siwy dym na zimnynm silniku

Postprzez hubert0001 » 23 cze 2014, 18:06

Witam mam taki problem.Kiedy rano odpalam silnik w mażdzie to kopci takim żrącym siwym dymem.Jest to mazda 2008 r GH diesel.Dodam że nie bierze oleju ,płyn chłodniczy też jest w porządku.Co to może być.
Początkujący
 
Od: 28 gru 2013, 21:12
Posty: 17
Auto: mazda 6 GH 2008 r 140 km

Postprzez Wojtek » 23 cze 2014, 19:33

Siwy dym z reguły jest objawem spalania płynu chłodniczego...
Nawet jak jest jego "poziom" w normie, to układ może się zapowietrzać... stąd "wizualne braki płynu" nie są widoczne. Sprawdź czy nie podnosi się temperatura silnika podczas spokojnej jazdy miejskiej... i czy możesz uzupełnić płyn...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/483)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez hubert0001 » 23 cze 2014, 20:09

Temperatura silnika jest na stałym poziomie 90 stopni ,samochód nie traci na mocy ,nie ma też falowania obrotów na biegu jałowym.Płyn chłodniczy mam cały czas na stałym poziomie.
Początkujący
 
Od: 28 gru 2013, 21:12
Posty: 17
Auto: mazda 6 GH 2008 r 140 km

Postprzez Wojtek » 23 cze 2014, 20:48

Jak określisz zapach tego siwego dymu?
Czy to jest coś w rodzaju palącej sie parafiny?
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/483)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez smile » 23 cze 2014, 20:49

Dużo tego dymu daje z siebie? Jak przegazujesz na powiedzmy 2,500 obrotów jest go mniej/więcej?
Może jakiś filmik z tego dymienia?!
Czym ten dym pachnie? Olejem?
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez hubert0001 » 23 cze 2014, 21:29

Ciężko określić jaki to jest zapach,w każdym bądż razie jest cholernie śmierdzący ,aż gryzie po oczach. Gdy auto się nagrzeje jest wszystko w porządku,nic nie dymi ,a spaliny pachną jak normalne spaliny.Dodam jeszcze że mam wyciętego DPF ,ale to chyba nie ma nic do rzeczy.
Początkujący
 
Od: 28 gru 2013, 21:12
Posty: 17
Auto: mazda 6 GH 2008 r 140 km

Postprzez smile » 23 cze 2014, 21:46

hubert0001 napisał(a):Dodam jeszcze że mam wyciętego DPF ,ale to chyba nie ma nic do rzeczy.


1. Uzupełnij profil o dane skąd jesteś.
2. Teraz idź do tego, co Tobie doradził wycinkę filtra... Powodzenia!

Pzdr.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez FJ803F » 23 cze 2014, 22:49

Siwy dym na zimnym silniku to może być niedopalony olej napędowy. Widać ten efekt bo nie masz DPFa. Po osiągnięciu temperatury roboczej objaw znika. I jeśli nie masz żadnych innych niepokojących objawów to się nie przejmuj.

Pozdrawiam
FJ803F
 

Postprzez Wojtek » 23 cze 2014, 23:05

hubert0001 napisał(a):Dodam jeszcze że mam wyciętego DPF ,ale to chyba nie ma nic do rzeczy.

dlatego pytałem się o zapach... jak przy wypalaniu wymuszonym filtra :|
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/483)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez popiel2008 » 7 lis 2014, 22:58

Mialem to samo. Wymiana zaworu podcisnienia w moim przypadku pomogla, poprostu sie zacinal
Początkujący
 
Od: 30 mar 2014, 15:42
Posty: 13 (0/1)
Auto: Mazda 6 GH 2.0 diesel 2008rok

Postprzez chruszczok » 8 lis 2014, 15:17

Popiel napisz mi po krotce jak objawial sie zacinajacy zawor i czy po sprawdzeniu omomierzem wszystko bylo ok itd. no i finalnie po jakiej diagnozie oceniles ze to wina zaworu ?
Dzikuje i pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 5 maja 2012, 12:27
Posty: 21
Skąd: Tuam(IRL) / Wodzisław Śląski
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD (GH)

Postprzez popiel2008 » 13 lis 2014, 23:53

Zacinajacy zawor sterowania turbiny najczesciej obiawia sie brakiem mocy na zimnym silniku (uczucie jakby nie wlaczala sie turbina). Po zgaszeniu silnika i po ponownym uruchomieniu wszystko wraca do normy.
Zawor ten ciezko jest sprawdzic miernikiem dlatego ze, problem nie lezy po stronie elektronicznej a po stronie mechanicznej tego zaworu dlatego tez nie wywala bledu na kompie (nie wszystko da sie sprawdzic miernikiem)
Ja ogulnie skupilem sie na chwilowym brakiem mocy niz porannym dymieniem z rury, jako ze mam usuniety DPF to traktuje ten silnik jak normalnego diesla a poranne biale dymienie ustalo po wymianie zaworu podcisnienia turbibiny
poranny dym smierdzacy parafina to nic innego jak nie spalone paliwo w ukladzie wydechowym bardzo widoczne przy usunietym filtrze. Przyczyn moze byc wiele(wtryski,turbina,kalibracja,felerne usuniecie DPF,czas grzania swiec zarowych jak same swiece itp.) w moim przypadku byl to zawor podcisnienia
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 30 mar 2014, 15:42
Posty: 13 (0/1)
Auto: Mazda 6 GH 2.0 diesel 2008rok

Postprzez CudownyBocianek » 15 lis 2014, 15:59

To ja mam prosbe. Czy ktos moglby mi wskazac miejsce gdzie znajduje sie ten zawor sterowania turbiny w silniku R2 i jaki jest jego numer katalogowy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2013, 22:29
Posty: 315 (0/8)
Auto: Mazda 6 GH Kombi R2AA 2009 rok, Mazda 3 BK Hatchback Y6 2007 rok

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6