Auto zgasło w trakcie jazdy i nie odpalało

Postprzez IVM » 29 kwi 2006, 16:57

Wracałem dzisiaj od rodzinki i nagle silnik zaczął strasznie się dławić i nie równo pracować (bełgotanie jakieś było słychać) tracił moc no i po 100 metrach zatrzymałem sie, wyłączyłem silnik. Temperatura w normie żadna kontrolka się nie zaświeciła próbowałem zapalić ponownie ledwo bełkotał, ciężko miał nawet zakręcić ?? Co to może być?? Zapłon się przestawił ???? Czy pasek rozrządu mógł przeskoczyć!!!!! Pomocy!!!!!
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2006, 17:36
Posty: 37
Skąd: wwa
Auto: 626 99' 2.0 DiTD

Postprzez JACUS » 29 kwi 2006, 17:45

A gdzie tankowales??? Moze to wina paliwa??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2003, 18:03
Posty: 122
Skąd: wielkopolska (Zlotow)
Auto: 626 GF 2.0i '98 – PIEKNA!!

Postprzez IVM » 29 kwi 2006, 19:25

Chłopaki nie wesoło. Wystarczyło palec włożyć do wlewu oleju i już czuć było ruszające się popękane szczęki trzymające wałek rozrządu. Zdjąłem dekiel zaworów i okazało się że jest popękana jedna szczęka z wybitą rolką trzymająca wałek. Narazie nie wiadomo z jakiej przyczyny to się roz......... ale w środe będzie wszystko porozpinane i dokładnie oględzone. Nie lekceważcie w przyszłości jakiś stuków klekotów, przy odpalaniu silnika i przy gaszeniu. Myślałem na początku że to poduszka któraś się poluzowała a to chyba pasek rozrządu przeskoczył no i spotkały się zawory z tłokiem. Dalszy opis w środe. :(((((
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2006, 17:36
Posty: 37
Skąd: wwa
Auto: 626 99' 2.0 DiTD

Postprzez Jaksa » 30 kwi 2006, 11:25

IVM napisał(a):pasek rozrządu przeskoczył no i spotkały się zawory
Współczuje wydatków....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez IVM » 30 kwi 2006, 16:48

No właśnie narazie wogóle nie orientowalem sie co po ile, bo nie ma sie co grzać. Poczekam do srody az wszystko bedzie rozebrane i dokładnie obejrzane. No i potem peknie troche sałaty. :| Ale najbardziej nurtuje mnie co spowodowało taki stan rzeczy.
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2006, 17:36
Posty: 37
Skąd: wwa
Auto: 626 99' 2.0 DiTD

Postprzez Jaksa » 30 kwi 2006, 17:05

IVM napisał(a):Ale najbardziej nurtuje mnie co spowodowało taki stan rzeczy.
Zacierający sie wałek rozrządu ( ostatnio często spotykana awaria ) , kiepskiej jakosc pasek rozrzadu lub zepsuty ( miękki , wylany ) napinacz hydrauliczny.

P.S. Gdzie kolega naprawia auto ? Znam wszystkich w tym miescie ( Warszawa ) ktorzy mają styczność z mazdą
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez IVM » 30 kwi 2006, 17:14

:) No akurat nie wiem czy mój kumpel miał styczność z mazdą, ale ogólnie pracuje przy ciężarowych samochodach. A przy okazji robi osobowe jak mu się chce. Juz nie raz robił mi fury no i mam do niego zaufanie. No i narazie nie posiada autoryzacji :))))) I raczej nie weźmie odemnie za robocizne więcej niż 300 zł. Nawet jeżeli głowice trzeba będzie odkręcić.
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2006, 17:36
Posty: 37
Skąd: wwa
Auto: 626 99' 2.0 DiTD

Postprzez Jaksa » 30 kwi 2006, 17:24

IVM napisał(a):No akurat nie wiem czy mój kumpel miał styczność z mazdą

Pytałem tylko z ciekawości .....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez wolny » 30 kwi 2006, 23:44

IVM napisał(a):No akurat nie wiem czy mój kumpel miał styczność z mazdą, ale ogólnie pracuje przy ciężarowych samochodach.

No to ryzykant z ciebie. Pamiętaj tylko że DiTD to auto "szczególnej troski". Jaksa wie o co mi chodzi... <lol> <lol> <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2005, 19:26
Posty: 45

Postprzez Jaksa » 1 maja 2006, 13:41

wolny napisał(a):Pamiętaj tylko że DiTD to auto "szczególnej troski". Jaksa wie o co mi chodzi
Chyba wszyscy ktorzy mają styczność z tymi silnikami wiedzą co w trawie piszczy....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Gość » 1 maja 2006, 16:38

przypadkiem przeczytałem wasza korespondencje. Od kilku dni siedze w necie i próbóję znaleźć pocieszenie :) U mnie podobna sytuacja . Pekł mi pasek rozrządu w Mazdzie 626 2.0 DITD. Prawdopodobną przyczyną wadliwy pasek "Mitsuboshi"(zalecany) lub wyciek z napinacza.
A propos-może ktoś wie gdzie można kupić taki napinacz w przyzwoitej cenie
Gość
 

Postprzez Jaksa » 1 maja 2006, 19:08

Zielony napisał(a):"Mitsuboshi"(zalecany
A kto zaleca zamienniki do DiTD <glupek2>
Zielony napisał(a):A propos-może ktoś wie gdzie można kupić taki napinacz w przyzwoitej cenie
Jaka dla Ciebie jest przyzwoita cena?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Xavier » 2 maja 2006, 09:36

Jaksa napisał(a):
wolny napisał(a):Pamiętaj tylko że DiTD to auto "szczególnej troski". Jaksa wie o co mi chodzi
Chyba wszyscy ktorzy mają styczność z tymi silnikami wiedzą co w trawie piszczy....

Jaksa, a co w trawie piszczy? Poważnie, chciałbym wiedzieć bo myślałem o 626 z DiTD – a tu czytam i jakoś słabo to wygląda...Jak jest?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2005, 17:03
Posty: 535 (0/1)
Skąd: Lodz

Postprzez IVM » 2 maja 2006, 10:11

Szczególnej troski czy nie, to raczej nic tam nie ma skomplikowanego, to jest zwykły diesel + turbina no i bezpośredni wtrysk, to nie jest żaden turbo diesel na pompowtrysku, więc nic nie wiem co tu można ryzykować. W razie czego jak będzie jakaś wątpliwość to wbije na forum no i jakieś rady zawsze się znajdą :)
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2006, 17:36
Posty: 37
Skąd: wwa
Auto: 626 99' 2.0 DiTD

Postprzez Grendel » 2 maja 2006, 10:32

IVM napisał(a):Nie lekceważcie w przyszłości jakiś stuków klekotów, przy odpalaniu silnika i przy gaszeniu.


Po jakim czasie od wymiany zaczęło Ci stukać i jakiego rodzaju były to stuki – metaliczne, głuche, inne?
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 15:20
Posty: 46
Skąd: Poznań
Auto: Skoda Octavia II TDI 77kW

Postprzez Puhcio » 2 maja 2006, 10:38

A czy czasem DiTD przed '00 nie miały problemów ze zrywającymi się paskami ? ...
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Riki » 2 maja 2006, 11:00

Puhcio napisał(a):A czy czasem DiTD przed '00 nie miały problemów ze zrywającymi się paskami ? ...


Wlasnie chyba mialy... :| Puhcio w 00r przez jakis czas byly jeszcze 100KM silniki chyba jakos w polowie roku wprowadzili wersje 110KM z poprawionym napedem rozrzadu, bo podobno w nowszym silniku juz ten problem nie wystepuje...
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez IVM » 2 maja 2006, 12:47

Właśnie te odgłosy były wyłącznie podczas zapalania i gaszenia silnika. Ja byłem pewien że to któraś poduszka od slinika się wybiła bądź poluzowała, bo te odgłosy to jakby silnik przy gaszeniu dostał samozapłonu na sekundę i go szarpało jeszcze przez te 2 sekundy. Nie wiem jak wytłumaczyć te stukanie. Mi wydawało się własnie że to poduszka podczas tych drgań przy gaszeniu i zapalaniu stukała (bardziej taki dźwięk metaliczny). No jak już silnik chodził to nie było żadnych objawów – obroty takie jak powinny być no i moc też identyczna.
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2006, 17:36
Posty: 37
Skąd: wwa
Auto: 626 99' 2.0 DiTD

Postprzez IVM » 2 maja 2006, 13:02

Orientujecie się jaka jest cena rozrządu (komplet) do mazdy 99' DiTD.
Riki napisał(a):Wlasnie chyba mialy... ysz Puhcio w 00r przez jakis czas byly jeszcze 100KM silniki

Jeżeli to prawda to nie wiem czy mazda nie pójdzie pod młotek bo ma już w sumie 190tyś. przebiegu i teraz po remoncie jakby znowu coś walnęło to bym się troche wkurzył. :(
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2006, 17:36
Posty: 37
Skąd: wwa
Auto: 626 99' 2.0 DiTD

Postprzez Jaksa » 2 maja 2006, 18:25

IVM napisał(a):Orientujecie się jaka jest cena rozrządu
Pasek,napinacz,rolki ok 1300 zł.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6