ale to już silnik na CRCLAU napisał(a):kupione w salonie w 2009 roku 2.0 TDI,
Jaki olej wybrać?
Na pompowtryskach jest. To ten 2.0 TDi co niby wszystko w nim się psuje, głowica pęka, turbo siada i olej bierze. 3 auta są kupione w salonie z tymi silnikami i zero problemów, przebiegi nie małe jak widać w ciągu 5 lat.
Ja w ankiecie mam zaznaczone Shell, ale to było jak jeździłem M6. W nissanie też taki miałem, ale teraz przy ostatniej wymianie została przeprowadzona zmiana na Motula. Mam nadzieję, że dla sinika będzie lżej.
Opel Vectra 2.0 GT 91r. ---> Opel Vectra 1.8 CD 96r. ---> Toyota Avensis 2.0 D4D 00r. ---> Mazda 6 2.0 MZR-CD (CiTD) 04r.---> Nissan X-trail 2.2 dCI 04r.---> Opel Insignia 2.0 CDTI 160KM 4x4 2013r., kombi
Pozdrawiam Lukatoari
https://www.facebook.com/AlfabetSmakuMadzi/?fref=ts
Pozdrawiam Lukatoari
https://www.facebook.com/AlfabetSmakuMadzi/?fref=ts
Fred.X napisał(a):w 2.0 jest 0,8 l/1000km
Czy ta informacja dotyczy też LFa 2.0 150 KM?
Bo mi auto spala do 0,5litra/1000km i wpadam w panikę.
Panowie pytanie co do samego sprawdzania poziomu oleju, celem upewnienia się czy tak jest właściwie- wg książki powinno się patrzeć na bagnet około 10min. po zgaszeniu silnika.
Po zgaszeniu silnika mam max na bagnecie. Po całej nocy olej w połowie drogi między min a max.
Mam się trzymać schematu książkowego, tak?
a jaki niby mam silniktamburyn napisał(a):Czy ta informacja dotyczy też LFa 2.0 150 KM?
Bo mi auto spala do 0,5litra/1000km i wpadam w panikę.
Dopisano 12 sie 2014, 22:54:
znaczy prawidłowotamburyn napisał(a):Po zgaszeniu silnika mam max na bagnecie. Po całej nocy olej w połowie drogi między min a max.
Skąd Wy bierzecie te normy spalania oleju..? Jakoś w instrukcji obsługi nie ma takich rzeczy... Nie chce mi się wierzyć – 0,8l/1000km = 8l/10000km, zakładając wymiany typu "long life" co 20000km daje 16 litrów wg normy od wymiany do wymiany. Komu Wy chcecie taką ciemnotę wcisnąć?
Zajrzyj do instrukcji Mazda 5 str . 8-14 
Dopisano 12 sie 2014, 23:06:
(Silnik benzynowy)
Podczas normalnych warunków jazdy wszystkie silniki zużywają olej silnikowy Jest to
spowodowane odparowaniem, wewnętrzną wentylacją i spalaniem oleju silnikowego
podczas pracy silnika Zużycie oleju silnikowego może wynosić do 0, 8 1/1000 km,
Może być wyższe, gdy silnik jest nowy, co wynika z procesu docierania się silnika
Zużycie oleju zależy także od prędkości obrotowej i obciążenia silnika, W ekstremalnych
warunkach jazdy zużycie oleju silnikowego może być wyższe
Dopisano 12 sie 2014, 23:08:
podobny wpis widziałem z Instrukcji Fiata Nouvo Croma
, Toyota Avensis
, Renault Laguna II 
Dopisano 12 sie 2014, 23:10:
proszę :
http://dukiewicz.pl/src/instrukcje/fiat/NUOVA_CROMA.pdf
str 204
Dopisano 12 sie 2014, 23:06:
(Silnik benzynowy)
Podczas normalnych warunków jazdy wszystkie silniki zużywają olej silnikowy Jest to
spowodowane odparowaniem, wewnętrzną wentylacją i spalaniem oleju silnikowego
podczas pracy silnika Zużycie oleju silnikowego może wynosić do 0, 8 1/1000 km,
Może być wyższe, gdy silnik jest nowy, co wynika z procesu docierania się silnika
Zużycie oleju zależy także od prędkości obrotowej i obciążenia silnika, W ekstremalnych
warunkach jazdy zużycie oleju silnikowego może być wyższe
Dopisano 12 sie 2014, 23:08:
podobny wpis widziałem z Instrukcji Fiata Nouvo Croma
Dopisano 12 sie 2014, 23:10:
proszę :
http://dukiewicz.pl/src/instrukcje/fiat/NUOVA_CROMA.pdf
str 204
tamburyn napisał(a):Fred.X napisał(a):w 2.0 jest 0,8 l/1000km
Czy ta informacja dotyczy też LFa 2.0 150 KM?
Bo mi auto spala do 0,5litra/1000km i wpadam w panikę.
Panowie pytanie co do samego sprawdzania poziomu oleju, celem upewnienia się czy tak jest właściwie- wg książki powinno się patrzeć na bagnet około 10min. po zgaszeniu silnika.
Po zgaszeniu silnika mam max na bagnecie. Po całej nocy olej w połowie drogi między min a max.
Mam się trzymać schematu książkowego, tak?
Coś chyba źle odczytujesz albo bagnet się brudzi. Nie może być więcej oleju po 10min niż po całej nocy.
Po 10 minutach cały olej nie ścieknie – jak wymieniam olej to to nie jest chwila moment, zajmuje u mnie to z 40 minut aby ściekło wszystko.
