Stuki w układzie kierowniczym
1, 2
mam objaw polegajacy na stuknieciu w dwoch sytuacjach:
1) obroty kierownica w lewo w prawo o okolo 45 stopni przy zatrzymanym samochodzie – wtedy wystepuje to zawsze (w czasie jazdy podczas skretu i np hamowania tez)
2) podczas delikatnego hamowania (bez skrecania) – auto sie toczy, naciskam leciutko hamulec: stuk, puszczam hamulec, naciskam znowu: stuk. gdzies jest chyba luz, ale gdzie? heeeeeeeeeelp !
1) obroty kierownica w lewo w prawo o okolo 45 stopni przy zatrzymanym samochodzie – wtedy wystepuje to zawsze (w czasie jazdy podczas skretu i np hamowania tez)
2) podczas delikatnego hamowania (bez skrecania) – auto sie toczy, naciskam leciutko hamulec: stuk, puszczam hamulec, naciskam znowu: stuk. gdzies jest chyba luz, ale gdzie? heeeeeeeeeelp !
-
kulfon
pierwsza sytuacja na postoju kręcąc kierownicą w lewo i prawo stuka maglownica nie ma sie co przejmować tak jest w prawie każdej madzi to nic goźnego normalka (w każdej tak miałem) Ale możesz sprawdzić czy maglownica jest sucha tak na wszelki wyp.
Druga u mnie tak bylo i przy zmianie klocków ustało
ale dla pewności podskocz do JAKSY niech sie przejedzie i ci powie co jest grane!!!!!!!
Druga u mnie tak bylo i przy zmianie klocków ustało
ale dla pewności podskocz do JAKSY niech sie przejedzie i ci powie co jest grane!!!!!!!
Mniam GTR
1,3 bara to brrrrrr jedyne 300KM
ja bym sprawdził drążki kierownicze i tuleje [waaaczego?]
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
klocki miala wymieniane niedawno – a zawieszenie bylo sprawdzane 2 tygodnie temu na stacji diagnostycznej. tydzien temu bylem z czyms innym w warsztacie i ekipa sie zainteresowala stukami przy kreceniu kierka, ale w ferworze walki zapomnieli pozniej sprawdzic dokladnie co to jest (robili cos innego). jak na moj gust to raczej niemozliwe zeby takie stukanie bylo normalne
-
kulfon
Witam
Prosze o pomoc co moze stukac w ukladzie kierowniczym w czasie postoju podczas energicznego szarpania kierownica (lekko w prawo potem w lewo – doslownie 2 cm obrotu- tak jak by szukajac luzu) nie ma luzu na kierownicy wymienione zostaly koncowki(galki), laczniki stabilizatora..... i dalej stuka. Na wylaczonym silniku stukniecie jest glosniejsze, na wlaczonym dziala wspomaganie i jest cichsze... podczas jazdy go w ogole nie slychac nawet przy szarpaniu kierownica. stuka jak by byl luz a krecac kierownica jest on nie wyczuwalny
Prosze o pomoc co moze stukac w ukladzie kierowniczym w czasie postoju podczas energicznego szarpania kierownica (lekko w prawo potem w lewo – doslownie 2 cm obrotu- tak jak by szukajac luzu) nie ma luzu na kierownicy wymienione zostaly koncowki(galki), laczniki stabilizatora..... i dalej stuka. Na wylaczonym silniku stukniecie jest glosniejsze, na wlaczonym dziala wspomaganie i jest cichsze... podczas jazdy go w ogole nie slychac nawet przy szarpaniu kierownica. stuka jak by byl luz a krecac kierownica jest on nie wyczuwalny
Jest jedna rzecz dla której warto żyć .... MAZDA .... i nie liczy sie nic 
- Od: 24 lis 2004, 14:57
- Posty: 192
- Skąd: kraków
- Auto: mazda mx3
Maglownica, ale niewielkie stukanie to jest normalka (jest to lekki luz na przekładni kierowniczej) i nie wpływa na jazdę.
Na wyłaczonym jest głośniejsze bo koła stwarzają wiekszy opór.
Dopóki na szarpaku nie widać różnicy to można spokojnie jeździc
Na wyłaczonym jest głośniejsze bo koła stwarzają wiekszy opór.
Dopóki na szarpaku nie widać różnicy to można spokojnie jeździc
spoooko, też się o to martwiłem jak kupowałem autko. podczas wstępnych oględzin nastraszyli mnie "fachowcy", że maglownica i że w ch.... kosztuje, ale jak u zaprzyjaźnionego mechaniora byłem to powiedział to co marek. aha i stuka głośniej na wyłączonym bo układ nie jest płynem podobno jeszcze zalany – oprócz oczywiście większego oporu kół
pzdr
pzdr
nie lękam się – bo wiem – na co stać mnie
- Od: 28 sie 2005, 10:12
- Posty: 32
- Skąd: Lublin
- Auto: MX-3 1.6 DOHC 1994 /dzida/
Witam
Oferuje 100% sprawne używane maglownice do MX-3 w cenie 250zł sztuke, z drążkami i gwarancja 14 dni.
Jeśłi jesteś zainteresowany pisz na PW
Oferuje 100% sprawne używane maglownice do MX-3 w cenie 250zł sztuke, z drążkami i gwarancja 14 dni.
Jeśłi jesteś zainteresowany pisz na PW
-
OziDominik
WITAM MAM NASTEPUJACY PROBLEM A MIANOWICIE PRZY RUCHU KIEROWNICA TAM I Z POWROTEM NA POSTOJU SLYCHAC STUKI JAK GDYBY Z PRZEKLADNI ORAZ PRZY RUSZANIU NIEKIEDY JEST TAKI STUK NA KIEROWNICY CZY JEST TO WYROBIONA PRZEKLADNIA CZY MOZE COS INNEGO ORAZ CZY EWENTUALNA USTERKE MOZNA SAMEMU NAPRAWIC PROSZE O WASZE OPINIE Z GORY DZIEKUJE I POZDRAWIAM
Edit MartiniS: Nie krzycz, czytaj regulamin – nazywaj poprawnie tematy, bla bla bla...ile mozna powtarzac
Edit MartiniS: Nie krzycz, czytaj regulamin – nazywaj poprawnie tematy, bla bla bla...ile mozna powtarzac
- Od: 4 kwi 2006, 10:38
- Posty: 13
- Skąd: siemianowice
- Auto: mazda mx 3 1,6 91r
Witam, przecież drążek to nic innego jak kawałek pręta nagwintowanego z dwóch str.ja bym stawiał na luz w przekładni kier. lub na końcówki drążków (zew. lub wew.)Łukasz napisał(a):podejrzewam drążek kierowniczy
- Od: 22 kwi 2006, 20:07
- Posty: 16
- Skąd: Opole
- Auto: Mazda 3 BM 165KM '16
Była: 323 , 626 , Xedos 6
W 323 i w mx3 drążek kierowniczy ma gwint pod końcówkę tylko z zewnętrznej strony,a od wewnętrznej jest taki jakby przegub i on się z czasem wyrabia ,wtedy ma luz i stuka .Muszę podjechać w tygodniu na kanał i sprawdzić.Marcinmx jak masz możliwość to też podjedż do mechanika i sprawdż czy to wewnętrzna strona drążka Ci wali.
tak to wygląda -drążek do mx3
tak to wygląda -drążek do mx3
Ostatnio edytowano 8 kwi 2015, 22:35 przez Piotrek_154, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Zdjęcia na serwer MS
Powód: Zdjęcia na serwer MS

- Od: 18 kwi 2004, 21:52
- Posty: 734
- Skąd: Legionowo
- Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Wagon
Ja mam ten sam problem w mojej madzi. U mnie slychac ewidentnie z prawej strony pukanie podczas krecenia kierownicą na postoju. Czy to nie czasem łozysko na kolumnie McPhersona?? Bo gdy przytrzymam spręzyne amortyzatora to podczas krecenia czuc ze lekko drży w czasie stukania takjaby przeskakiwala po jakis ząbkach.
-
Lukasz_zdw
Miałem to samo w MX-3 93r, kolega zrobił to w 3h za 50pln
Zresztą w 2 autku (tico) miałem rok temu to samo.
Bierzemy 2 osobe do pomocy, która nam kreci kierownica a my chwytamy za sprężyne, nie powinna przeskakiwac i cykac. Jesli to robi wszystko jasne.
Wystarczy rozebrać, (wyjać sprężyny), wyczyścic, nasmarować i chodzi jak nowe.
Zresztą w 2 autku (tico) miałem rok temu to samo.
Bierzemy 2 osobe do pomocy, która nam kreci kierownica a my chwytamy za sprężyne, nie powinna przeskakiwac i cykac. Jesli to robi wszystko jasne.
Wystarczy rozebrać, (wyjać sprężyny), wyczyścic, nasmarować i chodzi jak nowe.
- Od: 21 mar 2006, 10:30
- Posty: 78
- Skąd: Zabrze
- Auto: Mazda MX-3 V6
U mnie puka przy wlączonym podczas skrecania maksymalnie w prawo lub lewo po srodku mniej wiecej jest ok. A spręzyna drży z tej strony z ktrorej slychac stuki czyli z prawej. Zaczynam wątpic ze to łozysko pod poduszką na amortyzatorze bo stuki są dośc głośne zarówno w srodku jak i na zewnątrz auta. Nie mam pojecia co to moze byc:/
-
Lukasz_zdw
Chcialbym odnowić temat .
Mam pytanie czy ktoś wymienial ten drążek samemu ? czy musi to zrobic fachowiec W 323 F (BP) . Ponieważ końcówki drążka są dobre , a coś stuka po środku przy ruszaniu kierownicą w lewo i prawo .I co może sie stać , jeśli tego nie wymieni sie odrazu
Łukasz napisał(a):W 323 i w mx3 drążek kierowniczy ma gwint pod końcówkę tylko z zewnętrznej strony,a od wewnętrznej jest taki jakby przegub i on się z czasem wyrabia ,wtedy ma luz i stuka
Mam pytanie czy ktoś wymienial ten drążek samemu ? czy musi to zrobic fachowiec W 323 F (BP) . Ponieważ końcówki drążka są dobre , a coś stuka po środku przy ruszaniu kierownicą w lewo i prawo .I co może sie stać , jeśli tego nie wymieni sie odrazu
Ostatnio edytowano 22 lip 2007, 00:47 przez KRZYSIU, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 24 lis 2006, 21:06
- Posty: 35
- Skąd: Poddębice
- Auto: 2x323F.BA.Z5.rok.98/ BA.BP.96
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości