Śruby, śrubki, śrubeczki.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez CLAU » 15 wrz 2014, 09:28

Ktoś ma jakiś pomysł jakie kupić śrubki trzymające osłonę pod silnikiem lub jakie mają one parametry aby dobrać jakiegoś wkręta z podkładką aby to się trzymało ?

Można z tego zrobić temat zbiorczy odnośnie różnych śrubek do M6.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez kubsztyk » 15 wrz 2014, 11:35

Wymieniałem ostatnio wszystkie – śruba M6 standardowa, do kupienia np. na wagę w marketach budowlanych.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez CLAU » 15 wrz 2014, 12:34

Śruba M6 standardowa am drobny gwint, ja mam gwint jak w blachowkręcie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez kubsztyk » 15 wrz 2014, 12:58

To masz coś pokombinowane, tam normalnie są śruby M6 standardowe, łeb śruby na klucz 10, ale to wynika z norm.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez CLAU » 15 wrz 2014, 13:21

Bardzo możliwe bo te śruby są już tak zardzewiałe, że ledwo zipią i 3 mam ukręcone i muszę rozwiercić i nagwintować na nowo otwory.

Mam prawie identyczne, jak te 3 śrubki z podkładką na samym dole zdjęcia:

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez widmo82 » 15 wrz 2014, 13:53

Tniemy blachę na pasek odpowiadający szerokości tej blaszki oryginalnej, skladamy na pół aby jej długosc była taka jak oryginału. Wiercimy wiertelkiem otworek i wkręcamy w niego blachowkręt. Mogę Ci takich sprzedać z 10kg :) Brat prowadzi firme dekarską :) Koszt śladowy w granicach 10gr/szt a spełnia swoją role czego przykładem są wykonane zamienniki w mojej M :)
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez CLAU » 15 wrz 2014, 14:07

Wole uzupełnić podobnymi do fabrycznych tam gdzie jeszcze mam puste otwory po starych a zerwane nagwintować.


O jakich blaszkach mówisz jak w M6 nie ma blaszek tylko otwory z gwintem na śruby ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez dobrzyn22 » 15 wrz 2014, 18:48

ja bym proponował wstawić ogólnie zdjęcie ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez CLAU » 15 wrz 2014, 18:53

Ogólnie to wstawiłem i opisałem jak wyglądają.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez dobrzyn22 » 15 wrz 2014, 18:57

myślałem bardziej o zdjęciu z auta – w którym dokładnie miejscu one idą ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez CLAU » 15 wrz 2014, 19:51

W miejscu przykręcenia osłony dolnej silnika, w dedykowanych do tego otworach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez matthies » 15 wrz 2014, 20:15

przejżyj sobie załącozne pliki.
bumper.pdf od kroku 5 (str.4)
rpt.pdf również str.4

mam nadzieję, że chociaż trochę wam to pomoże
Załączniki
Rpt.pdf
(599.86 KiB) Pobrane 22 razy
bumber.pdf
(1.12 MiB) Pobrane 20 razy
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez brodaM6 » 15 wrz 2014, 20:31

W bumper.pdf,step 6 dokładne foto ,jak na Furaczu wyglada tylko czy Eu ma tak samo ,np u mnie jest jeden lub dwa plastikowe wkręty reszta śruby .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez widmo82 » 15 wrz 2014, 21:05

CLAU napisał(a):O jakich blaszkach mówisz jak w M6 nie ma blaszek tylko otwory z gwintem na śruby ?

Mówię o wykonaniu zamienników do tego co wkleiłeś zdjęcie. W mojej M3 są baaardzo podobne.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez matthies » 15 wrz 2014, 21:12

u mnie są śrubki tak jak w fotorelacji z załaczników.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez michalodz88 » 15 wrz 2014, 22:36

U mnie są standartowe M6 z łebkiem na klucz 10. Jednej brakowało pusty otwór z gwintem skorodował co przy próbie wkręcenia śruby poskutkowało zerwaniem gwintu. Przy następnej wizycie pod autem rozwiercam ten otwór i wstawiam tam nitonakrętke, coś takiego http://www.gesipa.com.pl/nakretki1.html. Rozwiazanie sprawdzone, IMO dużo lepsze niż gwintowanie na nowo. Dlaczego ? Ponieważ gwintu jest więcej i ocynkowany nit tak szybko nie skoroduje :)
Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2014, 09:34
Posty: 64 (0/2)
Skąd: Centrum
Auto: Mazda 6 GY 2003
2.0 141KM LF
Tutaj jestem

Postprzez leonidsas » 15 wrz 2014, 23:00

Ja dawno temu wywaliłem blaszki rozporowe i te śrubunki bo to tandeta wstawiłem kołki rozporowe ronixa

http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=& ... 7vtJyBRvOw

podobne do tych

dokładnie takie


http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=& ... J2y8TWU8lg
leonidsas
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6