Mazda3 BK LF '04 Top Sport- 2.0 150KM

BP / BN / BM / BL / BK

Postprzez gaffel » 27 wrz 2014, 15:00

Zobacz jeszcze na ultragrip'y 8- mi się na nich dobrze jeździ, a mieszkam w górach.

Co do ledów w lampie: nic nie trzeba demontować. Żarówkę wyjmujesz z tyłu reflektora (polecam się zaopatrzyć w jakieś kombinerki, bo trzeba najpierw trzeba tam przekręcić w bok.

Co do schowka, musisz zdjąć listwę a potem odkręcić schowek. Polecam wrzucić małą żarówkę, bo wytwarza się tam ciepło, jest ciasno i poprzednia żarówka (mocniejszy led) się stopila ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2013, 20:11
Posty: 245
Skąd: Salzburg/ Nowy Sącz
Auto: Mazda3/G120/Revolution (2015)

Postprzez petro » 27 wrz 2014, 16:56

A ja do schowka, dla świętego spokoju polecam 12V 1,7W. Wygląda tak samo jak W5W z trzonkiem T10, tylko jest słabsza i mniej się grzeje. ;)
Obrazek
Obrazek
metal forever ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2012, 20:04
Posty: 1626 (57/76)
Skąd: Siemianowice Śl. /Kędzierzyn-Koźle
Auto: Mazda 3 Sport Kintaro
2.0 LF, 2007
ガソリン

Postprzez hubertgal » 27 wrz 2014, 18:56

Ja kupiłem Nokiany WR D3 i jestem zadowolony. Nie są to Dunlopy, na których jeździłem poprzednim samochodem i które miały kosmiczną przyczepność, ale nie zawiodły mnie ani razu poprzedniej zimy. Dobrze trzymają, nie są bardzo głośne, myślę, że stosunek cena/jakość odrobinę rekompensuje minimalnie gorszą przyczepność i wyższą głośność od opon klasy premium premium :D W skali 0-10 daję im 7 :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2013, 18:59
Posty: 387
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport '06

Postprzez Qrczaq » 28 wrz 2014, 09:09

Ja mam Hankooki, dokladnie ten sam model, przejechane od nowosci 30tys, super opony, uwazam ze w tej cenie nie ma lepszych, bardzo je polecam :)

wysłane gołębiem pocztowym
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2014, 15:11
Posty: 30 (3/0)
Skąd: Gdansk
Auto: Mazda 3, 2.0, 2005

Postprzez Howser » 30 wrz 2014, 16:53

Dzięki wszystkim za informacje :)
Po głębszym przeanalizowaniu cen rynkowych, oraz wszelkiego rodzaju sklepów w necie oraz opinii szerszego grona osób, postawiłem na Continental ContiWinterContact TS850.
Także zimowe obuwie już czeka w garażu.

Wyjeżdżając z wulkanizacji zapaliła mi się kontrolka check engine <rotfl> a dzień wcześniej w drodze powrotnej z Poznania madzia zgasła dwukrotnie podczas postoju w korku, na wolnych obrotach. ech...
Początkujący
 
Od: 17 lip 2014, 17:32
Posty: 25
Skąd: Lubuskie
Auto: Mazda CX5 2020
2.0 BP Skypassion

Postprzez gaffel » 30 wrz 2014, 20:23

Howser napisał(a):
Wyjeżdżając z wulkanizacji zapaliła mi się kontrolka check engine <rotfl> a dzień wcześniej w drodze powrotnej z Poznania madzia zgasła dwukrotnie podczas postoju w korku, na wolnych obrotach. ech...


Ty to masz pecha :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2013, 20:11
Posty: 245
Skąd: Salzburg/ Nowy Sącz
Auto: Mazda3/G120/Revolution (2015)

Postprzez tinek » 30 wrz 2014, 20:38

gaffel napisał(a):Ty to masz pecha

obstawiam, że ma w okolicy 5,5ph <rotfl>

jak do mnie przyjedzie to się sprawdzi checka i będzie wiadomo, ale obstawiam winę ze strony lpg, bo to pierwsze setki km po ostatniej regulacji i zmniejszeniu przerwy na świecach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2012, 18:46
Posty: 383 (0/3)
Skąd: Krosno Odrz.
Auto: Focus 2.0 '08
była: 323F BJ ZM '03, Fiesta '98

Postprzez tinek » 9 lis 2014, 09:27

Wczoraj kolejny raz zająłem się Howserową zieloną... priorytetem było przywrócenie regulacji poziomu świecenia lamp, ksenony dzielnie świeciły tylko zaraz przed maską, po rozklejeniu okazało się, że w obydwu lampach zerwane są plastikowe nakrętki, trzeba było je jakoś zreanimować. Regulacja jest, ale trzeba uważać, bo już ledwo dają rade.
Przy okazji wymienione zostały ślizgi i zderzak już nie odstaje. Pomijam już przeboje z zardzewiałymi śrubami...

Przez przypadek wyszedł kolejny kwiatek... motylek przepustnicy jest wygięty w banana <co?> jak dla mnie to tak nie powinno być.
Załączniki
motylek.jpg
reg_wys.jpg
reg_wys2.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2012, 18:46
Posty: 383 (0/3)
Skąd: Krosno Odrz.
Auto: Focus 2.0 '08
była: 323F BJ ZM '03, Fiesta '98

Postprzez Howser » 11 lis 2014, 01:04

W sobotę Madzia zajechała na domowy warsztat wujka Marcina. Niestety nie było mi dane towarzyszyć tym razem w modzeniu przy aucie. Jak na razie nie mam fot z prac.
Jeszcze tydzień wcześniej były kombinacje z dostrojeniem gazu oraz problemy z cewką, która była już podobno wymieniana. Puki co gaz zestrojony ok, w końcu brak szarpania. Cewki zostały zamienione miejscami w celu kontrolnym – na razie ok.
W miniony weekend jak już Marcin wspomniał, toczył walkę z lampami oraz mocowaniem przedniego zderzaka (wymiana ślizgów – nówki z ASO). Nie obyło się również bez modów. Walnięte regulacje na lampach oraz zerdzewiałe śruby dały o sobie znać. Szwagier tą rurę trzeba na czarno bo siara tak się wozić :P. Puki co czekam na fotki z całej zabawy :>

Reasumując, światła świecą o niebo lepiej niż na początku, w końcu widzę więcej niż tylko 50m przed maską. Jak na razie nikt nie mrugał, więc myślę że jest ok. Trochę śmieszna sprawa bo dzień wcześniej byłem na OSKP w celu sprawdzenia świateł i gość twierdził że więcej nie mogę podnieść bo już jest minimalnie powyżej normy a świeciły o połowę gorzej niż teraz. Może za blisko podjechał ze sprzętem do pomiaru, nie wiem.
Zderzak wygląda o niebo lepiej jednak całkiem spasowany nie jest. Jak by w pewnych miejscach było więcej plastiku na zderzaku co nie pozwala go prawidłowo osadzić. Może na wiosnę się tym zajmiemy ponownie.

Wielkie podziękowania dla Szwagra i żonki za poświęconą sobotę. <spoko>

W najbliższą środę Madzię czeka geometria kół. Czwartek lub piątek warsztat i diagnostyka podwozia. Prawdopodobnie do wymiany pójdzie poduszka pod skrzynią biegów. Dzisiaj zaś zacząłem odczuwać podczas skręcania jakieś lekkie trykotanie. Być może łożysko nad amortyzatorem? Oraz przy skręcaniu dochodzą dźwięki popiskiwania przy małych prędkościach przy opuszczonej szybie słychać. Puki co nie wiem co to może być. Do tej pory piszczały jedynie hamulce (co mnie z resztą denerwuje). <rotfl>
Początkujący
 
Od: 17 lip 2014, 17:32
Posty: 25
Skąd: Lubuskie
Auto: Mazda CX5 2020
2.0 BP Skypassion

Postprzez tinek » 11 lis 2014, 17:30

Co do spasowania przodu to jeszcze trzeba trochę popracować, ale wiem co trzeba zrobić, przed powrotem Agi jeszcze to dojrzałem, jak składaliśmy robiło się już ciemno i pośpiech zrobił swoje.
Poducha pod skrzynią na pewno jest do wymiany, bo się jeździć tak nie da.

Raczyłby się ktoś wypowiedzieć odnośnie przepustnicy :>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2012, 18:46
Posty: 383 (0/3)
Skąd: Krosno Odrz.
Auto: Focus 2.0 '08
była: 323F BJ ZM '03, Fiesta '98

Postprzez Howser » 16 lis 2014, 19:29

Kolejna wizyta u szwagra i kolejna zabawa przy Madzi.
Przed wizytą podjechałem jednak do swojego mechanika, który sprawdził stan podwozia i jednoznacznie stwierdził że ów stukot nie jest winą poduszek. Poduszki są ok. Dziwny dźwięk jaki się wydobywa przy zmianie biegów 1-2 przy obciążeniu oraz jakby szarpanie może być spowodowane Zużyciem się przegubu wewnętrznego do którego jeszcze niedawno zapalczywie szukałem osłony. Jeśli ma rację to czeka mnie kolejny wydatek <rotfl> Pojeździmy zobaczymy.
Mazda przeszła też geometrię kół, która była konieczna. Auto ściągało na prawo, przy tym kierownica nie była prosto. Po geometrii wszystko wróciło do normy, przy okazji nastąpiła zmiana obuwia na zimowe.

Tym czasem u szwagra...
Zmierzyliśmy ciśnienie sprężania w silniku. Wynik... Na każdym cylindrze po 14 bar przy przebiegu 236k to chyba nie najgorszy wynik. Więc jeszcze trochę chyba pojeździ :>
Dodatkowo Marcin zamontował u mnie i u siebie paski ledowe w podsufitce i bagażniku (zamiast standardowych owalnych żarówek). Z przodu mam w5w led, muszę powiedzieć że różnica w oświetleniu jest ogromna :]

To tyle jak na ten tydzień.
Załączniki
20141116_182218.jpg
Geometria
Początkujący
 
Od: 17 lip 2014, 17:32
Posty: 25
Skąd: Lubuskie
Auto: Mazda CX5 2020
2.0 BP Skypassion

Postprzez Howser » 21 lis 2014, 19:42

Wczoraj dojechały brakujące przednie nadkola. Jednak z montażem trzeba było poczekać do dzisiaj.
Brakujące elementy pochodzą od 1.6 i teoretycznie pasują, a praktycznie na 99%. Otóż od strony pasażera, mocowanie nadkola do zewnętrznej części "komory silnika" nie pasuje. Różnica odległości ok 10 cm :|
Jednak w miejscu w którym teraz wychodzi mi miejsce na to mocowanie znajduje się zaznaczone miejsce do wywiercenia otworu? :>
Nie mając wiertarki i pewności, poradziłem sobie w inny sposób.
Mam też pytanko, czy mazdy ogólnie mają chlapacz zamontowany do nadkola (przedniej części), który znajduje się przed przednim kołem<co?> Pierwszy raz się z tym spotykam, mocowania wyglądają na fabryczne.

Zajrzałem też ostatnio pod osłonę od lewarka skrzyni biegów, i zobaczyłem białą wtyczkę do niczego nie podpiętą. Może ktoś wie od czego ona jest <co?>

Kilka postów wyżej Marcin wrzucił fotę mojej przepustnicy wygiętej w motylka. Brak odzewu, więc spytam ponownie... Czy ktoś się orientuje, czy ten lekki motylek to normalna sprawa w dwu-litrówkach w maździe czy też klapka powinna być równa <co?>
Załączniki
Nadkola01.jpg
Widoczne chlapacze o których mowa powyżej
nadkole03.jpg
Strona pasażera
nadkole04.jpg
Różnica w mocowaniu prawego nadkola.
wtyczka.jpg
Wtyczka przy lewarku zmiany biegów.
nadkole02.jpg
Strona kierowcy
Początkujący
 
Od: 17 lip 2014, 17:32
Posty: 25
Skąd: Lubuskie
Auto: Mazda CX5 2020
2.0 BP Skypassion

Postprzez Howser » 22 gru 2014, 17:35

W związku iż zbliżają się święta, w minioną sobotę Madzia otrzymała gwiazdkowy prezent :)
Od czasu pojawienia się auta w rodzinie, po tygodniu zaczęły się problemy z gazem. Po wielu próbach usunięcia świrowania komputera (nie udanych) stwierdziliśmy ze szwagrem że trzeba zmienić wtryski od gazu. Powodów było więcej niż tylko brak reakcji silnika na korekty, ale do rzeczy. Marcin zamówił wszystko co potrzebne by zabieg przeprowadzić szybko i bezboleśnie.
Obecnie Madzia hula na pojedynczych BARACUDACH, wcześniej było jakieś inne badziewie na latającej listwie z niepotrzebnie długą ilością długich węży. Przy okazji zmienione zostały filtry. Zarówno fazy lotnej jak i ciekłej.
Do poprawek jest jeszcze rozwiercenie dysz z 2,5 do 2,7 mm. Rozwierciliśmy na 2,5 i po zmontowaniu okazuje się że dają radę ale jeszcze trzeba więcej. Puki co musi wystarczyć nie było już czasu na ponowne rozbieranie i rozwiercanie. Po nowym roku na pewno zostanie to poprawione i ustawimy dawkowanie odpowiednio jak trzeba.
Po modach zrobiłem ok 200 km i jak na razie bezproblemowo. Wcześniej było czuć szarpnięcie podczas przechodzenia z benzyny gaz, wywalało check engine, ciągle było za bogato i inne anomalia.
Od soboty spokój :D Oczywiście po poprawkach znikną białe opaski zaciskowe i pojawią się czarne nie rzucające się oczy.

W planach po nowym roku jak mówiłem rozwiercenie dysz do 2,7 oraz prawdopodobnie wymiana przepustnicy (zrobiony motylek z klapki – podczas dodawania gazu często czuć minimalny opór pod pedałem gazu), oraz wymiana przegubu wewnętrznego do którego jakiś czas temu szukałem osłony. Okazało się że jednak przegub nawala <rotfl>

Poniżej fotki z soboty.
Załączniki
filterek.jpg
Filterek
Prezent gwiazdkowy.jpg
Gifty
Przed.jpg
Przed modami
Po.jpg
Po modach
Początkujący
 
Od: 17 lip 2014, 17:32
Posty: 25
Skąd: Lubuskie
Auto: Mazda CX5 2020
2.0 BP Skypassion

Postprzez buczos » 22 gru 2014, 17:41

Teraz z pojedynczymi wtryskami wygląda jak należy <spoko>

Howser napisał(a):wcześniej było jakieś inne badziewie na latającej listwie z niepotrzebnie długą ilością długich węży

Rzeczywiście montaż mocno średni...
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:20
Posty: 3447 (23/39)
Skąd: Rzeszów
Auto: 2019 Mazda 6
2008 Peugeot 107
Było:
Laguna 3 GT
Mazda 3 Sedan BK Top Sport 323F BA

Postprzez tinek » 22 gru 2014, 20:08

Szkoda, że nie wszyscy łatwo dzielą się wiedzą, tak to pewnie od razu byśmy dobrze rozwiercili dysze... trudno, poprawi się po świętach, bo pod koniec obrotów zaczynają pętlić. Wtryski też trzeba niżej osadzić, ale bez ściągania kolektora się nie obędzie, bo nie ma miejsca na palce do przytrzymania wężyków, a opaski na wkrętkach są tak obrócone, że nie da się ich odkręcić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2012, 18:46
Posty: 383 (0/3)
Skąd: Krosno Odrz.
Auto: Focus 2.0 '08
była: 323F BJ ZM '03, Fiesta '98

Postprzez Howser » 12 gru 2015, 09:11

W związku z tym, że Mazda została sprzedana, a kolejny nabywca raczej nie będzie tu zaglądał. Temat Madzi można zamknąć.
Początkujący
 
Od: 17 lip 2014, 17:32
Posty: 25
Skąd: Lubuskie
Auto: Mazda CX5 2020
2.0 BP Skypassion

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy