Ciszej w dieslu Mazdy – Kalibracja wtryskiwaczy silnika

Postprzez Janusz626 » 28 lip 2014, 22:43

Powiedz mi tylko jakiego oleju 2T stosujesz dokładnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez kubsztyk » 28 lip 2014, 23:28

Liqui Moly 1052 półsyntetyk niskopopiołowy, obecnie zszedłem z dawką do 50ml na cały bak. Wcześniej lałem 200-250ml/bak i zdawało mi się, że przez parę tankowań resztki ze zbiornika się "skumulowały" i stężenie wzrosło ponad zalecane.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez admim866 » 28 lip 2014, 23:29

Witam ponownie. Sprawdziłem kody korekcyjne wtryskiwaczy i niestety żaden się nie zgadza <co?> Proszę o info do czego służą te kody? Mam je zmieniać jak najszybciej? Aha 3 wtryskiwacze mają ten sam kod a jeden ma całkowicie inny. Jestem lekko skołowany..... Proszę o pomoc.
ZAŁĄCZNIKI
Załączniki
4.jpg
3.jpg
2.jpg
1.jpg
screen8.png
Początkujący
 
Od: 2 sty 2014, 21:00
Posty: 15
Skąd: Bristol UK
Auto: Mazda 6
2.0 Diesel RF7J
2007

Postprzez gadula » 17 sie 2014, 21:37

Dobra wiadomość dla wszystkich użytkowników RF5C. Oto odpowiedź od zespołu FORScan:

Hello,

Yes, we planned to implement it in 2.1.19 but had no time. Will try to implement in the next version.

Regards,
FORScan Team


<jupi>
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2910 (3/26)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez zboq » 18 sie 2014, 12:53

Rozumiem, że piszesz o kalibracji wtrysków w RF5C ?? :)
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 15:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Postprzez gadula » 18 sie 2014, 17:52

<ok>
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2910 (3/26)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez bartes76 » 23 sie 2014, 13:32

admim866 napisał(a):Witam ponownie. Sprawdziłem kody korekcyjne wtryskiwaczy i niestety żaden się nie zgadza <co?> Proszę o info do czego służą te kody? Mam je zmieniać jak najszybciej? Aha 3 wtryskiwacze mają ten sam kod a jeden ma całkowicie inny. Jestem lekko skołowany..... Proszę o pomoc.
ZAŁĄCZNIKI

Miałem podobnie po sprawdzeniu i wymianie dwóch. Mechanik miał mi sam to zrobić, ale nie zrobił.
Wbrew opiniom niektórych, auto jeździło i odpalało normalnie. Mechanik mówił mi, że kody te są ważne przy obrotach jałowych silnika.
W każdym razie sam zmieniłem wartości poprzez forscan i jest ok – napewno zmieniły się potem wartości korekt wtrysków podawane przez forscan.
Aha – kody mogą być inne dla każdego wtrysku, ważne, żeby wpisać je do ECU auta (oczywiście nie pomylić kolejności :) )
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2011, 11:34
Posty: 106 (0/2)
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 6 GY 2.0D 143KM 2006 oraz Corsa 1.4 Pb 100 KM 2013

Postprzez krystian77 » 27 sie 2014, 14:20

Ja od siebie dodam tylko że doczytałem w instrukcji serwisowej wszystkie wtryskiwacze powinny być tego samego typu.
Rozróżnia się je kółkiem na końcu kodu i parametrami elektrycznymi, czyli albo wszystkie z kółkiem albo wszystkie bez kółka.
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 18:10
Posty: 181 (4/19)
Skąd: Piotrków Trybunalski, Radomsko
Auto: M6 GL 2.2 SH (2016r.)
M6 GH 2.0 MZR-CD (2008r.)
ex. 323F BA Z5 (1998r.)
ex. 323 BF (1989r.)

