Witam,
jestem posiadaczem Mazdy 3 BK z 2007 roku. Jest to wersja 90 konna. Wczoraj w czasie jazdy, gdy chciałem wyprzedzać samochód jadący przede mną zauważyłem, że autko nie przyśpiesza tak jak wcześniej. Turbina się nie załącza, nie słychać jej prawie w ogóle – wciśnięcie pedału gazu "do dechy" nic nie daje – auto przyśpiesza jednostajnie. Check engine się nie świeci. Auto nie kopci. Olej ok. Zdjąłem odme i spojrzałem na turbo, nie widać żadnych fizycznych uszkodzeń.
Załączam dwa filmiki:
1. Kluczyk włożony do stacyjki i przekręcony do pozycji ON. Wszystkie kontrolki gasną tak jak zawsze. Słychać po chwili głośniejsze cyknięcie (8-10sekunda) i po chwile ciągłe piszczenie.
https://www.youtube.com/watch?v=va8a-64YtTI&feature=youtu.be
2. Po zgaszeniu silnika coś cały czas cyka – tak jak by się chciało otworzyć/zamknąć.
https://www.youtube.com/watch?v=S9nK0ngguA8
Juro, tudzież we wtorek chce podjechać do http://www.diagnostic-car.pl. Pisano tu o nich na forum, że mają oryginalne testery i można u nich sczytać kody błędów. Chyba, że ktoś uważa inaczej ?
Temat zakładam bo może ktoś z większą wiedzą od razu powie mi co się stało.
Dzięki z góry za pomoc.
Michał.
Brak mocy (tryb awaryjny ?) + stukanie po wyłączeniu silnika
Strona 1 z 1
Czy ktoś wie jaki EGR mam kupić do wersji 90 konnej ? Bo to chyba nie jest ten sam co w wersji mocniejszej tak jak to kolega Zduneq opisał w tym temacie http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=469&t=60815&start=80 

No więc dziś podjechałem do "Diagnostic-car".
Auto podłączono pod komputer i pokazał on błędy EGR. Został on wymontowany i przeczyszczony – niestety to nie rozwiązało problemu utraty mocy. Winowajcą okazał się być zawór sterowania turbiną.
Takie oto ustrojstwo – http://shop.boxmoto.pl/?676,pl_http-shopboxmotopl-676-pl_zawor-czujnik-turbiny-fiat-scudo-ford-focus-c-max-cmax-fusion-fiesta-v-vi-5-6-fusion-16tdci-mazda-3-16di-mzr-turbo-suzuki-sx4-16ddis-volvo-c30-s40-v50-v70-s80-16d-16-d-tdci-di-tdci-ddis-70098601-70096803-70096804-70071200.
Nie pokazywał on żadnego błędu na komputerze. Zawór został wymieniony na nowy i Mazda zbiera się tak jak wcześniej
Przy okazji znaleziono i naprawiono nieszczelność rury dochodzącej do intercoolera
.
Jedyna moja wątpliwość to taka, że EGR nadal cyka, ale Panowie mówią, że tak ma być. Nie wiem – może po prostu wcześniej na to nie zwracałem uwagi – i w to chce wierzyć
Pozdrawiam i polecam warsztat.
Michał
Auto podłączono pod komputer i pokazał on błędy EGR. Został on wymontowany i przeczyszczony – niestety to nie rozwiązało problemu utraty mocy. Winowajcą okazał się być zawór sterowania turbiną.
Takie oto ustrojstwo – http://shop.boxmoto.pl/?676,pl_http-shopboxmotopl-676-pl_zawor-czujnik-turbiny-fiat-scudo-ford-focus-c-max-cmax-fusion-fiesta-v-vi-5-6-fusion-16tdci-mazda-3-16di-mzr-turbo-suzuki-sx4-16ddis-volvo-c30-s40-v50-v70-s80-16d-16-d-tdci-di-tdci-ddis-70098601-70096803-70096804-70071200.
Nie pokazywał on żadnego błędu na komputerze. Zawór został wymieniony na nowy i Mazda zbiera się tak jak wcześniej

Przy okazji znaleziono i naprawiono nieszczelność rury dochodzącej do intercoolera

Jedyna moja wątpliwość to taka, że EGR nadal cyka, ale Panowie mówią, że tak ma być. Nie wiem – może po prostu wcześniej na to nie zwracałem uwagi – i w to chce wierzyć
Pozdrawiam i polecam warsztat.
Michał
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości