no i jak z cenami u Was? ostatnio nabijałem jakieś 3 lata temu, teraz chłodzi może minimalnie więc raczej znów muszę podjechać
Klimatyzacja – różne problemy.
Panowie, co jaki czas nabijacie klimę w Waszych Xedosach? mam na myśli w miarę szczelne instalacje 
no i jak z cenami u Was? ostatnio nabijałem jakieś 3 lata temu, teraz chłodzi może minimalnie więc raczej znów muszę podjechać
no i jak z cenami u Was? ostatnio nabijałem jakieś 3 lata temu, teraz chłodzi może minimalnie więc raczej znów muszę podjechać
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
https://www.instagram.com/lukkilx6/
sory, sprzątanko, trochę zeszliście z tematu, o cenach i opiniach w dziale Warsztaty i sklepy.

-
Keeper of the Art
- Od: 22 kwi 2012, 18:06
- Posty: 3761 (89/91)
- Skąd: Barlinek
- Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'
Witam
mam mały problem wxedosie – ostatnio nabiłem klimę bo nie chłodzila, sprawdzona szczelność i jest ok, sprężarka się załącza, went też. Jakby przez chwile chłodziła później nic... a teraz wydaje mi się że nie działa albo panel od nawiewów albo jakiś siłownik przy wentylatorze, bo wg mnie to nie da się ustawić na max zimne powietrze – jakby się jakaś klapka nie domykała, to samo przy środkowych nawiewach – nie idzie tej klapki na zimne do końca ustawić. Gdzie szukać problem(ów)
mam mały problem wxedosie – ostatnio nabiłem klimę bo nie chłodzila, sprawdzona szczelność i jest ok, sprężarka się załącza, went też. Jakby przez chwile chłodziła później nic... a teraz wydaje mi się że nie działa albo panel od nawiewów albo jakiś siłownik przy wentylatorze, bo wg mnie to nie da się ustawić na max zimne powietrze – jakby się jakaś klapka nie domykała, to samo przy środkowych nawiewach – nie idzie tej klapki na zimne do końca ustawić. Gdzie szukać problem(ów)
Kolego jeżeli masz Xedosa 9 to być może bardziej szczegółowych odpowiedzi udzielą koledzy z działu dziewiątek.
Nawiew regulowany jest za pomocą suwaków jednak jest to rozwiązanie nie mechaniczne a elektryczne, także może jakaś kostka jest zaśniedziała albo któryś silniczek od klapek rozdzielających jest padnięty.
Jeżeli chodzi o sprężarkę to tam są takie elktrosprzęgła które często padają, albo regenerujesz albo wymieniasz taką sprężarkę.
Nawiew regulowany jest za pomocą suwaków jednak jest to rozwiązanie nie mechaniczne a elektryczne, także może jakaś kostka jest zaśniedziała albo któryś silniczek od klapek rozdzielających jest padnięty.
Jeżeli chodzi o sprężarkę to tam są takie elktrosprzęgła które często padają, albo regenerujesz albo wymieniasz taką sprężarkę.
-
Benzin im Blut
- Od: 20 sty 2011, 00:16
- Posty: 2362 (23/27)
- Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
- Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99
Mam problem z klimą, mianowicie :
W trasie chłodzi super (jak na 22 letni samochód...). Problem zaczyna się w korkach ew. przerywanym ruchu miejskim. W układzie wysokiego ciśnienia pojawia się ciśnienie krytyczne, kompresor włącza się i wyłącza co sekundę – czujnik ciśnienia go rozłącza. Co za tym idzie – klimatyzacja przestaje chłodzić. Czy winy szukać w skraplaczu? W trasie działa bez zarzutu, więc logika podpowiada, że poza trasą jest niewystarczająco schładzany. Należałoby dodać, ze ten skraplacz jest nieco już zmęczony, i lekko powyginany.
W trasie chłodzi super (jak na 22 letni samochód...). Problem zaczyna się w korkach ew. przerywanym ruchu miejskim. W układzie wysokiego ciśnienia pojawia się ciśnienie krytyczne, kompresor włącza się i wyłącza co sekundę – czujnik ciśnienia go rozłącza. Co za tym idzie – klimatyzacja przestaje chłodzić. Czy winy szukać w skraplaczu? W trasie działa bez zarzutu, więc logika podpowiada, że poza trasą jest niewystarczająco schładzany. Należałoby dodać, ze ten skraplacz jest nieco już zmęczony, i lekko powyginany.
- Od: 17 gru 2012, 02:02
- Posty: 1728 (0/10)
- Skąd: Trawniki
- Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF
Sprawdź czy oba wentylatory się kręcą oraz czy oba działają na dwóch biegach bo jak nie to mogą niewystarczająco schładzać.
Ja mam tak u siebie, że ten od strony pasażera działa tylko na 1B. Teraz jest spięty na krótko i od razu włącza się na 2B, chodzi teraz dłużej ale i tak się dość często wyłącza. Być może osuszacz jest przypchany.
Ja mam tak u siebie, że ten od strony pasażera działa tylko na 1B. Teraz jest spięty na krótko i od razu włącza się na 2B, chodzi teraz dłużej ale i tak się dość często wyłącza. Być może osuszacz jest przypchany.
Tak, oba wentylatory śmigają na dwóch biegach – sprawdziłem to załączając ręcznie przekaźniki w skrzynce bezpieczników. Zaraz po naprawieniu klimatyzacji okazało się, że wentylator po stronie kierowcy nie działał w ogóle – wirnik wyrwany z wieloklinu. Wtedy ciśnienie krytyczne powstawało o wiele szybciej i towarzyszył temu niebieski dym z okolic sprężarki, do tego smród niemiłosierny. Wymieniłem nawet sprężarkę, bo myślałem, że wina leży w niej. Po wymianie wentylatora po stronie kierowcy na sprawny, do powstania nadciśnienia dochodzi po dłuższym czasie, ale nadal powstaje.
Pytanie – czy wentylatory po załączeniu klimatyzacji załączane są automatycznie na drugim biegu?
Pytanie – czy wentylatory po załączeniu klimatyzacji załączane są automatycznie na drugim biegu?
- Od: 17 gru 2012, 02:02
- Posty: 1728 (0/10)
- Skąd: Trawniki
- Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF
To, że po przekaźniku się załącza to oznacza, że wentylator jest sprawny, nie oznacza to jednak że się załącza w tedy kiedy powinien.
Załączaniem wentylatorów steruje komputer silnika po odczytaniu info z jakiegoś czujnika, u mnie jakimś cudem nie podawało jednej masy, po kilku próbach odnalezienia który to czujnik poddałem się i przepiąłem zasilanie wentylatora aby się załączał od razu na 2B.
Poszukaj, gdzieś w tym wątku [albo podobnym o klimie] wrzucałem schemat klimy do CA z oznaczeniem co jest sterowane z czego.
Załączaniem wentylatorów steruje komputer silnika po odczytaniu info z jakiegoś czujnika, u mnie jakimś cudem nie podawało jednej masy, po kilku próbach odnalezienia który to czujnik poddałem się i przepiąłem zasilanie wentylatora aby się załączał od razu na 2B.
Poszukaj, gdzieś w tym wątku [albo podobnym o klimie] wrzucałem schemat klimy do CA z oznaczeniem co jest sterowane z czego.
Odnalazłem schematy, prawdopodobnie jeden z wentylatorów pracuje w przeciwfazie... chyba, że jeden kręci się w lewo, drugi w prawo fabrycznie, w co wątpię. Jutro to obskoczę z miernikiem.
- Od: 17 gru 2012, 02:02
- Posty: 1728 (0/10)
- Skąd: Trawniki
- Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF
Okej, wszystko sprawdzone. Wygląda na to, że wentylatory pracują poprawnie. To chyba ten mocno sfatygowany skraplacz...
- Od: 17 gru 2012, 02:02
- Posty: 1728 (0/10)
- Skąd: Trawniki
- Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6