Postprzez Janusz626 » 27 sie 2014, 14:54

Hey, jakie kółka?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez krystian77 » 27 sie 2014, 18:12

Kilka zdjęć wyżej jest zdjęcie wtrysków bez kółek. Ja mam wtryski z kółkiem. Jutro dodam zdjęcie – dziś tylko rysunek z instrukcji.
am6zzw00003868.png


28.08.2014 – Obiecane foto
wtrysk_kolko.jpg
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 18:10
Posty: 181 (4/19)
Skąd: Piotrków Trybunalski, Radomsko
Auto: M6 GL 2.2 SH (2016r.)
M6 GH 2.0 MZR-CD (2008r.)
ex. 323F BA Z5 (1998r.)
ex. 323 BF (1989r.)

Postprzez Koniu25 » 29 sie 2014, 09:37

Czy w RF5C, można uruchomić autokalibrację wtrysków bez podłączania jej do komputera?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 00:05
Posty: 121 (1/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest Mazda 6 GL 2,5L
Jest Mazda 2 GJ 1,5L PB
Była Mazda 6 GG RF5C 121KM '04
Była Mazda 626 GF Lift HB RF2A 101KM '00
Była Mazda 626 GE FP 105KM '95

Postprzez bieski » 29 sie 2014, 10:22

Nie można. Być może w nowej wersji Forscan będzie możliwe odpalenie kalibracji. Jednak to wymaga połączenia z kompem.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez tadziol » 29 sie 2014, 10:25

nie działa na For Scanie....żąda kontaktu z wydawcą programu,co za bezczelność <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez bieski » 29 sie 2014, 10:27

To niby mają wprowadzić w następnej wersji.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez krzych » 29 sie 2014, 19:23

Właśnie zamierzałem skorygować poniższe:

dobrzyn22 napisał(a):nie,ani w przedlifcie, ani w polifcie.
Żadnym ELMem nie wywołasz kalibracji z tego co wiem – one służą wyłącznie do odczytu błędów i parametrów...


Ale dotarłem do wzmianek o ForScanie i widzę, że wreszcie sami sobie udowodniliście przeciwne. Interfejs ELM327 to TYLKO i WYŁĄCZNIE interfejs do gadania po szynie. Cokolwiek jest możliwe do wykonania z szyny to jest również możliwe przez ELM327. Jedynie software ogranicza, ponieważ to w nim są kody sterujące komunikacją. Tak jak już kiedyś sugerowałem na tym forum zdaje się, gdyby zapiąć "nasłuch" za pomocą ELM327 podczas operowania IDS'em (można wprowadzić ELM327 w tryb nasłuchiwania), teoretycznie możnaby napisać konkurencyjne oprogramowanie la ELM'ów – być może tak ForScan jest rozwijany (choć podejrzewam, że mają dostęp do dokumentów, do których ja próbowałem mieć lata temu, ale nie wyszło). Notabene, miałem kiedyś kontakt z kimś z Estonii zdaje się chyba, kto napisał oprogramowanie zmieniające sposób działania całego układu wtryskiwania (przy czym to był chyba MPS) właśnie przez ELM327 uzyskując "uturbienie" silnika. Niestety, nie chciał się podzielić wiedzą. Obiecał, że będzie taki soft sprzedawał, ale nie wiem czy w końcu to robi.

Ale wracając do tematu (nie wiem, czy ktoś już o tym nie pisał, bo wątek długi, a czytałem po łebkach, ale powtórzyć warto, bo conajmniej do połowy tegoż wątku nie widziałem takiej wypowiedzi) – kalibracja wtrysków. Cieszę się, że w końcu znalazła się metoda bez pośrednictwa ASO itp. Sama kalibracja jest procesem dopasowywania sposobu operowania wtryskiwaczem do stanu samego wtryskiwacza. Jak wiadomo, ani fabryki nie są perfekcyjne podczas produkcji, ani też wtryskiwacze nie są wieczne, zatem czas zmienia ich charakterystykę pracy, bo zwyczajnie się zużywają. Aby taka zmiana charakterystyki pracy nie powodowała zmiany funkcjonowania silnika wykonuje się kalibrację, a wręcz dobrze funkcjonujący ECU powinien ją wykonywać sam w określonych warunkach. Kalibracja sama w sobie teoretycznie nie może ani zaszkodzić, ani być zbędna (przy poprawnym jej rezultacie). Powinna być wykonywana zawsze gdy ktokolwiek dotyka w jakikolwiek sposób układu wtryskiwania, czyli przy wymianie podkładek również i powinna być DARMOWA przynajmniej po serwisie, bo jest w zasadzie konieczna aby uznać serwis za poprawnie przeprowadzony i jest w interesie samych serwisantów (a jest banalnie prosta i krótka).

Tak mówią moje doświadczenia w mojej Maździe (byłem przy przynajmniej kilkudziesięciu kalibracjach mojej Magdy). Oczywiście ASO nigdy nie przyznają się do tego, że ciągną kasę za coś, co powinno być darmowe, ale to już inna bajka. Tak samo nie przyznają nigdy racji, że "podpięcie do komputera" za które słono każą sobie płacić również powinno być darmowe, bo są to informacje dla SERWISU, a nie dla klienta. To serwis sobie sprawdza, co i gdzie ma do naprawy i to jest ułatwienie dla nich, a nie dla nas – gdyby samochody nie posiadały komputerów jak dawniej, musieliby rozbierać i patrzeć na własne oczy/mierniki. Ale tak jak piszę, to już zupełnie inna bajka i lekki OT.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez tadziol » 29 sie 2014, 20:57

krzych napisał(a):Powinna być wykonywana zawsze gdy ktokolwiek dotyka w jakikolwiek sposób układu wtryskiwania, czyli przy wymianie podkładek również i powinna być DARMOWA przynajmniej po serwisie, bo jest w zasadzie konieczna aby uznać serwis za poprawnie przeprowadzony i jest w interesie samych serwisantów (a jest banalnie prosta i krótka).

no tu bym polemizował....
bo jeżeli wyjmuję wtryski do regulacji zaworów i wkładam ponownie w te same miejsca stosując jedynie nowe podkładki ( rzecz konieczna i niezbędna ),to w żaden sposób nie zmieniam parametru wtryskiwacza.zaznaczam,że poprzednie podkładki przez regulacją były szczelne !


krzych napisał(a):Tak samo nie przyznają nigdy racji, że "podpięcie do komputera" za które słono każą sobie płacić również powinno być darmowe, bo są to informacje dla SERWISU, a nie dla klienta. To serwis sobie sprawdza, co i gdzie ma do naprawy i to jest ułatwienie dla nich, a nie dla nas


czy lekarz wykonując badanie USG w celu uzyskania informacji o stanie narządu pacjenta,co w dalszej mierze przekłada się na diagnozę i proces leczenia też ma to robić za darmo ??
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez krzych » 29 sie 2014, 21:30

tadziol napisał(a):
krzych napisał(a):Powinna być wykonywana zawsze gdy ktokolwiek dotyka w jakikolwiek sposób układu wtryskiwania, czyli przy wymianie podkładek również i powinna być DARMOWA przynajmniej po serwisie, bo jest w zasadzie konieczna aby uznać serwis za poprawnie przeprowadzony i jest w interesie samych serwisantów (a jest banalnie prosta i krótka).

no tu bym polemizował....
bo jeżeli wyjmuję wtryski do regulacji zaworów i wkładam ponownie w te same miejsca stosując jedynie nowe podkładki ( rzecz konieczna i niezbędna ),to w żaden sposób nie zmieniam parametru wtryskiwacza.zaznaczam,że poprzednie podkładki przez regulacją były szczelne !

To już Twój wybór czy wolisz się upewnić, że wszystko poszło ok, czy nie. Tak jak mówię, to nie jest sprawa klienta – klient ma dostać skalibrowany samochód skoro taki dostarczył – jeśli uważasz, że poprzednia kalibracja jest nadal ważna, to wszystko jest ok.

tadziol napisał(a):
krzych napisał(a):Tak samo nie przyznają nigdy racji, że "podpięcie do komputera" za które słono każą sobie płacić również powinno być darmowe, bo są to informacje dla SERWISU, a nie dla klienta. To serwis sobie sprawdza, co i gdzie ma do naprawy i to jest ułatwienie dla nich, a nie dla nas


czy lekarz wykonując badanie USG w celu uzyskania informacji o stanie narządu pacjenta,co w dalszej mierze przekłada się na diagnozę i proces leczenia też ma to robić za darmo ??

