Ciągle włączający się wentylator
1, 2
Hej,
Właśnie co kupiłem sobie Mazde 3 w dieslu, i zastanawia mnie czy to normalne, że po przejechaniu 20km ze średnią prędkością ok 50km/h, lub inna trasa: 100km z średnią prędkością 80km/h włącza się wentylator. Temperatura na zegarach jest prawidłowa.
Właśnie co kupiłem sobie Mazde 3 w dieslu, i zastanawia mnie czy to normalne, że po przejechaniu 20km ze średnią prędkością ok 50km/h, lub inna trasa: 100km z średnią prędkością 80km/h włącza się wentylator. Temperatura na zegarach jest prawidłowa.
- Od: 17 wrz 2014, 09:10
- Posty: 283 (17/7)
- Skąd: Bielsko-Biała
- Auto: Mazda3 1.6 Y6 MZ-CD 110KM '05
Jeżeli posiadasz FAP (filtr cząstek stałych) to w czasie,gdy jest przepalany , wentylator będzie pracował nawet na postoju przy wyłączonym aucie,w przypadku gdy dzieje się to często , masz filtr zapchany na maxa i pozostaje wymiana lub kastracja i masz spokój na zawsze , miałem takie same objawy
Wentylator pracuje po wyłączeniu samochodu, po zamknięciu zamka. Jak odchodzę od samochodu na parkingu to z przodu słychać wentylator.
Co do klimatyzacji trudno mi się wypowiadać, ponieważ samochód mam ledwo kilka dni, a przy włączonym nadmuchu na szyby klima włącza się automatycznie.
Co do wypalenia to nie widzę żadnej kontrolki to sygnalizującej, aczkolwiek na pewno mam FAP'a. Jak to sprawdzić, czy FAP się wypala ?
Co do klimatyzacji trudno mi się wypowiadać, ponieważ samochód mam ledwo kilka dni, a przy włączonym nadmuchu na szyby klima włącza się automatycznie.
Co do wypalenia to nie widzę żadnej kontrolki to sygnalizującej, aczkolwiek na pewno mam FAP'a. Jak to sprawdzić, czy FAP się wypala ?
- Od: 17 wrz 2014, 09:10
- Posty: 283 (17/7)
- Skąd: Bielsko-Biała
- Auto: Mazda3 1.6 Y6 MZ-CD 110KM '05
nie ma kontrolki, poszukaj na forum, z tego co pamiętam;
– chwilowe spalanie >0 przy hamowaniu silnikiem
– ogrzewanie tylnej szyby
Z tego co pamiętam to wentylator chłodnicy to był już drugi "stopień" wymuszania większego obciążenia silnika, potem zostają już tylko świece żarowe.
– chwilowe spalanie >0 przy hamowaniu silnikiem
– ogrzewanie tylnej szyby
Z tego co pamiętam to wentylator chłodnicy to był już drugi "stopień" wymuszania większego obciążenia silnika, potem zostają już tylko świece żarowe.
akostarek napisał(a):– chwilowe spalanie >0 przy hamowaniu silnikiem
Chwilowe przy hamowaniu silnikiem jest 0.0. Czy po tym możemy stwierdzić, że na pewno nie przebiega proces wypalania FAP'a?
- Od: 17 wrz 2014, 09:10
- Posty: 283 (17/7)
- Skąd: Bielsko-Biała
- Auto: Mazda3 1.6 Y6 MZ-CD 110KM '05
Nie jestem w stanie wiedzieć kiedy wentylator działa jak jadę. Teraz jak mam na uwadze, że A/C = praca wentylatora, problem jakby ustał
Powstał natomiast kolejny problem, wibracje przy 1125RPM – 1500RPM na wszystkich biegach, jak i na luzie. Dwumas by się odzywał ?
Powstał natomiast kolejny problem, wibracje przy 1125RPM – 1500RPM na wszystkich biegach, jak i na luzie. Dwumas by się odzywał ?
- Od: 17 wrz 2014, 09:10
- Posty: 283 (17/7)
- Skąd: Bielsko-Biała
- Auto: Mazda3 1.6 Y6 MZ-CD 110KM '05
Tak sobie pomyślałem, że chyba nikt nie widział wskazówki powyżej połowy stanu na termometrze i ten czujnik temperatury jakoś podejrzanie działa – osobiście mam do niego ograniczone zaufanie. Może nie w tym przypadku, ale jeszcze warto sprawdzić czujnik temperatury, może coś mu się pierdzieli? Choć temat ciągłego wypalania FAP jest najbardziej prawdopodobny.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Montowali gdzieś od połowy roku (mniej więcej razem ze zmianą tylnych świateł).
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości