. VIS. Wie ktoś może ile kosztuje naprawa?).

Nie da się tego naprawić, zostaje tylko wymiana na nowy albo używany. Jest też możliwość założenia kolektora z polifta ale trzeba przerabiać bodajże mocowanie EGR.
U mnie klapki hałasują ale dopóki nie ma to wpływu na kulturę pracy silnika i osiągi to nie wymieniam. Nie było żadnego przypadku żeby te klapki uszkodziły silnik. Było tylko chyba że zwiększa się spalanie oleju ale ja tego nie zauważyłem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2007, 22:02
Posty: 1276 (1/5)
Skąd: Bełchatów
Auto: Infiniti Q50S '16

Postprzez kamiś » 12 lis 2014, 20:50

czyli w najgorszym wypadku stracę ok 1-1,5 tys zł na wymianę? Jestem w stanie to przełknąć ( awarie innych marek kosztują o wiele więcej także tragedii nie ma ). Auto ma mi się podobać i dawać frajdę z jazdy ;) Przy przebiegach rocznych rzędu 8-10 tyś większe spalanie nie stanowi problemu ( oczywiście PB98 ).
Początkujący
 
Od: 9 lis 2014, 11:50
Posty: 14
Skąd: Gniezno
Auto: Mazda 3 BL Y6 2009r.

Postprzez kalesoon » 12 lis 2014, 20:58

kamiś napisał(a):czyli w najgorszym wypadku stracę ok 1-1,5 tys zł na wymianę? Jestem w stanie to przełknąć ( awarie innych marek kosztują o wiele więcej także tragedii nie ma ). Auto ma mi się podobać i dawać frajdę z jazdy ;) Przy przebiegach rocznych rzędu 8-10 tyś większe spalanie nie stanowi problemu ( oczywiście PB98 ).


Zamiast lać 98 lepiej kup zdrowy egzemplarz 2.0, suma summarum koszty benzyny wyjdą Ci podobnie ;), a radochę z jazdy będziesz miał znacznie większą :). około 4k rpm moment, około 6,5k rpm konie i silnik bardzo lubi obroty :). Małe jednostki to raczej dla spokojnych kierowców.

Oczywiście to jest moja opinia i nie musicie się z nią zgadzać <oczko>
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:50
Posty: 499 (7/8)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)

Postprzez Fred.X » 12 lis 2014, 22:07

kamiś napisał(a):Kolega z pracy kupił sobie mazdę 1.6l ( 2004 rok, przebieg 128 tyś km ) i pali mu 8,2-8,5l na identycznym dystansie ( jesteśmy sąsiadami ). Po zagazowaniu pali mu 9,2-9,4l.
czyli tyle ile moja "5" z silnikiem 2.0 , która jest gabarytowo większa i cięższa , więc dalej sam sobie odpowiedz :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez kropek101 » 12 lis 2014, 22:24

Koledzy dobrze radzą najbardziej trafny wybór to 2,0 albo 1,6 diesel dla tych co robią trasy.
Teraz miał bym wybierać mazdę przy obecnych przebiegach to tylko PB 2.0 choć nie mam co narzekać na diesla to jednak jest on dla mnie za słaby szczególnie jak się przesiadam z 1,9TDI po małych modach :D mam chęć iść i popchać mazdę bo to nie jedzie.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez D0minik » 15 lis 2014, 15:21

Fred.X napisał(a):9,4l /100km po Toruniu zmierzone pod korek kolego :D

koła 215/45/17


Ale to jednorazowy pomiar czy stały?
Tak czy tak to jest ponad litr więcej niż 1.6.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2013, 11:45
Posty: 89
Skąd: Poznań
Auto: MAZDA 3 BK 1,6 MZR, Velocity Red Mica 2004

Postprzez Fred.X » 15 lis 2014, 18:12

D0minik napisał(a):Ale to jednorazowy pomiar czy stały?
Tak czy tak to jest ponad litr więcej niż 1.6.
stały kolego , w trasie było 7,2-7,4 :D
litr więcej bo 2.0, gabaryt , waga :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez D0minik » 15 lis 2014, 21:37

Fred.X napisał(a):stały kolego , w trasie było 7,2-7,4 :D
litr więcej bo 2.0, gabaryt , waga :)


Czyli jednak mniej się nie da... :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2013, 11:45
Posty: 89
Skąd: Poznań
Auto: MAZDA 3 BK 1,6 MZR, Velocity Red Mica 2004

Postprzez Fred.X » 15 lis 2014, 21:43

Dziwny masz tok rozumowania , ciekawe czemu nie ma 1.6 silnika w "5" :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez D0minik » 18 lis 2014, 00:15

To Ty sugerowałeś, że w 3 silnik 2.0 może spalić mniej niż 1.6 więc nie wiem po co mieszasz do tego 5?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2013, 11:45
Posty: 89
Skąd: Poznań
Auto: MAZDA 3 BK 1,6 MZR, Velocity Red Mica 2004

Postprzez Fred.X » 18 lis 2014, 07:28

bo może spalic, wszystko zależy od użytkownika
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Moto