Jaki olej wybrać?

Jaki olej używacie do Waszych silników?

Agip
5
1%
Amsoil
26
3%
BP
2
0%
Castrol
88
10%
Dexelia
176
20%
Elf
78
9%
Fuchs
5
1%
Gulf
3
0%
Liqui Moly
39
4%
Lotos
11
1%
Midland
4
0%
Millers
36
4%
Mobil
79
9%
Motorcraft
0
Brak głosów
Motul
93
10%
Orlen
9
1%
Petro Canada
3
0%
Royal Purple
0
Brak głosów
Shell
37
4%
Selenia
3
0%
Texaco
0
Brak głosów
Total
22
2%
Turdus
0
Brak głosów
Valvoline
143
16%
inne
26
3%
 
Liczba głosów : 888

Postprzez Fred.X » 12 sie 2014, 09:28

CLAU napisał(a):kupione w salonie w 2009 roku 2.0 TDI,
ale to już silnik na CR ?? , mnie chodziło o te pierwsze na pompowtryskach jeszcze :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez CLAU » 12 sie 2014, 13:41

Na pompowtryskach jest. To ten 2.0 TDi co niby wszystko w nim się psuje, głowica pęka, turbo siada i olej bierze. 3 auta są kupione w salonie z tymi silnikami i zero problemów, przebiegi nie małe jak widać w ciągu 5 lat.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez Fred.X » 12 sie 2014, 17:30

No właśnie kumpel ma fakturę na 12 tys hahaha , za Superba 2.0 TDi z 2006r <rotfl>






za naprawę oczywiście <czytaj>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez Fans » 12 sie 2014, 17:41

Ja w ankiecie mam zaznaczone Shell, ale to było jak jeździłem M6. W nissanie też taki miałem, ale teraz przy ostatniej wymianie została przeprowadzona zmiana na Motula. Mam nadzieję, że dla sinika będzie lżej.
Opel Vectra 2.0 GT 91r. ---> Opel Vectra 1.8 CD 96r. ---> Toyota Avensis 2.0 D4D 00r. ---> Mazda 6 2.0 MZR-CD (CiTD) 04r.---> Nissan X-trail 2.2 dCI 04r.---> Opel Insignia 2.0 CDTI 160KM 4x4 2013r., kombi
Pozdrawiam Lukatoari
https://www.facebook.com/AlfabetSmakuMadzi/?fref=ts
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2010, 12:16
Posty: 516 (3/2)
Skąd: Białełęka Warszawa
Auto: Opel Insignia 2.0 CDTI 4x4 2013r., 160 KM

Postprzez tamburyn » 12 sie 2014, 22:27

Fred.X napisał(a):w 2.0 jest 0,8 l/1000km <rotfl>


Czy ta informacja dotyczy też LFa 2.0 150 KM?
Bo mi auto spala do 0,5litra/1000km i wpadam w panikę.

Panowie pytanie co do samego sprawdzania poziomu oleju, celem upewnienia się czy tak jest właściwie- wg książki powinno się patrzeć na bagnet około 10min. po zgaszeniu silnika.
Po zgaszeniu silnika mam max na bagnecie. Po całej nocy olej w połowie drogi między min a max.

Mam się trzymać schematu książkowego, tak?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2011, 18:57
Posty: 205 (0/3)
Auto: Mazda 3 BK 2.0 TOP 2006

Postprzez Fred.X » 12 sie 2014, 22:53

tamburyn napisał(a):Czy ta informacja dotyczy też LFa 2.0 150 KM?
Bo mi auto spala do 0,5litra/1000km i wpadam w panikę.
a jaki niby mam silnik :D

Dopisano 12 sie 2014, 22:54:

tamburyn napisał(a):Po zgaszeniu silnika mam max na bagnecie. Po całej nocy olej w połowie drogi między min a max.
znaczy prawidłowo :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez kubsztyk » 12 sie 2014, 23:02

Skąd Wy bierzecie te normy spalania oleju..? Jakoś w instrukcji obsługi nie ma takich rzeczy... Nie chce mi się wierzyć – 0,8l/1000km = 8l/10000km, zakładając wymiany typu "long life" co 20000km daje 16 litrów wg normy od wymiany do wymiany. Komu Wy chcecie taką ciemnotę wcisnąć?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Fred.X » 12 sie 2014, 23:06

Zajrzyj do instrukcji Mazda 5 str . 8-14 :D

Dopisano 12 sie 2014, 23:06:

