Mazda 323F BJ RF4F '01

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez ef1 » 19 paź 2014, 19:22

Witam
To moj 1 post <ok>
Mieszkam na stale w De
Auto dostalem w spadku po tesciu,zawsze dobrze sluzylo.Oczywiscie blotniki byly zardzewiale ale wszystko zrobione,rozrzad i cala inspekcja takze.Auto raczej zostanie w moich rekach bo to tani srodek lokomocji (z tego co mi mowil to spalanie to oklolice 6L/100km.)
Co do samego auta to pelna jej nazwa 323F Sportivo 2.0TD a na zegarach 191tys przebiegu.
Zawsze tu chetnie bede zagladac bo wiadomo,ze kopalnia wiedzy jest bardzo potrzebna.
Fotki kiepskiej jakosci niestety , kiedys moze zrobue lepsze ;)
Załączniki
zdjecie.JPG
zdjecie1.JPG
zdjecie2.JPG
zdjecie3.JPG
Ostatnio edytowano 2 lis 2014, 20:36 przez ef1, łącznie edytowano 4 razy
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 paź 2014, 19:04
Posty: 11 (1/0)
Skąd: RFN
Auto: Mazda 323F BJ RF4F 2.0 '02

Postprzez Bartg » 19 paź 2014, 20:59

Witamy na forum i w dziale Nasze Mazdy :) Prosiłbym o wrzucenie większej ilość zdjęć :) Oraz o wrzucenie zdjęć na serwer MS (opcja załącznik na górze podczas edycji).
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez ef1 » 23 paź 2014, 02:39

Panowie ostatnio jechalem mazda 6 z roku chyba 2002 i miala takze 2.0td jednak to naprawde szybsze auto od 323f td.
Czy to nie jest taki sam silnik z innym programem?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 paź 2014, 19:04
Posty: 11 (1/0)
Skąd: RFN
Auto: Mazda 323F BJ RF4F 2.0 '02

Postprzez Mr_Bartek » 23 paź 2014, 03:01

W 323F był montowany silnik RF4F (101km), a w M6 RF5C (136km) i RF7J (121/143km). Są to różne silniki.
Avatar użytkownika
Koordynator Forum
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 13:44
Posty: 3181 (148/189)
Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07

Postprzez ef1 » 23 paź 2014, 07:09

Dzieki za szybka odp , bylem wrecz pewien ,ze to sa te same jednostki.
No nic chyba raczej pozostane przy seryjnym silniku.Czy jest gdzies temat u was na forum odnosnie 323F ? Chcialbym sobie poczytac o tym aucie bo kompletnie nic o nim nie wiem.Szczegolnie silnik mnie interesuje.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 paź 2014, 19:04
Posty: 11 (1/0)
Skąd: RFN
Auto: Mazda 323F BJ RF4F 2.0 '02

Postprzez dawid075321 » 23 paź 2014, 13:20

Jest dział tylko o tym modelu. Silniki benzynowe i diesla
viewforum.php?f=115
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2012, 12:20
Posty: 196
Skąd: Ozimek / Opole
Auto: Mazda 323F BJ '01green "turbo klekot"
viewtopic.php?f=312&t=145523

Postprzez ef1 » 25 paź 2014, 21:57

Sluchajcie dzisiaj troche sobie obejrzalem BeJotke..Powiem jedno rdza rdza rdza <nie powiem>

Oszlifowalem to co moglem i pomalowalem Hammerite a potem masa bitumiczna jednak co mnie zszokowalo to rdza na kielichach i przednim prawym blotniku zaraz przy rozrzadzie :|
Ogolem dobre auto ale [tiiit] czemu rdzewieje to auto tak mocno <cisza>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 paź 2014, 19:04
Posty: 11 (1/0)
Skąd: RFN
Auto: Mazda 323F BJ RF4F 2.0 '02

Postprzez rafał88 » 25 paź 2014, 22:01

Bo nie jest dobrze zabezpieczone w fabryce co tu duzo mowic, to samo M3 M5 M6, tam nima wcale konserwacji a srodkow do profili zamknieytych tez jakos zapomnieli napsiakac. Kazden jeden niemiec ma konserawcje i zapsiakane profilem zakminete woskiem z czyms tam.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez ef1 » 25 paź 2014, 23:01

Podejrzewam ,ze to co dzisiaj zrobilem (jutro zabezpieczam masa bitumiczna) to starczy na rok i potem albo czeka mnie sprzedaz auta tzn to co z niego zostanie albo remont karoserii (nieoplacalna sprawa)
Nie uratuje juz tego za co wziela sie ruda ale mozna (reakcje) spowolnic. <płacze>
Dla powornania mam BMW ktore 14 lat i poza klapa bagaznika (choroba BMW) nie rdziewieje nic-ocynk <spoko>

Edit: Czyli co kazdy Japoniec jest tak kiepsko zabezpieczony?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 paź 2014, 19:04
Posty: 11 (1/0)
Skąd: RFN
Auto: Mazda 323F BJ RF4F 2.0 '02

Postprzez ef1 » 2 lis 2014, 04:08

Ok autem zrobilem prawie 1000km (na calym baku)
Cos wiem juz wiecej o tym aucie
Po pierwsze lekko czasami wali ropa i zlokalizowalem jedyna rzecz mianowicie wtyczki sa lekko spocone ropa (na zdjeciu) ogolnie silnik suchy jak pieprz,powiedzcie mi o co chodzi i co z tym zrobic.
Po drugie i tutaj bylem w szoku...Kolo zapasowe a tam basen :| oczywiscie korki spustowe i wysuszylem oszlifowalem z lekkiej dzy i biteksem zamalowalem tylko teraz pytanie skad sie to wzielo,na forum odnalazlem 4 mozliwosci
a)uszczelka bagaznika
b)kratki boczne w zderzaku
c)uszczelki swiatel
d)spawy puscily

A ja mam jeszcze 5 mozliwosc,mam hak i tam jest podobne polaczenie gumowa czescia wlasnie do tego obszaru i wydaje mi sie on nieszczelny.

Niebawem wymienie olej co ciekawe filtr smiesznie tani 6€ <jupi> a olej 5l 26€ Liqui Moly 10w40
Niestety dostep do filtra jest mega kiepski wiec tylko podnosnik mnie ratuje <oczy>

Poradzcie co mam zrobic z tym przewodem,kostka ktora sie poci...
Załączniki
zdjecie.JPG
Wtyczki sa mokre chyba to ropa
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 paź 2014, 19:04
Posty: 11 (1/0)
Skąd: RFN
Auto: Mazda 323F BJ RF4F 2.0 '02

Postprzez dawid075321 » 2 lis 2014, 09:34

To jest kostka od filtra paliwa jeżeli dobrze widzę. Wymień filtr na nowy i dobrze go skręć.
Mi woda ciekła przez tylne lampy. Zdejmij je i zawal silikonem.
Jakim cudem zrobiłeś 1000km na jednym baku? Chyba wyjeździłeś całą rezerwę,co?
Ja zrobiłem 900 km na 45l on kiedy wracałem z Belgii cały czas jadąc ok.120 km/h
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2012, 12:20
Posty: 196
Skąd: Ozimek / Opole
Auto: Mazda 323F BJ '01green "turbo klekot"
viewtopic.php?f=312&t=145523

Postprzez ef1 » 2 lis 2014, 14:43

Prawie 1000km czyli jakies 980km i pol rezerwy jeszcze bylo,wynik dobry nie powiem ;) Jezdze nia tylko do pracy po autostradzie gdzie max moge jechac 120kmh i nie szaleje.
Ok bede w tym tyg dzialac ale z tego co wiem filtr paliwa jest nowy (mozecie mi pokazac w ktorym mijscu sie on znajduje?)

Edit:
Prawa lampa nie byla przykrecona dobrze a ten gumowy grzybek nie byl wogole wlozony.
Lewa str byla ok ale lewa "kieszen" bagaznika to czyste akwarium , korki spustowe i wszystko wylecialo , czekam na wysuszenie i potem pomaluje , wydaje mi sie ,ze winowajca jest ta kratka pod zderzakiem,chcialem zderzak zdjac ale cos go jeszcze trzyma wiec troche odgialem ale nie moglem tej kratki sciagnac palcami ,robilo sie ciemno wiec odloze to na ten tydzien.Powiedzcie mi co zrobic z ta kratka? Uszczelnic czy calkiem zatkac i uszczelnic?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 paź 2014, 19:04
Posty: 11 (1/0)
Skąd: RFN
Auto: Mazda 323F BJ RF4F 2.0 '02

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy