Ściaganie auta na prawą strone.
tak tylko ze na wyspie mamy kwik-fit i H&Q te firmy sa w stanie ustawic no i serwis ale teraz jade do PL to poszukam aso, powinien byc w poznaniu, chyba ze w wlkp jest jakis naprawde dobry i polecany to sie przejade, bo tutaj rozkladaja rece
- Od: 9 paź 2012, 17:38
- Posty: 25
- Skąd: POZNAN/LANCASTER
- Auto: mazda 6 2,2 GH mzr 185
mazda 6 2.2 GJ 175 FL
Cześć,
Ponawiam pytanie. Czy niedopuszczalna różnica w sprawności przednich amortyzatorów może być przyczyną ściągania samochodu w prawo (każdy z nich z osobna jest OK., natomiast różnica ich sprawności jest poza dopuszczalną normą)?
Ponawiam pytanie. Czy niedopuszczalna różnica w sprawności przednich amortyzatorów może być przyczyną ściągania samochodu w prawo (każdy z nich z osobna jest OK., natomiast różnica ich sprawności jest poza dopuszczalną normą)?
- Od: 1 lis 2012, 21:16
- Posty: 5
- Auto: Mazda 6 GH, 2.0 MZR-CD, 12.2008
jezeli tak okresla ASO, to pewnie tak jest...
maja swoje procedury i wedlug nich postepuja... nie wolno im ich ominac...
maja swoje procedury i wedlug nich postepuja... nie wolno im ich ominac...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Witam,
Wracam do tematu.
Przy ostatniej wymianie kół wulkanizator zauważył, że przednia prawa tacza jest nieco nierówna. Stwierdził, że może to być przyczyna ściągania samochodu na prawą stronę. Co o tym sądzicie?
Tarcze mają ok. 44 tys. km przebiegu (to pierwsze tarcze, fabryczne). Przy hamowaniu nie czuję dużych wibracji (może minimalne, ale to na granicy zauważalności). Po jeździe nie zauważam, by przednia prawa tarcza grzała się bardziej niż lewa.
Wymieniać tarcze czy szlifować obecne?
Wracam do tematu.
Przy ostatniej wymianie kół wulkanizator zauważył, że przednia prawa tacza jest nieco nierówna. Stwierdził, że może to być przyczyna ściągania samochodu na prawą stronę. Co o tym sądzicie?
Tarcze mają ok. 44 tys. km przebiegu (to pierwsze tarcze, fabryczne). Przy hamowaniu nie czuję dużych wibracji (może minimalne, ale to na granicy zauważalności). Po jeździe nie zauważam, by przednia prawa tarcza grzała się bardziej niż lewa.
Wymieniać tarcze czy szlifować obecne?
- Od: 1 lis 2012, 21:16
- Posty: 5
- Auto: Mazda 6 GH, 2.0 MZR-CD, 12.2008
witam
dorzucę swoje 3 grosze. uprzedzam, że mało odkrywcze.
od zakupu (listopad) ściągało mi Madźkę w prawo, i to całkiem zauważalnie.
po puszczeniu kierownicy zostawałem w pasie ruchu 50m max 70m. potem prawe koło wjeżdzało na pas.
ciśnienie w oponach było ok. historia auta raczej wiarygona.
obecne oponki to 3-letnie zimówki fulda kristal supremo 16" (baaardzo przeciętne ale mało jeżdzone, w dobrm stanie)
po 3kkm, szarpnałem się na geometrię w ASO.
Tył był nieco poza normą, przód w normie ale i tak ASO wszystko skorygowało.
Jest poprawa, choć sami przyznali, że nie całkowita.
Teraz w pasie ruchu bez trzymania kierownicy przejeżdzam 100 max150m.
sama kierownica do jazdy prosto jest minimlanie przekręcona w lewo. ... ponoć TTTM.
posłuchalem przy okazji o nierównych drogach w Poslce i choc brzmiało to jak zasłona dymna serwisu
to jest w tym ziarno prawdy. Gdy na pustym(!) odcinku pojechałem testowo samym środkiem drogi to ściaganie było jeszcze mniejsze, ale nadal było.
Serwsiant z ASO zasugerował, że opony już się krzywo wytarły na złej geometrii
i muszą teraz trochę popracować na nowej, żeby się "ułożyły".
Przyznam, że takiej teorii wcześniej nie słyszałem.
no cóż, pojeździmy zobaczymy.
Edit 21.01.2013
gniecie mnie jednak ta skręcona w lewo kierownica.
nie wiem czy to jest ok, oceńcie sami. jechalibyście do ASO z reklamacją?
dorzucę swoje 3 grosze. uprzedzam, że mało odkrywcze.
od zakupu (listopad) ściągało mi Madźkę w prawo, i to całkiem zauważalnie.
po puszczeniu kierownicy zostawałem w pasie ruchu 50m max 70m. potem prawe koło wjeżdzało na pas.
ciśnienie w oponach było ok. historia auta raczej wiarygona.
obecne oponki to 3-letnie zimówki fulda kristal supremo 16" (baaardzo przeciętne ale mało jeżdzone, w dobrm stanie)
po 3kkm, szarpnałem się na geometrię w ASO.
Tył był nieco poza normą, przód w normie ale i tak ASO wszystko skorygowało.
Jest poprawa, choć sami przyznali, że nie całkowita.
Teraz w pasie ruchu bez trzymania kierownicy przejeżdzam 100 max150m.
sama kierownica do jazdy prosto jest minimlanie przekręcona w lewo. ... ponoć TTTM.
posłuchalem przy okazji o nierównych drogach w Poslce i choc brzmiało to jak zasłona dymna serwisu
to jest w tym ziarno prawdy. Gdy na pustym(!) odcinku pojechałem testowo samym środkiem drogi to ściaganie było jeszcze mniejsze, ale nadal było.
Serwsiant z ASO zasugerował, że opony już się krzywo wytarły na złej geometrii
i muszą teraz trochę popracować na nowej, żeby się "ułożyły".
Przyznam, że takiej teorii wcześniej nie słyszałem.
no cóż, pojeździmy zobaczymy.
Edit 21.01.2013
gniecie mnie jednak ta skręcona w lewo kierownica.
nie wiem czy to jest ok, oceńcie sami. jechalibyście do ASO z reklamacją?
- Od: 15 lis 2012, 20:17
- Posty: 18
- Auto: GH 1.8 MZR kombi, przedlift
tylko reklamacja... jak ASO moze wykonac takie cos i to niezgodnego z ich procedurami?
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
ja tez to mialem z kierownica jak tylko wyjechalem z aso? zaraz nawrotka i w 10min skorygowali
- Od: 9 paź 2012, 17:38
- Posty: 25
- Skąd: POZNAN/LANCASTER
- Auto: mazda 6 2,2 GH mzr 185
mazda 6 2.2 GJ 175 FL
Ściąganie w prawo zawsze w niewielkim stopniu będzie występowało. Powodem jest wyprofilowanie jezdni, która jest lekko pochylona ku zewnętrznym krawędziom aby woda mogła z niej odpływać (oczywiście jak się drogowcom udało dobrze zrobić ). A co do kierownicy po korekcie zbieżności – po prostu fuszerka.
dzięki wszystkim za odpowiedź. umówiłem się w aso na poprawkę.
edcyja 29-01-2013:
ku mojemu zaskoczeniu, sprawę poprawki aso potraktowało z zaangażowaniem. mogli tak od razu
inny serwisant, inny zapał do pracy.
nie tylko wyprostowano kierownicę ale i w końcu ustawiono zbieżność jak należy.
w sumie odbyliśmy aż 3 jazdy próbne, po każdej było trochę lepiej i w końcu jest ok.
co pomogło?: zamiana kół przód/tył (opony kierunkowe więc inne roszady nie wchodziły w grę) + korekta tzw kąta wyprzedzenia (sworznia zwrotnicy?). ponoć tego się za bardzo nie reguluje ale u mnie zadziałało.
edcyja 29-01-2013:
ku mojemu zaskoczeniu, sprawę poprawki aso potraktowało z zaangażowaniem. mogli tak od razu
inny serwisant, inny zapał do pracy.
nie tylko wyprostowano kierownicę ale i w końcu ustawiono zbieżność jak należy.
w sumie odbyliśmy aż 3 jazdy próbne, po każdej było trochę lepiej i w końcu jest ok.
co pomogło?: zamiana kół przód/tył (opony kierunkowe więc inne roszady nie wchodziły w grę) + korekta tzw kąta wyprzedzenia (sworznia zwrotnicy?). ponoć tego się za bardzo nie reguluje ale u mnie zadziałało.
- Od: 15 lis 2012, 20:17
- Posty: 18
- Auto: GH 1.8 MZR kombi, przedlift
witam jak ustawia sie kąt w przednim kole tzn.w którym miejscu ?czy na sworzniu wachacza jest jakiś mimośród?.Byłem na ustawieniu zbieżności i gośc powiedział że w Madzi nie ma możliwości ustawienia kąta,więc jak to jest ktoś już to przerabiał?
12.03.2013 więc odpowiem sobie sam; nie można regulować kątów na przedniej osi w GH
12.03.2013 więc odpowiem sobie sam; nie można regulować kątów na przedniej osi w GH
- Od: 8 cze 2011, 19:19
- Posty: 73
- Skąd: NL i PL
- Auto: GY- była
GH-jest(diesel kombi)
witam, znalazlem przyczyne sciagania i polecilem znajomemu i jak reka odjal, mianowicie, usterka byla PIASTA, dla wszyskich ktorych auto nadal sciaga polecam sprawdzic to mi pomogla wymiana piasty i łozyska, nie drogi koszt a efeekt jak reka odjal
- Od: 9 paź 2012, 17:38
- Posty: 25
- Skąd: POZNAN/LANCASTER
- Auto: mazda 6 2,2 GH mzr 185
mazda 6 2.2 GJ 175 FL
Nie było nic słychać? żadnego wycia itp?
Ostatnio edytowano 8 kwi 2013, 01:05 przez Anonymous, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie trzeba cytowac calej poprzedzajacej wiadomosci...
Powód: nie trzeba cytowac calej poprzedzajacej wiadomosci...
nie bylo nic slychac ani widac, zaraz bym wymienil cale przednie zawieszenie, znajomy mowi piasta, wymien piaste on tak mial w kilku przypadkach, nie wiem ile kosztuje ale u mnie w aso 100funtow, i wszystko teraz smiga:)
- Od: 9 paź 2012, 17:38
- Posty: 25
- Skąd: POZNAN/LANCASTER
- Auto: mazda 6 2,2 GH mzr 185
mazda 6 2.2 GJ 175 FL
Witam ja równiez mam problem ze sciąganiem. Moja mazda to 2,0 w dieslu rok 2009.w grudniu wjechałem prawym kołem w dosyc głęboką dziure i od tego momentu auto sciąga w prawo. Wczesniej było wszystko OK. Byłem w kilku serwisach ale zaden z nich nie znalazł problemu . Geometria jest wporządku zadne elemęty zawieszenia nie zostały uszkodzone. Myslałem zeby morze jeszcze skalibrowac układ kierowniczy bo u mnie jest elektroniczne wspomaganie i morze gdzies tu tkwi problem? jest to o tyle dziwne ze czasem nie sciąga prawie wcale, ale to rzadko kiedy. Jak myslicie co moge jeszcze zrobic? Pozdrawiam
- Od: 20 sty 2012, 23:37
- Posty: 19
- Skąd: Lubelskie
- Auto: Mazda6 SkyPASSION 2.2 Skyactiv-D i-ELOOP 175KM 2016R
Układ wspomagania raczej nic do tego nie ma. Moze krzywa felgę masz?
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6994 (209/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Felgi też sprawdzałem i są proste. W sumie to sprawdzane było juz wszystko co mogło by byc tego powodem, ale wszystko jest OK. Zauważyłem tez ze jak puszczam kierownice to ona sama skręca w prawo tak jak by cos ciągnęło koła i kierownice w prawo, i raczej nie jest to spowodowane pochyleniem jezdni. Jeżdze juz tak prawie 8 miesięcy i jest to denerwujące bo nie moge skupic sie w pełni na prowadzeniu auta.
- Od: 20 sty 2012, 23:37
- Posty: 19
- Skąd: Lubelskie
- Auto: Mazda6 SkyPASSION 2.2 Skyactiv-D i-ELOOP 175KM 2016R
Tak samo mam ze tez ciagnie mi w prawo.Jedni magicy mówili ze trzeba przekladnie wymienić kierownicza.A wiec kola felgi zawieszenie jest OK.Mysle ze to cos w tym elektrycznym wspomaganiu jest cos nie tak.Czasu tez nie mam aby temat obadac.Ale mysle ze może ktoś ogarnie ta sprawę
dzidzio79 napisał(a):wjechałem prawym kołem w dosyc głęboką dziure i od tego momentu auto sciąga w prawo.
masz coś zgięte, a napewno zmieniła się znieżność...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6