Mazda3 2.0 Zbyt duże spalanie oleju

Postprzez Ojciec85 » 1 wrz 2014, 00:22

Podczepię się pod temat ponieważ jest bardzo podobny do mojego. Historia jak inna, lecz proszę przeczytajcie i podpowiedzcie .

Mazda 3 2003 2.0benzyna 126tys wg licznika :)
W skrócie:
800km przyjechałem nowym nabytkiem od naszego zachodniego sąsiada – nie zauważyłem znaczących ubytków w oleju.
Wymieniłem olej itp. Wg książki i karteczki pod maską, zawsze był zalewany 5w30 (bez wzmianki o producencie). Zalałem Castrol Edge 5W30
1000 km / zużycie 0,7l czyli cały olej od min do max – jazda mieszana.
1000 km / 0.4l – sprawdziłem spalanie oleju jadąc na wakacje. Prędkość emeryta max 120KM/h jadąc po S3. (spalanie na + 7,1/100km)

I teraz Panowie/Panie jestem w kropce, bo nie wiem co robić. Samochód ewidentnie wcina olej. Nie zauważyłem wycieków ani też dymienia.
Przed rozbieraniem silnika chciałbym spróbować tańszej alternatywy – oczywiście jeżeli to mu nie zaszkodzi.
Na forum wyczytałem ze Castrol „nie pracuje dobrze” z silnikami mazdy.
Ot moje pomysły :
1/ Czy wymiana oleju na olej 5w30 innego producenta może pomóc ?? Jaki olej będzie najodpowiedniejszy dla tego silnika (DEXELIA ULTRA 5W30 /Elf 5W30 Evolution SXR / MOBIL SUPER 3000 XE 5W30, Motul 8100 Eco-nergy 5W-30 – może inny? ) ?
2/ Zmiana na 5W40 lub 10w40

Proszę o sugestię
Początkujący
 
Od: 18 lip 2014, 21:20
Posty: 15
Skąd: Ząbkowice Śląskie
Auto: Mazda 3 – '03, 2.0 150KM beznyna

Postprzez marcin255 » 1 wrz 2014, 06:27

Zmierz kompresję silnika
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Ojciec85 » 1 wrz 2014, 08:42

Ok więc zacznę od sprawdzenia kompresji.
A może ma ktoś sugestię dot. mojego wywodu o oleju ?
Początkujący
 
Od: 18 lip 2014, 21:20
Posty: 15
Skąd: Ząbkowice Śląskie
Auto: Mazda 3 – '03, 2.0 150KM beznyna

Postprzez marcin255 » 1 wrz 2014, 08:54

Jak masz uwaloną kompresję to nie ma co o oleju dyskutować , ewentualnie można spróbować 0w40 , 5w40
Ojciec85 napisał(a):1000 km / 0.4l
widać spalanie oleju spada , obserwuj , czasem po zmianie oleju- gatunku , gęstości na początku łyknie więcej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Gamboa » 25 wrz 2014, 12:26

no i jak sie sprawy maja z tym olejem? jestem ciekaw czy bierze wiecej, mniej?
moim zdaniem jak brał to bedzie brał dalej, olej nic nie zmieni, co najwyzej moga to być sladowe ilości
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 20:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Postprzez Gamboa » 25 wrz 2014, 13:17

jak zakończył się spór? dajcie relacje bo to ciekawe!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 20:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Postprzez szk8 » 27 wrz 2014, 17:03

No cóż. Dokumenty (pozew o zapłatę) zostały złożone w Sądzie i trzeba czekać na termin sprawy. Czas oczekiwania bedzie pewnie długi znając polski wymiar sprawiedliwości.
Początkujący
 
Od: 18 sie 2013, 15:47
Posty: 10 (0/1)
Skąd: Małopolska
Auto: Mazda 3 BK 2.0 Top Sport 2003r

Postprzez marcin255 » 27 wrz 2014, 17:20

A co było – jest przyczyną spalania 1 L oleju na 1 tys.km ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Ojciec85 » 27 wrz 2014, 18:52

Co zrobił mechanik :
– Potraktował pierścienie naftą
– Sprawdził kompresję przed i po nalaniu nafty – ciśnienie 12.. ( z hakiem) na każdym cylindrze takie samo
– Po wykręceniu świec, nie były ochlapane olejem
– Zalał silnik ELF 5w30 + filtr

Przejechałem 800 km i :
W początkowej fazie do 500 km nie zauważyłem ubytków :) Wprawdzie jeździłem delikatnie (max do 3,5 tys/obr). Ostatnio kilka razy wyprzedzałem tiry itp przez co obrotomierz leciał do 5tys/obr (zresztą japońska benzyna nie powinna mieć z tym problemu !) – efekt taki, że na bagnecie jest połowa stanu oleju, co oznacza że na 1000 KM będzie brał ok 0,4-0,5l. I tyle :(

Jakieś pomysły ?? Ja niestety widzę tutaj remont silnika : pierścienie – uszczelniacze – głowica. Będę wdzięczny za sugestie dotyczące niestety zbliżającego się remontu.
Początkujący
 
Od: 18 lip 2014, 21:20
Posty: 15
Skąd: Ząbkowice Śląskie
Auto: Mazda 3 – '03, 2.0 150KM beznyna

Postprzez piterus87 » 27 wrz 2014, 22:34

Zapieczonych pierścieni żaden preparat nie ruszy. Wiem, bo przerabiałem u siebie już mnóstwo specyfików :) Jedynym słusznym rozwiązaniem będzie remont.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2010, 17:31
Posty: 359 (1/4)
Skąd: Olsztyn
Auto: Była: Mazda 3 2.0 LF TOP SPORT '03
Jest: Mazda 3 MPS BK 330KM, 470Nm

Postprzez Raduli » 26 paź 2014, 08:26

Ja przez rok szukałem sposobu na branie oleju (szkoda kasy i czasu) i w końcu pojechałem na remont. Uszczelniacze i pierścienie do wymiany. Rób u mechanika – fachowca z gwarancją na remont.
Nie brał do prędkości 100km/h a w trasie przy 140km/h chlał około 1.4l oliwy na 1000km
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 kwi 2013, 23:22
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3, 2.0i/GTA
Rok prod. 2003

Postprzez Qrczaq » 26 paź 2014, 15:36

Witam,
Moja Madziluka zjadła 0.7 litra (od max do min) przez 6tys. Silnik 2.0 150KM, 133tys przebiegu, mam sie czym przejmowac? <nauka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2014, 15:11
Posty: 30 (3/0)
Skąd: Gdansk
Auto: Mazda 3, 2.0, 2005

Postprzez marcin255 » 26 paź 2014, 20:44

Qrczaq napisał(a):Witam,
Moja Madziluka zjadła 0.7 litra (od max do min) przez 6tys. Silnik 2.0 150KM, 133tys przebiegu, mam sie czym przejmowac? <nauka>

nic bym nie kombinował , litr dolewki 35 zł remont to ....
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez buczos » 9 lis 2014, 12:59

i nie masz 100% pewności, że po remoncie będzie mniej brało oliwy :)
Póki nie bierze 1l/1000km to bym nic nie ruszał.
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:20
Posty: 3447 (23/39)
Skąd: Rzeszów
Auto: 2019 Mazda 6
2008 Peugeot 107
Było:
Laguna 3 GT
Mazda 3 Sedan BK Top Sport 323F BA

Postprzez kalesoon » 10 lis 2014, 10:45

buczos napisał(a):i nie masz 100% pewności, że po remoncie będzie mniej brało oliwy :)
Póki nie bierze 1l/1000km to bym nic nie ruszał.


Niestety, taka sytuacja pojawiła się u mnie. Po zmianie oliwy na 5w30 (przedtem tez był 5w30 jakiś dziwny olej) motul eco-nergy, przejechaniu 1,2k km zjadło olej między max a min. Dolałem teraz 500ml jest w połowie. Auta nie pałowałem, jechałem max 160km/h, kilka razy zdarzyło się wyprzedać ciągnąć silnik do wysokich obrotów (5-6k). Nie ma żadnych wycieków, płynu chłodniczego nie ubywa, silnik zachowuje się chyba wzorcowo (przy przejściu przez 3,5~4,0 k rpm czuć duży skok mocy, ale to raczej jest ok, bo przy 4k jest największy moment), nie kopci na niebiesko, sprawdzałem na całym zakresie obrotów na rozgrzanym silniku. Jedyne co mi się nie podoba, to czarna od sadzy rura wydechowa, ale nie zauważyłem by coś niepokojącego wydobywało się z rury... ale to pewnie ten olej właśnie :(

Będę jechał sprawdzać kompresje, na razie nic więcej mi nie przychodzi do głowy. Jestem laikiem, w tym temacie, jakieś porady, sugestie?
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:50
Posty: 499 (7/8)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)

Postprzez marcin255 » 10 lis 2014, 11:05

kalesoon napisał(a): (przedtem tez był 5w30 jakiś dziwny olej)

przy kupnie , sam wymieniłeś pierwszy raz ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez kalesoon » 10 lis 2014, 11:12

marcin255 napisał(a):
kalesoon napisał(a): (przedtem tez był 5w30 jakiś dziwny olej)

przy kupnie , sam wymieniłeś pierwszy raz ?


Nie, ja przy aucie nic nie robię. Olej wymieniałem u mechanika u którego serwisuje auta od jakiegoś już czasu. Oleju weszło ~4,3litra.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:50
Posty: 499 (7/8)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)

Postprzez marcin255 » 10 lis 2014, 11:44

oleje 5w30 są różne jedne maja gęstość w 100 *C 9.6 inne 12.3 , eco nergy akurat ma 10 więc możliwe , że poprzednio zalany był " gęstszy " 5w30 z normą A3
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez kalesoon » 10 lis 2014, 11:55

marcin255 napisał(a):oleje 5w30 są różne jedne maja gęstość w 100 *C 9.6 inne 12.3 , eco nergy akurat ma 10 więc możliwe , że poprzednio zalany był " gęstszy " 5w30 z normą A3


Taki specyfik zalał poprzedni właściciel.

http://www.mannol.de/pl/?action=accesso ... LL%205W-30
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:50
Posty: 499 (7/8)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)

Postprzez marcin255 » 10 lis 2014, 12:16

jakoś specjalnie " rzadszy " nie był , czasem po zmianie jakości oleju , marki przez parę tys.km oleju ubywa więcej ,potem się normalizuje , poobserwuj 3-4 tys.km
ps. albo Motul podróba
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323