Opony zimowe
Na 16-tkach nie czuć prawie kolein, które na 17-tkach czuć czasami dość znacznie i to jest jeden z głównych pozytywnych aspektów. Drugim może być to, że na węższej oponie w pewnych warunkach w zimę będzie lepsza przyczepność, bo będzie większy nacisk na podłoże węższej opony. Zobrazować to może przykład jazdy po lodzie na "wąskich" łyżwach i na "szerokich" nartach, gdzie w przypadku łyżew uślizgi są kontrolowane, a w przypadku nart całkowite i nie do opanowania. Chyba takie porównanie najlepiej zobrazuje o co mi chodzi 
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Mniejszy rozmiar opony to też prawdopodobnie wyższy profil = więcej komfortu, bo więcej gumy pracuje na nierównościach.
Stalowe koła w takim rozmiarze są nq tyle drogie (nowe), że spokojnie da się kupić za to alu na zimę – myć dosyć często, obowiązkowo po zimie i nic im nie będzie strasznego.
Stalowe koła w takim rozmiarze są nq tyle drogie (nowe), że spokojnie da się kupić za to alu na zimę – myć dosyć często, obowiązkowo po zimie i nic im nie będzie strasznego.
Xenocyd napisał(a):Mniejszy rozmiar opony to też prawdopodobnie wyższy profil = więcej komfortu, bo więcej gumy pracuje na nierównościach.
Stalowe koła w takim rozmiarze są nq tyle drogie (nowe), że spokojnie da się kupić za to alu na zimę – myć dosyć często, obowiązkowo po zimie i nic im nie będzie strasznego.

Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Konstrukcja opony zimowej w obecnych czasach nie wymusza już używania węższych opon zimą vs. lato.
Zresztą widać to chociażby w specyfikacjach aut gdzie producent sugeruje nieżadko ten sam profil/rozmiar/szerokość opony zimą i latem.
Ja tak jeżdżę już od kilkunastu lat i nie odczuwam różnicy w prowadzeniu.
W moim przypadku nie zwracam żadnej uwagi na wygląd auta na felgach. Kupuje rozsądnie i trzymam się rozmiarów na których mój egzemplarz wychodził z salonu. W ten sposób oba auta jeżdżą na felgach 16 calowych i oponach 205/55-60/16 zarówno zimą jak i latem.
Teraz kupiłem nowe stalówki z oponami zimowymi – Dayton – do Lalki 205/60/16 w cenie 1600 PLN za komplet. Zakup w IC.
Zresztą widać to chociażby w specyfikacjach aut gdzie producent sugeruje nieżadko ten sam profil/rozmiar/szerokość opony zimą i latem.
Ja tak jeżdżę już od kilkunastu lat i nie odczuwam różnicy w prowadzeniu.
W moim przypadku nie zwracam żadnej uwagi na wygląd auta na felgach. Kupuje rozsądnie i trzymam się rozmiarów na których mój egzemplarz wychodził z salonu. W ten sposób oba auta jeżdżą na felgach 16 calowych i oponach 205/55-60/16 zarówno zimą jak i latem.
Teraz kupiłem nowe stalówki z oponami zimowymi – Dayton – do Lalki 205/60/16 w cenie 1600 PLN za komplet. Zakup w IC.
..::Born To Rise Hell::..
Zamierzam przejść w tym sezonie zimowym z opon o rozmiarze 195/65R15 na opony 205/55 16". Jako że poruszam się niemalże wyłącznie po mieście czy drogach ekspresowych itd., więc skłaniam się ku oponom zimowym o konstrukcji bieżnika asymetrycznej i stąd też decyzja o zmianie rozmiaru opon. Jak wiadomo, zdecydowana większość opon zimowych posiada bieżnik kierunkowy, który podobno najlepiej odprowadza wodę, lecz jest jednak głośniejszy. Z kolei opony asymetryczne zapewniają lepsze trzymanie boczne w zakrętach, a także ponoć wcale nie gorsze właściwości, jeśli chodzi o aquaplaning. Co o tym sądzicie?
Idzie zima, czas na ciepłe kapcie dla Madzi 
Zastanawiam się nad wyborem:
Goodyear Ultra Grip 9 albo, Nokian WR D3
Obie mają bardzo dobre parametry, Nokian klasyka zimowa sama w sobie...
Ale Goodyear cichsza i bardziej ekonomiczna (wg. etykiety przynajmniej).
Macie jakieś doświadczenia z tymi modelami?
Zastanawiam się nad wyborem:
Goodyear Ultra Grip 9 albo, Nokian WR D3
Obie mają bardzo dobre parametry, Nokian klasyka zimowa sama w sobie...
Ale Goodyear cichsza i bardziej ekonomiczna (wg. etykiety przynajmniej).
Macie jakieś doświadczenia z tymi modelami?
Jeśli chodzi o Nokiany to są produkcji Fińskiej i Rosyjskiej i czasami może być problem z wyważeniem tych rosyjskich u wulkanizatora i jakby był jakiś problem to powiedzcie, że trzeba dopompować do 3-4 barów i będzie gitara. Jak tańsze Nokiany to bierz je dla zwykłego Kowalskiego nie będziesz widział różnicy
kubsztyk napisał(a):opony asymetryczne zapewniają lepsze trzymanie boczne w zakrętach, a także ponoć wcale nie gorsze właściwości, jeśli chodzi o aquaplaning
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
No, tylko że większość opon zimowych posiada bieżnik kierunkowy. Z asymetrycznych dopatrzyłem się jedynie dwóch modeli: Nokian WR A3 i Bridgestone Blizzak LM30 (?). I chyba coś tam z Pirelli. Zatem zbytniego wyboru nie ma.
To fakt. Kilka lat temu to jeszcze był fajny Continental TS 810...
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Znalazłem wreszcie kilka marek i modeli:
Bridgestone: Blizzak LM-30, LM-35
Continental: WinterContact TS850 P, TS810
Dunlop: SP WinterResponse
Pirelli: Winter Sottozero Serie II
Nokian: WR A3, AllWeather+
Pod względem samych etykiet UE, Nokiany WR A3 wypadają całkiem przyzwoicie: mokra nawierzchnia C (A-G), paliwooszczędność C (A-G), hałas 72 dB. Na szczegółowe rozeznanie pośród wymienionych wyżej opon nie miałem jeszcze czasu. Biorąc pod uwagę ich niską cenę (1150-1200zł/kpl. na allegro) wydają się być całkiem rozsądnym wyborem. Nie wiem jeszcze, jak inne, ale na pewno są droższe.
Bridgestone: Blizzak LM-30, LM-35
Continental: WinterContact TS850 P, TS810
Dunlop: SP WinterResponse
Pirelli: Winter Sottozero Serie II
Nokian: WR A3, AllWeather+
Pod względem samych etykiet UE, Nokiany WR A3 wypadają całkiem przyzwoicie: mokra nawierzchnia C (A-G), paliwooszczędność C (A-G), hałas 72 dB. Na szczegółowe rozeznanie pośród wymienionych wyżej opon nie miałem jeszcze czasu. Biorąc pod uwagę ich niską cenę (1150-1200zł/kpl. na allegro) wydają się być całkiem rozsądnym wyborem. Nie wiem jeszcze, jak inne, ale na pewno są droższe.
Jaco41 napisał(a):Ja również zamawiam Nokiany 205/60 R16. Z tego co wiem to w tym rozmiarze tylko produkcja Rosyjska , a wolałbym skandynawskie.
Sprawdziłem moje i ja mam "Made in Finland" więc pewnie zależy od partii. Kupowałem pod koniec września, a produkcja z sierpnia więc udało się nabyć świeżynki
Ja przez wiele lat jarałem się różnymi znanymi markami opon zimowych ale swego czasu jechałem jakimś autem w terenie "górskim" z oponami dębica frigo 2. Śniegu było co nie miara a okazało się, że opony dają świetnie radę. U siebie w tym czasie miałem nokiany wr, które były chyba ze dwa razy droższe ale różnicy na plus dla nokianów nie zauważyłem 
- Od: 26 lip 2014, 22:43
- Posty: 17
- Auto: mazda 3 bm 2014
wtk111 napisał(a):dębica frigo 2. Śniegu było co nie miara a okazało się, że opony dają świetnie radę.
Ja lata temu używałem Kormoranów od Stomila i na kopny śnieg też uważam, że to były super opony (a jeszcze biorąc stosunek ceny do tego co sę otrzymuje, to bezdyskusyjnie). Ale teraz w dużym mieście po śniegu raczej się nie jeździ. Bardziej po błocie i wodzie, niż kopnym sniegu.
polokokt napisał(a):wtk111 napisał(a):dębica frigo 2. Śniegu było co nie miara a okazało się, że opony dają świetnie radę.
Ja lata temu używałem Kormoranów od Stomila i na kopny śnieg też uważam, że to były super opony (a jeszcze biorąc stosunek ceny do tego co sę otrzymuje, to bezdyskusyjnie). Ale teraz w dużym mieście po śniegu raczej się nie jeździ. Bardziej po błocie i wodzie, niż kopnym sniegu.
Też używałem kiedyś Kormorana (S100) i na kopnym czy ubitym śniegu były genialne. Pewnie też dużo zależy od masy samochodu, bo to było w Seicento i nie było zaspy czy górki pod którą bym nie wjechał. Jednak na suchym i mokrym to był dramat, do tego bardzo głośno.
Teraz mam Nokiany WR A3 205/55/16 i jestem zadowolony. Na suchym i mokrym jest bardzo dobrze. Niestety nie miałem okazji jej sprawdzić w naprawdę zimowych warunkach (a zjeździłem już 2 zimy), więc jak widać teza, że teraz w mieście nie ma zimy jest jak najbardziej słuszna. Nokiany są też zdecydowanie cichsze od letnich (Toyo Proxes R32 205/50/17).
Przecież było już o tym pisane, ileż można.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki