Mrugająca kontrolka DPF

Postprzez smile » 17 sie 2014, 12:38

Nie to miejsce, nie ten dział... pytaj w regionalnym.

Jak Cię rozboli brzuch, to też go usuniesz czy może zastanowisz się co zjadłeś?!

A... i nie zapomnij przyszłego właściciela uprzedzić, że auto już nie posiada fabrycznego wyposażenia odpowiadającego za uzyskaną normę czystości spalin.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez caveman73 » 22 sie 2014, 16:38

Na pewno nie omieszkam :) Będzie na pewno szczęśliwy.
Początkujący
 
Od: 22 cze 2014, 20:49
Posty: 13
Skąd: Lądek-Zdrój
Auto: MAZDA 5 2.0 143kM, 2007 brillantschwarz :)

Postprzez quarx » 24 sie 2014, 13:49

Witam wszystkich
Jak sądzicie – comożna myśleć o takim przypadku:
Mazda5 2007 110km, Forscan wykrył P242f, P2458, a sporadycznie (zależy chyba od fazy księżyca) P0030 i P0033. I teraz najlepsze: PM_ACC i PM_ACC_DSD wynoszą 1, wyłączam silnik, po chwili odpalam i wynoszą po 8 albo 13 – zupełnie losowo. Wszystko inne sprawne. To sie nawet do mechanika nie nadaje. Co robić...
Początkujący
 
Od: 12 paź 2008, 20:47
Posty: 18
Auto: Mazda 5 2007 2.0 RF7J, 110 KM

Postprzez smile » 24 sie 2014, 18:38

Tyle jest warty forscan... Skaczące PM-y i P0033 – nie ma takiego błędu. Jest za to P0133...
Co sądzę o tym przypadku? Hm... książkowo spierniczona diagnostyka.

1. Wykasuj błędy.
2. Uruchom silnik, przejedź się 15 kilometrów.
3. Odczytaj błędy.
4. PMy odczytuj zawsze na pracującym silniku!!
....
5. Wymień sondę lambda.
6. Wypal DPF.
7. Wykasuj błędy.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez quarx » 24 sie 2014, 21:51

Z kodem błedu to moja pomyłka edycyjna. PMy monitorowałem na zywo podczas pracy. Przejechalem juz znacznie wiecej niz te 15 km i nic. Stacjonarne wypalanie bez skutku. Błedy kasowane na okrągło . Lambda jutro na wymiane. Sonda wykazała błędy po tygodniu od pierwszych problemów i pozostałych błędów. Olej praktycznie świeżutki i inspekcja wykasowana. Zobaczymy...
Początkujący
 
Od: 12 paź 2008, 20:47
Posty: 18
Auto: Mazda 5 2007 2.0 RF7J, 110 KM

Postprzez smile » 25 sie 2014, 19:20

Błędy sondy wracają?
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez quarx » 26 sie 2014, 11:24

Przesyłka z sondą się trochę opóźniła – liczę że dziś wieczorem uda się ją wymienić. Dam wtedy znać.
Początkujący
 
Od: 12 paź 2008, 20:47
Posty: 18
Auto: Mazda 5 2007 2.0 RF7J, 110 KM

Postprzez quarx » 28 sie 2014, 22:26

Sonda wymieniona – błędów sondy brak, ale błędy dpf zostały 242f i 2458. PMy po 19. Nie można uruchomić stacjonarnego wypalania. Dpf stale miga. Tfu......czyżby wymiana...lub kastracja?
Początkujący
 
Od: 12 paź 2008, 20:47
Posty: 18
Auto: Mazda 5 2007 2.0 RF7J, 110 KM

Postprzez Yard » 28 sie 2014, 22:32

Robiłeś zdjęcia z wymiany sondy?
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Wojtek » 28 sie 2014, 23:14

quarx napisał(a):Nie można uruchomić stacjonarnego wypalania.

Czy IDS'em także robiłeś?
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez quarx » 28 sie 2014, 23:22

Nie – robiłem to w pośpiechu i pełnej nerwicy. Poszło gładko bo stara sonda szybko się poddała. Teraz mam zonka bo na 1 września musze mieć sprawny pojazd.
Próby wypalania forscanem i na kabelek. Wczesniej obie opcje działały.

Dopisano 29 sie 2014 8:54:

Madzia w trybie nagłym zapisana do chirurga na dziś, mam nadzieję że przerzutów nie będzie...
Początkujący
 
Od: 12 paź 2008, 20:47
Posty: 18
Auto: Mazda 5 2007 2.0 RF7J, 110 KM

Postprzez smile » 29 sie 2014, 20:08

PMy 19 też da się wypalić. Nagrzać silnik, zresetować DPF i próbować wystartować.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez quarx » 29 sie 2014, 20:45

Nie wystartowało wczoraj, dziś też nie – ale to juz historia. Jutro w południe odbieram go juz bez tej prostaty...
Początkujący
 
Od: 12 paź 2008, 20:47
Posty: 18
Auto: Mazda 5 2007 2.0 RF7J, 110 KM

Postprzez smile » 30 sie 2014, 11:49

quarx to radzę zaopatrzyć się w dużą świnkę-skarbonkę i zacząć oszczędzać na remont jednostki.. bo filtr sam z siebie nie ulega uszkodzeniu. No ale wtedy już na forum o tym pewnie nie napiszesz :]

PS. Nowy filtr można kupić za niecałe 1200 zł...

NOWE FILTRY DPF by BOSAL ZA 1200 ZŁ!!
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez quarx » 30 sie 2014, 12:44

Skarbonke mam pełną tylko właśnie szkoda mi jej ruszać. Właśnie wybieram się po wozidło....od razu napisze co tam wydiagnozowali poza dpf bo zleciłem głębsze badania

Dopisano 30 sie 2014 12:51:

A może to moja żona jeździ jak emeryt...a baby zwyczajów nie zmienisz. Ja na co dzień mam inny wóz
Początkujący
 
Od: 12 paź 2008, 20:47
Posty: 18
Auto: Mazda 5 2007 2.0 RF7J, 110 KM

Postprzez dobrzyn22 » 1 wrz 2014, 08:50

smile napisał(a):NOWE FILTRY DPF by BOSAL ZA 1200 ZŁ!!


a mnie zaciekawiło to stwierdzenie : "System pasywnej regeneracji 2014. Filtr nie ulega zapychaniu podczas jazdy miejskiej!"

Że niby na jakiej zasadzie to działa, ma ktoś jakieś informacje ??
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5243 (22/72)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez quarx » 1 wrz 2014, 12:14

zapewne jakieś spalanie katalityczne – czyli skład filtra z zastosowaniem konkretnych pierwiastków (nie wiem jakich) które reagują samoczynnie z sadzą w odpowiednio wysokiej temperaturze. Czy akurat w tych filtrach to działa (i jak sprawnie działa), czy to tylko handlowy bełkot – nie wiem
Początkujący
 
Od: 12 paź 2008, 20:47
Posty: 18
Auto: Mazda 5 2007 2.0 RF7J, 110 KM

Postprzez dobrzyn22 » 1 wrz 2014, 13:58

a napisałem z ciekawości do wystawiającego aukcję, zobaczymy co odpisze ;)

Dopisano 1 września 2014, o 15:00:

No i dostałem szybką odpowiedź:

"Filtr posiada monolit nowej generacji 2014, który wypala cząstki sadzy w temperaturze 400 stopni. Fabryczny filtr wypala sadzę w temperaturze 700 stopni i wyższej. W związku z tym wypalanie sadzy następuje w warunkach jazdy miejskiej, bez konieczności rozgrzewania układu wydechowego poprzez szybką jazdę autostradową. Każda Mazda 6 po 01.01.2014 posiada takie rozwiązanie fabrycznie."
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5243 (22/72)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez quarx » 1 wrz 2014, 18:28

Strup pożegnany....auto hula aż miło
Początkujący
 
Od: 12 paź 2008, 20:47
Posty: 18
Auto: Mazda 5 2007 2.0 RF7J, 110 KM

Postprzez quarx » 15 wrz 2014, 13:01

Witam wszystkich
żeby nie było że cicho siedzę bo samochód okazał się zepsuty to niżej kilka uwag po usunięciu DPF:
– po przebiegu ok 1100 km średnie spalanie wg komputra wynosi 6.1 (wcześniej zawsze 6,6 – 6,7)
– sporadyczny "bączek" przy mocnym depnięciu (dosłownie bączek, nie chmura)
– nie wiem co tam w programie grzebali i czy ma to jakiś związek ale jak do tej pory zapalał na dotyk tak teraz mam wrażenie że odpala zanim zdążę do końca kluczyk przekręcić i jakieś takie łubudu kopnięcie czuć przy odpalaniu
Początkujący
 
Od: 12 paź 2008, 20:47
Posty: 18
Auto: Mazda 5 2007 2.0 RF7J, 110 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy