Antena elektryczna w Maździe 323 BA – wątek wspólny
mam BA z 97 roku z urwaną anteną. Myślałem że dokupię maszt i będzie ok ale jak montowali mi radio dowiedziałem się że może być elektryczna. czy to prawda że takie anteny nie są wysuwane przy pomocy włącznika w kokpicie tylko wysuwają się wraz z włączeniem radia? po czym poznać czy to zwykła / elektryczna antena? i jak się zabrać potem do naprawy?
- Od: 22 lut 2005, 18:57
- Posty: 9
- Skąd: Rzeszów
- Auto: 323 F BA 1997 r. R.I.P [']
M 6 GH kombo Sport Exclusive 2.0.
I'm back ;)))
Nawaliła elektryka anteny – milczy jak grób...
Sprawdziłem napięcie na kostce przy antenie:
masa – działa
zasilanie – działa
sterowanie z radia -działa
sprawdziłem opory na stykach anteny:
masa – sterowanie : jest obwód
masa – zasilanie: nie ma obwodu (czy tak ma być???)
Co się mogło stać antenie? Czy warto ją wyciągać ,rozbierać i naprawiać?
Czy tam jest jakaś zaawansowana elektronika?
A moze kto ma sterowanie elektryczne do anteny, które można zamienić?
Pozdro
Sprawdziłem napięcie na kostce przy antenie:
masa – działa
zasilanie – działa
sterowanie z radia -działa
sprawdziłem opory na stykach anteny:
masa – sterowanie : jest obwód
masa – zasilanie: nie ma obwodu (czy tak ma być???)
Co się mogło stać antenie? Czy warto ją wyciągać ,rozbierać i naprawiać?
Czy tam jest jakaś zaawansowana elektronika?
A moze kto ma sterowanie elektryczne do anteny, które można zamienić?
Pozdro
323f BA [coś ma wspólnego z Porsche]
- Od: 30 sty 2005, 15:12
- Posty: 48
- Skąd: Ruda O.S.
- Auto: 323F '97 BA Z5 full
Z tego co wiem najczęściej zrywa się cięgno anteny, ale wtedy bat jest martwy a słychać pracujący silniczek anteny ...
U Ciebie chyba padł silniczek ..
U Ciebie chyba padł silniczek ..
Pozdrowienia
MiKo,
M6 – MZR-CD 2006/07 -2.0 143KM DPF 82kkm
MiKo,
M6 – MZR-CD 2006/07 -2.0 143KM DPF 82kkm
- Od: 12 wrz 2004, 17:39
- Posty: 294
- Skąd: Katowice
- Auto: M6 '06/07 MZR-CD 2.0 143KM DPF
MiKo napisał(a):U Ciebie chyba padł silniczek ..
A ma ktoś antene bez masztu z silniczkiem? Może da sie z dwóch zrobić jedną
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
pozdro
323f BA [coś ma wspólnego z Porsche]
- Od: 30 sty 2005, 15:12
- Posty: 48
- Skąd: Ruda O.S.
- Auto: 323F '97 BA Z5 full
Rayen napisał(a):A ma ktoś antene bez masztu z silniczkiem? Może da sie z dwóch zrobić jedną
pozdro
Jassssne

Mam sam silniczek na 100% sprawny.Wystarczy przełożyć maszt. Dzwoń to się dogadamy 507-175-987
Robiłem z dwóch anten jedną. Wyszło tak, że maszt wysuwa sie u mnie o jeden element mniej (żyłka była zerwana na samym końcu).Próby połaczenia skończyły sie fiaskiem.Zdecydowałem się założyć pierścień pod nakrętką mocującą maszt do karoserii, który zatrzymuje ostatni (najgrubszy) element w środku.Krótszy maszt nawet chyba lepiej wygląda, a na odbiór radia nie ma wpływu.
- Od: 26 kwi 2004, 23:01
- Posty: 25
- Skąd: Poznań czasami Włocławek
- Auto: Rover 620Si+LPG
Bialy114 gadalismy ze tez masz zamiar wytłumiać:)
Jak to jest z tymi matami: twarde czy miękkie?
I gdzie jakie mają być,
po mojemu do wygłuszenia=usztywnienia drzwi lepiej twarde..
ale nie wiem ...
pozdro
Jak to jest z tymi matami: twarde czy miękkie?
I gdzie jakie mają być,
po mojemu do wygłuszenia=usztywnienia drzwi lepiej twarde..
pozdro
323f BA [coś ma wspólnego z Porsche]
- Od: 30 sty 2005, 15:12
- Posty: 48
- Skąd: Ruda O.S.
- Auto: 323F '97 BA Z5 full
bialy114 napisał(a):Rayen napisał(a):A ma ktoś antene bez masztu z silniczkiem? Może da sie z dwóch zrobić jedną
pozdro
Jassssne
Mam sam silniczek na 100% sprawny.Wystarczy przełożyć maszt. Dzwoń to się dogadamy 507-175-987
Robiłem z dwóch anten jedną. Wyszło tak, że maszt wysuwa sie u mnie o jeden element mniej (żyłka była zerwana na samym końcu).Próby połaczenia skończyły sie fiaskiem.Zdecydowałem się założyć pierścień pod nakrętką mocującą maszt do karoserii, który zatrzymuje ostatni (najgrubszy) element w środku.Krótszy maszt nawet chyba lepiej wygląda, a na odbiór radia nie ma wpływu.
bialy114 przyslal mi antene (thx, masz u mnie piwo
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
następnie kolega smirnoff przysłał kolejną antenę – ta już bardzo podobna posiadała kilka drobnych różnic: za duży korpus(za wysoki) – musiałem za pomocą młotka zrobić miejsce
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Tutaj wszystko poszło jak z płatka. Teraz znowu działa cicho i sprawnie
Co do starej: okazało się, ze to jednak nie elektronika, ani silnik tylko zardzewiałe zębatki (auto stało 3 tygodnie w deszczach bez ruszania anteną).... ślimacznica silnika 'stopiła' się z zębatkami blokując cały mechanizm na zawsze
pozdro
323f BA [coś ma wspólnego z Porsche]
- Od: 30 sty 2005, 15:12
- Posty: 48
- Skąd: Ruda O.S.
- Auto: 323F '97 BA Z5 full
Antenka nie chce wejść do środka odkręcałem śrubki psikałem WD-40 i nic może macie jakieś pomysły...a muszę powiedzieć że jest ona równiutka...ale chyba poprzedni właściciele jej nie chowali i teraz jest mały problem – a chciałem ją trochę schować bo strasznie to wygląda jak są 3 takie ogromniaste anteny na samochodziku ( CB, radiowa, telefon:))
V-6 rządzi!!
- Od: 11 cze 2005, 17:04
- Posty: 11
- Auto: Mazda MX-3 V6 24V, benzyna,92'
Anade napisał(a): sprawdzaleś czy słychać silnik przy próbie wsunięcia ? jak tak to poszło cięgno anteny a jak nie słychać to padł silnik
Ale wydaje mi się że w MX-3 antena wchodząca do słupka nie ma silniczka?? tam jest chyba za mało miejsca- powiedzcie mi czy ona się chowa w słupku – nawet jak ręcznie – czy nie?
V-6 rządzi!!
- Od: 11 cze 2005, 17:04
- Posty: 11
- Auto: Mazda MX-3 V6 24V, benzyna,92'
nemi napisał(a):Z przodu w słupku antenka jest "ręczna", więc w niej – szczęśliwie – silniczek się nie psuje.
No to spoko tylko tyle że moja nie chce się wsunąć – muszę jutro pokombinować przy niej musiała chyba gdzieś w mocowaniu skorodować czy coś...
V-6 rządzi!!
- Od: 11 cze 2005, 17:04
- Posty: 11
- Auto: Mazda MX-3 V6 24V, benzyna,92'
wczoraj cos dziwnego stalo sie z moja antena
kiedy wlanczam radio antena wysuwa sie prawie do konca (nie wysuwa sie moze 1cm). po wysunieciu kiedy sie zatrzyma slychac dziwny dzwiek- jakies takie zgrzyty przez kilka sekund i slychac tak jak by silniczek jeszcze chodzil(w samochodzie strasznie to slychac)). sklada sie normalnie..
czy te zgrzyty oznaczaja ze niedlugo mi padnie antena?
