Montaż nakładek progów z wersji SPORT + spoiler
1, 2
Witam,
Przymierzam się do zakupu używanych zewnętrznych listew progowych od wersji SPORT, czy ktoś może ma instrukcję lub wie jak to zamontować do auta?
Korzystałem z szukajki ale nic nie znalazłem.
Przymierzam się do zakupu używanych zewnętrznych listew progowych od wersji SPORT, czy ktoś może ma instrukcję lub wie jak to zamontować do auta?
Korzystałem z szukajki ale nic nie znalazłem.
Ostatnio edytowano 18 wrz 2014, 20:03 przez hrabia82, łącznie edytowano 2 razy
Wojtek napisał(a):tak, wiem
Oprócz samych listew progowych potrzebujesz jeszcze 24 małe spinki i 6 dużych...
A czy coś trzeba dziurawić? Ewentualnie może znasz oznaczenia tych spinek?
Wysłane z mojego ST26i przy użyciu Tapatalka
znam 
Potrzebujesz:
1. progi (to już wiesz)
2. spinki boczne G18K-51-SJ3
kupuj nie w ASO, bo zbankrutujesz... (26 zł/szt)
ale np. tutaj:
http://www.ebay.co.uk/itm/50x-Mazda-Sid ... 43c3697e6e
...tych potrzebujesz 24 szt (jak dobrze pamiętam to po 12szt na stronę)... Uwaga, łatwo pękają
3. Spinki ustawiające spodnią część progu: BP4L51SJ3 – są stosowane chyba we wszystkich modelach mazd
Potrzebujesz 3 szt na stronę...
4. Jedną sztukę spinki taką jak w nadkolu z wkręcanym czpieniem... (sam sobie ją znajdź)
Sposób montażu:
1. Włóż w otwory progowe duże okrągłe ( 3szt) klipów BP4L51SJ3
2. Podstaw próg przy (pod) klipsach i podeprzyj na czymś (jak będziesz to robić, to sam zobaczysz dlaczego
)
3. Równolegle (na wszystkie 3 spinki) nasuń próg od strony frontu i podeprzyj go, aby się nie odkształcił
4. Teraz zamontuj wszystkie 12 szt klipsów (G18K51SJ3) na wewnętrznej bocznej stronie progu
5. Najlepiej z pomocą kilku dodatkowych rąk podnieś boczną część progu do góry tak, aby klipsy trafiły we wszystkie otwory w ich środku...
Uwaga, nie wciskaj jeszcze do konca!
6. Jak już jesteś pewien, że wszystkie wejdą i spasują się na 120% zacznij je dociskać od strony przodu auta
7. Powoli dociskaj je, aż zaskoczą z charakterystycznym klikiem. Jak jeden wejdzie, to drugi już ma być w połowie... itd... aż do ostatniego kliknięcia
8. Spójrz co zrobiłeś i oceń czy wszystko jest poprawnie...
9. Jeżeli tak, to zamontuj tą jedyną spinkę w nadkolu przednim...
10. Ciesz się obniżonymi progami
Rysunek rozmieszczenia klipsów i zapinek:
Zrób fotorelację
Potrzebujesz:
1. progi (to już wiesz)
2. spinki boczne G18K-51-SJ3
kupuj nie w ASO, bo zbankrutujesz... (26 zł/szt)

http://www.ebay.co.uk/itm/50x-Mazda-Sid ... 43c3697e6e
...tych potrzebujesz 24 szt (jak dobrze pamiętam to po 12szt na stronę)... Uwaga, łatwo pękają
3. Spinki ustawiające spodnią część progu: BP4L51SJ3 – są stosowane chyba we wszystkich modelach mazd
Potrzebujesz 3 szt na stronę...
4. Jedną sztukę spinki taką jak w nadkolu z wkręcanym czpieniem... (sam sobie ją znajdź)
Sposób montażu:
1. Włóż w otwory progowe duże okrągłe ( 3szt) klipów BP4L51SJ3
2. Podstaw próg przy (pod) klipsach i podeprzyj na czymś (jak będziesz to robić, to sam zobaczysz dlaczego
3. Równolegle (na wszystkie 3 spinki) nasuń próg od strony frontu i podeprzyj go, aby się nie odkształcił
4. Teraz zamontuj wszystkie 12 szt klipsów (G18K51SJ3) na wewnętrznej bocznej stronie progu
5. Najlepiej z pomocą kilku dodatkowych rąk podnieś boczną część progu do góry tak, aby klipsy trafiły we wszystkie otwory w ich środku...
Uwaga, nie wciskaj jeszcze do konca!
6. Jak już jesteś pewien, że wszystkie wejdą i spasują się na 120% zacznij je dociskać od strony przodu auta
7. Powoli dociskaj je, aż zaskoczą z charakterystycznym klikiem. Jak jeden wejdzie, to drugi już ma być w połowie... itd... aż do ostatniego kliknięcia
8. Spójrz co zrobiłeś i oceń czy wszystko jest poprawnie...
9. Jeżeli tak, to zamontuj tą jedyną spinkę w nadkolu przednim...
10. Ciesz się obniżonymi progami
Rysunek rozmieszczenia klipsów i zapinek:
Zrób fotorelację
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Dzięki Wojtek, za garść cennych info.
Progi co prawda używane, ale już są, dodatkowo udało mi się zdobyć też baaardzo okazyjnie nowy spoiler klapy. Wszystko aktualnie trafiło do lakiernika.
I teraz mam do Ciebie pytanie, bo jak pamiętam w swojej M5 montowałeś progi i spoiler.
O ile sprawa spoilera jest dla mnie oczywista (mam oryginalny spoiler razem z instrukcją i szablonami), to z progami wygląda to gorzej, a chodzi mi dokładnie o to czy do progów też występuje taki szablon do zrobienia otworów na te małe spinki? czy trzeba samemu jakoś to rozmierzać? Ewentualnie masz jakąś podpowiedź jak to dobrze zrobić?
A fotorelację obiecuję zrobić :–)
Progi co prawda używane, ale już są, dodatkowo udało mi się zdobyć też baaardzo okazyjnie nowy spoiler klapy. Wszystko aktualnie trafiło do lakiernika.
I teraz mam do Ciebie pytanie, bo jak pamiętam w swojej M5 montowałeś progi i spoiler.
O ile sprawa spoilera jest dla mnie oczywista (mam oryginalny spoiler razem z instrukcją i szablonami), to z progami wygląda to gorzej, a chodzi mi dokładnie o to czy do progów też występuje taki szablon do zrobienia otworów na te małe spinki? czy trzeba samemu jakoś to rozmierzać? Ewentualnie masz jakąś podpowiedź jak to dobrze zrobić?
A fotorelację obiecuję zrobić :–)
Ja te rzeczy miałem od początku...
W swojej M5 demontowałem i montowałem próg, dlatego wiem co i dlaczego...
Czy istnieje szablon? Chyba nie, ale masz kupione przecież progi...
W nich masz już gotowe miejsca na małe spinki, a stąd już powinieneś dojść do poprawnego określenia odpowiadających im otworów. Jednym ze sposobów jest zamocowanie w miejscu małych spinek czegoś co zostawi ślad na lakierze auta i przyłożenie tak przygotowanego progu do auta...
W swojej M5 demontowałem i montowałem próg, dlatego wiem co i dlaczego...

Czy istnieje szablon? Chyba nie, ale masz kupione przecież progi...
W nich masz już gotowe miejsca na małe spinki, a stąd już powinieneś dojść do poprawnego określenia odpowiadających im otworów. Jednym ze sposobów jest zamocowanie w miejscu małych spinek czegoś co zostawi ślad na lakierze auta i przyłożenie tak przygotowanego progu do auta...
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
No troszkę mnie nie było, ale na szczęście temat temat rusza się do przodu.
Wszystkie moje nowe elementy ( pokrywa silnika, spoiler tylny oraz progi) wróciły kilka dni temu od lakiernika.
Jak na razie udało mi się tylko zamontować spoiler klapy. Progi muszą chwilę zaczekać ponieważ nie mam aż tyle czasu by jednego dnia je ogarnąć, a zakładam że ze 2 godziny na jeden pewnie zejdzie. Dlatego pozwoliłem sobie edytować tytuł wątku i dodać jeszcze fotorelację z montażu spoilera:
Potrzebne będą:
1. Spoiler wraz z wszystkimi akcesoriami
2. Szablony do wykonania otworów.
3. Wrętarka + wiertło 4mm oraz 10mm
4. Taśma papierowa
i około 30-40 minut wolnego czasu (dla jednej osoby)
Więc po kolei:
Kompletny zestaw MAZDA: spoiler + śruby + podkładki + taśma piankowa + instrukcja i szablony.
Teraz czas na poczytanie instrukcji:
Więc do roboty, na początek do lakiernika, a potem kompletujemy, naklejamy taśmy dwustronne piankowe oraz uszczelki otworów na śruby:
Następnie wycinamy z dołączonej do zestawu kartki szablon na lewą i prawą stronę:
Doklejamy paski taśmy papierowej i przyklejamy do krawędzi klapy zgodnie z rysunkami, identycznie dla lewej i prawej strony:
Najlepiej czymś ostrym zaznaczyć punkty w kółku, tak by łatwiej było wiercić, po czym najpierw wiertłem fi 4mm wykonać otwory, a następnie poprawić fi 10mm. Co prawda instrukcja podaje fi 11mm, ale po pierwsze nie miałem takiego, a po drugie otwór fi 10 był w pełni wystarczający i jeszcze zostało dużo luzu względem śrub. Dodatkowo można krawędzie otworu wykończyć delikatnie np. wierłem fi 12-14mm. Poniżej widok już po wierceniu:
Czas na przyłożenie do klapy, na początek warto tylko częściowo zdjąć folie z taśm samoprzylepnych, tak by wystawały poza spoiler. Po czym przyłożyć do klapy. Ja to robiłem sam bez dodatkowych rąk, więc otworzyłem klapę i wtedy przyłożyłem delikatnie spoiler i złapałem po kolei śrubami:
Po wstępnym ułożeniu ściągnąłem do końca taśmy i docisnąłem. Potem już tylko ostrożne dokręcenie śrub i gotowe.
Sorki za jakość ale miałem pod ręką tylko telefon a i było już niestety ciemno:
PS: jeśli ktoś by potrzebował instrukcji oraz szablonu, to instrukcję mam także jako PDF, a szablon oryginału jakoś było szkoda ciąć więc zrobiłem kserówkę
także też mogę udostępnić skan.
Mały bonus:
Jak tylko uda mi się zamontować progi to dołączę fotorelację, mam nadzieję że uda mi się to już w przyszłym tygodniu...
Wszystkie moje nowe elementy ( pokrywa silnika, spoiler tylny oraz progi) wróciły kilka dni temu od lakiernika.
Jak na razie udało mi się tylko zamontować spoiler klapy. Progi muszą chwilę zaczekać ponieważ nie mam aż tyle czasu by jednego dnia je ogarnąć, a zakładam że ze 2 godziny na jeden pewnie zejdzie. Dlatego pozwoliłem sobie edytować tytuł wątku i dodać jeszcze fotorelację z montażu spoilera:
Potrzebne będą:
1. Spoiler wraz z wszystkimi akcesoriami
2. Szablony do wykonania otworów.
3. Wrętarka + wiertło 4mm oraz 10mm
4. Taśma papierowa
i około 30-40 minut wolnego czasu (dla jednej osoby)
Więc po kolei:
Kompletny zestaw MAZDA: spoiler + śruby + podkładki + taśma piankowa + instrukcja i szablony.
Teraz czas na poczytanie instrukcji:
Więc do roboty, na początek do lakiernika, a potem kompletujemy, naklejamy taśmy dwustronne piankowe oraz uszczelki otworów na śruby:
Następnie wycinamy z dołączonej do zestawu kartki szablon na lewą i prawą stronę:
Doklejamy paski taśmy papierowej i przyklejamy do krawędzi klapy zgodnie z rysunkami, identycznie dla lewej i prawej strony:
Najlepiej czymś ostrym zaznaczyć punkty w kółku, tak by łatwiej było wiercić, po czym najpierw wiertłem fi 4mm wykonać otwory, a następnie poprawić fi 10mm. Co prawda instrukcja podaje fi 11mm, ale po pierwsze nie miałem takiego, a po drugie otwór fi 10 był w pełni wystarczający i jeszcze zostało dużo luzu względem śrub. Dodatkowo można krawędzie otworu wykończyć delikatnie np. wierłem fi 12-14mm. Poniżej widok już po wierceniu:
Czas na przyłożenie do klapy, na początek warto tylko częściowo zdjąć folie z taśm samoprzylepnych, tak by wystawały poza spoiler. Po czym przyłożyć do klapy. Ja to robiłem sam bez dodatkowych rąk, więc otworzyłem klapę i wtedy przyłożyłem delikatnie spoiler i złapałem po kolei śrubami:
Po wstępnym ułożeniu ściągnąłem do końca taśmy i docisnąłem. Potem już tylko ostrożne dokręcenie śrub i gotowe.
Sorki za jakość ale miałem pod ręką tylko telefon a i było już niestety ciemno:
PS: jeśli ktoś by potrzebował instrukcji oraz szablonu, to instrukcję mam także jako PDF, a szablon oryginału jakoś było szkoda ciąć więc zrobiłem kserówkę
Mały bonus:
Jak tylko uda mi się zamontować progi to dołączę fotorelację, mam nadzieję że uda mi się to już w przyszłym tygodniu...
czah666 napisał(a):jaki koszt części? – jeśli można wiedzieć
Udało mi się kupić u nas na allegro oryginał Mazdy za 200zł, nówka nie używany. Podczas gdy w sklepach widziałem za 970zł. Ale przeglądałem oferty ze 2-3 miesiące.
No i wreszcie udało mi się znaleźć wolny wieczór i zamontować progi.
Co potrzebne:
1. Progi
2. Spinki duże BP4L51SJ3 2 x 3szt. (dobrze mieć na wszelki wypadek 1 w zapasie)
3. Spinki małe G18K-51-SJ3 2 x 12szt. (także dobrze mieć jedną lub kilka w zapasie)
4. Szablon i instrukcja do ściągnięcia z amerykańskiego forum mazdas247.com
5. Taśma papierowa lub inna samoprzylepne (byle nie mocna)
6. Wkrętarka + wiertło fi 3-4mm oraz fi 10mm
7. Farba antykorozyjna + pędzelek
i kilka godzin. Mnie zajęło to dokładnie 4 godziny
Jeszcze tylko podsumowanie kosztów:
1. Spoiler dachowy = 200 PLN (nówka oryginał, trafił się okazyjnie)
2. Nakładki progowe = 360 PLN z przesyłką (używane, upolowane na alledrogo)
3. Znajomy lakiernik (spoiler + nakładki + pokrywa silnika) = 400 PLN
4. Spinki = około 100 PLN
5. wiertła, taśma, farba = pewnie z 40 PLN
RAZEM około = 1100 PLN
Tyle wstępem, więc do dzieła:
Na początek wydrukować szablon i pociąć go na kawałki
Na paskach szablonu są naniesione oznaczenia oraz kształty gniazd spinek które odpowiadają tym na progach
Następnie za pomocą taśmy papierowej przykładamy i przyklejamy paski szablonów do gniazd spinek w progach
Kolejny krok to przyłożenie nakładki do progu auta (najlepiej wykorzystując już te 3 duże spinki), a jeszcze lepiej jak jest druga para rąk do pomocy. Ja niestety nie miałem ale nie było to jakieś mocno trudne...
Następnie przyklejamy paski do karoserii i wygląda to tak:
Po tej czynności ostrożnie i delikatnie zdejmujemy nakładkę progową pozostawiając paski szablonu na aucie. W razie problemów z oderwaniem paska od nakładki progowej można sobie pomóc jakimś śrubokrętem i lub czym kolwiek. Ważne by kawałek taśmy która trzyma pasek przy gnieździe spinki był naprawdę malutki, wówczas nie będzie problemu z oddzieleniem tych elementów.
Następnie czymś ostrym zaznaczamy punkt na progu auta, tak by przy robieniu otworów wiertło nam się nie ślizgało. I wiercimy otwory, żeby było łatwiej najpierw mniejszym wiertłem np. 3-4mm a potem poprawka już właściwym fi 10mm.
Dobrze jest na koniec delikatnie skrobnąć np. wietłem fi 12-14mm tak by złagodzić krawędzie. Ja postanowiłem dodatkowo zabezpieczyć krawędzie farbą antykorozyjną mimo iż spinki mają uszczelkę.
Chwila przerwy, lub oczekiwaniu na wyschnięcie można zająć się drugą stroną.
Po czym można uzbroić nakładkę progową w komplet spinek i rozpocząć montaż.
Zaczynamy od wsunięcia nakładki progu w dolne 3 spinki, gdy już nakładka będzie na właściwym miejscu, możemy powoli zacząć wprowadzać małe spinki w otwory, ale stopniowo idąc od jeden strony do drugiej. Sprawdzamy czy wszystko jest ok, jak tak to idąc od jednej strony dociskamy po kolei każdą spinkę.
Na koniec zabezpieczamy jeszcze spinką od nadkola
i gotowe, potem jeszcze analogicznie strona druga:
A tu już efekt na drugi dzień i madzia w całej okazałości.
Co potrzebne:
1. Progi
2. Spinki duże BP4L51SJ3 2 x 3szt. (dobrze mieć na wszelki wypadek 1 w zapasie)
3. Spinki małe G18K-51-SJ3 2 x 12szt. (także dobrze mieć jedną lub kilka w zapasie)
4. Szablon i instrukcja do ściągnięcia z amerykańskiego forum mazdas247.com
5. Taśma papierowa lub inna samoprzylepne (byle nie mocna)
6. Wkrętarka + wiertło fi 3-4mm oraz fi 10mm
7. Farba antykorozyjna + pędzelek
i kilka godzin. Mnie zajęło to dokładnie 4 godziny
Jeszcze tylko podsumowanie kosztów:
1. Spoiler dachowy = 200 PLN (nówka oryginał, trafił się okazyjnie)
2. Nakładki progowe = 360 PLN z przesyłką (używane, upolowane na alledrogo)
3. Znajomy lakiernik (spoiler + nakładki + pokrywa silnika) = 400 PLN
4. Spinki = około 100 PLN
5. wiertła, taśma, farba = pewnie z 40 PLN
RAZEM około = 1100 PLN
Tyle wstępem, więc do dzieła:
Na początek wydrukować szablon i pociąć go na kawałki
Na paskach szablonu są naniesione oznaczenia oraz kształty gniazd spinek które odpowiadają tym na progach
Następnie za pomocą taśmy papierowej przykładamy i przyklejamy paski szablonów do gniazd spinek w progach
Kolejny krok to przyłożenie nakładki do progu auta (najlepiej wykorzystując już te 3 duże spinki), a jeszcze lepiej jak jest druga para rąk do pomocy. Ja niestety nie miałem ale nie było to jakieś mocno trudne...
Następnie przyklejamy paski do karoserii i wygląda to tak:
Po tej czynności ostrożnie i delikatnie zdejmujemy nakładkę progową pozostawiając paski szablonu na aucie. W razie problemów z oderwaniem paska od nakładki progowej można sobie pomóc jakimś śrubokrętem i lub czym kolwiek. Ważne by kawałek taśmy która trzyma pasek przy gnieździe spinki był naprawdę malutki, wówczas nie będzie problemu z oddzieleniem tych elementów.
Następnie czymś ostrym zaznaczamy punkt na progu auta, tak by przy robieniu otworów wiertło nam się nie ślizgało. I wiercimy otwory, żeby było łatwiej najpierw mniejszym wiertłem np. 3-4mm a potem poprawka już właściwym fi 10mm.
Dobrze jest na koniec delikatnie skrobnąć np. wietłem fi 12-14mm tak by złagodzić krawędzie. Ja postanowiłem dodatkowo zabezpieczyć krawędzie farbą antykorozyjną mimo iż spinki mają uszczelkę.
Chwila przerwy, lub oczekiwaniu na wyschnięcie można zająć się drugą stroną.
Po czym można uzbroić nakładkę progową w komplet spinek i rozpocząć montaż.
Zaczynamy od wsunięcia nakładki progu w dolne 3 spinki, gdy już nakładka będzie na właściwym miejscu, możemy powoli zacząć wprowadzać małe spinki w otwory, ale stopniowo idąc od jeden strony do drugiej. Sprawdzamy czy wszystko jest ok, jak tak to idąc od jednej strony dociskamy po kolei każdą spinkę.
Na koniec zabezpieczamy jeszcze spinką od nadkola
i gotowe, potem jeszcze analogicznie strona druga:
A tu już efekt na drugi dzień i madzia w całej okazałości.
Ostatnio edytowano 2 paź 2014, 17:49 przez hrabia82, łącznie edytowano 1 raz
Hej!
hrabia82 mógłbyś podesłać te szablony zarówno do lotki jak i do progów?
Szukałem na tym forum angielskim ale bez powodzenia.
Chce założyć progi i lotke do mojej premacy
Na pewno szablon progów mi się przyda. A do lotki sprawdzę..
hrabia82 mógłbyś podesłać te szablony zarówno do lotki jak i do progów?
Szukałem na tym forum angielskim ale bez powodzenia.
Chce założyć progi i lotke do mojej premacy
Na pewno szablon progów mi się przyda. A do lotki sprawdzę..
Tak, tak. Znalazłem na allegro zamienniki i rzeczywiście nie wygląda jakby miały podkładki.
http://allegro.pl/spinka-progu-mazda-2-3-5-6-cx-7-9-mpv-mx-5-premacy-i5231094176.html
Nic, muszę poszukać lepszych albo ogarnąć jakiś patent na podkładki

Nic, muszę poszukać lepszych albo ogarnąć jakiś patent na podkładki

patryczak napisał(a):Hej!
hrabia82 mógłbyś podesłać te szablony zarówno do lotki jak i do progów?
Szukałem na tym forum angielskim ale bez powodzenia.
Chce założyć progi i lotke do mojej premacy
Na pewno szablon progów mi się przyda. A do lotki sprawdzę..
Poszło na PW
Mając progi zdemontowane możesz porównać czy takie same...
Sam również mając te progi możesz zrobić szablon...
Sam również mając te progi możesz zrobić szablon...
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości