Hałas z kolektora ssącego

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez slawekfascynat » 9 lip 2010, 23:31

Witam!
Mam dość dziwny problem, z którym się może spotkałeś. Mam M6 w dieslu 2.0 121 km r. 2006 po lifcie. Gdy postoję trochę w korkach i samochód jest rozgrzany po wciśnięciu (nawet bardzo lekko) sprzęgła słychać dudnienie wywoływane przez kolektor ssący. Dudnienie ustaje po wyciśnięciu sprzęgła. Dudni też gdy samochód jest na luzie i zaczyna się toczyć. Jestem po wymianie dwumasu i sprzęgła, więc to raczej nic z tych rzeczy. Skrzynia biegów też była macana w trakcie gdy to dudnienie było wzbudzane i nie wyczuwa się żadnych wibracji. Mój mechanik nie jest w stanie ustalić co za ten hałas odpowiada. Ustalił jedynie, że te dziwnie dźwięki pochodzą z kolektora i jest to związane z przepływem powietrza.
Macie jakieś pomysły ?
Pozdrawiam,
Slawek
Początkujący
 
Od: 16 gru 2009, 20:55
Posty: 7
Skąd: Gdansk
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 2006

Postprzez Enduro » 11 lip 2010, 10:54

takie dudnienie pojawia się przy przestawieniu geometrii turbiny..
wprawdzie moje spostrzeżenie oparte jest na modelu z roku 2004, bo takiem obecnie jeżdze, ale kupiłem uszkodzony polift i rozebrałem go na drobne no i tam jest bardzo wiele podobieństw.
przy okazji sprawdz,czy obudowa filtra powietrza jest dobrze zamknięta!
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez krzych » 11 lip 2010, 12:19

Enduro, to dudnienie idzie w parze co do ulamkow sekund wraz ze zmianami procentowymi otwarcia przepustnicy. Byc moze rowniez w tym samym czasie geometria jest przestawiana, ale chyba nie na luzie? Tak czy siak, ja stawiam na przepustnice (wylacznie) i zupelnie nie przejmowalbym sie tym faktem.

Jesli natomiast bedziesz mial ochote (to juz do autora) i dojdziesz do tego jak sie pozbyc dudnienia (w co watpie, bo potrafi byc potezne) to mala prosba – opisz, chetnie i my sobie wyciszymy kolejna niedorobke ;).
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Enduro » 11 lip 2010, 13:46

krzych napisał(a): jak sie pozbyc dudnienia (w co watpie, bo potrafi byc potezne) to mala prosba – opisz, chetnie i my sobie wyciszymy kolejna niedorobke ;).

grubym kocem, tak prowizorycznie ! :)
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez krzych » 11 lip 2010, 16:40

Ale gdzie go upakowac? Do filtra powietrza?
Ostatnio edytowano 3 wrz 2014, 11:15 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Enduro » 12 lip 2010, 00:00

wokolo sinika! :]
pozdr
E.
Ostatnio edytowano 3 wrz 2014, 11:16 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez antichoice » 3 wrz 2014, 10:28

Witam serdecznie

Chciałem wymienić kolektor ssący bo ten co miałem były źle założone dysze od LPG i pewnie pojawiła się nieszczelność w tych miejscach bo korekty LTFT oscylowały około +10
Kupiłem używany kolektor ssący i wymieniłem go. Korekty LTFT po nagrzaniu wskazywały na biegu jałowym 0 zero ale podczas przygazowania słychać buczenie, podczas jazdy też. Natomiast na zimno nie ma buczenia dopiero jak silnik osiągnie około 80st C.
Czy ktoś z Was spotkał się z czym takim?

PS. Chciałem dodać, że zmieniłem na stary i buczenia nie było. Kupiłem inny używany i nie robiłem w nim dysz do LPG i na benzynie cały czas – też buczy. Założyłem z powrotem stary i nie buczy. Porażka :(
Później zamieszczę filmiki jak to brzmi.

PS2 Ile kosztuje nowy funkiel nówka kolektor?
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2013, 06:56
Posty: 66 (2/0)
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2006r

Postprzez antichoice » 6 wrz 2014, 20:28

Forumowicz
 
Od: 17 cze 2013, 06:56
Posty: 66 (2/0)
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2006r

Postprzez brodaM6 » 7 wrz 2014, 09:12

Może któraś z klapek vis,bo dźwięk taki jakby powietrze napędzało cos obrotowego ,ale to moja teoria.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez rymko » 8 wrz 2014, 23:34

Niezły dizelek <płacze>
Osobiście inaczej założyłbym listwę gazową – nad kolektorem ssącym.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6