Wróciłam właśnie z warsztatu.
Naprawili mi Klimę (ale nie w pełni)
Na wskutek dużego ciśnienia i temperatury uległ rozszczelnieniu kompresor Klimy.
Naprawa uszczelniaczy wyniosła 250 zł.
Ale powstał jeszcze jeden problem z którym warsztat od Klimy nie poradził sobie.
Jak mi tłumaczyli usterka powstała na skutek dużego ciśnienia w instalacji od Klimy, z uwagi na to, że wentylator nie wchodzi w ogóle na wysokie obroty. Nie wiedzieli co może być uszkodzone. Twierdzą, że czujnik w Klimie jest sprawny.
Gdy brali minus z akumulatora i dołączali do czujnika od Klimy to wentylator ładnie wchodzi na duże obroty i schładzał chłodnicę i widać było na wskaźnikach, że ciśnienie spadało do bezpiecznych wartości (zgodnych z normą) a gdy odjęli minus podany na skróty to nie działa wentylator na wysokich obrotach (są tylko niskie obroty) i ciśnienie w instalacji podnosi się do niebezpiecznych wartości co może ponownie spowodować jej rozszczelnienie. Odesłali mnie do firmy zajmującej się elektroniką aby znaleźć uszkodzenie (jak podzwoniłam po warsztatach w Lublinie to terminy są dopiero wolne po 15 maja).
Klimatyzacja działa i ładnie chłodzi, ale nie mogę jej włączać, do chwili usunięcia tej usterki, aby znowu jej nie uszkodzić.
Co może być przyczyną tej usterki?
Może ktoś z was miał już taki problem z Klimą.
Proszę o jakieś rady.
Problem z klimą – wentylator nie wchodzi na wysokie obroty
Strona 1 z 1
Jak to "nie wchodzi na wysokie oboroty" ?
A oni umieli to obsługiwać ?
Żeby wentylator pracował na najwyższych obrotach, trzeba kilka razy nacisnąc przycisk oznaczony obrazkiem wentylatora. Automat "auto" prawie nigdy nie dopuszczal do pracy wentylatora na wysokich obrotach ...
Żeby wentylator pracował na najwyższych obrotach, trzeba kilka razy nacisnąc przycisk oznaczony obrazkiem wentylatora. Automat "auto" prawie nigdy nie dopuszczal do pracy wentylatora na wysokich obrotach ...
Pozdrawiam,
Paweł
Paweł
- Od: 16 sty 2005, 17:08
- Posty: 2553
- Skąd: Katowice
- Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG
Puhcio napisał(a):Aha ... to nie zrozumieliśmy się
Ty nie zrozumiałeś,a nie "nie zrozumieliśmy się"
Gosia napisał(a):wentylator nie wchodzi w ogóle na wysokie obroty.
Jeżeli faktycznie ma podwójną prędkość to powinny być dwa czujniki ciśnieniowe na instalacji klimy. I wygląda na to że ten od wysokiego ciśnienia nie działa. To jest tylko moje przypuszczenie. Jeżeli tak jest to trza by było go znaleść i ewentualnie wymienić. No chyba że jest jeden o podwójnym działaniu...to też należało by go pewnie wymienić. Jedyne co mi przychodzi na myśl.
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Gosia napisał(a):Gdy brali minus z akumulatora i dołączali do czujnika od Klimy to wentylator ładnie wchodzi na duże obroty i schładzał chłodnicę i widać było na wskaźnikach, że ciśnienie spadało do bezpiecznych wartości (zgodnych z normą) a gdy odjęli minus podany na skróty to nie działa wentylator na wysokich obrotach (są tylko niskie obroty) i ciśnienie w instalacji podnosi się do niebezpiecznych wartości co może ponownie spowodować jej rozszczelnienie.
Z tego co piszesz to mnie to wygląda na brak masy, ale mogę się mylić
nie zamienię madzi na żadną inną...
- Od: 27 kwi 2006, 18:40
- Posty: 11
- Skąd: Poznań
- Auto: xedos 6 `95 1,6 B6 DOHC CA 12
Coś musi być innego.
Bo jak podali minus na skróty do czujnika ciśnienia od Klimy to wentylator cały czas chodził na maksymalnych obrotach, mimo że ciśnienie spadło do właściwej wartości, w Klimie dalej wentylator hulał na Maksa.
Czy są jakieś przekaźniki w Xedosie które odpowiadają za obroty wentylatora od Klimy?
Bo jak podali minus na skróty do czujnika ciśnienia od Klimy to wentylator cały czas chodził na maksymalnych obrotach, mimo że ciśnienie spadło do właściwej wartości, w Klimie dalej wentylator hulał na Maksa.
Czy są jakieś przekaźniki w Xedosie które odpowiadają za obroty wentylatora od Klimy?
- Od: 26 kwi 2006, 02:15
- Posty: 8
- Skąd: Łęczna
- Auto: Xedos 9
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości