siwy dym na zimnynm silniku
Strona 1 z 1
Witam mam taki problem.Kiedy rano odpalam silnik w mażdzie to kopci takim żrącym siwym dymem.Jest to mazda 2008 r GH diesel.Dodam że nie bierze oleju ,płyn chłodniczy też jest w porządku.Co to może być.
- Od: 28 gru 2013, 21:12
- Posty: 17
- Auto: mazda 6 GH 2008 r 140 km
Siwy dym z reguły jest objawem spalania płynu chłodniczego...
Nawet jak jest jego "poziom" w normie, to układ może się zapowietrzać... stąd "wizualne braki płynu" nie są widoczne. Sprawdź czy nie podnosi się temperatura silnika podczas spokojnej jazdy miejskiej... i czy możesz uzupełnić płyn...
Nawet jak jest jego "poziom" w normie, to układ może się zapowietrzać... stąd "wizualne braki płynu" nie są widoczne. Sprawdź czy nie podnosi się temperatura silnika podczas spokojnej jazdy miejskiej... i czy możesz uzupełnić płyn...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Temperatura silnika jest na stałym poziomie 90 stopni ,samochód nie traci na mocy ,nie ma też falowania obrotów na biegu jałowym.Płyn chłodniczy mam cały czas na stałym poziomie.
- Od: 28 gru 2013, 21:12
- Posty: 17
- Auto: mazda 6 GH 2008 r 140 km
Ciężko określić jaki to jest zapach,w każdym bądż razie jest cholernie śmierdzący ,aż gryzie po oczach. Gdy auto się nagrzeje jest wszystko w porządku,nic nie dymi ,a spaliny pachną jak normalne spaliny.Dodam jeszcze że mam wyciętego DPF ,ale to chyba nie ma nic do rzeczy.
- Od: 28 gru 2013, 21:12
- Posty: 17
- Auto: mazda 6 GH 2008 r 140 km
hubert0001 napisał(a):Dodam jeszcze że mam wyciętego DPF ,ale to chyba nie ma nic do rzeczy.
1. Uzupełnij profil o dane skąd jesteś.
2. Teraz idź do tego, co Tobie doradził wycinkę filtra... Powodzenia!
Pzdr.
Siwy dym na zimnym silniku to może być niedopalony olej napędowy. Widać ten efekt bo nie masz DPFa. Po osiągnięciu temperatury roboczej objaw znika. I jeśli nie masz żadnych innych niepokojących objawów to się nie przejmuj.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
FJ803F
hubert0001 napisał(a):Dodam jeszcze że mam wyciętego DPF ,ale to chyba nie ma nic do rzeczy.
dlatego pytałem się o zapach... jak przy wypalaniu wymuszonym filtra
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Mialem to samo. Wymiana zaworu podcisnienia w moim przypadku pomogla, poprostu sie zacinal
Popiel napisz mi po krotce jak objawial sie zacinajacy zawor i czy po sprawdzeniu omomierzem wszystko bylo ok itd. no i finalnie po jakiej diagnozie oceniles ze to wina zaworu ?
Dzikuje i pozdrawiam.
Dzikuje i pozdrawiam.
- Od: 5 maja 2012, 12:27
- Posty: 21
- Skąd: Tuam(IRL) / Wodzisław Śląski
- Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD (GH)
Zacinajacy zawor sterowania turbiny najczesciej obiawia sie brakiem mocy na zimnym silniku (uczucie jakby nie wlaczala sie turbina). Po zgaszeniu silnika i po ponownym uruchomieniu wszystko wraca do normy.
Zawor ten ciezko jest sprawdzic miernikiem dlatego ze, problem nie lezy po stronie elektronicznej a po stronie mechanicznej tego zaworu dlatego tez nie wywala bledu na kompie (nie wszystko da sie sprawdzic miernikiem)
Ja ogulnie skupilem sie na chwilowym brakiem mocy niz porannym dymieniem z rury, jako ze mam usuniety DPF to traktuje ten silnik jak normalnego diesla a poranne biale dymienie ustalo po wymianie zaworu podcisnienia turbibiny
poranny dym smierdzacy parafina to nic innego jak nie spalone paliwo w ukladzie wydechowym bardzo widoczne przy usunietym filtrze. Przyczyn moze byc wiele(wtryski,turbina,kalibracja,felerne usuniecie DPF,czas grzania swiec zarowych jak same swiece itp.) w moim przypadku byl to zawor podcisnienia
Pozdrawiam
Zawor ten ciezko jest sprawdzic miernikiem dlatego ze, problem nie lezy po stronie elektronicznej a po stronie mechanicznej tego zaworu dlatego tez nie wywala bledu na kompie (nie wszystko da sie sprawdzic miernikiem)
Ja ogulnie skupilem sie na chwilowym brakiem mocy niz porannym dymieniem z rury, jako ze mam usuniety DPF to traktuje ten silnik jak normalnego diesla a poranne biale dymienie ustalo po wymianie zaworu podcisnienia turbibiny
poranny dym smierdzacy parafina to nic innego jak nie spalone paliwo w ukladzie wydechowym bardzo widoczne przy usunietym filtrze. Przyczyn moze byc wiele(wtryski,turbina,kalibracja,felerne usuniecie DPF,czas grzania swiec zarowych jak same swiece itp.) w moim przypadku byl to zawor podcisnienia
Pozdrawiam
To ja mam prosbe. Czy ktos moglby mi wskazac miejsce gdzie znajduje sie ten zawor sterowania turbiny w silniku R2 i jaki jest jego numer katalogowy?
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6