Witam!
Mam dość dziwny problem, z którym się może spotkałeś. Mam M6 w dieslu 2.0 121 km r. 2006 po lifcie. Gdy postoję trochę w korkach i samochód jest rozgrzany po wciśnięciu (nawet bardzo lekko) sprzęgła słychać dudnienie wywoływane przez kolektor ssący. Dudnienie ustaje po wyciśnięciu sprzęgła. Dudni też gdy samochód jest na luzie i zaczyna się toczyć. Jestem po wymianie dwumasu i sprzęgła, więc to raczej nic z tych rzeczy. Skrzynia biegów też była macana w trakcie gdy to dudnienie było wzbudzane i nie wyczuwa się żadnych wibracji. Mój mechanik nie jest w stanie ustalić co za ten hałas odpowiada. Ustalił jedynie, że te dziwnie dźwięki pochodzą z kolektora i jest to związane z przepływem powietrza.
Macie jakieś pomysły ?
Pozdrawiam,
Slawek
Hałas z kolektora ssącego
Strona 1 z 1
takie dudnienie pojawia się przy przestawieniu geometrii turbiny..
wprawdzie moje spostrzeżenie oparte jest na modelu z roku 2004, bo takiem obecnie jeżdze, ale kupiłem uszkodzony polift i rozebrałem go na drobne no i tam jest bardzo wiele podobieństw.
przy okazji sprawdz,czy obudowa filtra powietrza jest dobrze zamknięta!
pozdr.
E.
wprawdzie moje spostrzeżenie oparte jest na modelu z roku 2004, bo takiem obecnie jeżdze, ale kupiłem uszkodzony polift i rozebrałem go na drobne no i tam jest bardzo wiele podobieństw.
przy okazji sprawdz,czy obudowa filtra powietrza jest dobrze zamknięta!
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Enduro, to dudnienie idzie w parze co do ulamkow sekund wraz ze zmianami procentowymi otwarcia przepustnicy. Byc moze rowniez w tym samym czasie geometria jest przestawiana, ale chyba nie na luzie? Tak czy siak, ja stawiam na przepustnice (wylacznie) i zupelnie nie przejmowalbym sie tym faktem.
Jesli natomiast bedziesz mial ochote (to juz do autora) i dojdziesz do tego jak sie pozbyc dudnienia (w co watpie, bo potrafi byc potezne) to mala prosba – opisz, chetnie i my sobie wyciszymy kolejna niedorobke
.
Jesli natomiast bedziesz mial ochote (to juz do autora) i dojdziesz do tego jak sie pozbyc dudnienia (w co watpie, bo potrafi byc potezne) to mala prosba – opisz, chetnie i my sobie wyciszymy kolejna niedorobke
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
krzych napisał(a): jak sie pozbyc dudnienia (w co watpie, bo potrafi byc potezne) to mala prosba – opisz, chetnie i my sobie wyciszymy kolejna niedorobke.
grubym kocem, tak prowizorycznie !
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Ale gdzie go upakowac? Do filtra powietrza?
Ostatnio edytowano 3 wrz 2014, 11:15 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
wokolo sinika!
pozdr
E.
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
pozdr
E.
Ostatnio edytowano 3 wrz 2014, 11:16 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam serdecznie
Chciałem wymienić kolektor ssący bo ten co miałem były źle założone dysze od LPG i pewnie pojawiła się nieszczelność w tych miejscach bo korekty LTFT oscylowały około +10
Kupiłem używany kolektor ssący i wymieniłem go. Korekty LTFT po nagrzaniu wskazywały na biegu jałowym 0 zero ale podczas przygazowania słychać buczenie, podczas jazdy też. Natomiast na zimno nie ma buczenia dopiero jak silnik osiągnie około 80st C.
Czy ktoś z Was spotkał się z czym takim?
PS. Chciałem dodać, że zmieniłem na stary i buczenia nie było. Kupiłem inny używany i nie robiłem w nim dysz do LPG i na benzynie cały czas – też buczy. Założyłem z powrotem stary i nie buczy. Porażka
Później zamieszczę filmiki jak to brzmi.
PS2 Ile kosztuje nowy funkiel nówka kolektor?
Chciałem wymienić kolektor ssący bo ten co miałem były źle założone dysze od LPG i pewnie pojawiła się nieszczelność w tych miejscach bo korekty LTFT oscylowały około +10
Kupiłem używany kolektor ssący i wymieniłem go. Korekty LTFT po nagrzaniu wskazywały na biegu jałowym 0 zero ale podczas przygazowania słychać buczenie, podczas jazdy też. Natomiast na zimno nie ma buczenia dopiero jak silnik osiągnie około 80st C.
Czy ktoś z Was spotkał się z czym takim?
PS. Chciałem dodać, że zmieniłem na stary i buczenia nie było. Kupiłem inny używany i nie robiłem w nim dysz do LPG i na benzynie cały czas – też buczy. Założyłem z powrotem stary i nie buczy. Porażka
Później zamieszczę filmiki jak to brzmi.
PS2 Ile kosztuje nowy funkiel nówka kolektor?
Nagrałem film.
http://youtu.be/_U4H4OSRy_8
http://youtu.be/_U4H4OSRy_8
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6