Nie spotkałem się z samochodem, które pokazuje więcej na bagnecie a mniej po całej nocy kiedy cały olej praktycznie ścieka do miski olejowej. Sprawdź ten olej 3-4 razy, może przy wyciąganiu Ci siębrudzi od oleju końcówka i dlatego pokazuje max.
CLAU napisał(a):tamburyn napisał(a):Fred.X napisał(a):w 2.0 jest 0,8 l/1000km
Czy ta informacja dotyczy też LFa 2.0 150 KM?
Bo mi auto spala do 0,5litra/1000km i wpadam w panikę.
Panowie pytanie co do samego sprawdzania poziomu oleju, celem upewnienia się czy tak jest właściwie- wg książki powinno się patrzeć na bagnet około 10min. po zgaszeniu silnika.
Po zgaszeniu silnika mam max na bagnecie. Po całej nocy olej w połowie drogi między min a max.
Mam się trzymać schematu książkowego, tak?
Coś chyba źle odczytujesz albo bagnet się brudzi. Nie może być więcej oleju po 10min niż po całej nocy.
Po 10 minutach cały olej nie ścieknie – jak wymieniam olej to to nie jest chwila moment, zajmuje u mnie to z 40 minut aby ściekło wszystko.
Nie spotkałem się z samochodem, które pokazuje więcej na bagnecie a mniej po całej nocy kiedy cały olej praktycznie ścieka do miski olejowej. Sprawdź ten olej 3-4 razy, może przy wyciąganiu Ci siębrudzi od oleju końcówka i dlatego pokazuje max.
Też myślałem podobnie (tzn, że olej winien ścieknąć po nocy, itd.).
Niemniej pomiar należy robić te kilkanaście minut po zgaszeniu silnika. Czy aby zagrzany olej nie zwiększa swojej objętości? Dlatego wydaje się go być więcej przy ciepłym silniku niż przy zimnym.
Jak wymieniam, olej to wlewam te książkowe 4,3 litra i po odstanej nocy mam na full. Jak podjadę na zakupy i wrócę po 10 minutach to pokazuje prawie połowę, tak trochę więcej niż 3/4 dlatego zawsze mierzę na drugi dzień aby wiedzieć ile jest sumarycznie oleju w silniku.
CLAU napisał(a):Jak wymieniam, olej to wlewam te książkowe 4,3 litra i po odstanej nocy mam na full. Jak podjadę na zakupy i wrócę po 10 minutach to pokazuje prawie połowę, tak trochę więcej niż 3/4 dlatego zawsze mierzę na drugi dzień aby wiedzieć ile jest sumarycznie oleju w silniku.
Reasumując-
i tak muszę pierścienie wymienić, wiec dupa blada
CLAU napisał(a):W poprzednim poście nie miało być "prawie połowę" po 10min tylko prawie max – myślałem o czymś innym a napisałem co innego
U mnie tak 0,7-1 litr to norma na 10k przejechane
Czyli pokazuje podobnie na zimnym jak i ciepłym.
Musze to jeszcze posprawdzać przez kilka kolejnych dni.
U mnie niestety przy obecnym stanie rzeczy weźmie ze 3l/10tys. Być może i w normie, ale tak być nie może, bo olej czarny.
nie wiem czy to coś da, bo po 10-20 tys problem powracatamburyn napisał(a):Reasumując-
i tak muszę pierścienie wymienić, wiec dupa blada
Dopisano 13 sie 2014, 11:26:
czyli podobnie jak u mnie , przed następną wymianą zalej płukankętamburyn napisał(a):U mnie niestety przy obecnym stanie rzeczy weźmie ze 3l/10tys. Być może i w normie, ale tak być nie może, bo olej czarny.
Fred.X napisał(a):nie wiem czy to coś da, bo po 10-20 tys problem powracatamburyn napisał(a):Reasumując-
i tak muszę pierścienie wymienić, wiec dupa blada
Dopisano 13 sie 2014, 11:26:czyli podobnie jak u mnie , przed następną wymianą zalej płukankętamburyn napisał(a):U mnie niestety przy obecnym stanie rzeczy weźmie ze 3l/10tys. Być może i w normie, ale tak być nie może, bo olej czarny.
Robiłeś pierścienie u siebie?
Jaki olej lejesz w tej chwili?
Płukankę robiłem (FORTE Motor Flush) i poprawiło ciśnienie sprężania, czyli coś jest lepiej, ale oczywiście przy kolejnej wymianie również będę płukał.
Ostatnio edytowano 13 sie 2014, 14:26 przez tamburyn, łącznie edytowano 1 raz
u siebie nietamburyn napisał(a):Robiłeś pierścienie u siebie?
Motul Econergy 0W30 , ale teraz w sierpniu zmiana na Valvoline Max Life 5W30tamburyn napisał(a):Jaki olej lejesz w tej chwili?
kubsztyk napisał(a):Komu Wy chcecie taką ciemnotę wcisnąć?
to nie ciemnota, tylko producenci w ten sposób zabezpieczają sobie tyłek. Przyjeżdża taki petent do ASO i mówi że mu pije olej. Typ wyciąga instrukcję, mówi "do 0,8l/1000km, czyli w normie. Żadna naprawa gwarancyjna nie wchodzi w grę" i po kłopocie ; )
Ostatnio edytowano 13 sie 2014, 22:51 przez matthies, łącznie edytowano 1 raz
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
Ale te wartości są niepoważne, jeśli auto brałoby mi 8 litrów na 10000km, to ja bym robił remont, a nie składał zażalenie. O ile wzrastają koszty eksploatacji auta przy takim spalaniu oleju. A i wymiana sama w sobie traci sens.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki