Odczytane kody błędów – pomoc w interpretacji
Dziś podczas jazdy zaświeciła się kontrolka silnika. Podłączyłem elm-a i pojawiły się błędy:
P0304
B0704
B0821
C0100
Nie mam pojęcia za co one odpowiadają. Wiem tylko, że P0304 to Cylinder 4 Misfire Detected, ale czytałem, że ten problm występuje w silnikach benzynowych.
Wykasowałem wszystkie powyższe, kontrolka zgasła i błędy na razie nie powróciły, ale sprawdziłem jeszcze błędy ukryte:
P0488
P2141
Wnioskuję, że to nieszczęsna przepustnica...
P0304
B0704
B0821
C0100
Nie mam pojęcia za co one odpowiadają. Wiem tylko, że P0304 to Cylinder 4 Misfire Detected, ale czytałem, że ten problm występuje w silnikach benzynowych.
Wykasowałem wszystkie powyższe, kontrolka zgasła i błędy na razie nie powróciły, ale sprawdziłem jeszcze błędy ukryte:
P0488
P2141
Wnioskuję, że to nieszczęsna przepustnica...
Dziś włączyło się wypalanie FAP-a. Po skończonej jeździe wyłączyłem auto, później odpalłem jeszcze raz i kontrolka silnika zgasła.
Podłączyłem elm-a w celu spradzenia błędów i widocznych błędów nie ma. Są tylko ukryte (unverified):
P0488
P2141
Auto jździ normalnie, przyśpiesza również bez problemów, nie kopci, a komputer gdzieś tam wskazuje błędy.
Czy ktoś może ma podobny problem, bądź wie o co tu chodzi?
Podłączyłem elm-a w celu spradzenia błędów i widocznych błędów nie ma. Są tylko ukryte (unverified):
P0488
P2141
Auto jździ normalnie, przyśpiesza również bez problemów, nie kopci, a komputer gdzieś tam wskazuje błędy.
Czy ktoś może ma podobny problem, bądź wie o co tu chodzi?
Witam
Nie dawno kupilem mazde 3 1.6 z 2004 roku.Wszystko bylo super do czasu jak zapaliła mi sie kontrolra check engine.Mechanik podpiął mi komputer i wyskoczył błąd P7122.Słaba mieszanka paliwa.
Chciałem sie zapytać czy to może byc sonda lambda albo EGR???
Oznaki są taki że auto poprostu nie chce sie wkręcać na obroty.
Z góry dziękuje za pomoc.
Pozdrawiam
Nie dawno kupilem mazde 3 1.6 z 2004 roku.Wszystko bylo super do czasu jak zapaliła mi sie kontrolra check engine.Mechanik podpiął mi komputer i wyskoczył błąd P7122.Słaba mieszanka paliwa.
Chciałem sie zapytać czy to może byc sonda lambda albo EGR???
Oznaki są taki że auto poprostu nie chce sie wkręcać na obroty.
Z góry dziękuje za pomoc.
Pozdrawiam
- Od: 17 wrz 2014, 18:08
- Posty: 5
- Auto: Mazda3 1.6 2004 hatchback
Masz oryginalny dolot czy jakiś stożek? Sprawdź dolot pod względem pęknięć/nieszczelności.
Kod P2177 dokładnie oznacza – zbyt uboga dawka paliwa biegu jałowego.
Kod P2177 dokładnie oznacza – zbyt uboga dawka paliwa biegu jałowego.
- Od: 7 kwi 2014, 13:44
- Posty: 3181 (148/189)
- Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07
czyli uboga mieszanka na wolnych obrotach.
Jeśli silnik pracuje równo to można chyba wykluczyć wypadające zapłony i skupić się na przedniej sondzie lambda i jej grzałce.
Jeśli to jest OK, to lista możliwych przyczyn jest dość długa: https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 12300.html
Jeśli silnik pracuje równo to można chyba wykluczyć wypadające zapłony i skupić się na przedniej sondzie lambda i jej grzałce.
Jeśli to jest OK, to lista możliwych przyczyn jest dość długa: https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 12300.html
Hej,
Zakupiłem sobie kabelek ELM327. Kabel działa, ale mechanik mówił, że komputer ma błąd turbiny i FAPa. Ja wpinałem mojego kompa i nie wykrył nic. Jak wypiąłem czujnik przepływomierza to faktycznie bład się pojawił, jak podłączyłem przepływomierz- błąd po usunięciu znikł. I teraz czy jeśli interfejs ELM wykrywa błąd przepływomierza, to może nie widzieć błędu turbo/FAPa zakładając że ten tam faktycznie jest ? W komputerze nie było żadnych błędów, pomimo że (2 dni) wcześniej silnik pracował w trybie awaryjnym (brak turbiny, max 3000RPM)
Zakupiłem sobie kabelek ELM327. Kabel działa, ale mechanik mówił, że komputer ma błąd turbiny i FAPa. Ja wpinałem mojego kompa i nie wykrył nic. Jak wypiąłem czujnik przepływomierza to faktycznie bład się pojawił, jak podłączyłem przepływomierz- błąd po usunięciu znikł. I teraz czy jeśli interfejs ELM wykrywa błąd przepływomierza, to może nie widzieć błędu turbo/FAPa zakładając że ten tam faktycznie jest ? W komputerze nie było żadnych błędów, pomimo że (2 dni) wcześniej silnik pracował w trybie awaryjnym (brak turbiny, max 3000RPM)
- Od: 17 wrz 2014, 09:10
- Posty: 283 (17/7)
- Skąd: Bielsko-Biała
- Auto: Mazda3 1.6 Y6 MZ-CD 110KM '05
a jakim programem sprawdzasz ?
smile napisał(a):bercikz napisał(a):A ty wprowadź swoją lokalizację.
Zrobione!
Lista błędów które podał EOBD Facile(w innych programach zero błędów) po wybraniu pojazdu jako Ford:
P2458
U0155
P0341
P242F
P0299
P0089
P1180
P0113
Teraz zastanawiam się, jak źle jest, i ile to będzie kosztować. Zorientowałem się, że sporo błędów tyczy się FAPa, ale to tak bardzo ogólnie.
- Od: 17 wrz 2014, 09:10
- Posty: 283 (17/7)
- Skąd: Bielsko-Biała
- Auto: Mazda3 1.6 Y6 MZ-CD 110KM '05
Pojeździłem trochę i kupiłem kabel. Niby wypluwał problem z zapchanym filtrem, ale trochę przeleciałem ekspresem i się uspokoił (ciśnienie po uruchomieniu silnika to 3 jednostki, po chwili normuje się do 1 jednostki, wcześniej było 5-6). Dzisiaj znowu włączył się tryb awaryjny (max 3000rpm). Błedy odczytane tuż po wystąpieniu trybu awaryjnego:
PCM P1000-61
PCM P2458-61
PCM P0234-62
PCM P024A-22
PCM
4B-2
PCM P1000-61
PCM P2458-61
P2458:00 MIL=OFF – zatkanie filtra DPF > 100% (PM>8g/l) W/g Forscan -regeneracja trwała zbyt długo
PCM P0234-62
PCM P024A-22
PCM
- Od: 17 wrz 2014, 09:10
- Posty: 283 (17/7)
- Skąd: Bielsko-Biała
- Auto: Mazda3 1.6 Y6 MZ-CD 110KM '05
P2458 często występuje nawet w zdrowym, dynamicznym motorze. Możliwe ze to taki komunikat żeby ASO miało powód do wcześniejszej wymiany filtra. Może wypalanie trwało długo bo podczas wypalania mocno gazowales a tego się nie zaleca.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości