talk_about85 napisał(a):marlad napisał(a):co do silnika 1.6 HDI to musisz wiedzieć ,że jest to problematyczna jednostka napędowa , z błedami w fazie projektowania , bądź konstrukcji .
Padające turbiny , które trzeba wymieniać wraz z zapychajacym się nagarem smokiem i sitkami olejowymi na śrubach – operacja droższa o kilkadziesiąt procent w porównaniu z resztą samochodów .Problemy z DPF / FAP , EGR , czasem padające moduły additiv siejące błędami .
Silniki potrafiące oprócz mocy generować również masę opiłków.
Plastikowe elementy dolotu topiące się przez wypalanie FAP .
Słynne podkładki pod wtryskami.
Wroce jeszcze do tego bo rzadko czyta sie negatywne opinie o tym silniku. Na tle konkurencji 1.6 od PSA od zawsze byl w czolowce jesli chodzi o pozytywne aspekty. Z reszta gdyby faktycznie byl problemowa jednostka tak jak napisales to idac prostym tokiem rozumowania nie bylby montowany w tylu roznych markach.
marlad a jak wyglada sytuacja z FAPem przy tym silniku w trojce? Zakladajac ze jest zapchany i nie da sie go wypalic mamy trzy opcje:
1. Czy jest mozliwosc czyszczenia chemicznego? Rozne zdania juz slyszalem i ewentualnie na ile by to wystarczylo zakladajac ze nie jezdzi sie w trasy?
2. Wywiercenie otworu w filtrze co ma dac przepustowosc bez mozliwosci zapelnienia?
3. Usuniecie fizyczne i komputerowe? Tutaj wchodzac w szczegoly sa rozne szkoly przy poszczegolnych etapach roboty. Jesli mozesz opisac jak Ty do tego podchodzisz?
Jak znajdziesz chwile rozwin te trzy punkty.
Plusy silnika 1.6 to :
ekonomiczność , zrywność
Minusy :
Zywotność turbiny , egr , FAP , Podkładki pod wtryskami.
Turbo – problematyka:
musicie wiedzieć , że wymieniając tubo w tym silniku producent gwarantuje poprawne jej działanie jeśli wymieni się dodatkowo ( tego się normalnie nie robi w większości innych silników ) :
-smoka w misce olejowej
-śrubę z sitkiem ( tą przy bloku silnika )
-wąż zasilajacy turbine olejem
-srubę przy turbinie ( lub ja wymyć i wymienić podkładki miedziane )
Ponadto trzeba sprawdzić odpływ oleju od turbiny czy jest drożny .
Wszystko to ponieważ w silniku tworzą się zatory przepływu oleju ( napiszmy umownie nagary ) , które potrafią doprowadzić do uszkodzenia turbiny wskutek zaniku smarowania.
W praktyce wygląda to tak ,że jak wymienisz turbinę na nową , a nie wymienisz tych części , o ktorych wspominałem to może się zdarzyć tak ,że autem zrobisz symboliczny przebieg i turbo znów padnie.
Mieliśmy też przypadek ,że zatarło wirnik w turbinie po kilkuset kilometrach . Co ciekawe – wymiany turbiny dokonano wedle zaleceń producenta,ale po oględzinach okazało się ,że turbina nadal nie dostawała ilości oleju , która gwarantowała odpowiednie smarowanie .
I trafił ja szlag najprościej mówiąc

Fap:
Nie ma się co rozwodzić – samochody , które trafiaja na serwis z zapchanym końcowo FAP mają od 130 – 230 tys km na liczniku . Nie wnikamy ile mają w kołach. Zapchany ma negatywny wpływ na turbinę i EGR , ponieważ powoduje zbyt wysokie ciśnienie ,oraz temperaturę w wydechu .Podnosi sie też poziom oleju
EGR:
Najczęściej pada wskutek zapchanego DPF ,Tworzą sie nagary
Tutaj zobaczcie ,że zdrowy silnik 1.6 nie kopci zaraz po usunięciu DPF ( przebieg 200 tys udokumentowany – auto zadbane bardzo , silnik dynamiczny i pracujący poprawnie )
przykład 1 :Mazda 3:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=nZD30oqjLa8[/youtube]
przykład 2 ( w Volvo )
https://www.facebook.com/video.php?v=37 ... =2&theatertutaj zdjęcia filtra czastek stałych , który został przedziurawiony przez jakiegos kowala :
https://www.facebook.com/12221069792674 ... =1&theaterchcielibyście jechać w trasę np. na Chorwacje mając coś takiego w samochodzie ? a jak by sie to rozsypało gdzieś na trasie i poszło dalej w wydech ?
Tutaj zobacz do czego może doprowadzić częste wypalanie DPF
https://www.facebook.com/12221069792674 ... =1&theaterpomyśl co się musiało tam dziać , ze ten filtr tak został stopiony
A tutaj na koniec przypadek poważnego uszkodzenia turbiny między innymi przez FAP.Nagrałem w drodze na konsultację do ASO .
https://www.facebook.com/video.php?v=27 ... =2&theaterSilnik kręcił się do ok 3000 obrotów , pożniej była chmura czarnego dymu i przestawał jechać .
Nie bałem się go kręcić , bo mam polisę ubezpieczeniową na naprawy i auta pozostawione w serwisie

Z chemicznym czyszczeniem nie mamy doświadczeń , bo nie robimy tego. Ponieważ uważamy ,że to nie jest rozwiązanie gwarantujące długotrwałą bezproblemową eksploatację .
Dopisano 17 paź 2014, 22:55:brii napisał(a):A czy Hella prowadzi wypalanie czy uruchamia na EKU to jest pytanie podstawowe, bo jak na EKU to to samo co na tz drucik z tym ze będzie może podgląd operacji itd.
Złożyłem w Twoim imieniu zapytanie do przedstawiciela Hella Guttmann, dociekamy u źródła
Dopisano 17 paź 2014, 23:09:brii napisał(a):marlad napisał(a):Nie winię producentów ( jak już coś to bandę z Brukseli

)
Bez tej bandy nie miałbyś standaryzowanych interfejsów diagnostycznych, rozwiązań stron trzecich takich jak Hella, zamienników i dostępu do dokumentacji producenta

Hmm.To byłoby lepiej ,czy gorzej niż teraz ?
Myślisz ,że wszystkie marki mają standaryzowane złącza diagnostyczne ? Kia , BMW , Mercedes , Iveco itd

Już widzę jak mechanicy np w
USA wzdychają do standardów unii europejskiej

Bosch ma siedzibe w USA. Unii tam nie ma ,a urządzenia diagnostyczne się zapewne sprzedają ...
Jeśli chjodzi o usunięcie DPF
Można to zrobic na kilka sposobów .
Komputer
1.Jakimś cudownym darmowym lub kradzionym programem , najczęściej z duszą na ramieniu bo nie wiadmo jak policzyć checksumy ( kalkulatorem , czy jak ? ) , do tego najtańszy interfejs i heja na dwa uda . Albo sie uda ,albo nie uda i wtedy zaczynają się lęki .
Jest tanio ,ale może nie być diagnostyki i nawet jak silnik stanie w poprzek to błedów nie będzie. Do tego jest opcja ,że może za jakiś czas wystąpić problem z ECU . Nie uważamy i nie poważamy tego typu rozwiązań .Amatorka
2. Emulatory – jak ktoś nie da rady ugryźć sterownika programowo * Częste rozwiazanie w Toyocie,Lexusie , niektórych TDCI w Fordzie etc.) . Rozwiązanie działa ,ale jest opcja ,że moduł może się uszkodzić ,albo któryś z kabelków dochodzacych do czujników . Wiadomo ,że jakość emulatora ma wpływ na trwałość i poprawność rozwiązania .Profesjonalne emulatory kupuje się raczej poza allegro.
3.Usunięcie programowo certyfikowanymi narzędziami . Modyfikacja flasha w ECU programem legalnym (np Swiftec ) z supportem plus interfejs ( taki za kilkadziesiąt tysięcy zł), który ma opcje recovery i jest bezpieczny. Ecu widzi Fap w pełni sprawny i uznaje ,że nie ma potrzeby jego regeneracji .
Jest diagnostyka , tabela i pokazują się kody błedów kiedy coś w silniku przestanie poprawnie działać .Wypadałoby ,zeby wszystkie czujniki były sprawne , a już na pewno sonda lambda przed katem.
Tutaj macie Video programowania Mazdy 6 po kablu topowym urządzeniem.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=vO5-wS3pqPg#t=39[/youtube]
W zwiazku z kradzieżami układów wydechowych mały update informacji:
Wydech mozna zrekonstruować tanim kosztem , bez konieczności zakupu drogich różnicówek i czujn.temp.

warunek-wyprogramowanie DPF z ECU
Fizycznie można wspawać przelotkę wewnątrz puszki po dpf. Puszki Dpf nigdy nie zastępujemy rurą – zabieg ma być niewidoczny dla diagnosty . w Polsce mamy niską normę emisji więc nie bedzie problemów na przeglądzie. Poza tym zawsze w przyszłości możemy włozyć filtr z powrotem i wrócić do wersji z DPF
http://www.naprawasamochodowkrakow.pl/wp-content/uploads/2014/06/IMG_20140604_183514-300x300.jpgWyszedł mały elaborat, ale mam nadzieję ,że w miarę czytelnie podzieliłem się z Wami tą praktyczną stroną wiedzy , którą mamy na dziś
