Alternator daje zbyt duże napiecie.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez mp8 » 3 wrz 2014, 10:32

Dobry! przy okazji wymiany rozrządu i pasków wyszedł problem z alternatorem. Przed wymiana wszystko było dobrze. Jest świeża instalacja LPG i na gazie na luzie lekkie falowanie obrotów i nic więcej. Po wymianie części po odpaleniu samochodu spaliło cewki zapłonowe i mechanik doszedł do tego że to wina alternatora. Alternator poszedł do regeneracji i po powrocie to samo. Daje napięcie 15v. Jakieś sugestie co to może być?
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2014, 17:09
Posty: 86 (3/0)
Auto: 323f BJ 2.0 PB+LPG Sportive

Postprzez xedos1972 » 3 wrz 2014, 10:57

co naprawiali w altku ? regulator napięcia znajduje się właśnie w nim a to on ustala napięcie .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez mp8 » 3 wrz 2014, 11:06

Jeszcze raz przedzwonie do mechanika, wiem że alternatorem zajmowała się jakaś inna firma.
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2014, 17:09
Posty: 86 (3/0)
Auto: 323f BJ 2.0 PB+LPG Sportive

Postprzez ewemarkam » 3 wrz 2014, 17:59

Zmierzcie napiecie ladowania innym miernikiem.

Wysłane z mojego Nexus 7 przy użyciu Tapatalka
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez miro62 » 3 wrz 2014, 18:35

mp8 napisał(a):Daje napięcie 15v. Jakieś sugestie co to może być?

15V to jeszcze nie tragedia, takie napięcie nie uwali odbiorników
ewemarkam napisał(a):Zmierzcie napiecie ladowania innym miernikiem.

dobra opcja ;) jeśli będzie ponad 14,1-14,3 mogła polecieć jedna z 6 diod prostowniczych (spadek na diodzie 0,7V ) i to by pasowało ;)
miro62
 

Postprzez ewemarkam » 3 wrz 2014, 20:41

Tak tylko chyba tam nie ma diod krzemowych tylko germanowe (0,5V spadku). Z tego co pamiętam to mniej wiecej tyle było jak sprawdzałem.
Miałem kiedyś problemy z alternatorem, i w zasadzie rozebranie go i pomiar miernikiem to jakas filozofia nie jest. Uwalony miałem ragulator bo napięcie podchodziło do 17V. 90 pln wydałem na regulator ale na szczęście uzwojenia i diody były całe. Aby pomierzyć diody trzeba odlutować uzwojenie od nich. Mam co prawda DiTD ale altek pewnie nie będzie się wiele różnił.
Swoją drogą altek był sprawdzany i naprawiony, więc raczej sprawny. Piszę o tym mierniku bo mój mnie w balona kiedyś robił, okazało się że miał przewody uszkodzone.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez mp8 » 4 wrz 2014, 17:26

Mechanik dalej szuka przyczyny problemu, jak sprawa się wyjaśni dam znać co to było.
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2014, 17:09
Posty: 86 (3/0)
Auto: 323f BJ 2.0 PB+LPG Sportive

Postprzez mp8 » 9 wrz 2014, 11:31

Teraz wyszły zimne luty (dwa) na komputerze
Ostatnio edytowano 17 wrz 2014, 22:51 przez mp8, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2014, 17:09
Posty: 86 (3/0)
Auto: 323f BJ 2.0 PB+LPG Sportive

Postprzez ewemarkam » 9 wrz 2014, 20:14

A co to wedlug mechanika komputer pokladowy?

Wysłane z mojego Nexus 7 przy użyciu Tapatalka
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez mp8 » 17 wrz 2014, 22:53

Napisałem z rozpędu pokładowy. Inne pytanie czy podczas wymiany rozrządu można jakoś mechanicznie takie uszkodzenie zrobić? Przed wizytą w warsztacie auto jezdziło normalnie.
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2014, 17:09
Posty: 86 (3/0)
Auto: 323f BJ 2.0 PB+LPG Sportive

Postprzez mp8 » 17 paź 2014, 13:35

Sprawa do tej pory nierozwiązana. Auto odwiedziło kilku elektromechaników i każdy rozkłada ręce. Mazda na ten moment już nie odpala, nie dochodzi sygnał do zapłonu.

Znacie może na podkarpaciu jakiś ogarnięty zakład, poza ASO, który poskłada do kupy Mazdę?
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2014, 17:09
Posty: 86 (3/0)
Auto: 323f BJ 2.0 PB+LPG Sportive

Postprzez xedos1972 » 17 paź 2014, 14:05

według mnie masz do naprawy sterownik silnika ,to z niego idą sygnały do cewek .wymontuj i zawieź do elektronika np. od laptopów oni powinni taki temat zrobić .poszukaj na forum był taki temat naprawy sterownika .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez mp8 » 17 paź 2014, 18:56

Auto zepsuło się w zakładzie i to zakład się tym zajmuje, z jakim skutkiem to nie będę mówił. Dziwnym jest to, że żaden elektryk (a przeglądało auto było min 3) nie wpadł na to, chyba że problem leży gdzie indziej.
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2014, 17:09
Posty: 86 (3/0)
Auto: 323f BJ 2.0 PB+LPG Sportive

Postprzez mp8 » 19 paź 2014, 14:31

Potwierdziło się co pisaliście, sterownik silnika jest to wymiany. A czy po wymianie będzie dobrze to pewności nie ma.
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2014, 17:09
Posty: 86 (3/0)
Auto: 323f BJ 2.0 PB+LPG Sportive

Postprzez xedos1972 » 19 paź 2014, 16:39

masz immo to musisz kupić komplet bo nie odpalisz ,ja bym naprawiał ten co masz (chyba że mocno dostał i sporo elementów do wymiany )
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez tinek » 19 paź 2014, 16:48

mp8 jak nie znajdziesz nikogo w okolicy co Ci zrobi kompa to odezwij się do mnie na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2012, 18:46
Posty: 383 (0/3)
Skąd: Krosno Odrz.
Auto: Focus 2.0 '08
była: 323F BJ ZM '03, Fiesta '98

Postprzez mp8 » 19 paź 2014, 19:52

xedos1972 napisał(a):masz immo to musisz kupić komplet bo nie odpalisz ,ja bym naprawiał ten co masz (chyba że mocno dostał i sporo elementów do wymiany )

a da się przegrać soft ze mojego na inny sterownik? Problem zaczyna się już z połączeniem do sterownika, a jak się połączy to po odczycie temp zrywa połączenie.
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2014, 17:09
Posty: 86 (3/0)
Auto: 323f BJ 2.0 PB+LPG Sportive

Postprzez xedos1972 » 19 paź 2014, 20:59

aż takim elektronikiem nie jestem ,problemem jest imobilaizer ,kupujesz sterownik do takiego silnika jaki masz, musisz znajdziesz kogoś kto ci odczyta i przegra eeprom do nowego sterownika ,jest też opcja prze lutowania eeproma ,warsztaty które specjalizują się w tego typu naprawach nie są tanie , wartość wymienionych części zwykle nie przekracza stu złotych a płacisz za wiedzę! .proponowałem ci abyś znalazł serwis np. laptopów może by dokonali takiej naprawy.może ktoś inny się jeszcze odezwie .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez tinek » 19 paź 2014, 21:19

immo siedzi chyba w ecu i dodatkowym module, nie wiem czy czasem nie są parowane.
przerzucenie fizyczne procka lub pamięci z jednej płyty na drugą to nie problem, z przeprogramowaniem czasami jest gorzej, bo czasami część lub całość pamięci jest blokowana i trzeba mieć "klucze serwisowe"

jak dostanę foty od mp8 na maila to się okaże czy jest jeszcze co ratować z jego ecu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2012, 18:46
Posty: 383 (0/3)
Skąd: Krosno Odrz.
Auto: Focus 2.0 '08
była: 323F BJ ZM '03, Fiesta '98

Postprzez mp8 » 20 paź 2014, 20:38

Pytanie o sterownik silnika, ten który teraz posiadam ma końcówkę numeru 881B a na allegro jest też do tego silnika tyle, że z końcówka 881C, będzie to pasować czy muszę mieć to samo?, szukam raczej kompletu sterownik + moduł + kluczyk
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2014, 17:09
Posty: 86 (3/0)
Auto: 323f BJ 2.0 PB+LPG Sportive

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323