Stuki w układzie kierowniczym

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez kulfon » 2 lip 2004, 08:59

mam objaw polegajacy na stuknieciu w dwoch sytuacjach:
1) obroty kierownica w lewo w prawo o okolo 45 stopni przy zatrzymanym samochodzie – wtedy wystepuje to zawsze (w czasie jazdy podczas skretu i np hamowania tez)
2) podczas delikatnego hamowania (bez skrecania) – auto sie toczy, naciskam leciutko hamulec: stuk, puszczam hamulec, naciskam znowu: stuk. gdzies jest chyba luz, ale gdzie? heeeeeeeeeelp !
kulfon
 

Postprzez krzynio » 2 lip 2004, 10:22

pierwsza sytuacja na postoju kręcąc kierownicą w lewo i prawo stuka maglownica nie ma sie co przejmować tak jest w prawie każdej madzi to nic goźnego normalka (w każdej tak miałem) Ale możesz sprawdzić czy maglownica jest sucha tak na wszelki wyp.

Druga u mnie tak bylo i przy zmianie klocków ustało
ale dla pewności podskocz do JAKSY niech sie przejedzie i ci powie co jest grane!!!!!!!
Mniam GTR ;) 1,3 bara to brrrrrr jedyne 300KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 12:32
Posty: 737 (0/3)
Skąd: Garwolin
Auto: wściekłe 323 GTR :) i mniej wściekłe 323 GTR :)))

Postprzez adam626 » 2 lip 2004, 11:02

ja bym sprawdził drążki kierownicze i tuleje [waaaczego?]
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez kulfon » 2 lip 2004, 12:10

klocki miala wymieniane niedawno – a zawieszenie bylo sprawdzane 2 tygodnie temu na stacji diagnostycznej. tydzien temu bylem z czyms innym w warsztacie i ekipa sie zainteresowala stukami przy kreceniu kierka, ale w ferworze walki zapomnieli pozniej sprawdzic dokladnie co to jest (robili cos innego). jak na moj gust to raczej niemozliwe zeby takie stukanie bylo normalne
kulfon
 

Postprzez hubal » 7 lip 2004, 13:20

jaka to mazda i rok bo mam gdzies kolumne kierownicy do 626 93r GE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2003, 18:01
Posty: 196
Skąd: POZNAŃ
Auto: mazda xedos 2,0 V6

Postprzez kulfon » 7 lip 2004, 20:46

to mx-3
to stukanie to moze byc od kolumny?
kulfon
 

Postprzez Pavlikos » 5 lis 2005, 18:57

Witam

Prosze o pomoc co moze stukac w ukladzie kierowniczym w czasie postoju podczas energicznego szarpania kierownica (lekko w prawo potem w lewo – doslownie 2 cm obrotu- tak jak by szukajac luzu) nie ma luzu na kierownicy wymienione zostaly koncowki(galki), laczniki stabilizatora..... i dalej stuka. Na wylaczonym silniku stukniecie jest glosniejsze, na wlaczonym dziala wspomaganie i jest cichsze... podczas jazdy go w ogole nie slychac nawet przy szarpaniu kierownica. stuka jak by byl luz a krecac kierownica jest on nie wyczuwalny
Jest jedna rzecz dla której warto żyć .... MAZDA .... i nie liczy sie nic :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2004, 14:57
Posty: 192
Skąd: kraków
Auto: mazda mx3

Postprzez marek » 6 lis 2005, 19:12

Maglownica, ale niewielkie stukanie to jest normalka (jest to lekki luz na przekładni kierowniczej) i nie wpływa na jazdę.
Na wyłaczonym jest głośniejsze bo koła stwarzają wiekszy opór.

Dopóki na szarpaku nie widać różnicy to można spokojnie jeździc
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez yaqb » 7 lis 2005, 16:56

spoooko, też się o to martwiłem jak kupowałem autko. podczas wstępnych oględzin nastraszyli mnie "fachowcy", że maglownica i że w ch.... kosztuje, ale jak u zaprzyjaźnionego mechaniora byłem to powiedział to co marek. aha i stuka głośniej na wyłączonym bo układ nie jest płynem podobno jeszcze zalany – oprócz oczywiście większego oporu kół :|
pzdr
nie lękam się – bo wiem – na co stać mnie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2005, 10:12
Posty: 32
Skąd: Lublin
Auto: MX-3 1.6 DOHC 1994 /dzida/

Postprzez OziDominik » 17 lis 2005, 00:06

Witam
Oferuje 100% sprawne używane maglownice do MX-3 w cenie 250zł sztuke, z drążkami i gwarancja 14 dni.
Jeśłi jesteś zainteresowany pisz na PW
OziDominik
 

Postprzez marcinmx » 22 kwi 2006, 20:02

WITAM MAM NASTEPUJACY PROBLEM A MIANOWICIE PRZY RUCHU KIEROWNICA TAM I Z POWROTEM NA POSTOJU SLYCHAC STUKI JAK GDYBY Z PRZEKLADNI ORAZ PRZY RUSZANIU NIEKIEDY JEST TAKI STUK NA KIEROWNICY CZY JEST TO WYROBIONA PRZEKLADNIA CZY MOZE COS INNEGO ORAZ CZY EWENTUALNA USTERKE MOZNA SAMEMU NAPRAWIC PROSZE O WASZE OPINIE Z GORY DZIEKUJE I POZDRAWIAM

Edit MartiniS: Nie krzycz, czytaj regulamin – nazywaj poprawnie tematy, bla bla bla...ile mozna powtarzac ;)
Początkujący
 
Od: 4 kwi 2006, 10:38
Posty: 13
Skąd: siemianowice
Auto: mazda mx 3 1,6 91r

Postprzez Łukasz » 22 kwi 2006, 20:05

Mam ten sam problem i podejrzewam drążek kierowniczy bo końcówki mam dobre.Koszt drążka to ok 80zł.No i pozostaje koszt montażu i ustawienia geometrii.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2004, 21:52
Posty: 734
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Wagon

Postprzez szumiq » 22 kwi 2006, 20:23

Łukasz napisał(a):podejrzewam drążek kierowniczy
Witam, przecież drążek to nic innego jak kawałek pręta nagwintowanego z dwóch str.ja bym stawiał na luz w przekładni kier. lub na końcówki drążków (zew. lub wew.)
:)
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2006, 20:07
Posty: 16
Skąd: Opole
Auto: Mazda 3 BM 165KM '16
Była: 323 , 626 , Xedos 6

Postprzez Łukasz » 22 kwi 2006, 20:34

W 323 i w mx3 drążek kierowniczy ma gwint pod końcówkę tylko z zewnętrznej strony,a od wewnętrznej jest taki jakby przegub i on się z czasem wyrabia ,wtedy ma luz i stuka .Muszę podjechać w tygodniu na kanał i sprawdzić.Marcinmx jak masz możliwość to też podjedż do mechanika i sprawdż czy to wewnętrzna strona drążka Ci wali.
drazek_kier.jpg

tak to wygląda -drążek do mx3 ;)
Ostatnio edytowano 8 kwi 2015, 22:35 przez Piotrek_154, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Zdjęcia na serwer MS
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2004, 21:52
Posty: 734
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Wagon

Postprzez Lukasz_zdw » 2 maja 2006, 00:10

Ja mam ten sam problem w mojej madzi. U mnie slychac ewidentnie z prawej strony pukanie podczas krecenia kierownicą na postoju. Czy to nie czasem łozysko na kolumnie McPhersona?? Bo gdy przytrzymam spręzyne amortyzatora to podczas krecenia czuc ze lekko drży w czasie stukania takjaby przeskakiwala po jakis ząbkach.
Lukasz_zdw
 

Postprzez zwi » 2 maja 2006, 06:59

Miałem to samo w MX-3 93r, kolega zrobił to w 3h za 50pln ;)
Zresztą w 2 autku (tico) miałem rok temu to samo.
Bierzemy 2 osobe do pomocy, która nam kreci kierownica a my chwytamy za sprężyne, nie powinna przeskakiwac i cykac. Jesli to robi wszystko jasne.
Wystarczy rozebrać, (wyjać sprężyny), wyczyścic, nasmarować i chodzi jak nowe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2006, 10:30
Posty: 78
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda MX-3 V6

Postprzez yaqb » 7 maja 2006, 12:20

a stuka przy włączonym silniku czy wyłączonym ???
nie lękam się – bo wiem – na co stać mnie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2005, 10:12
Posty: 32
Skąd: Lublin
Auto: MX-3 1.6 DOHC 1994 /dzida/

Postprzez marcinmx » 7 maja 2006, 21:59

przy wylaczonym ale przy ruszaniu i skrecie lekko pukana kierownicy
Początkujący
 
Od: 4 kwi 2006, 10:38
Posty: 13
Skąd: siemianowice
Auto: mazda mx 3 1,6 91r

Postprzez Lukasz_zdw » 7 maja 2006, 22:34

U mnie puka przy wlączonym podczas skrecania maksymalnie w prawo lub lewo po srodku mniej wiecej jest ok. A spręzyna drży z tej strony z ktrorej slychac stuki czyli z prawej. Zaczynam wątpic ze to łozysko pod poduszką na amortyzatorze bo stuki są dośc głośne zarówno w srodku jak i na zewnątrz auta. Nie mam pojecia co to moze byc:/
Lukasz_zdw
 

Postprzez KRZYSIU » 24 kwi 2007, 00:27

Chcialbym odnowić temat .


Łukasz napisał(a):W 323 i w mx3 drążek kierowniczy ma gwint pod końcówkę tylko z zewnętrznej strony,a od wewnętrznej jest taki jakby przegub i on się z czasem wyrabia ,wtedy ma luz i stuka


Mam pytanie czy ktoś wymienial ten drążek samemu ? czy musi to zrobic fachowiec W 323 F (BP) . Ponieważ końcówki drążka są dobre , a coś stuka po środku przy ruszaniu kierownicą w lewo i prawo .I co może sie stać , jeśli tego nie wymieni sie odrazu
Ostatnio edytowano 22 lip 2007, 00:47 przez KRZYSIU, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2006, 21:06
Posty: 35
Skąd: Poddębice
Auto: 2x323F.BA.Z5.rok.98/ BA.BP.96

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323