Chcesz porównywać koszt wykonania (nie urządzenia, a zużycia prądu, chemii – smarowideł – itp, papieru na łózka itp.) do wpięcia wtyczki i uruchomienia programu?

Jeśli tak to ok, weź taką kwotę jaki wychodzi Ci procent z kosztu badania USG do kosztu podpięcia IDS'a, zrozumiesz wtedy o jakie pieniądze de facto się tutaj sprzeczamy – jeślibym miał płacić 20 zł za podpięcie to bym o tym nie dyskutował :), ale mówimy o kwotach 150zł i wzwyż czyli zbliżamy się do kwot badań medycznych jak sam trafnie wskazałeś :D.

PS. Zgodziłbym się z Tobą odnośnie USG gdyby każdy miał w tyłku gniazdko i wystarczyłoby się podpiąć ;) heheh – ale pewnie wtedy tyle by to nie kosztowało :) (za to montaż gniazdka byłby drogi :D)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez tadziol » 29 sie 2014, 21:54

krzych napisał(a):tutaj sprzeczamy

raczej dyskutujemy i wymieniamy poglądy.wolę to określenie,nie stwarza napiętej atmosfery <lol>

krzych napisał(a):Chcesz porównywać koszt wykonania (nie urządzenia, a zużycia prądu, chemii – smarowideł – itp, papieru na łózka itp.) do wpięcia wtyczki i uruchomienia programu?


ale jednak ktoś to musi wykonać,odczytać kody usterek,wybrać Pid-y,podejrzeć parametry...itp.,jednym słowem wykazać się wiedzą.
a wiedza niestety kosztuje,różnica tkwi w sprzętach (IDS-USG).
moim zdaniem ASO ma prawo pobierać gratyfikacje za testy IDS,tym bardziej,że wydruk z IDS-a klient dostaje do ręki.a są przypadki,że chwilę po tym część ludzi spiesznie opuszcza podwoje ASO przenosząc swój pojazd do lokalnych mechaników.bo przecież już wiadomo co jest zepsute <jupi>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez krzych » 29 sie 2014, 22:02

Dobra, to inaczej – jeśli wpada do Ciebie klient i mówi, że mu się auto klekocze itp, a Ty mu mówisz, że trzeba wtrysk wymienić bo wyraźnie to słyszysz (czy co tam faktycznie trzeba, ale słyszesz bez podpinania), a gość mówi "dobra, to nie dziś" to też go kasujesz na kwotę podpięcia IDS'a, bo można to tam wyczytać? :)

No bo wychodziłoby, że tak trzeba, bo przecież diagnoza kosztuje :).

PS. Ja nie piszę tu o podpinaniu IDSa i ślęczeniu nad nim godzinę żeby rozpoznać jakiś trudny przypadek, bo to oczywiście kwalifikuje się do opłaty, choćby nawet z tytułu czasu spędzonego, niezależnie co robiłeś – ja tu raczej piszę o prostych czynnościach trwających <5 min jak np. kasowanie dystansu oleju po wymianie filtra – nie dość że za filtr klient płaci to jeszcze za "podpięcie do komputera" – w zasadzie to klient ma prawo nie zgodzić się na podpięcie do komputera skoro nie jest to część usługi wymiany filtra i odjechać, a później wrócić z reklamacją, że mu się kontrolka świeci ;). Nie twierdzę że każdy chce takiej opłaty również – żeby nie było :) (Ci u których ja robię, nie chcą).

PS2. Proponuję powoli końcyć OT'a ;).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez tadziol » 29 sie 2014, 22:12

krzych napisał(a): tak trzeba, bo przecież diagnoza kosztuje

no,"a za pieniądze ksiądz się modli" <lol>
bezinteresownie to dzisiaj nawet żona "nie da" (wiadomo co <sex:klasyk> ) a co dopiero IDS i inne pierdoły....

krzych napisał(a):Proponuję powoli końcyć OT'a

<spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6