Filtr cząstek stałych (DPF / FAP) – dyskusja panelowa.

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez talk_about85 » 17 paź 2014, 15:45

marlad napisał(a):co do silnika 1.6 HDI to musisz wiedzieć ,że jest to problematyczna jednostka napędowa , z błedami w fazie projektowania , bądź konstrukcji .
Padające turbiny , które trzeba wymieniać wraz z zapychajacym się nagarem smokiem i sitkami olejowymi na śrubach – operacja droższa o kilkadziesiąt procent w porównaniu z resztą samochodów .Problemy z DPF / FAP , EGR , czasem padające moduły additiv siejące błędami .
Silniki potrafiące oprócz mocy generować również masę opiłków.
Plastikowe elementy dolotu topiące się przez wypalanie FAP .
Słynne podkładki pod wtryskami.


Wroce jeszcze do tego bo rzadko czyta sie negatywne opinie o tym silniku. Na tle konkurencji 1.6 od PSA od zawsze byl w czolowce jesli chodzi o pozytywne aspekty. Z reszta gdyby faktycznie byl problemowa jednostka tak jak napisales to idac prostym tokiem rozumowania nie bylby montowany w tylu roznych markach. marlad a jak wyglada sytuacja z FAPem przy tym silniku w trojce? Zakladajac ze jest zapchany i nie da sie go wypalic mamy trzy opcje:
1. Czy jest mozliwosc czyszczenia chemicznego? Rozne zdania juz slyszalem i ewentualnie na ile by to wystarczylo zakladajac ze nie jezdzi sie w trasy?
2. Wywiercenie otworu w filtrze co ma dac przepustowosc bez mozliwosci zapelnienia?
3. Usuniecie fizyczne i komputerowe? Tutaj wchodzac w szczegoly sa rozne szkoly przy poszczegolnych etapach roboty. Jesli mozesz opisac jak Ty do tego podchodzisz?
Jak znajdziesz chwile rozwin te trzy punkty.
Ostatnio edytowano 17 paź 2014, 15:46 przez talk_about85, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez brii » 17 paź 2014, 15:46

marlad napisał(a):Nie winię producentów ( jak już coś to bandę z Brukseli ;) )

Bez tej bandy nie miałbyś standaryzowanych interfejsów diagnostycznych, rozwiązań stron trzecich takich jak Hella, zamienników i dostępu do dokumentacji producenta ;)

Maniekvip napisał(a):A ja uważam tylko tyle, że te filtry to czysta ściema. Stosuje się je w celach ekologicznych prawda?
Więc ja się pytam gdzie ta ekologia jak włączy się proces wypalania?
Spalanie drastycznie wzrasta auto wywala z rury wtedy dużo więcej syfu niż jadąc normalnie bez DPF/FAP
Ogólnie cała ta ekologia to tylko łojenie kasy z nas kierowców i nic więcej.
Po za tym wielka ekologia i cięcie kosztów w F1. Zastosowano niby ekologicznie (mniej palą, mniej kasy idzie na paliwo, mniej zatruwają środowisko) 1.6 V6 które pochłonęły miliony na ich zaprojektowanie.

W ekologii nie idzie o zmniejszenie zużycia paliwa a o czystsze spaliny. Czystsze spaliny to efekt dokładniejszego spalania a to przekłada się albo na wzrost mocy albo na mniejsze spalanie. Tendencja jest raczej w kierowaniu się na większą moc bo o mniejsze spalanie trudno. Widać to doskonale po tym jak rośnie moc jednostkowa silników wraz ze spełnianiem kolejnych norm emisji spalin. Wyraźnie też widać, że spalanie specjalnie nie spada. Inną sprawę jest parcie w mediach na emisję CO2 – to praktycznie jest bez znaczenia bo CO2 jest neutralne, żadna norma EUROx nie ogranicza emisji CO2.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Marianek » 17 paź 2014, 16:44

marlad napisał(a):Taka Hella Guttmann stosuje w swoich urządzeniach poprawne rozwiązania , więc procedury powinny być tożsama z IDS ( hmm... i czy ten IDS to oryginał ;) ?? )

Mowie o IDS-ach które posiadają ASO i są z aktualizowane, nie o tych z allegro czy od chińczyków. A czy Hella prowadzi wypalanie czy uruchamia na EKU to jest pytanie podstawowe, bo jak na EKU to to samo co na tz drucik z tym ze będzie może podgląd operacji itd.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez JohnnyB » 17 paź 2014, 16:57

marlad napisał(a):Oooo- nie wymienia ?. Ciekawe .
Mozesz rozwinąć swoją tezę ??


Patrz ilość punktów wycinających filtry i popularność tej obsługi. Jeśli nawet 10% urzytkowników wymiani filtry jest to niewielki procent. Można zatem smiało powiedzieć że się nie wymiania a wycina i emuluje.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez marlad » 17 paź 2014, 20:25

talk_about85 napisał(a):
marlad napisał(a):co do silnika 1.6 HDI to musisz wiedzieć ,że jest to problematyczna jednostka napędowa , z błedami w fazie projektowania , bądź konstrukcji .
Padające turbiny , które trzeba wymieniać wraz z zapychajacym się nagarem smokiem i sitkami olejowymi na śrubach – operacja droższa o kilkadziesiąt procent w porównaniu z resztą samochodów .Problemy z DPF / FAP , EGR , czasem padające moduły additiv siejące błędami .
Silniki potrafiące oprócz mocy generować również masę opiłków.
Plastikowe elementy dolotu topiące się przez wypalanie FAP .
Słynne podkładki pod wtryskami.


Wroce jeszcze do tego bo rzadko czyta sie negatywne opinie o tym silniku. Na tle konkurencji 1.6 od PSA od zawsze byl w czolowce jesli chodzi o pozytywne aspekty. Z reszta gdyby faktycznie byl problemowa jednostka tak jak napisales to idac prostym tokiem rozumowania nie bylby montowany w tylu roznych markach. marlad a jak wyglada sytuacja z FAPem przy tym silniku w trojce? Zakladajac ze jest zapchany i nie da sie go wypalic mamy trzy opcje:
1. Czy jest mozliwosc czyszczenia chemicznego? Rozne zdania juz slyszalem i ewentualnie na ile by to wystarczylo zakladajac ze nie jezdzi sie w trasy?
2. Wywiercenie otworu w filtrze co ma dac przepustowosc bez mozliwosci zapelnienia?
3. Usuniecie fizyczne i komputerowe? Tutaj wchodzac w szczegoly sa rozne szkoly przy poszczegolnych etapach roboty. Jesli mozesz opisac jak Ty do tego podchodzisz?
Jak znajdziesz chwile rozwin te trzy punkty.


Plusy silnika 1.6 to :
ekonomiczność , zrywność
Minusy :
Zywotność turbiny , egr , FAP , Podkładki pod wtryskami.

Turbo – problematyka:
musicie wiedzieć , że wymieniając tubo w tym silniku producent gwarantuje poprawne jej działanie jeśli wymieni się dodatkowo ( tego się normalnie nie robi w większości innych silników ) :
-smoka w misce olejowej
-śrubę z sitkiem ( tą przy bloku silnika )
-wąż zasilajacy turbine olejem
-srubę przy turbinie ( lub ja wymyć i wymienić podkładki miedziane )

Ponadto trzeba sprawdzić odpływ oleju od turbiny czy jest drożny .
Wszystko to ponieważ w silniku tworzą się zatory przepływu oleju ( napiszmy umownie nagary ) , które potrafią doprowadzić do uszkodzenia turbiny wskutek zaniku smarowania.

W praktyce wygląda to tak ,że jak wymienisz turbinę na nową , a nie wymienisz tych części , o ktorych wspominałem to może się zdarzyć tak ,że autem zrobisz symboliczny przebieg i turbo znów padnie.

Mieliśmy też przypadek ,że zatarło wirnik w turbinie po kilkuset kilometrach . Co ciekawe – wymiany turbiny dokonano wedle zaleceń producenta,ale po oględzinach okazało się ,że turbina nadal nie dostawała ilości oleju , która gwarantowała odpowiednie smarowanie .

I trafił ja szlag najprościej mówiąc ;)

Fap:
Nie ma się co rozwodzić – samochody , które trafiaja na serwis z zapchanym końcowo FAP mają od 130 – 230 tys km na liczniku . Nie wnikamy ile mają w kołach. Zapchany ma negatywny wpływ na turbinę i EGR , ponieważ powoduje zbyt wysokie ciśnienie ,oraz temperaturę w wydechu .Podnosi sie też poziom oleju

EGR:
Najczęściej pada wskutek zapchanego DPF ,Tworzą sie nagary

Tutaj zobaczcie ,że zdrowy silnik 1.6 nie kopci zaraz po usunięciu DPF ( przebieg 200 tys udokumentowany – auto zadbane bardzo , silnik dynamiczny i pracujący poprawnie )

przykład 1 :Mazda 3:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=nZD30oqjLa8[/youtube]

przykład 2 ( w Volvo )
https://www.facebook.com/video.php?v=37 ... =2&theater

tutaj zdjęcia filtra czastek stałych , który został przedziurawiony przez jakiegos kowala :
https://www.facebook.com/12221069792674 ... =1&theater

chcielibyście jechać w trasę np. na Chorwacje mając coś takiego w samochodzie ? a jak by sie to rozsypało gdzieś na trasie i poszło dalej w wydech ?

Tutaj zobacz do czego może doprowadzić częste wypalanie DPF
https://www.facebook.com/12221069792674 ... =1&theater

pomyśl co się musiało tam dziać , ze ten filtr tak został stopiony

A tutaj na koniec przypadek poważnego uszkodzenia turbiny między innymi przez FAP.Nagrałem w drodze na konsultację do ASO .

https://www.facebook.com/video.php?v=27 ... =2&theater

Silnik kręcił się do ok 3000 obrotów , pożniej była chmura czarnego dymu i przestawał jechać .
Nie bałem się go kręcić , bo mam polisę ubezpieczeniową na naprawy i auta pozostawione w serwisie ;)

Z chemicznym czyszczeniem nie mamy doświadczeń , bo nie robimy tego. Ponieważ uważamy ,że to nie jest rozwiązanie gwarantujące długotrwałą bezproblemową eksploatację .



Dopisano 17 paź 2014, 22:55:

brii napisał(a):A czy Hella prowadzi wypalanie czy uruchamia na EKU to jest pytanie podstawowe, bo jak na EKU to to samo co na tz drucik z tym ze będzie może podgląd operacji itd.


Złożyłem w Twoim imieniu zapytanie do przedstawiciela Hella Guttmann, dociekamy u źródła

Dopisano 17 paź 2014, 23:09:

brii napisał(a):
marlad napisał(a):Nie winię producentów ( jak już coś to bandę z Brukseli ;) )

Bez tej bandy nie miałbyś standaryzowanych interfejsów diagnostycznych, rozwiązań stron trzecich takich jak Hella, zamienników i dostępu do dokumentacji producenta ;)

Hmm.To byłoby lepiej ,czy gorzej niż teraz ?
Myślisz ,że wszystkie marki mają standaryzowane złącza diagnostyczne ? Kia , BMW , Mercedes , Iveco itd ??
Już widzę jak mechanicy np w
USA wzdychają do standardów unii europejskiej ;) Bosch ma siedzibe w USA. Unii tam nie ma ,a urządzenia diagnostyczne się zapewne sprzedają ...

Jeśli chjodzi o usunięcie DPF

Można to zrobic na kilka sposobów .
Komputer
1.Jakimś cudownym darmowym lub kradzionym programem , najczęściej z duszą na ramieniu bo nie wiadmo jak policzyć checksumy ( kalkulatorem , czy jak ? ) , do tego najtańszy interfejs i heja na dwa uda . Albo sie uda ,albo nie uda i wtedy zaczynają się lęki .
Jest tanio ,ale może nie być diagnostyki i nawet jak silnik stanie w poprzek to błedów nie będzie. Do tego jest opcja ,że może za jakiś czas wystąpić problem z ECU . Nie uważamy i nie poważamy tego typu rozwiązań .Amatorka

2. Emulatory – jak ktoś nie da rady ugryźć sterownika programowo * Częste rozwiazanie w Toyocie,Lexusie , niektórych TDCI w Fordzie etc.) . Rozwiązanie działa ,ale jest opcja ,że moduł może się uszkodzić ,albo któryś z kabelków dochodzacych do czujników . Wiadomo ,że jakość emulatora ma wpływ na trwałość i poprawność rozwiązania .Profesjonalne emulatory kupuje się raczej poza allegro.


3.Usunięcie programowo certyfikowanymi narzędziami . Modyfikacja flasha w ECU programem legalnym (np Swiftec ) z supportem plus interfejs ( taki za kilkadziesiąt tysięcy zł), który ma opcje recovery i jest bezpieczny. Ecu widzi Fap w pełni sprawny i uznaje ,że nie ma potrzeby jego regeneracji .
Jest diagnostyka , tabela i pokazują się kody błedów kiedy coś w silniku przestanie poprawnie działać .Wypadałoby ,zeby wszystkie czujniki były sprawne , a już na pewno sonda lambda przed katem.
Tutaj macie Video programowania Mazdy 6 po kablu topowym urządzeniem.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=vO5-wS3pqPg#t=39[/youtube]

W zwiazku z kradzieżami układów wydechowych mały update informacji:
Wydech mozna zrekonstruować tanim kosztem , bez konieczności zakupu drogich różnicówek i czujn.temp. <spoko> warunek-wyprogramowanie DPF z ECU

Fizycznie można wspawać przelotkę wewnątrz puszki po dpf. Puszki Dpf nigdy nie zastępujemy rurą – zabieg ma być niewidoczny dla diagnosty . w Polsce mamy niską normę emisji więc nie bedzie problemów na przeglądzie. Poza tym zawsze w przyszłości możemy włozyć filtr z powrotem i wrócić do wersji z DPF
http://www.naprawasamochodowkrakow.pl/wp-content/uploads/2014/06/IMG_20140604_183514-300x300.jpg





Wyszedł mały elaborat, ale mam nadzieję ,że w miarę czytelnie podzieliłem się z Wami tą praktyczną stroną wiedzy , którą mamy na dziś :)
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 20 kwi 2014, 19:06
Posty: 226 (13/13)
Skąd: Kraków

PostTen post został usunięty przez bieski 23 paź 2014, 13:20.
Powód: Duplikat. Staramy się nie cytować całych postów przy odpowiedzi, szczególnie tych długich.

Postprzez rafik89 » 27 paź 2014, 20:31

Marlad, mam u siebie ten silnik w c5. Mam kilka pytań:
1. O co chodzi z podkładkami pod wtryskami?
2. Przy pierwszej wymianie oleju po zakupie zleciłem mechanikowi przeczyszczenie sitka na przewodzie doprowadzającym olej do turbiny. Czy to należy powtarzać przy każdej wymianie czy tylko co którąś wymianę?
3. Jeśli chodzi o fap – są jakieś widełki kilometrowe ile maks. można w mieście przejechać by nie doszło do zapchania filtra tak, by nie trzeba go było wypalać awaryjnie? Ostatnio zmieniłem pracę i dojeżdżam 20 km w jedną stronę. Rano mam na 6 i nie ma problemów z jazdą typowo miejską, ale po południu zawsze stoję w mniejszym bądź większym korku. Szacuje, że moje proporcje to 40% tras, reszta miasto.
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2010, 23:17
Posty: 342 (0/8)
Skąd: wrocław, czasem krotoszyn
Auto: Citroen C5 1.6 HDi, 2006 rok

Postprzez marlad » 27 paź 2014, 22:43

tp_td napisał(a):Góra


Emulator wpina się w pięciu miejscach w instalacji elektrycznej i można powiedzieć ,że jest święty spokój . Filtr DPF fizycznie musisz usunąć z wydechu.
Nie wiem jak sie sprawdzają emulatory z allegro , ale wiem ,że te emulatory , które są sprawdzone na allegro dostepne nie są.
Wydaje mi się ,że dobry emulator solidnie zamontowany powinien służyć lata .

Skad wiesz ,że trzeba orać w sterowniku Twojego auta ?
Przecież może być opcja ,że da się go programować przez OBD
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 20 kwi 2014, 19:06
Posty: 226 (13/13)
Skąd: Kraków

Postprzez marlad » 28 paź 2014, 00:22

1.To typowa bolączka tych silników 2.0 , po konsultacji z ASO Mazdy po 100 tys km moze juz dawać się we znaki przedmuchami z odmy , dymieniem ,oraz nawet zaolejeniem z ukłaadu dolotowego ( potrafi na pierwszy rzut okaz wygladać jak uszkodzona turbina)

2. Problem dotyczy głównie silników 1.6 hdi . W 2.0 nie ma raczej problemu ze smarowaniem turbiny

3.Wolę nie doradzać w kwestii jak jeździc .Wiemy tyle ,ze problem nasila sie w zimie- auta mniej dogrzane , więcej stoi sie w korkach . Służę pomocą jak już problem będziesz miał z DPF, bo w tym mamy doświadczenie .

Pozdro
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 20 kwi 2014, 19:06
Posty: 226 (13/13)
Skąd: Kraków

Postprzez widmo82 » 28 paź 2014, 12:31

Janusz626 napisał(a):A i jeszcze, FAP nie zapychajace się od sadzy, on zapycha się od plynu katalitycznego.

Zapychaja się od ceru.
Janusz626 napisał(a):Wiecie że płyn katalityczny jest automatycznie dodawany do układu raz na pełny zbiornik paliwa czyli na 45litrow

Bzdura! Czynnik dodawany jest za każdym tankowaniem jeśli komputer odczyta podwyższony stan ok 7-8l.

marlad napisał(a):Odkopałem fimik z ostatniego tchnienia turbiny w samochodzie, który latał na trasach i był bardzo zadbany.
Właściciel mając dostęp do interfejsu ,wywoływał kilkunastokrotnie procedurę dopalania .

Znajomy ma służbową Insignie, diagnostyka filtra podaje baaardzo duże statystyki. Średni przebieg od zapłonu do zgaszenia, procentowy stopien zapchania filtra itp. – Twoj przypadek to, albo przykład jakiejś mega nieprzemyślanej konstrukcji, która mimo idealnych warunków do przepalania – zapycha się lub co rownie prawdopodobne: SAM zrobię bo potrafię :)

marlad mamy problemy z linkami na youtube kierującymi do konkretnej sekundy filmu. Dziwię się, że mimo to wklejasz je w wielu miejscach nie zważając na to uwagi
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez marlad » 28 paź 2014, 17:08

Sory , nie wiedziałem o problemach z filmikami youtube.

Ten Pan , który zamordował turbinę , to akurat osoba z branży motoryzacyjnej i do dyspozycji miał interfejs TEXA.
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 20 kwi 2014, 19:06
Posty: 226 (13/13)
Skąd: Kraków

Postprzez Janusz626 » 28 paź 2014, 17:12

Widmo kolego, niepotrzebnie się prężysz bo moje słowa wychodzą na to sam co twoje.
Płyn katalityczny Eolys zawiera cząstki ceru, jasne przecież tak?
Jeśli klient jeździ do rezerwy i tankuje tylko 10 litrów i robi tak stu krotnie, to przecież Eolys jest tak samo dodany jakby koleś takował stu krotnie do pełna.
Z tą różnicą że w pierwszym przykładzie jak i w drugim dodawana jest ta sama suma płynu Eolys, ale z tą różnicą że dodana jest na 1000litrow a nie na 4000litrow, a to robi różnicę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez widmo82 » 28 paź 2014, 23:08

Januszu skąd masz takie info o dawkowaniu czynnika?
Ja mam trochę inne a poparte wewnętrznym szkoleniem BOSH Service z FAP/DPF i opinią kilku mechaników z różnych serwisów w okolicy stolicy.
PS: Januszu nie cwaniakuj, doprecyzowałem info
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Janusz626 » 29 paź 2014, 08:48

No to wróć do przyjaciół, i czy to nasza stolica czy niemiecka to i tak niczego nie zmienia, i weź ze sobą swoich lokalnych mechaników, będzie was więcej ;)
Nie dyskutuje o innych autach, inne mnie tutaj nie iteresuja, czy ja jestem na forum Mazdy? czy nie?
Opisuje sprawy związane tylko i wyłącznie o tej marce , no chyba że będzie to inny adekwatny temat do rozmowy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez JohnnyB » 29 paź 2014, 09:05

Janusz626 napisał(a):Nie dyskutuje o innych autach, inne mnie tutaj nie iteresuja, czy ja jestem na forum Mazdy? czy nie?
Opisuje sprawy związane tylko i wyłącznie o tej marce , no chyba że będzie to inny adekwatny temat do rozmowy.


I znowu pieprzysz od rzeczy. To jest dział MOTO i w temacie nie ma słowa o Mazdzie.
Jeden kij jakie/czyje to forum, ten dział jest poświecono ogólnym rozmową dotyczącym motoryzacji.
A temat ten dotyczy filtrów DPF/FAP i w zadnym swoim fragmencie nie precyzuje rozmowy o Mazdach.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez Janusz626 » 29 paź 2014, 09:13

A to sory bardzo, wpieprzylem się jak produkt systemu. No to baju ;)
DPF czy FAP jest i powinien być, w dobrym temacie pisze tak? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez widmo82 » 29 paź 2014, 15:17

Januszu... masz mega problem ze zrozumieniem czytanego tekstu. Padło proste pytanie, skąd masz informacje o sposobie dawkowania. A Ty odpalasz swoje wywody o tym, że mówisz o mazdach a nie o jakichś innych markach aut. To nie jest czateria, że się zmienia temat co chwilę. Tu rozmawiamy o FAP/DPF więc czytając Twoją odpowiedź i chwile później zadane pytanie
...nie, to zły temat.

Dodawanie dodatku do paliwa zależy również od czynników, takich jak: informacja z
czujnika poziomu paliwa, informacja o obecności (położeniu) korka zbiornika, prędkości
pojazdu, obrotów silnika, informacji o położeniu kluczyka w stacyjce.
W pierwszej generacji warunkami koniecznymi do wtrysku dodatku do paliwa były „cykl
korka” tzn. cykl równy otwarciu korka paliwa, przerwie min. 5 sekundowej oraz
zamknięciu korka paliwa i wzrost poziomu paliwa. Wyjątkowo, jeśli poziom paliwa nie
zmieni się znacząco a „cykl korka” zostanie zarejestrowany, sterownik sprawdzi, czy zachowany jest
minimalny poziom paliwa, wynoszący 7 litrów i po spełnieniu tych warunków również
wtryśnie dodatek Eolys®.
W drugiej generacji zastosowano podobne kryterium oceny konieczności wtrysku
dodatku, przy czym oszacowanie ilościowe dolanego paliwa do zbiornika polega na odczycie
poziomów paliwa, oznaczonych jako poziom zgrubny i przefiltrowany. Poziom przefiltrowany
oznaczony jest na podstawie wyliczonej średniej odczytów (min. 4) poziomów paliwa w
czasie 15 sekund po wyłączeniu zapłonu, natomiast poziom zgrubny to chwilowy odczyt,
dokonany przez czujnik poziomu paliwa. Jeżeli różnica między poziomami „zgrubny” i
„przefiltrowany” jest większa, niż 5 litrów, a czas otwarcia korka jest dłuższym niż 5 sekund,
sterownik uznaje, że paliwo zostało uzupełnione.
Wtrysk dodatku wykonywany jest tutaj tylko po uruchomieniu silnika i przekroczeniu
prędkości pojazdu 20km/h. Dzięki temu dodatek jest lepiej wymieszany w zbiorniku paliwa
oraz wyeliminowane jest zjawisko hałasu pompy dozującej.
Jeśli prędkość pojazdu spadnie poniżej 20km/h podczas wykonywania cyklu wtrysku
dodatku, cykl ten zostanie przerwany, a pozostała ilość do wtryśnięcia zostanie zapamiętana
przez kalkulator dodatku i uzupełniona przy najbliższym przekroczeniu granicznej wartości
prędkości – 20km/h. Jednocześnie sterownik zapamięta całkowitą ilość wtryśniętego płynu w
celu przekazania tej informacji sterownikowi silnika do zmierzenia obciążenia filtra FAP oraz
poziomu pozostałego dodatku w zbiorniku. Pomiar ten pozwala również przekazanie
kierowcy, że ilość dodatku do paliwa osiągnęła poziom minimalny i musi zostać uzupełniona.

I na deser:
Szczególny przypadek – opróżnienie zbiornika:
Po opróżnieniu zbiornika i przed ponownym napełnieniem go paliwem, należy:
włączyć zapłon, (korek na miejscu), odczekać kilka sekund – otrzymanie poziomu paliwa w
zbiorniku. Następnie wyłączyć zapłon – przechowanie poziomu paliwa w pamięci. Po czym
należy otworzyć korek, co pozwala na zapamiętanie przefiltrowanego poziomu. Napełniamy
zbiornik paliwem i zakładamy korek, co spowoduje dodanie dodatku do paliwa.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Janusz626 » 29 paź 2014, 19:43

Spoko już wyjaśniam, ale jest tak ze ten temat był gdzie indziej, później został przeniesiony, a dokładnie cześć postów została wydzielona na rzecz tego tematu, no i nie byłem świadom że to ogólny MOTO o DPF FAP.

Kontynuując :

Informacje o tym że Eolys który zawiera cząstki ceru zalepia FAP czy mówiąc prościej że to płyn katalityczny zapycha FAP jest tą samą tezą, bez wnikania bo wystarczy potwierdzić że to to samo a nie że "bzdura"

Informacje o tym że jest system korka na podstawie której Eolys jest dodawany a prościej mówiąc że Eolys jest dodawany na podstawie pełnego czy w pół pełnego baku to sumasumarum jest w efekcie tym samym bez wnikania w drobne szczegóły.
Innymi słowy to w M3 BK 1.6 (o którym ja ciągle myślałem i tak tak pisałem ) System korka jest na tyle prosty że przelicznik wyliczany jest na pełne tankowanie.
I tankujac 10litrow czy 45litrow do pełna w BK, to Eolys jest dodawany tak samo. Przejechane kilometry i stosunek zapchania FAP u nie jest wspolmierny, rozumiemy się tak.

Potwierdzenie w tym co ja wypisuje są oparte z informacjami na naszym forum, ponadto w serwisie (i tutaj niepamiętam czy jak byłem w Niemczech czy w Belgii) moją GH informowano mnie żebym zawsze takował do pełna, no cóż od słowa do słowa zrozumieli że to ja mam DPF a nie FAP, i konsternacja i małe sprostowanie bo myśleli o BK a mówili o GH (głąby z tych zerwisantow) rozumiemy się tak?.

Ponadto, kiedyś prowadziłem dyskusje z użytkownikiem fapu w BK i również potwierdził że Eolys jest dodawany na jedno tankowanie do pełna, a system korka ma głęboko gdzieś czy do baku dolalem 10 czy 45 litrów. On najprościej mówiąc interesuje się tylko zatankowaniem ale bez ilości zatankowanego paliwa, krótko pisząc "otwarcie i zamknięcie klapki wlewu paliwa"

Koniec końców w BK tak jest i jest to wysoce prawdopodobne, ja nie wnikam bo nie mam tego diesla. Może i faktycznie ja nie zwięźle pisze czasami, ale wynika to tylko z prostego powodu. Mianowicie oznajmiac chce to jak najprościej, a jeśli dyskusja wymaga dokładności użytych nazewnictw to również tak mogę, ale jak kolega od razu wali że ja piszę bzdury gdzie i tak chodzi o to samo chodzi to.... no właśnie, mysle ze się zrozumieliśmy koledzy bo ciężko jest tłumaczyć dla każdego z osobna inaczej, więc apeluje o zrozumienie i wyrozumiałość.... :| ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez widmo82 » 29 paź 2014, 21:32

Nadal podtrzymuje zdanie wyrażone przez JohnnyB
Co do zalecania tankowania od pełna to główny powód jest taki, że im większa ilość paliwa tym bardziej precyzyjne jest dawkowanie czynnika, którego śladowe ilości trafiaja do baku (nie pamietam, ale coś ok 0.35ml na 1l ropy) oraz lepiej on jest wymieszany co uznano za na tyle ważne by w drugiej generacji czynnik wstrzykiwać do baku dopiero po osiągnięciu 20km/h.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Janusz626 » 29 paź 2014, 22:05

Alez kolego widmo, może i tak miałeś na szkoleniach, możliwe że tak jest w grupie VAG, gdzie bosch jest serwisantem, możliwe że możesz nawet podtrzymac zdanie nawet i papieża, ale nie zmienia to faktu że ja dyskutuje o BK a ty o informacjach szkoleniowych. Nie wydaje ci się że jest to za idealne i perfekcyjne co do rzeczywistości?
Pomyślmy, opis super extra który zacytowales ze swoich materiałów szkoleniowych ale dotyczących jakich lub których fapów, jeśli dalej nic nie rozumiesz to wiedz (powtarzam się ciagle) że ja mówię tylko i wyłącznie M3 BK.
A twoje argumenty na przeciw moim mają sie tak jak światło słońca na księżycu do światła słonecznego, oba przecież świecą.
Wyręcz mnie i napisz lepiej co to Eolys i co on tak dokładnie robi, i nie cytuj materiałów szkoleniowych bo to za proste.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy Moto