Nie mogę wbić jedynki przy wolnej jeżdzie.
Strona 1 z 1
Witam, od jakiegoś czasu mam problem, mianowicie jak np. dojeżdzam do skrzyżowania i już prawie się zatrzymuję ale widzę że moge jechać próbuje wbić pierwszy bieg i nie moge!! Dopiero po tym jak się zatrzymam bieg wchodzi bez problemu. Co może być powodem takiego zachowania? Poduszka, sprzegło?
- Od: 27 lut 2012, 19:33
- Posty: 6
- Auto: Mazda 626 GW 2.0 DITD (101 KM) 1999r.
Mam identyczny model i u mnie też tak jest. Wydaje mi się, że taka jest po prostu budowa skrzyni i odpowiedzialny jest za to synchronizator. Bo w końcu 1 jest tylko do ruszania.
A żeby wrzucić wsteczny, muszę czasami dwa razy wcisnąć sprzęgło.
A żeby wrzucić wsteczny, muszę czasami dwa razy wcisnąć sprzęgło.
Pierwszy bieg nie ma synchronizacji? E... Spróbuj wrzucić wsteczny podczas jazdy (minimalny ruch auta), to zobaczysz, co znaczy bieg niesynchronizowany. Jedynka mogła być niesynchronizowana w Żuku, ale nie tutaj. Po prostu i zwyczajnie mamy już stare skrzynie i biegi wchodzą tak, a nie inaczej. Jakbyś założył nowe synchronizatory (zapewne robota zupełnie nieopłacalna), poczułbyś różnicę.
Artur
Ale u mnie wcześniej można ja było wbić przy jakiejś minimalnej predkości, a teraz tylko jak sie zatrzymam. Sprawdzałem w innych autach i pytałem po znajomych i u nich przy minimalnym toczeniu da rade wbić pierwszy bieg.
- Od: 27 lut 2012, 19:33
- Posty: 6
- Auto: Mazda 626 GW 2.0 DITD (101 KM) 1999r.
niezsynchronizowana jedynka? to jest star jakiś czy co? powinna normalnie wejść bez zbędnych ceregieli. nie ma luzu na mechanizmie zmiany biegów? jeśli nie to coś skrzynia niedomaga i albo trzeba się z tym pogodzić albo naprawiać. można jeszcze sprawdzić czy wysprzęgla do końca lub zmienić olej jeśli niewiadomo kiedy był zmieniany
zita napisał(a):Jedynka nie jest zsynchronizowana
Nie masz zita zielonego pojęcia, to nie wprowadzaj ludzi w błąd. Jedynka, jak już wspomniałem, mogła być niesynchronizowana w żuku, albo, jak napisał sebekle, w starze. Bez najmniejszego problemu na japancars.ru znalazłem rysunek skrzyni biegów w rozbiciu na części, gdzie łatwo można wyszukać synchronizator 1-go biegu.
Jeździmy trupami (fakt, np. fiat 125p, z pewnymi wyjątkami, w tym wieku byłby niemal złomem), bo auto dziesięcioletnie, czy starsze, ma już swoja piękne lata za sobą, więc nie wymagajmy od nich, by zachowywały się, jak nowe. Albo się z tym pogodzisz, rychta, albo możesz skrzynię robić, ale, jak wspomniałem, pewnie nie ma to sensu. Jeżeli kupisz drugą, może być dokładnie tak samo, jak w tej zainstalowanej teraz. A że wczoraj było dobrze, a dziś jest gorzej? Gdyby kolejność była odwrotna, to bym się dopiero zdziwił
Jest też opcja sprzęgła, jak napisał właśnie sebekle – do sprawdzenia. Oleju raczej nie podejrzewam, bo miałem kiedyś podobną sytuację w innym aucie; wymiana oleju nic nie dała.
I żeby nie było, że jestem przeciwko marce – mam już drugie auto tej firmy. Ma swoje plusy, ma i minusy. Czasem ponarzekam. Ale i tak jeżdżę
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6