Alternator daje zbyt duże napiecie.
1, 2
Dobry! przy okazji wymiany rozrządu i pasków wyszedł problem z alternatorem. Przed wymiana wszystko było dobrze. Jest świeża instalacja LPG i na gazie na luzie lekkie falowanie obrotów i nic więcej. Po wymianie części po odpaleniu samochodu spaliło cewki zapłonowe i mechanik doszedł do tego że to wina alternatora. Alternator poszedł do regeneracji i po powrocie to samo. Daje napięcie 15v. Jakieś sugestie co to może być?
mp8 napisał(a):Daje napięcie 15v. Jakieś sugestie co to może być?
15V to jeszcze nie tragedia, takie napięcie nie uwali odbiorników
ewemarkam napisał(a):Zmierzcie napiecie ladowania innym miernikiem.
dobra opcja
-
miro62
Tak tylko chyba tam nie ma diod krzemowych tylko germanowe (0,5V spadku). Z tego co pamiętam to mniej wiecej tyle było jak sprawdzałem.
Miałem kiedyś problemy z alternatorem, i w zasadzie rozebranie go i pomiar miernikiem to jakas filozofia nie jest. Uwalony miałem ragulator bo napięcie podchodziło do 17V. 90 pln wydałem na regulator ale na szczęście uzwojenia i diody były całe. Aby pomierzyć diody trzeba odlutować uzwojenie od nich. Mam co prawda DiTD ale altek pewnie nie będzie się wiele różnił.
Swoją drogą altek był sprawdzany i naprawiony, więc raczej sprawny. Piszę o tym mierniku bo mój mnie w balona kiedyś robił, okazało się że miał przewody uszkodzone.
Miałem kiedyś problemy z alternatorem, i w zasadzie rozebranie go i pomiar miernikiem to jakas filozofia nie jest. Uwalony miałem ragulator bo napięcie podchodziło do 17V. 90 pln wydałem na regulator ale na szczęście uzwojenia i diody były całe. Aby pomierzyć diody trzeba odlutować uzwojenie od nich. Mam co prawda DiTD ale altek pewnie nie będzie się wiele różnił.
Swoją drogą altek był sprawdzany i naprawiony, więc raczej sprawny. Piszę o tym mierniku bo mój mnie w balona kiedyś robił, okazało się że miał przewody uszkodzone.
Sprawa do tej pory nierozwiązana. Auto odwiedziło kilku elektromechaników i każdy rozkłada ręce. Mazda na ten moment już nie odpala, nie dochodzi sygnał do zapłonu.
Znacie może na podkarpaciu jakiś ogarnięty zakład, poza ASO, który poskłada do kupy Mazdę?
Znacie może na podkarpaciu jakiś ogarnięty zakład, poza ASO, który poskłada do kupy Mazdę?
według mnie masz do naprawy sterownik silnika ,to z niego idą sygnały do cewek .wymontuj i zawieź do elektronika np. od laptopów oni powinni taki temat zrobić .poszukaj na forum był taki temat naprawy sterownika .
xedos1972
xedos1972 napisał(a):masz immo to musisz kupić komplet bo nie odpalisz ,ja bym naprawiał ten co masz (chyba że mocno dostał i sporo elementów do wymiany )
a da się przegrać soft ze mojego na inny sterownik? Problem zaczyna się już z połączeniem do sterownika, a jak się połączy to po odczycie temp zrywa połączenie.
aż takim elektronikiem nie jestem ,problemem jest imobilaizer ,kupujesz sterownik do takiego silnika jaki masz, musisz znajdziesz kogoś kto ci odczyta i przegra eeprom do nowego sterownika ,jest też opcja prze lutowania eeproma ,warsztaty które specjalizują się w tego typu naprawach nie są tanie , wartość wymienionych części zwykle nie przekracza stu złotych a płacisz za wiedzę! .proponowałem ci abyś znalazł serwis np. laptopów może by dokonali takiej naprawy.może ktoś inny się jeszcze odezwie .
xedos1972
immo siedzi chyba w ecu i dodatkowym module, nie wiem czy czasem nie są parowane.
przerzucenie fizyczne procka lub pamięci z jednej płyty na drugą to nie problem, z przeprogramowaniem czasami jest gorzej, bo czasami część lub całość pamięci jest blokowana i trzeba mieć "klucze serwisowe"
jak dostanę foty od mp8 na maila to się okaże czy jest jeszcze co ratować z jego ecu
przerzucenie fizyczne procka lub pamięci z jednej płyty na drugą to nie problem, z przeprogramowaniem czasami jest gorzej, bo czasami część lub całość pamięci jest blokowana i trzeba mieć "klucze serwisowe"
jak dostanę foty od mp8 na maila to się okaże czy jest jeszcze co ratować z jego ecu
Pytanie o sterownik silnika, ten który teraz posiadam ma końcówkę numeru 881B a na allegro jest też do tego silnika tyle, że z końcówka 881C, będzie to pasować czy muszę mieć to samo?, szukam raczej kompletu sterownik + moduł + kluczyk
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości