Mrugająca kontrolka DPF
Nie to miejsce, nie ten dział... pytaj w regionalnym.
Jak Cię rozboli brzuch, to też go usuniesz czy może zastanowisz się co zjadłeś?!
A... i nie zapomnij przyszłego właściciela uprzedzić, że auto już nie posiada fabrycznego wyposażenia odpowiadającego za uzyskaną normę czystości spalin.
Jak Cię rozboli brzuch, to też go usuniesz czy może zastanowisz się co zjadłeś?!
A... i nie zapomnij przyszłego właściciela uprzedzić, że auto już nie posiada fabrycznego wyposażenia odpowiadającego za uzyskaną normę czystości spalin.
Witam wszystkich
Jak sądzicie – comożna myśleć o takim przypadku:
Mazda5 2007 110km, Forscan wykrył P242f, P2458, a sporadycznie (zależy chyba od fazy księżyca) P0030 i P0033. I teraz najlepsze: PM_ACC i PM_ACC_DSD wynoszą 1, wyłączam silnik, po chwili odpalam i wynoszą po 8 albo 13 – zupełnie losowo. Wszystko inne sprawne. To sie nawet do mechanika nie nadaje. Co robić...
Jak sądzicie – comożna myśleć o takim przypadku:
Mazda5 2007 110km, Forscan wykrył P242f, P2458, a sporadycznie (zależy chyba od fazy księżyca) P0030 i P0033. I teraz najlepsze: PM_ACC i PM_ACC_DSD wynoszą 1, wyłączam silnik, po chwili odpalam i wynoszą po 8 albo 13 – zupełnie losowo. Wszystko inne sprawne. To sie nawet do mechanika nie nadaje. Co robić...
- Od: 12 paź 2008, 20:47
- Posty: 18
- Auto: Mazda 5 2007 2.0 RF7J, 110 KM
Tyle jest warty forscan... Skaczące PM-y i P0033 – nie ma takiego błędu. Jest za to P0133...
Co sądzę o tym przypadku? Hm... książkowo spierniczona diagnostyka.
1. Wykasuj błędy.
2. Uruchom silnik, przejedź się 15 kilometrów.
3. Odczytaj błędy.
4. PMy odczytuj zawsze na pracującym silniku!!
....
5. Wymień sondę lambda.
6. Wypal DPF.
7. Wykasuj błędy.
Co sądzę o tym przypadku? Hm... książkowo spierniczona diagnostyka.
1. Wykasuj błędy.
2. Uruchom silnik, przejedź się 15 kilometrów.
3. Odczytaj błędy.
4. PMy odczytuj zawsze na pracującym silniku!!
....
5. Wymień sondę lambda.
6. Wypal DPF.
7. Wykasuj błędy.
Z kodem błedu to moja pomyłka edycyjna. PMy monitorowałem na zywo podczas pracy. Przejechalem juz znacznie wiecej niz te 15 km i nic. Stacjonarne wypalanie bez skutku. Błedy kasowane na okrągło . Lambda jutro na wymiane. Sonda wykazała błędy po tygodniu od pierwszych problemów i pozostałych błędów. Olej praktycznie świeżutki i inspekcja wykasowana. Zobaczymy...
- Od: 12 paź 2008, 20:47
- Posty: 18
- Auto: Mazda 5 2007 2.0 RF7J, 110 KM
Nie – robiłem to w pośpiechu i pełnej nerwicy. Poszło gładko bo stara sonda szybko się poddała. Teraz mam zonka bo na 1 września musze mieć sprawny pojazd.
Próby wypalania forscanem i na kabelek. Wczesniej obie opcje działały.
Dopisano 29 sie 2014 8:54:
Madzia w trybie nagłym zapisana do chirurga na dziś, mam nadzieję że przerzutów nie będzie...
Próby wypalania forscanem i na kabelek. Wczesniej obie opcje działały.
Dopisano 29 sie 2014 8:54:
Madzia w trybie nagłym zapisana do chirurga na dziś, mam nadzieję że przerzutów nie będzie...
- Od: 12 paź 2008, 20:47
- Posty: 18
- Auto: Mazda 5 2007 2.0 RF7J, 110 KM
quarx to radzę zaopatrzyć się w dużą świnkę-skarbonkę i zacząć oszczędzać na remont jednostki.. bo filtr sam z siebie nie ulega uszkodzeniu. No ale wtedy już na forum o tym pewnie nie napiszesz
PS. Nowy filtr można kupić za niecałe 1200 zł...
NOWE FILTRY DPF by BOSAL ZA 1200 ZŁ!!
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
PS. Nowy filtr można kupić za niecałe 1200 zł...

Skarbonke mam pełną tylko właśnie szkoda mi jej ruszać. Właśnie wybieram się po wozidło....od razu napisze co tam wydiagnozowali poza dpf bo zleciłem głębsze badania
Dopisano 30 sie 2014 12:51:
A może to moja żona jeździ jak emeryt...a baby zwyczajów nie zmienisz. Ja na co dzień mam inny wóz
Dopisano 30 sie 2014 12:51:
A może to moja żona jeździ jak emeryt...a baby zwyczajów nie zmienisz. Ja na co dzień mam inny wóz
- Od: 12 paź 2008, 20:47
- Posty: 18
- Auto: Mazda 5 2007 2.0 RF7J, 110 KM
smile napisał(a):NOWE FILTRY DPF by BOSAL ZA 1200 ZŁ!!
a mnie zaciekawiło to stwierdzenie : "System pasywnej regeneracji 2014. Filtr nie ulega zapychaniu podczas jazdy miejskiej!"
Że niby na jakiej zasadzie to działa, ma ktoś jakieś informacje
zapewne jakieś spalanie katalityczne – czyli skład filtra z zastosowaniem konkretnych pierwiastków (nie wiem jakich) które reagują samoczynnie z sadzą w odpowiednio wysokiej temperaturze. Czy akurat w tych filtrach to działa (i jak sprawnie działa), czy to tylko handlowy bełkot – nie wiem
- Od: 12 paź 2008, 20:47
- Posty: 18
- Auto: Mazda 5 2007 2.0 RF7J, 110 KM
a napisałem z ciekawości do wystawiającego aukcję, zobaczymy co odpisze 
Dopisano 1 września 2014, o 15:00:
No i dostałem szybką odpowiedź:
"Filtr posiada monolit nowej generacji 2014, który wypala cząstki sadzy w temperaturze 400 stopni. Fabryczny filtr wypala sadzę w temperaturze 700 stopni i wyższej. W związku z tym wypalanie sadzy następuje w warunkach jazdy miejskiej, bez konieczności rozgrzewania układu wydechowego poprzez szybką jazdę autostradową. Każda Mazda 6 po 01.01.2014 posiada takie rozwiązanie fabrycznie."
Dopisano 1 września 2014, o 15:00:
No i dostałem szybką odpowiedź:
"Filtr posiada monolit nowej generacji 2014, który wypala cząstki sadzy w temperaturze 400 stopni. Fabryczny filtr wypala sadzę w temperaturze 700 stopni i wyższej. W związku z tym wypalanie sadzy następuje w warunkach jazdy miejskiej, bez konieczności rozgrzewania układu wydechowego poprzez szybką jazdę autostradową. Każda Mazda 6 po 01.01.2014 posiada takie rozwiązanie fabrycznie."
Witam wszystkich
żeby nie było że cicho siedzę bo samochód okazał się zepsuty to niżej kilka uwag po usunięciu DPF:
– po przebiegu ok 1100 km średnie spalanie wg komputra wynosi 6.1 (wcześniej zawsze 6,6 – 6,7)
– sporadyczny "bączek" przy mocnym depnięciu (dosłownie bączek, nie chmura)
– nie wiem co tam w programie grzebali i czy ma to jakiś związek ale jak do tej pory zapalał na dotyk tak teraz mam wrażenie że odpala zanim zdążę do końca kluczyk przekręcić i jakieś takie łubudu kopnięcie czuć przy odpalaniu
żeby nie było że cicho siedzę bo samochód okazał się zepsuty to niżej kilka uwag po usunięciu DPF:
– po przebiegu ok 1100 km średnie spalanie wg komputra wynosi 6.1 (wcześniej zawsze 6,6 – 6,7)
– sporadyczny "bączek" przy mocnym depnięciu (dosłownie bączek, nie chmura)
– nie wiem co tam w programie grzebali i czy ma to jakiś związek ale jak do tej pory zapalał na dotyk tak teraz mam wrażenie że odpala zanim zdążę do końca kluczyk przekręcić i jakieś takie łubudu kopnięcie czuć przy odpalaniu
- Od: 12 paź 2008, 20:47
- Posty: 18
- Auto: Mazda 5 2007 2.0 RF7J, 110 KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości