Diagnostyka Mazda przy użyciu programu FORScan

Mazda6 2007–2012

Postprzez Janusz626 » 15 paź 2014, 20:46

Chciałem zainstalować najnowszego ForScana i antywirus wywala mi o trojanie i nie mam sposobu na ominięcie blokady :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Marianek » 15 paź 2014, 21:03

Jaki antywirus? wykrywa to baza czy eucharystka? Pisz do suportu anty niech sprawdzają. Mi F-secure nic nie wykryło i nie blokuje.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez Janusz626 » 15 paź 2014, 23:39

360 security coś tam, ale... Dodałem do white list i poszło.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Pioteq25 » 16 paź 2014, 07:43

Nie trzeba przerabiać ELM'a do kalibracji. Zworka działa tylko w autach >2005r
Jak nie skończył kalibracji, to nie powinien zmienić korekt choć pewności nie mam. Ja przed kalibracja sprawdzam aktualne korekty i nowe po kalibracji.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez jarossis » 16 paź 2014, 17:12

A czy jest możliwość resetu korekt ?? Czy to normalne że podczas procesu zaczął strasznie klekotac i nierowno pracowac ?
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2014, 00:07
Posty: 21
Auto: mazda 6 136km

Postprzez Pioteq25 » 16 paź 2014, 19:28

Forscan ma taką opcję – zeruje wszystkie korekty.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez jeziorek » 16 paź 2014, 23:25

Podczas kalibracji silnik może klekotać... spróbuj jeszcze raz. Forscan sprawdza warunki (silnik musi być nagrzany itd) i dopiero wtedy zrobi kalibrację. Ja kiedyś zostawiłem na biegu jałowym długo auto i temepratura cieczy chłodzącej wzrosła do 97 stopni i .... kalibracja została przerwana w trakcie. Dopiero po przejechaniu 2-3 kilometrów silnik się ochłodził nieco i kalibracja przeszła pomyślnie.

Mam pytanie odnośnie DPF.
– Który PID to wartość z czujnika różnicy ciśnień DPF – oraz jakie on powinien przyjmować wartości.
– Niektórzy podają ilość regeneracji filtru – ja również nie mogę znaleźć tych danych.

ja u siebie znalazłem :
PM_ACC
PM_ACC_DSD
PM_GEN I

wiem, że gdziś powinny jeszcze być:
-odleglosc od ostatniego wypalania DPF
-ilosc niepowodzend wypalania DPF
-ile razy świeciła się kontrolka DPF
-liczba regeneracji/wypalań DPF

Czy te dane powinny być w PCM? Mam silnik RF7J
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 08:41
Posty: 132 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto:

Postprzez krystian77 » 17 paź 2014, 13:48

Czujnik różnicy ciśnienia DPF – DP_DPF- przy czystym DPF na biegu jałowym ja mam 0-1 kPa.
Ale tak jak obserwowałem bez obciążenia to w przybliżeniu DP_DPF(kPa) <= MAF_DSD (g/s) / 10.
Podczas jazdy 5bieg to oceniam DP_DPF(kPa) ~~ MAF_DSD (g/s) / 6.
Przy 50% obciążeniu silnika mam czasami > 14kPa.
Generalnie wszystko zależy (np od położenia EGR, przepustnicy, obciążenia ). Np. przepływ powietrza mam 50g/s a różnice tylko 2 kPa.
Jak miałem zapchany filtr ( PM_ACC=16 ) to na biegu jałowym "bez gazu" na początek miałem 3-4 kPa.

Pozostałe PIDy u mnie to:
-odleglosc od ostatniego wypalania DPF – REG_DIS
-ilosc niepowodzend wypalania DPF ???
-ile razy świeciła się kontrolka DPF – DPF_LMP_CNT
-liczba regeneracji/wypalań DPF – DPF_GEG_CNT
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 18:10
Posty: 181 (4/19)
Skąd: Piotrków Trybunalski, Radomsko
Auto: M6 GL 2.2 SH (2016r.)
M6 GH 2.0 MZR-CD (2008r.)
ex. 323F BA Z5 (1998r.)
ex. 323 BF (1989r.)

Postprzez jeziorek » 17 paź 2014, 15:13

To ja nie mam na liscie tych parametrow. Parametry wybieram z listy pcm, nie patrzylem na inne. Zerne jeszcze dzis z ciekawosci. Tez masz rf7j?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 08:41
Posty: 132 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto:

Postprzez krystian77 » 17 paź 2014, 16:37

Tak,też mam RF7J. Spróbuj zainstalować starszą wersje Forscana np. 2.1.18. Zauważyłem że najnowszy Forscan błędnie odczytuje dane zapisane w plikach przez starsze wersje. Może najnowsza wersja coś zmienia w procedurach odczytu PIDów.
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 18:10
Posty: 181 (4/19)
Skąd: Piotrków Trybunalski, Radomsko
Auto: M6 GL 2.2 SH (2016r.)
M6 GH 2.0 MZR-CD (2008r.)
ex. 323F BA Z5 (1998r.)
ex. 323 BF (1989r.)

Postprzez Li Mu Bai » 17 paź 2014, 21:25

Te dodatkowe PIDy występują w M6, M3 np ich nie posiada, a więc podobnie może być z M5. Np u mnie nie ma odległości od ostatniego wypalania (mam je co 150km co mi się wydaje że zbyt często).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2013, 16:38
Posty: 314 (17/19)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BP skyX Enso

Postprzez jeziorek » 18 paź 2014, 09:57

No wlasnie wczoraj szukalem i nie ma. Znalazlem za to czujnik roznicy cisnien spalin- na biegu jalowy i wolnych obrotach pokazuje 0 czaesm 1.
Co do wypalania, to tez wlasnie ja mam problem. U mnie jsst calkiem inaczej. W trasie mam co 170 km, na co dzien dojezdzam do pracy 7 km. Odleglosc taka pokonuje w okolo 40 minut. Jezdze w korkach, a jak nie korki to co 50 metrow swiatla. Predkosc srednia 19-20 km/h. Generalnie nie jest to dobry silnik do takich tras. Wypalanie filtta w takich warunkach mam co 90km. Filtr wypala sie idealnie, nigdy nie zaswiecila mi sie konfrolka. Tylko ta czestotliwosc. Dodam, ze nie zwracalem uwagi jak bylo wczesniej. Stad sprawdzam wszystko i... Chyba jest ok. Wypalanie z nowszym softem powinno byc okolo co 170km, choc jak widac zalezy to od sposobu jazdy i warunkow na drodze oraz oczywiscie od sprawnosci silnika – jednak tutaj w moim przypadku ciezko znalezc cos nieprawidlowego. Nawet zawory wyregulowalem ostatnio – silnik pracuje jak nowy. Cicho i rowno.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 08:41
Posty: 132 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto:

Postprzez krystian77 » 18 paź 2014, 10:19

U mnie średnio wypalanie mam co 170 km. Po mieście bez korków ok 110km. Rekord 282km.
Uważam że twój wynik przy jeździe w korkach jest dobry.
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 18:10
Posty: 181 (4/19)
Skąd: Piotrków Trybunalski, Radomsko
Auto: M6 GL 2.2 SH (2016r.)
M6 GH 2.0 MZR-CD (2008r.)
ex. 323F BA Z5 (1998r.)
ex. 323 BF (1989r.)

Postprzez Marianek » 18 paź 2014, 13:29

Jakie macie przebiegi?
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez krystian77 » 18 paź 2014, 16:10

Ja mam 180 tys. km, ale PCM już mi raz ostatnio zasugerował wymianę wywalając błąd "zapchanie DPF popiołem." Wymontowałem, wyczyściłem i jeżdżę dalej. :)
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 18:10
Posty: 181 (4/19)
Skąd: Piotrków Trybunalski, Radomsko
Auto: M6 GL 2.2 SH (2016r.)
M6 GH 2.0 MZR-CD (2008r.)
ex. 323F BA Z5 (1998r.)
ex. 323 BF (1989r.)

Postprzez Marianek » 18 paź 2014, 19:00

Jeszcze się upewnię ale u mnie wypala co 600-800km, wiec z ciekawości pytam co u was tak często.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez krzych » 18 paź 2014, 19:04

Marianek napisał(a):Jeszcze się upewnię ale u mnie wypala co 600-800km, wiec z ciekawości pytam co u was tak często.

Jesteś jedyny z tak wielkim dystansem. Prawdę mówiąc, na Twoim miejscu zainteresowałbym się. W nowych (prosto z salony) Mazdach również było co około 300 km.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Marianek » 18 paź 2014, 19:32

550 bodajże było u kolegi w 3 2.2 . Samochód nie daje żadnych objawów usterek, silnik pracuje jak pszczółka, jak sprawdzę jutro pojutrze dodatków się dopytam u siebie co i jak.
Moze to to ze norweska ropa jest inna od rosyjskiej hahaha , Belgia ma ropę z Norwegii i Szkocji.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez krzych » 18 paź 2014, 19:48

Co fakt to fakt, ON u nas kiepski... Poza tym, może być, że GH ma inaczej, a tym bardziej 2.2.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Marianek » 18 paź 2014, 20:59

Ja mam 2.0 a kolega ma BL z 2.2 ;)
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6