Diagnostyka Mazda przy użyciu programu FORScan
Jaki antywirus? wykrywa to baza czy eucharystka? Pisz do suportu anty niech sprawdzają. Mi F-secure nic nie wykryło i nie blokuje.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Nie trzeba przerabiać ELM'a do kalibracji. Zworka działa tylko w autach >2005r
Jak nie skończył kalibracji, to nie powinien zmienić korekt choć pewności nie mam. Ja przed kalibracja sprawdzam aktualne korekty i nowe po kalibracji.
Jak nie skończył kalibracji, to nie powinien zmienić korekt choć pewności nie mam. Ja przed kalibracja sprawdzam aktualne korekty i nowe po kalibracji.
Podczas kalibracji silnik może klekotać... spróbuj jeszcze raz. Forscan sprawdza warunki (silnik musi być nagrzany itd) i dopiero wtedy zrobi kalibrację. Ja kiedyś zostawiłem na biegu jałowym długo auto i temepratura cieczy chłodzącej wzrosła do 97 stopni i .... kalibracja została przerwana w trakcie. Dopiero po przejechaniu 2-3 kilometrów silnik się ochłodził nieco i kalibracja przeszła pomyślnie.
Mam pytanie odnośnie DPF.
– Który PID to wartość z czujnika różnicy ciśnień DPF – oraz jakie on powinien przyjmować wartości.
– Niektórzy podają ilość regeneracji filtru – ja również nie mogę znaleźć tych danych.
ja u siebie znalazłem :
PM_ACC
PM_ACC_DSD
PM_GEN I
wiem, że gdziś powinny jeszcze być:
-odleglosc od ostatniego wypalania DPF
-ilosc niepowodzend wypalania DPF
-ile razy świeciła się kontrolka DPF
-liczba regeneracji/wypalań DPF
Czy te dane powinny być w PCM? Mam silnik RF7J
Mam pytanie odnośnie DPF.
– Który PID to wartość z czujnika różnicy ciśnień DPF – oraz jakie on powinien przyjmować wartości.
– Niektórzy podają ilość regeneracji filtru – ja również nie mogę znaleźć tych danych.
ja u siebie znalazłem :
PM_ACC
PM_ACC_DSD
PM_GEN I
wiem, że gdziś powinny jeszcze być:
-odleglosc od ostatniego wypalania DPF
-ilosc niepowodzend wypalania DPF
-ile razy świeciła się kontrolka DPF
-liczba regeneracji/wypalań DPF
Czy te dane powinny być w PCM? Mam silnik RF7J
Czujnik różnicy ciśnienia DPF – DP_DPF- przy czystym DPF na biegu jałowym ja mam 0-1 kPa.
Ale tak jak obserwowałem bez obciążenia to w przybliżeniu DP_DPF(kPa) <= MAF_DSD (g/s) / 10.
Podczas jazdy 5bieg to oceniam DP_DPF(kPa) ~~ MAF_DSD (g/s) / 6.
Przy 50% obciążeniu silnika mam czasami > 14kPa.
Generalnie wszystko zależy (np od położenia EGR, przepustnicy, obciążenia ). Np. przepływ powietrza mam 50g/s a różnice tylko 2 kPa.
Jak miałem zapchany filtr ( PM_ACC=16 ) to na biegu jałowym "bez gazu" na początek miałem 3-4 kPa.
Pozostałe PIDy u mnie to:
-odleglosc od ostatniego wypalania DPF – REG_DIS
-ilosc niepowodzend wypalania DPF
?
-ile razy świeciła się kontrolka DPF – DPF_LMP_CNT
-liczba regeneracji/wypalań DPF – DPF_GEG_CNT
Ale tak jak obserwowałem bez obciążenia to w przybliżeniu DP_DPF(kPa) <= MAF_DSD (g/s) / 10.
Podczas jazdy 5bieg to oceniam DP_DPF(kPa) ~~ MAF_DSD (g/s) / 6.
Przy 50% obciążeniu silnika mam czasami > 14kPa.
Generalnie wszystko zależy (np od położenia EGR, przepustnicy, obciążenia ). Np. przepływ powietrza mam 50g/s a różnice tylko 2 kPa.
Jak miałem zapchany filtr ( PM_ACC=16 ) to na biegu jałowym "bez gazu" na początek miałem 3-4 kPa.
Pozostałe PIDy u mnie to:
-odleglosc od ostatniego wypalania DPF – REG_DIS
-ilosc niepowodzend wypalania DPF
-ile razy świeciła się kontrolka DPF – DPF_LMP_CNT
-liczba regeneracji/wypalań DPF – DPF_GEG_CNT
Tak,też mam RF7J. Spróbuj zainstalować starszą wersje Forscana np. 2.1.18. Zauważyłem że najnowszy Forscan błędnie odczytuje dane zapisane w plikach przez starsze wersje. Może najnowsza wersja coś zmienia w procedurach odczytu PIDów.
No wlasnie wczoraj szukalem i nie ma. Znalazlem za to czujnik roznicy cisnien spalin- na biegu jalowy i wolnych obrotach pokazuje 0 czaesm 1.
Co do wypalania, to tez wlasnie ja mam problem. U mnie jsst calkiem inaczej. W trasie mam co 170 km, na co dzien dojezdzam do pracy 7 km. Odleglosc taka pokonuje w okolo 40 minut. Jezdze w korkach, a jak nie korki to co 50 metrow swiatla. Predkosc srednia 19-20 km/h. Generalnie nie jest to dobry silnik do takich tras. Wypalanie filtta w takich warunkach mam co 90km. Filtr wypala sie idealnie, nigdy nie zaswiecila mi sie konfrolka. Tylko ta czestotliwosc. Dodam, ze nie zwracalem uwagi jak bylo wczesniej. Stad sprawdzam wszystko i... Chyba jest ok. Wypalanie z nowszym softem powinno byc okolo co 170km, choc jak widac zalezy to od sposobu jazdy i warunkow na drodze oraz oczywiscie od sprawnosci silnika – jednak tutaj w moim przypadku ciezko znalezc cos nieprawidlowego. Nawet zawory wyregulowalem ostatnio – silnik pracuje jak nowy. Cicho i rowno.
Co do wypalania, to tez wlasnie ja mam problem. U mnie jsst calkiem inaczej. W trasie mam co 170 km, na co dzien dojezdzam do pracy 7 km. Odleglosc taka pokonuje w okolo 40 minut. Jezdze w korkach, a jak nie korki to co 50 metrow swiatla. Predkosc srednia 19-20 km/h. Generalnie nie jest to dobry silnik do takich tras. Wypalanie filtta w takich warunkach mam co 90km. Filtr wypala sie idealnie, nigdy nie zaswiecila mi sie konfrolka. Tylko ta czestotliwosc. Dodam, ze nie zwracalem uwagi jak bylo wczesniej. Stad sprawdzam wszystko i... Chyba jest ok. Wypalanie z nowszym softem powinno byc okolo co 170km, choc jak widac zalezy to od sposobu jazdy i warunkow na drodze oraz oczywiscie od sprawnosci silnika – jednak tutaj w moim przypadku ciezko znalezc cos nieprawidlowego. Nawet zawory wyregulowalem ostatnio – silnik pracuje jak nowy. Cicho i rowno.
U mnie średnio wypalanie mam co 170 km. Po mieście bez korków ok 110km. Rekord 282km.
Uważam że twój wynik przy jeździe w korkach jest dobry.
Uważam że twój wynik przy jeździe w korkach jest dobry.
Jakie macie przebiegi?
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Ja mam 180 tys. km, ale PCM już mi raz ostatnio zasugerował wymianę wywalając błąd "zapchanie DPF popiołem." Wymontowałem, wyczyściłem i jeżdżę dalej. 
Jeszcze się upewnię ale u mnie wypala co 600-800km, wiec z ciekawości pytam co u was tak często.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Marianek napisał(a):Jeszcze się upewnię ale u mnie wypala co 600-800km, wiec z ciekawości pytam co u was tak często.
Jesteś jedyny z tak wielkim dystansem. Prawdę mówiąc, na Twoim miejscu zainteresowałbym się. W nowych (prosto z salony) Mazdach również było co około 300 km.
550 bodajże było u kolegi w 3 2.2 . Samochód nie daje żadnych objawów usterek, silnik pracuje jak pszczółka, jak sprawdzę jutro pojutrze dodatków się dopytam u siebie co i jak.
Moze to to ze norweska ropa jest inna od rosyjskiej
, Belgia ma ropę z Norwegii i Szkocji.
Moze to to ze norweska ropa jest inna od rosyjskiej

"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Ja mam 2.0 a kolega ma BL z 2.2 
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6