Brak mocy (tryb awaryjny ?) + stukanie po wyłączeniu silnika

Postprzez Idav » 12 paź 2014, 21:11

Witam,

jestem posiadaczem Mazdy 3 BK z 2007 roku. Jest to wersja 90 konna. Wczoraj w czasie jazdy, gdy chciałem wyprzedzać samochód jadący przede mną zauważyłem, że autko nie przyśpiesza tak jak wcześniej. Turbina się nie załącza, nie słychać jej prawie w ogóle – wciśnięcie pedału gazu "do dechy" nic nie daje – auto przyśpiesza jednostajnie. Check engine się nie świeci. Auto nie kopci. Olej ok. Zdjąłem odme i spojrzałem na turbo, nie widać żadnych fizycznych uszkodzeń.

Załączam dwa filmiki:

1. Kluczyk włożony do stacyjki i przekręcony do pozycji ON. Wszystkie kontrolki gasną tak jak zawsze. Słychać po chwili głośniejsze cyknięcie (8-10sekunda) i po chwile ciągłe piszczenie.

https://www.youtube.com/watch?v=va8a-64YtTI&feature=youtu.be

2. Po zgaszeniu silnika coś cały czas cyka – tak jak by się chciało otworzyć/zamknąć.

https://www.youtube.com/watch?v=S9nK0ngguA8

Juro, tudzież we wtorek chce podjechać do http://www.diagnostic-car.pl. Pisano tu o nich na forum, że mają oryginalne testery i można u nich sczytać kody błędów. Chyba, że ktoś uważa inaczej ?

Temat zakładam bo może ktoś z większą wiedzą od razu powie mi co się stało.

Dzięki z góry za pomoc.

Michał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2014, 18:27
Posty: 53 (8/2)
Skąd: Częstochowa/Wrocław
Auto: Mazda 3 BK 2007 1.6 Y6 90KM

Postprzez Bolo124 » 12 paź 2014, 22:10

moim zdaniem coś sie dzieje z egrem
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2010, 22:08
Posty: 110 (1/2)
Skąd: Kraków/Zamość
Auto: Mazda 3 1,6 diesel 2005
top sport

Postprzez janek001 » 12 paź 2014, 23:49

jedż do Diagnostic Car , polecam , znają się na Mazdach jak mało kto
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2014, 18:08
Posty: 39
Auto: Mazda 3 BK
1.6 Diesel 109 Km
2006

Postprzez Idav » 13 paź 2014, 12:50

Czy ktoś wie jaki EGR mam kupić do wersji 90 konnej ? Bo to chyba nie jest ten sam co w wersji mocniejszej tak jak to kolega Zduneq opisał w tym temacie http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=469&t=60815&start=80 <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2014, 18:27
Posty: 53 (8/2)
Skąd: Częstochowa/Wrocław
Auto: Mazda 3 BK 2007 1.6 Y6 90KM

Postprzez Idav » 14 paź 2014, 12:56

No więc dziś podjechałem do "Diagnostic-car".

Auto podłączono pod komputer i pokazał on błędy EGR. Został on wymontowany i przeczyszczony – niestety to nie rozwiązało problemu utraty mocy. Winowajcą okazał się być zawór sterowania turbiną.

Takie oto ustrojstwo – http://shop.boxmoto.pl/?676,pl_http-shopboxmotopl-676-pl_zawor-czujnik-turbiny-fiat-scudo-ford-focus-c-max-cmax-fusion-fiesta-v-vi-5-6-fusion-16tdci-mazda-3-16di-mzr-turbo-suzuki-sx4-16ddis-volvo-c30-s40-v50-v70-s80-16d-16-d-tdci-di-tdci-ddis-70098601-70096803-70096804-70071200.

Nie pokazywał on żadnego błędu na komputerze. Zawór został wymieniony na nowy i Mazda zbiera się tak jak wcześniej <jupi>

Przy okazji znaleziono i naprawiono nieszczelność rury dochodzącej do intercoolera <spoko> .

Jedyna moja wątpliwość to taka, że EGR nadal cyka, ale Panowie mówią, że tak ma być. Nie wiem – może po prostu wcześniej na to nie zwracałem uwagi – i w to chce wierzyć :)

Pozdrawiam i polecam warsztat.

Michał
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2014, 18:27
Posty: 53 (8/2)
Skąd: Częstochowa/Wrocław
Auto: Mazda 3 BK 2007 1.6 Y6 90KM

Postprzez kropek101 » 14 paź 2014, 20:38

Prawidłowo EGR cyka jeszcze przez chwilę po zgaszeniu silnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez Idav » 14 paź 2014, 21:28

Dzięki za rozwianie wątpliwości :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2014, 18:27
Posty: 53 (8/2)
Skąd: Częstochowa/Wrocław
Auto: Mazda 3 BK 2007 1.6 Y6 90KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323