(Silnik benzynowy)
Podczas normalnych warunków jazdy wszystkie silniki zużywają olej silnikowy Jest to
spowodowane odparowaniem, wewnętrzną wentylacją i spalaniem oleju silnikowego
podczas pracy silnika Zużycie oleju silnikowego może wynosić do 0, 8 1/1000 km,
Może być wyższe, gdy silnik jest nowy, co wynika z procesu docierania się silnika
Zużycie oleju zależy także od prędkości obrotowej i obciążenia silnika, W ekstremalnych
warunkach jazdy zużycie oleju silnikowego może być wyższe


Dopisano 12 sie 2014, 23:08:

podobny wpis widziałem z Instrukcji Fiata Nouvo Croma :D , Toyota Avensis :D , Renault Laguna II :D

Dopisano 12 sie 2014, 23:10:

proszę :
http://dukiewicz.pl/src/instrukcje/fiat/NUOVA_CROMA.pdf

str 204
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez CLAU » 13 sie 2014, 08:54

tamburyn napisał(a):
Fred.X napisał(a):w 2.0 jest 0,8 l/1000km <rotfl>


Czy ta informacja dotyczy też LFa 2.0 150 KM?
Bo mi auto spala do 0,5litra/1000km i wpadam w panikę.

Panowie pytanie co do samego sprawdzania poziomu oleju, celem upewnienia się czy tak jest właściwie- wg książki powinno się patrzeć na bagnet około 10min. po zgaszeniu silnika.
Po zgaszeniu silnika mam max na bagnecie. Po całej nocy olej w połowie drogi między min a max.

Mam się trzymać schematu książkowego, tak?



Coś chyba źle odczytujesz albo bagnet się brudzi. Nie może być więcej oleju po 10min niż po całej nocy.
Po 10 minutach cały olej nie ścieknie – jak wymieniam olej to to nie jest chwila moment, zajmuje u mnie to z 40 minut aby ściekło wszystko.

Nie spotkałem się z samochodem, które pokazuje więcej na bagnecie a mniej po całej nocy kiedy cały olej praktycznie ścieka do miski olejowej. Sprawdź ten olej 3-4 razy, może przy wyciąganiu Ci siębrudzi od oleju końcówka i dlatego pokazuje max.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez tamburyn » 13 sie 2014, 09:10

CLAU napisał(a):
tamburyn napisał(a):
Fred.X napisał(a):w 2.0 jest 0,8 l/1000km <rotfl>


Czy ta informacja dotyczy też LFa 2.0 150 KM?
Bo mi auto spala do 0,5litra/1000km i wpadam w panikę.

Panowie pytanie co do samego sprawdzania poziomu oleju, celem upewnienia się czy tak jest właściwie- wg książki powinno się patrzeć na bagnet około 10min. po zgaszeniu silnika.
Po zgaszeniu silnika mam max na bagnecie. Po całej nocy olej w połowie drogi między min a max.

Mam się trzymać schematu książkowego, tak?



Coś chyba źle odczytujesz albo bagnet się brudzi. Nie może być więcej oleju po 10min niż po całej nocy.
Po 10 minutach cały olej nie ścieknie – jak wymieniam olej to to nie jest chwila moment, zajmuje u mnie to z 40 minut aby ściekło wszystko.

Nie spotkałem się z samochodem, które pokazuje więcej na bagnecie a mniej po całej nocy kiedy cały olej praktycznie ścieka do miski olejowej. Sprawdź ten olej 3-4 razy, może przy wyciąganiu Ci siębrudzi od oleju końcówka i dlatego pokazuje max.


Też myślałem podobnie (tzn, że olej winien ścieknąć po nocy, itd.).
Niemniej pomiar należy robić te kilkanaście minut po zgaszeniu silnika. Czy aby zagrzany olej nie zwiększa swojej objętości? Dlatego wydaje się go być więcej przy ciepłym silniku niż przy zimnym.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2011, 18:57
Posty: 205 (0/3)
Auto: Mazda 3 BK 2.0 TOP 2006

Postprzez CLAU » 13 sie 2014, 09:18

Jak wymieniam, olej to wlewam te książkowe 4,3 litra i po odstanej nocy mam na full. Jak podjadę na zakupy i wrócę po 10 minutach to pokazuje prawie połowę, tak trochę więcej niż 3/4 dlatego zawsze mierzę na drugi dzień aby wiedzieć ile jest sumarycznie oleju w silniku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez tamburyn » 13 sie 2014, 09:45

CLAU napisał(a):Jak wymieniam, olej to wlewam te książkowe 4,3 litra i po odstanej nocy mam na full. Jak podjadę na zakupy i wrócę po 10 minutach to pokazuje prawie połowę, tak trochę więcej niż 3/4 dlatego zawsze mierzę na drugi dzień aby wiedzieć ile jest sumarycznie oleju w silniku.


Reasumując-
i tak muszę pierścienie wymienić, wiec dupa blada ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2011, 18:57
Posty: 205 (0/3)
Auto: Mazda 3 BK 2.0 TOP 2006

Postprzez CLAU » 13 sie 2014, 09:51

W poprzednim poście nie miało być "prawie połowę" po 10min tylko prawie max – myślałem o czymś innym a napisałem co innego

U mnie tak 0,7-1 litr to norma na 10k przejechane
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez tamburyn » 13 sie 2014, 10:11

CLAU napisał(a):W poprzednim poście nie miało być "prawie połowę" po 10min tylko prawie max – myślałem o czymś innym a napisałem co innego

U mnie tak 0,7-1 litr to norma na 10k przejechane


Czyli pokazuje podobnie na zimnym jak i ciepłym.
Musze to jeszcze posprawdzać przez kilka kolejnych dni.

U mnie niestety przy obecnym stanie rzeczy weźmie ze 3l/10tys. Być może i w normie, ale tak być nie może, bo olej czarny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2011, 18:57
Posty: 205 (0/3)
Auto: Mazda 3 BK 2.0 TOP 2006

Postprzez Fred.X » 13 sie 2014, 11:24

tamburyn napisał(a):Reasumując-
i tak muszę pierścienie wymienić, wiec dupa blada
nie wiem czy to coś da, bo po 10-20 tys problem powraca :D

Dopisano 13 sie 2014, 11:26:

tamburyn napisał(a):U mnie niestety przy obecnym stanie rzeczy weźmie ze 3l/10tys. Być może i w normie, ale tak być nie może, bo olej czarny.
czyli podobnie jak u mnie , przed następną wymianą zalej płukankę
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez tamburyn » 13 sie 2014, 12:24

Fred.X napisał(a):
tamburyn napisał(a):Reasumując-
i tak muszę pierścienie wymienić, wiec dupa blada
nie wiem czy to coś da, bo po 10-20 tys problem powraca :D

Dopisano 13 sie 2014, 11:26:

tamburyn napisał(a):U mnie niestety przy obecnym stanie rzeczy weźmie ze 3l/10tys. Być może i w normie, ale tak być nie może, bo olej czarny.
czyli podobnie jak u mnie , przed następną wymianą zalej płukankę


Robiłeś pierścienie u siebie? :D
Jaki olej lejesz w tej chwili?

Płukankę robiłem (FORTE Motor Flush) i poprawiło ciśnienie sprężania, czyli coś jest lepiej, ale oczywiście przy kolejnej wymianie również będę płukał.
Ostatnio edytowano 13 sie 2014, 14:26 przez tamburyn, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2011, 18:57
Posty: 205 (0/3)
Auto: Mazda 3 BK 2.0 TOP 2006

Postprzez Fred.X » 13 sie 2014, 14:09

tamburyn napisał(a):Robiłeś pierścienie u siebie?
u siebie nie
tamburyn napisał(a):Jaki olej lejesz w tej chwili?
Motul Econergy 0W30 , ale teraz w sierpniu zmiana na Valvoline Max Life 5W30
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez matthies » 13 sie 2014, 19:46

kubsztyk napisał(a):Komu Wy chcecie taką ciemnotę wcisnąć?

to nie ciemnota, tylko producenci w ten sposób zabezpieczają sobie tyłek. Przyjeżdża taki petent do ASO i mówi że mu pije olej. Typ wyciąga instrukcję, mówi "do 0,8l/1000km, czyli w normie. Żadna naprawa gwarancyjna nie wchodzi w grę" i po kłopocie ; )
Ostatnio edytowano 13 sie 2014, 22:51 przez matthies, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Fred.X » 13 sie 2014, 20:48

matthies niestety ma sporą część racji :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez kubsztyk » 13 sie 2014, 21:52

Ale te wartości są niepoważne, jeśli auto brałoby mi 8 litrów na 10000km, to ja bym robił remont, a nie składał zażalenie. O ile wzrastają koszty eksploatacji auta przy takim spalaniu oleju. A i wymiana sama w sobie traci sens.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki