Kiedy mozna zaczac krecic silnik na wysokie obroty
Strona 1 z 1
Witam. Po jakim czasie od wskoczenia wskazowki temperatury silnika w pozycje: polowa skali( czyli tą optymalna) mozna bezpiecznie zaczac wkrecac silnik na wysokie obroty. Pytam bo od jakiegos czasu zaczalem odczuwac lekki spadek mocy i raz na jakis czas delikatne jakby przerywanie przy przyspieszaniu i moze wina lezec tutaj w sposobie mojej jazdy( umiarkowanie – szybki) i moze gdzies cos "przytkalo" mi silnik i sie zamulil . nie jezdze duzo do pracy mam okolo 10 do 15 minut wiec nie krece silnika wysoko bo nie chce mu zrobic zia bo uwazam ze to troche za krotko na "ostrą jazde" stad moje pytanie bo moze sie myle a przy okazji jak troche przegonie moja madzie to sie cos poprawi. Dzieki za odpowiedzi
Borykam się z podobnym "problemem". Mam na myśli te chwilowe spadki mocy przy przyspieszaniu.
Tak samo odnoszę wrażenie, że nie zawsze dysponuję wszystkim co jest pod maską. Ale wtedy zakręcę wyżej i zwykle problem mija (podobnie jak u Ciebie). Aczkolwiek pełni mocy i tak chyba nie mam, gdyż ciśnienie sprężania lekko powyżej 12barów i silnik wcina olej ;(
Sprawdzałeś czy może Twoja Madziula nie połyka smarowidła?
Tak samo odnoszę wrażenie, że nie zawsze dysponuję wszystkim co jest pod maską. Ale wtedy zakręcę wyżej i zwykle problem mija (podobnie jak u Ciebie). Aczkolwiek pełni mocy i tak chyba nie mam, gdyż ciśnienie sprężania lekko powyżej 12barów i silnik wcina olej ;(
Sprawdzałeś czy może Twoja Madziula nie połyka smarowidła?
Wlasnie chyba wcina ale nie wiem dokladnie w jakich okolicznosciach tzn staram sie sprawdzac olej regularnie ale akurat wtedy kiedy zauwazylem ze mi silnik zjadl olej nie sprawdzilem a mialem dluzsza jak na mnie podroz po 90 km w jedna strone po tej podrozypo okolo tyg sprawdzilem olej i mialem ubytek okolo 0,4-0,5 litra i teraz nie wiem czy zjadlo mi olej podczas tej podrozy (mialem obciazenie w drodze powrotnej 4 opony z alufelgami) czy w jakichs innych okolicznosciach. Jestem w trakcie testow jak to z tym olejem jest, poki co miesiac jazdy krotkich odcinkow i nie wcina. Tak na marginesie co to moze byc ? czy to cos powaznego bo nie usmiecha mi sie remont silnika
Najpierw zacznij od najbardziej banalnych rzeczy czyli przeczyść przepływomierz, sprawdź szczelność całego dolotu, ewentualnie jeżeli masz możliwość zmierz kompresję, wtedy będziesz wiedział w jakiej kondycji jest Twój silnik 
Nie chcac zaczynac nowego tematu a odnosnie podpowiedzi Piterus87 aby zmierzyc kompresje, to powiedzcie mi jakie sa nominalne wartosci kompresji dla mojego silnika?
czy niska kompresja oznacza zapieczenie owych pierscieni czy cos jeszcze?
czy po naprawie pierscieni kompresja wzrasta i silnik powstaje z martwych
?
czy niska kompresja oznacza zapieczenie owych pierscieni czy cos jeszcze?
czy po naprawie pierscieni kompresja wzrasta i silnik powstaje z martwych
O ile dobrze pamiętam właściwe wartości dla silnika LF to między 12 a 17 bar(?).
Niskie ciśnienie sprężania NIE ZAWSZE oznacza zapieczone pierścienie. Aczkolwiek w Twoim przypadku to najbardziej prawdopodobna opcja
Ile wyszło na pomiarze?
Niskie ciśnienie sprężania NIE ZAWSZE oznacza zapieczone pierścienie. Aczkolwiek w Twoim przypadku to najbardziej prawdopodobna opcja
Ile wyszło na pomiarze?
No własnie lekko sie przeraziłem bo wyszło raz 7 i 3X10 stad moje ptanie czy po naprawie pierscieni kompresja wzrasta czy tu potrzeba ciezszej artylerii zeby wszystko dobrze smigało, mechanik po zmierzeniu kompresji stwierdził ze oczywicie wartosc 7 za mało ale juz tymi dziesiatkami sie nie przeraził i ja sam nie wiem co mam o tym myslec, generalnie mam zamiar zrobic jeszcze raz pomiar kompresji gdzies indziej bo odniosłem wrazenie ze tutaj zrobiono to troszke niechlujnie. Na jednej ze swiec miałem olej, bodajze ta gdzie kompresja wyniosła 7, mechanik stwierdził ze zapewne pierscienie 
premass napisał(a):No własnie lekko sie przeraziłem bo wyszło raz 7 i 3X10 stad moje ptanie czy po naprawie pierscieni kompresja wzrasta czy tu potrzeba ciezszej artylerii zeby wszystko dobrze smigało, mechanik po zmierzeniu kompresji stwierdził ze oczywicie wartosc 7 za mało ale juz tymi dziesiatkami sie nie przeraził i ja sam nie wiem co mam o tym myslec, generalnie mam zamiar zrobic jeszcze raz pomiar kompresji gdzies indziej bo odniosłem wrazenie ze tutaj zrobiono to troszke niechlujnie. Na jednej ze swiec miałem olej, bodajze ta gdzie kompresja wyniosła 7, mechanik stwierdził ze zapewne pierscienie
Z tego co kojarzę, jeśli olej jest tylko na gwincie świecy to do wymiany uszczelka pod pokrywą zaworów.
To też chyba ma wpływ na ciśnienie sprężania. Być może wymiana uszczelki już poprawi kondycję silnika.
Luknij tutaj:
http://www.ceramizer.pl/content/view/37/74/
Mam nadzieję, że nie beknę za ten link, a Ty znajdziesz ogarniętego mechanika i rozwiązanie problemu
Witam. Ostatnio bylem u innego mechanika po zmierzeniu kompresji wyskoczyło mu od 11, 11 , 11,5 , 12, mechanik stwierdzil ze kompresja ok, wykluczył pierscienie a wskazał ze raczej uszczelniacze o ile one bo powiedział tez ze auto ( co jest faktem) jezdzi na ujowym oleju i zwykła zmiana oleju na dobry moze tu pomóc, tak wiec zdecydowłem sie na zmianę oleju i przy okazji wymiane uszczelki pokrywy zaworow bo tak jak podpowiedzał tamburyn gwinty swiec sa lekko zaolejone przez ową uczelke, mam nadzieje ze operacja przyniesie pożadane przeze mnie skutki.
premass napisał(a):11, 11 , 11,5 , 12, mechanik stwierdzil ze kompresja ok,
minimalna nie jest 12 a max 18 ?
stopień sprężania mieszanki czy ciśnienie sprężania silnika ?
" Kompresja (silniki) – stopień sprężania silnika (czyli zmiana objętości komory spalania pomiędzy najniższym a najwyższym zwrotnym położeniem tłoka w silniku tłokowym).
Pojęcia tego nie należy utożsamiać z ciśnieniem sprężania silnika, który dla danego silnika zmienia się w zależności od pozostałych warunków fizycznych, czy też w miarę zużywania się silnika (pasowanie tłok-cylinder, uszczelnienia tłoka-pierścienie, szczelność zaworów itp.). "
" Kompresja (silniki) – stopień sprężania silnika (czyli zmiana objętości komory spalania pomiędzy najniższym a najwyższym zwrotnym położeniem tłoka w silniku tłokowym).
Pojęcia tego nie należy utożsamiać z ciśnieniem sprężania silnika, który dla danego silnika zmienia się w zależności od pozostałych warunków fizycznych, czy też w miarę zużywania się silnika (pasowanie tłok-cylinder, uszczelnienia tłoka-pierścienie, szczelność zaworów itp.). "
Kurcze nie jestem pewny bo nie pisze czego to jest sprezanie choc naglowek mowi o silniku , mozliwe ze jest to, to o czym ty mowisz, gdzie mozna znalezc wiarygodna informacje na temat sprezania/kompresji w cylindrach w naszych mazdach. Google niezbyt pomaga w tej kwestii
w dziale LF Mazdy 6 jest info
sory u nas manual podaje
"• Jeśli zmierzona wartość jest niższa od niewielkiej wartości, albo nie jest, którego cylinder sprężania stosunek różni się od innych cylindrów od 196,1 kPa {2,0 kG / cm 2, 28,5 psi } lub więcej, dodanie niewielkiej ilości oleju silnikowego za pomocą spark plug hole. Następnie zmierzyć ciśnienia sprężania i wykonać odpowiednie czynności w następujących przypadkach.
– Jeśli kompresji wzrasta, tłok, pierścienie tłokowe, lub ścianka cylindra może być noszone i wymaga remontu.
– Jeśli kompresja pozostaje niska, zawór może być zatrzymany lub nieprawidłowo zamontowany i wymaga remontu.
– Jeśli kompresja w sąsiednich cylindrach pozostaje niski, uszczelka głowicy cylindra może być uszkodzony lub zniekształcony i głowica cylindra jest wymagany remont.
Kompresja
Standardowa: 1400 kPa {14,28 kG / cm 2 , 203,1 psi} [300 rpm]
Minimalna: 980 kPa {10,0 kG / cm 2 , 142,2 psi} [300 min]
Maksymalna różnica między cylindrami: 196,1 kPa {2,0 kG / cm 2 , 28,5 psi} "
Czyli standard 14 bar , minimum 9.8 bar
sory u nas manual podaje
"• Jeśli zmierzona wartość jest niższa od niewielkiej wartości, albo nie jest, którego cylinder sprężania stosunek różni się od innych cylindrów od 196,1 kPa {2,0 kG / cm 2, 28,5 psi } lub więcej, dodanie niewielkiej ilości oleju silnikowego za pomocą spark plug hole. Następnie zmierzyć ciśnienia sprężania i wykonać odpowiednie czynności w następujących przypadkach.
– Jeśli kompresji wzrasta, tłok, pierścienie tłokowe, lub ścianka cylindra może być noszone i wymaga remontu.
– Jeśli kompresja pozostaje niska, zawór może być zatrzymany lub nieprawidłowo zamontowany i wymaga remontu.
– Jeśli kompresja w sąsiednich cylindrach pozostaje niski, uszczelka głowicy cylindra może być uszkodzony lub zniekształcony i głowica cylindra jest wymagany remont.
Kompresja
Standardowa: 1400 kPa {14,28 kG / cm 2 , 203,1 psi} [300 rpm]
Minimalna: 980 kPa {10,0 kG / cm 2 , 142,2 psi} [300 min]
Maksymalna różnica między cylindrami: 196,1 kPa {2,0 kG / cm 2 , 28,5 psi} "
Czyli standard 14 bar , minimum 9.8 bar
Kompresja
Standardowa: 1400 kPa {14,28 kG / cm 2 , 203,1 psi} [300 rpm]
Minimalna: 980 kPa {10,0 kG / cm 2 , 142,2 psi} [300 min]
Maksymalna różnica między cylindrami: 196,1 kPa {2,0 kG / cm 2 , 28,5 psi} "
Czyli standard 14 bar , minimum 9.8 bar[/quote]
Hmm no tak, tyle ze techniczny "bełkot"mi nic nie mowi, ze sie tez czlowiek za mechanika nie uczył
.
Dobra ok jest promyk nadziei
Zdanie "Czyli standard 14 bar , minimum 9.8 bar" wskazuje na to ze ponizej 9,8 bar mozna zaczac sie dopiero martwić gdyz jest to graniczna minimalna wartosc ponizej ktorej jest cos nie tak, zgadza sie?
Standardowa: 1400 kPa {14,28 kG / cm 2 , 203,1 psi} [300 rpm]
Minimalna: 980 kPa {10,0 kG / cm 2 , 142,2 psi} [300 min]
Maksymalna różnica między cylindrami: 196,1 kPa {2,0 kG / cm 2 , 28,5 psi} "
Czyli standard 14 bar , minimum 9.8 bar[/quote]
Hmm no tak, tyle ze techniczny "bełkot"mi nic nie mowi, ze sie tez czlowiek za mechanika nie uczył
Dobra ok jest promyk nadziei
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości