Zacisk hamulcowy – regeneracja

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Pieraś » 2 mar 2012, 12:09

Cześć.

W madzi mojej żony (323f bj 03) grzeje się lewe koło – wiem, że zacisk, a 99,9% tłoczek.
1. Czy wyjęcie tłoczka = wymiana gumy, bo np. nie da się jej nie uszkodzić.
2. Czy smarujecie tłoczek czymś innym niż płyn hamulcowy?
– smar miedziowy?
– inny dedykowany preparat?
3. Ciężko się wciska tłoczek z powrotem?

Jakiś link do fotorelacji?
Widziałem tylko tą dot. tylniego koła.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2010, 08:43
Posty: 39
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mitsubishi Galant EA2W 2.0
Honda Civic VIII 1.8GT

Postprzez smile » 2 mar 2012, 12:51

Jeżeli tłoczek się nie cofa to sugeruję wymianę na sprawną używkę.
Tak jak napisałeś, grzeje się koło a więc tłoczek cały czas dociska klocek do tarczy. Dociska bo nie może się cofnąć. Nie może się cofnąć bo jest zapieczony, a to w wyniku uszkodzonej gumy ( uszczelki ). Należało by rozłożyć go na części pierwsze – pewnie ma wżery i zawsze będą z nim problemy.
Zdejmij koło, wymontuj klocki odchylając zacisk do góry ( wykręcasz tylko jedną śrubę ) i sprawdź w jakim stanie jest guma. Naciskając na hamulec wypchnij tłoczek ale nie całkowicie, tyle abyś mógł odchylić gumę i zerknąć na tłoczek.
I podziel się tym co tam zauważysz, nawet foto możesz zrobić ;)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Pieraś » 2 mar 2012, 12:55

Ok.

EDIT:
– no właśnie jestem po i tak ... grrr dali mi złe gumy (za mała średnica itp.), ale tłoczek został wyjęty i wszystko wewnątrz oskrobane i oczyszczone, nie mniej jednak muszę robotę znów wykonać (teraz zleciłem kumplowi, bo na jutro auto potrzebne z rana) – kosztowało mnie to 70zł. Wiem wiem nie zrobione, a kasa poszła ... gdyby nie gumy to już by było. Nie mniej jednak tłoczek do wymiany bo ma wżery, wygląda, że właściciel nie dbał – guma osłonowa miała dziurę. Generalnie nic z niego nie cieknie.
Rano jadę ponownie do sklepu po wymianę gum, chcę teraz sam już to zdjąć by wymienić gumę osłonowa tłoczka i ten oring wewnątrz.

Tłoczek wygląda tak ...
http://imageshack.us/photo/my-images/846/20120302192118.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/40/20120302192128.jpg/
Oczywiście powierzchnia miała pordzewiałą nawierzchnię – nalot co zostało ładnie zeszlifowane.

Zapytam wprost ... jak wymienię same gumy i nie będzie dalej ciekło to można z tym jeździć ?
Da się kupić sam tłoczek? Czy szukać używki zacisku z dobrym tłokiem?
W każdym razie teraz pracuje dobrze ale gumę trza wymienić by znów syfu nie złapało.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2010, 08:43
Posty: 39
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mitsubishi Galant EA2W 2.0
Honda Civic VIII 1.8GT

Postprzez Piotr Raczkowski » 5 mar 2012, 10:11

Pieraś napisał(a):Zapytam wprost ... jak wymienię same gumy i nie będzie dalej ciekło to można z tym jeździć ?
Da się kupić sam tłoczek

jeżeli po wymianie nie cieknie a tłoczek się nie zacina to śmiało do przodu
tłoczek kupisz jako zestaw naprawczy z używką może być to samo co u ciebie
po wymianie gum zastosuj specjalny ceramiczny smar do tłoczków hamulcowych miedzianego nie polecam choć w ostateczności z braku laku
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez Pieraś » 5 mar 2012, 15:14

Dziś mam odebrać właśnie gumy, które chcę wymienić.
Tłoczek nowy jakby miało cieknąć kosztuje 55zł.

Może już dziś gumy wymienię. Czekam tylko na koniec pracy i byle żona odebrała gumki ;–)
Do smarowania tłoczka użyliśmy przy rozbieraniu jakiegoś smaru do tego celu – kosztował 6zł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2010, 08:43
Posty: 39
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mitsubishi Galant EA2W 2.0
Honda Civic VIII 1.8GT

Postprzez cycek500 » 30 sty 2013, 20:49

witam wszystkich czy jest ktoś na forum kto regenerował swoje zaciski hamulcowe chodzi mi konkretnie o wymianę uszczelki na tłoczku jak najlepiej za to się zabrać żeby nie zjeść nerwów ostatnio wymiana jednej zajęła mi 3 godziny w tym dwie zepsułem poradźcie jak możecie
Początkujący
 
Od: 26 paź 2012, 22:43
Posty: 4
Skąd: lubelskie
Auto: mazda bj 2001 rok DiTd
JMZBJ14R221448956

Postprzez benq323 » 30 sty 2013, 21:31

Przed założeniem nowych zanurz je w płynie hamulcowym, a sam montaż to już walka i cierpliwości trzeba :P
Regeneracja DPF........info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 17:10
Posty: 1819 (22/16)
Skąd: Ostróda
Auto: Opel Signum 1,9 CDTI (Z19DT) 2004r

Postprzez alan78 » 12 lut 2013, 21:31

Wczoraj w trasie, zatrzymalem sie na swiatlach i z tylnego prawego kola doslownie wychodzil dym. Zapachu nie da sie opisac jednym slowem.
Rozebralem wszystko i okazalao sie ze klocek zakleszczyl sie w swoich prowadnicach.
Nie ryzykowalem zakladania ponownie mojego zacisku, kupilem uzywany, po wyczyszczeniu i zlozeniu dziala. Nieco bardziej nagrzewa mi sie tarcza w kole porownujac do drugiej strony, ale mam nadzieje ze to kwestia dotarcia sie klocka ( zamienilem miejscami ich polozenia ) .
Nikomu nie zycze tych emocji jakie mialem na widok dymu z koła <oczy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2011, 10:22
Posty: 78
Auto: Mazda 323f / 1.6 / 2002

Postprzez Pieraś » 13 wrz 2013, 23:12

Ja dziś robiłem żonie tylne prawe koło bo od wewn. tarcza pordzewiała na całej powierzchni, a na zewnętrznej tylko jakies 50% brało powierzchni.

Rozebrałem zacisk na części pierwsze i kupiłem zestaw gum.
Oczywiście pasowała tylko niecała połowa ale i tak ok bo "stare" były nawet w lepszym stanie itp. od nowych – powaga (widać poprzednik coś zmieniał).

Objawem tego z 1 akapitu był zarypany sworzeń dolny, na którym chodzi zacisk.
Poczyściłem wszystko jak należy – nawet demontowałem w zacisku składowe ręcznego – w końcu do części pierwszych :) Już widać po 1 kursie efekty ... rdza się zeszlifowuje, klocki łapią z obu stron na całej powierzchni :–)

W sumie 4h pracy ale to dlatego, że pierwszy raz się za maździochę brałem i w ciemno tak by nie pomylić, nie pogubić itp. .... nie wiem co za inżynier wymyślił ten zacisk !!!! Masakra z pierścieniem zegera pod tłoczkiem :–) Na szczęście tato mi pomógł i poszło :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2010, 08:43
Posty: 39
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mitsubishi Galant EA2W 2.0
Honda Civic VIII 1.8GT

Postprzez benq323 » 5 wrz 2014, 22:44

Czy jest jakiś sposób aby zregenerować mechanizm zacisku hamulca ręcznego? Niestety po zaciągnięciu ręcznego mechanizm stawia taki opór że sprężyna nie odciąga z powrotem linki.
Regeneracja DPF........info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 17:10
Posty: 1819 (22/16)
Skąd: Ostróda
Auto: Opel Signum 1,9 CDTI (Z19DT) 2004r

Postprzez bucykwasik » 7 wrz 2014, 13:24

A tak z innej beczki... jak odpowietrzacie hamulce z abs? Bo mi też grzeje się lewe przednie koło, zapiekł się tłok. Generalnie z wyciągnięciem nie ma problemu – przez naciśnięcie kilka razy pedału hamulca tłok sam wyskoczy. Tylko mam obawy co do późniejszego odpowietrzania układu, bo w aucie z abs tego nie robiłem. Może ktoś podrzucić jakąś sprawdzoną procedurę?
Początkujący
 
Od: 4 mar 2013, 23:56
Posty: 4
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323F BJ
1.6 benzyna + LPG ZM 98 KM
2001 r.

Postprzez xedos1972 » 7 wrz 2014, 18:56

odwrotnie niż standardowo (najdalsze koło) zaczynasz od najbliższego koła przy pompie abs,jak już przelejesz płynem i zaczniesz odpowietrzać to ja przekręcam zapłon i wtedy pompa się na chwilę włacza .
przezroczysty wężyk , pojemniczek z odrobiną płynu w którym zanurzamy końcówkę wężyka i do roboty.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez HeemEn » 27 paź 2014, 20:35

benq323 napisał(a):Czy jest jakiś sposób aby zregenerować mechanizm zacisku hamulca ręcznego? Niestety po zaciągnięciu ręcznego mechanizm stawia taki opór że sprężyna nie odciąga z powrotem linki.


Podpinam się do pytania. Mam taki sam problem w prawym tylnym kole. Da się to jakoś zrobić?

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 wrz 2014, 12:27
Posty: 17
Auto: Mazda 323F BJ ZM 2003 Sportive

Postprzez jarekM78 » 27 paź 2014, 21:18

Na to nie ma innego sposobu .jak pobrudzić sobie rączki i zdjąć zacisk .
Z rozebranymi elementami iść do sklepu i kupić zestaw regeneracyjny do zacisków tylnych i ręcznego .
Wyczyścić , nasmarować i złożyć
podłączyć , odpowietrzyć i jechać

Pozdrawiam Jarek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2014, 21:15
Posty: 63 (2/2)
Skąd: Kalisz
Auto: Mazda mx3 1.8 V6 24 (k8) 92 r poszła na żyletki
Teraz Mazda 1.8 V6 24 (K8) 94 :)

Postprzez smile » 27 paź 2014, 21:26

A dasz link do takiego zestawu do regeneracji? :>

W M6 GG/GY stosuje się w zacisku elementy od 626 :P
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez jarekM78 » 27 paź 2014, 23:00

Napisałem : z rozebranym elementami iść do sklepu. Mogę ten wątek rozszerzyć
tam wspaniały sprzedawca pobrudzi sobie też rączki ,obejrzy dokładnie i pomierzy uszczelki pójdzie na tył sklepu do magazynu , Petem pełen trwogi i troski o nasze pieniądze powie że będzie miał za trzy dni <czarodziej>
Jak się człowiek nie ruszy to nic nie zrobi <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2014, 21:15
Posty: 63 (2/2)
Skąd: Kalisz
Auto: Mazda mx3 1.8 V6 24 (k8) 92 r poszła na żyletki
Teraz Mazda 1.8 V6 24 (K8) 94 :)

Postprzez smile » 27 paź 2014, 23:05

To mnie rozbawiłeś.... :) :) :)
W dziesiątym sklepie dopiero może coś ktoś przyniesie i pokaże, ale i tak okaże się, że <dupa>
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez jarekM78 » 27 paź 2014, 23:24

[quote="smile"]To mnie rozbawiłeś.... :) :) :)

Ciesze się że się cieszysz <jupi> śmiech to samo zdrowie , organizm się dotlenia i poprawia krążenie krwi .
można kupić dwa zestawy od M6 i od 626
sprzedawca zatroszczy się o nasz portwel ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2014, 21:15
Posty: 63 (2/2)
Skąd: Kalisz
Auto: Mazda mx3 1.8 V6 24 (k8) 92 r poszła na żyletki
Teraz Mazda 1.8 V6 24 (K8) 94 :)

Postprzez Michał » 9 lis 2014, 02:53

Przerabiałem to już, jeżeli chodzi o trzymające zaciski. trzeba je rozebrać, wyczyścić, na pewno wymienić uszczelki, tutaj przykładowe zestawy naprawcze: http://motoneo.pl/czesci-mazda/mazda-32 ... awczy/#kat
Jeżeli chodzi o tłoczki, też można dać nowe, ale z reguły wystarczy stare porządnie wyczyścić i jeżeli wżery rdzy nie są duże będzie ok. Co do nie odbijania ręcznego może być winne łożysko igiełkowe w zacisku, trzeba popatrzeć i ew. dać nowe, polecam też trochę druciarski, ale skuteczny patent z zamontowaniem sprężynek ( ja zastosowałem polecane na forum sprężynki rygla maski Opla), które pomagają odbijać ręcznemu. Polecam poszukać na forum, wszystko jest już napisane kilka razy, szczególnie rozbudowany wątek na temat tylnych hamulców znajduje się w dziale 626 GF/GW, 323F BJ ma takie same zaciski:
viewtopic.php?f=427&t=38111&start=500
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2011, 23:52
Posty: 84 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD RF4F 2003 r.

Postprzez x4o » 22 cze 2015, 09:32

Moze orientuje sie ktos czy zaciski hamulcowe od wersji 1.5 1.8 lub 2.0 lub ewentualnie od innego modelu pasuja do 1.6?
Początkujący
 
Od: 17 gru 2014, 12:58
Posty: 16
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 323F 1.6 16v 98km BJ Sporty 01 r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323