(moze sie spalic silniczek od takiego czegos?) mial ktos z was taki przypadek?
ps. na wszelki wypadek niech ktos napisze jak sie dostac do anteny
Dzieki!!!
czy te zgrzyty oznaczaja ze niedlugo mi padnie antena?
ps. na wszelki wypadek niech ktos napisze jak sie dostac do anteny

Dzieki!!!
- Od: 1 paź 2004, 22:26
- Posty: 39
- Skąd: Pionki/Sheerness
- Auto: 323f (BA) M6 05r. 2.0D 136mps
Jak sie dostać do anteny masz napisane na początku wątku, przeczytaj zanim pytasz. Ja ma problem bo mam ciągle wysuniety ten najgrubszy teleskop, reszta sie normalnie składa i rozkłada. Jechałem sobie spokojnie radio grało i nagle coś strzeliło i tak sie stało
Miał ktoś tak? Jaka przyczyna? Aha u mnie antena sie wysuwa gdy przekrece kluczyk w tsacyjce a nie ma nic wspolnego z tym czy radio jest włączone czy nie, czy to nrmalne w F BA? Czy mam coś źle podłaczone? Właściwie to ta awaria dolnego teleskopu nawet rozwiązała problem odbioru radia gdy kluczyka nie ma w stacyjce bo wtedy jak pisałem antena sie chowa i był słaby odbiór no ale teraz zostaje ten jeden teleskop i to wystarcza do dobrego odbioru , jednak wolałbym żęby było tak jak być powinno ![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Madzia to dopiero jest laska:)
- Od: 10 lip 2005, 22:33
- Posty: 72
- Skąd: Kielce miasto w Koronie
- Auto: 323 F BA / CX 7






Madzia to dopiero jest laska:)
- Od: 10 lip 2005, 22:33
- Posty: 72
- Skąd: Kielce miasto w Koronie
- Auto: 323 F BA / CX 7
oto sposób naprawy wyrwanego bagnetu ze szczetówki – dla cierpliwych
Otóż w środku anteny chodzi taki plastikowy bagnet który jest zamocowany do najcieńszego teleskopu (nazywam go szczytówką) – niestety to mocowanie się zużywa i to jest największą bolączką -ale udało mi się naprawić jak na razie...chodzi 3 dni bez zarzutu
1.obciąłem główkę na szczytówce (nie udało mi się wykręcić – nie wiem czy jest zakręcana) oraz po jej wyjęciu usunąłem stare mocowanie tego plastikowego bagnetu
2.kupiłem drut mosiężny dł 3 cm średnica min 4 mm (ja kupiłem 6 mm) na wileńskiej sklep z metalami kolorowymi 50 groszy
3.dorobiłem u tokarza serocka 50 Warszawa taką tulejkę o wymiarach dł 3 cm i średnicy 4 mm (wymiar zewnętrzny) a w środku otwory o dł 1,5 cm i średnicy 2,5 mm i następne 1,5 cm i średnicy 3,7 mm (wymiary wewnętrzne) koszt 12,50 PLN, wywiercił mi również obcięty kawałek szczytówki z główki anteny
4. przykleiłem na klej epoksydowy tulejkę w miejsce starego mocowania i w nią wkleiłem ten plastikowy bagnet
5.złożyłem wszystko i na koniec przykleiłem główkę na szczytówkę też na klej epoksydowy
trzeba wszystko dokładnie odtłuścić a śliskie elemęty w miejscach klejeń zszorstkować...
można by chyba również próbować zrobić to nie na klej a zacisnąć jak było oryginalnie ale to raczej nie na mosiężnej tulejce (raczej by popękała) tylko na miedzianej lub z brązu ale jak kupiłem mosiężny drut....mam nadzieję szybko tego nie rozbierać – najsłabszym elementem wydaje się klejenie ale wg mnie jest wystarczająco mocne powiem nawet że bardzo mocne ale gdyby .....to się pobawię w zaciskanie i gwintowanie
Otóż w środku anteny chodzi taki plastikowy bagnet który jest zamocowany do najcieńszego teleskopu (nazywam go szczytówką) – niestety to mocowanie się zużywa i to jest największą bolączką -ale udało mi się naprawić jak na razie...chodzi 3 dni bez zarzutu
1.obciąłem główkę na szczytówce (nie udało mi się wykręcić – nie wiem czy jest zakręcana) oraz po jej wyjęciu usunąłem stare mocowanie tego plastikowego bagnetu
2.kupiłem drut mosiężny dł 3 cm średnica min 4 mm (ja kupiłem 6 mm) na wileńskiej sklep z metalami kolorowymi 50 groszy
3.dorobiłem u tokarza serocka 50 Warszawa taką tulejkę o wymiarach dł 3 cm i średnicy 4 mm (wymiar zewnętrzny) a w środku otwory o dł 1,5 cm i średnicy 2,5 mm i następne 1,5 cm i średnicy 3,7 mm (wymiary wewnętrzne) koszt 12,50 PLN, wywiercił mi również obcięty kawałek szczytówki z główki anteny
4. przykleiłem na klej epoksydowy tulejkę w miejsce starego mocowania i w nią wkleiłem ten plastikowy bagnet
5.złożyłem wszystko i na koniec przykleiłem główkę na szczytówkę też na klej epoksydowy
trzeba wszystko dokładnie odtłuścić a śliskie elemęty w miejscach klejeń zszorstkować...
można by chyba również próbować zrobić to nie na klej a zacisnąć jak było oryginalnie ale to raczej nie na mosiężnej tulejce (raczej by popękała) tylko na miedzianej lub z brązu ale jak kupiłem mosiężny drut....mam nadzieję szybko tego nie rozbierać – najsłabszym elementem wydaje się klejenie ale wg mnie jest wystarczająco mocne powiem nawet że bardzo mocne ale gdyby .....to się pobawię w zaciskanie i gwintowanie
......brrum.. brum .brum tak chodzi ma OSA
- Od: 12 lip 2005, 14:03
- Posty: 6
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323 F`98 1.5 BA ABS klima 2xPP
Witam to i ja doloze pytanko o antenke a raczej dostanie sie do niej w mojej chyba silnik padl jest marta cisza wycignac mozna recznie i schowac ze sporym oporem w obu opcjach – czuc nawet jakby szlo to w jakims mechanizmie. Probowalem scignac plastik w bagazniku ( wyjalem wszystkie plastikowe zaslepki ale dalej cos trzymalo) wiec odpuscilem bo nie chce nic polamac – wiec poprosze dokladnie i lopatoligicznie dla 323F BA
.
Aha i jeszcze pytano jakie glosniczki do drzwi wlozyc bo w mojej jest tylko glosnik od strony pasazera reszta jest pozbawiona tego luksusu
Pozdrowka
dziubek
Aha i jeszcze pytano jakie glosniczki do drzwi wlozyc bo w mojej jest tylko glosnik od strony pasazera reszta jest pozbawiona tego luksusu
Pozdrowka
dziubek
Mazda + saperka – prawie jak Jeep ;)
+
była BeAtka i GabrYsia jest Renifer ;)
Moje ostanie mazdowe maleństwo- http://tnij.org/mazda6gy
+
była BeAtka i GabrYsia jest Renifer ;)
Moje ostanie mazdowe maleństwo- http://tnij.org/mazda6gy
No ja własnie chciałem sie dostać do niedziałającej anteny, ale nie mogłem zdjąc tego srodkwego plastiku – wyjąłem 2 zaslepki i dalej nie wie czy ma to do góry ciagnac czy jak czy jeszcze cos trzyma???
Pozdro
Haszczu
car history:
2005-2007 --> 323F BA 1.5 '98
2007-.... --> 323F BJ 2.0 Sportive '01
Haszczu
car history:
2005-2007 --> 323F BA 1.5 '98
2007-.... --> 323F BJ 2.0 Sportive '01
- Od: 21 wrz 2005, 11:00
- Posty: 263
- Skąd: Szczecin
- Auto: 323F BJ 2.0 Sportive '01
Mazda 3 BK'06 1.6 CITD
Hej, wczoraj próbowałem dostać sie do antenki i miałem ten sam problem, co kolega Haszcz.
Jak wyjąć ten cholerny środkowy plastik???
PS Dopiero sie zarejsterowałem na forum, witam wszystkich!
Mazdke '95 qpiłem w tym miesiącu, na razie ją "rozgryzam".
Jak wyjąć ten cholerny środkowy plastik???
PS Dopiero sie zarejsterowałem na forum, witam wszystkich!
-
Gość
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości