Nie mogę wbić jedynki przy wolnej jeżdzie.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez rychta » 8 sie 2014, 20:53

Witam, od jakiegoś czasu mam problem, mianowicie jak np. dojeżdzam do skrzyżowania i już prawie się zatrzymuję ale widzę że moge jechać próbuje wbić pierwszy bieg i nie moge!! Dopiero po tym jak się zatrzymam bieg wchodzi bez problemu. Co może być powodem takiego zachowania? Poduszka, sprzegło?
Początkujący
 
Od: 27 lut 2012, 19:33
Posty: 6
Auto: Mazda 626 GW 2.0 DITD (101 KM) 1999r.

Postprzez dzul » 9 sie 2014, 20:17

Mam identyczny model i u mnie też tak jest. Wydaje mi się, że taka jest po prostu budowa skrzyni i odpowiedzialny jest za to synchronizator. Bo w końcu 1 jest tylko do ruszania.


A żeby wrzucić wsteczny, muszę czasami dwa razy wcisnąć sprzęgło.
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2012, 20:51
Posty: 246 (0/2)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 626 2.0 ditd 101KM 1999 GW. 396tys RF2A
zaślepiony egr.
Mułowata

Postprzez rychta » 10 sie 2014, 13:37

Tylko mam wrażenie że wcześniej tak nie miałem, mogłem normalnie wbić bieg. Je3st to dla mnie tr4oche uciążliwe. A może ktoś ma jakiś pomysł jak to rozwiązać?
Początkujący
 
Od: 27 lut 2012, 19:33
Posty: 6
Auto: Mazda 626 GW 2.0 DITD (101 KM) 1999r.

Postprzez mario-k » 10 sie 2014, 13:45

Tak 1 bieg jest do ruszenia i nie ma synchronizatora wiec ja jak dojezdzam to wbijam 2 i nie ma problemu :).POZDRAWIAM
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2010, 20:31
Posty: 462 (2/17)

Postprzez chudya » 10 sie 2014, 14:10

Pierwszy bieg nie ma synchronizacji? E... Spróbuj wrzucić wsteczny podczas jazdy (minimalny ruch auta), to zobaczysz, co znaczy bieg niesynchronizowany. Jedynka mogła być niesynchronizowana w Żuku, ale nie tutaj. Po prostu i zwyczajnie mamy już stare skrzynie i biegi wchodzą tak, a nie inaczej. Jakbyś założył nowe synchronizatory (zapewne robota zupełnie nieopłacalna), poczułbyś różnicę.
Artur
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2007, 17:40
Posty: 122 (4/3)
Skąd: Zamość
Auto: 626 GF 2,0 136KM '01
była: 323F BG 1,8i 16V 103KM

Postprzez rychta » 14 sie 2014, 15:41

Czyli raczej nie da się nic z tym zrobić? A może problem leży np. po stronie opuszczonych poduszek albo konczącego się sprzegła chociaż inne biegi wchodzą bez problemu
Początkujący
 
Od: 27 lut 2012, 19:33
Posty: 6
Auto: Mazda 626 GW 2.0 DITD (101 KM) 1999r.

Postprzez zita » 14 sie 2014, 15:48

Witam.
Jedynka nie jest zsynchronizowana .To że wrzucasz jedynkę decyduje prędkość z jaką toczy się samochód.U mnie też tak jest.Raz wejdzie raz nie.
Mazda 626 2.0 16V 2000r
Wałbrzych
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2011, 07:52
Posty: 104
Skąd: Wałbrzych
Auto: Mazda 626 2.0 16V 115KM

Postprzez rychta » 14 sie 2014, 15:52

Ale u mnie wcześniej można ja było wbić przy jakiejś minimalnej predkości, a teraz tylko jak sie zatrzymam. Sprawdzałem w innych autach i pytałem po znajomych i u nich przy minimalnym toczeniu da rade wbić pierwszy bieg.
Początkujący
 
Od: 27 lut 2012, 19:33
Posty: 6
Auto: Mazda 626 GW 2.0 DITD (101 KM) 1999r.

Postprzez dzul » 15 sie 2014, 00:03

wcisnij 2x sprzegło przed wbiciem i powiedz czy da rade
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2012, 20:51
Posty: 246 (0/2)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 626 2.0 ditd 101KM 1999 GW. 396tys RF2A
zaślepiony egr.
Mułowata

Postprzez sebekle » 15 sie 2014, 00:10

niezsynchronizowana jedynka? to jest star jakiś czy co? powinna normalnie wejść bez zbędnych ceregieli. nie ma luzu na mechanizmie zmiany biegów? jeśli nie to coś skrzynia niedomaga i albo trzeba się z tym pogodzić albo naprawiać. można jeszcze sprawdzić czy wysprzęgla do końca lub zmienić olej jeśli niewiadomo kiedy był zmieniany
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez chudya » 15 sie 2014, 12:56

zita napisał(a):Jedynka nie jest zsynchronizowana

Nie masz zita zielonego pojęcia, to nie wprowadzaj ludzi w błąd. Jedynka, jak już wspomniałem, mogła być niesynchronizowana w żuku, albo, jak napisał sebekle, w starze. Bez najmniejszego problemu na japancars.ru znalazłem rysunek skrzyni biegów w rozbiciu na części, gdzie łatwo można wyszukać synchronizator 1-go biegu.
Jeździmy trupami (fakt, np. fiat 125p, z pewnymi wyjątkami, w tym wieku byłby niemal złomem), bo auto dziesięcioletnie, czy starsze, ma już swoja piękne lata za sobą, więc nie wymagajmy od nich, by zachowywały się, jak nowe. Albo się z tym pogodzisz, rychta, albo możesz skrzynię robić, ale, jak wspomniałem, pewnie nie ma to sensu. Jeżeli kupisz drugą, może być dokładnie tak samo, jak w tej zainstalowanej teraz. A że wczoraj było dobrze, a dziś jest gorzej? Gdyby kolejność była odwrotna, to bym się dopiero zdziwił :)
Jest też opcja sprzęgła, jak napisał właśnie sebekle – do sprawdzenia. Oleju raczej nie podejrzewam, bo miałem kiedyś podobną sytuację w innym aucie; wymiana oleju nic nie dała.
I żeby nie było, że jestem przeciwko marce – mam już drugie auto tej firmy. Ma swoje plusy, ma i minusy. Czasem ponarzekam. Ale i tak jeżdżę :) I gdyby pierwsze GG nie rdzewiały na potęgę, może właśnie taką bym jeździł. Na nowszy mnie nie stać, więc siedzę cicho i cieszę się z tego, co mam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2007, 17:40
Posty: 122 (4/3)
Skąd: Zamość
Auto: 626 GF 2,0 136KM '01
była: 323F BG 1,8i 16V 103KM

Postprzez zita » 26 sie 2014, 16:52

Witam.
Masz racje <glupek2> mea maxima culpa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2011, 07:52
Posty: 104
Skąd: Wałbrzych
Auto: Mazda 626 2.0 16V 115KM

Postprzez Minor-ek » 1 wrz 2014, 14:30

Odnośnie problemu z wbijaniem jedynki przy wolnej. Zanim rozbierzecie skrzynie, polecam zobaczyć jak wyglądają poduszki silnika. Szczególnie ta z przodu, przy chłodnicy.
Początkujący
 
Od: 23 lut 2014, 21:30
Posty: 28
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GF 2.0 115KM 1998r sedan

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6