Strasznie szarpie + drgania + wibracje

Postprzez blessytb » 1 wrz 2013, 21:21

Witam,

Od 3 dni jestem właścicielem Mazdy 6 2003 2.0 benzyna. Zauważyłem, że przy ruszaniu samochód bardzo szarpie (mam wrażenie, jakby przednia oś podskakiwała). Żeby tego nie było, muszę bardzo delikatnie operować gazem i sprzęgłem. Oprócz tego czuć drgania na biegu jałowym (choć nie zawsze), do tego rezonowanie na ok 1000 obrotów i dziwne wibracje w okolicy 2000 obrotów, a później w okolicy 3200 (na biegu jałowym). Ktoś jest w stanie coś coś powiedzieć na ten temat? Wcześniej miałem BMW diesel i pomogła wymiana poduszek. Jak to wygląda w Maździe? Z góry dzięki za odpowiedź.
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2013, 21:12
Posty: 17
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0 Pb 2007

Postprzez blessytb » 3 wrz 2013, 22:14

Może ktoś coś poradzić?
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2013, 21:12
Posty: 17
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0 Pb 2007

Postprzez marcin255 » 3 wrz 2013, 22:23

Jaki masz błędy ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Viniu » 4 wrz 2013, 14:27

Nie ma co szukać błędów. Z pewnością do wymiany poduszka silnika (olejowa, prawa). Mam to samo i jutro jadę na wymianę, więc będę mógł potwierdzić, czy moja pewność mnie nie zawiodła :)
Był Poldżer SLE '90, Polżer Caro'93, była 323 BG '90, był Rover 200 '98, była Octavia '00, był Scenic '04, jest 6 GG '02
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2005, 15:01
Posty: 111 (0/1)
Skąd: Żagań
Auto: Była 323 BG, była 6 GG LF, jest Peugeot 3008

Postprzez Konrado2104 » 4 wrz 2013, 16:18

Będzie to poduszka skrzyni biegów :) Jak chcesz "zapiszczeć w miejscu " to przód wali jakby miał się urwać ? Bo ja miałem to samo w mojej 323F BJ i wymiana poduchy pomogła :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2012, 21:50
Posty: 560 (4/2)
Skąd: Warszawa,Wilanów ; Przytyk k. Radomia.
Auto: Mazda 6 GH 2.5 Sport 170KM 09r.
VW Polo 1.9 TDI 105KM 2006r.
Było:
Mazda 323F BJ 2.0 Sportive 131KM 02r.
Mazda 323F BJ 1.8 114KM 99r.
Mazda 626 GF 1.8 90 KM 97r.

Postprzez blessytb » 4 wrz 2013, 20:15

Nie chcę nic "zapiszczeć" :D Po prostu normalnie ruszam. W takim razie zapewne poduszka. Jaką polecacie z allegro?

Mam jeszcze pytanie o olej. Niestety hans nie zostawił kartki pod maską i nie wiem jaki był wlany. Podejrzewam, że syntetyk, bo auto ma 139k przebiegu. Serwisowany do 80k więc nic mi to nie daje. Można to jakoś ocenić po strukturze / konsystencji oleju? Polecacie olej Dexelia?
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2013, 21:12
Posty: 17
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0 Pb 2007

Postprzez dobrzyn22 » 4 wrz 2013, 21:02

blessytb napisał(a):Mam jeszcze pytanie o olej. Niestety hans nie zostawił kartki pod maską i nie wiem jaki był wlany. Podejrzewam, że syntetyk, bo auto ma 139k przebiegu. Serwisowany do 80k więc nic mi to nie daje. Można to jakoś ocenić po strukturze / konsystencji oleju? Polecacie olej Dexelia?


zapraszam z tym pytaniem do odpowiedniego/ich wątku/ów
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez blessytb » 4 wrz 2013, 22:01

A jaką poduszkę zakupić?
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2013, 21:12
Posty: 17
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0 Pb 2007

Postprzez Viniu » 6 wrz 2013, 22:04

No i jestem po wymianie poduszki silnika prawej i moje przypuszczenia mnie nie myliły (a nawet mechanik twierdził, że to nie będzie poduszka ;) ). Wibracje na biegu jałowym zniknęły, trzepanie autem przy ruszaniu również :) Ale co dziwne po wymontowaniu mojej starej poduszki na oko była ona w dużo lepszym stanie niż "nowa" używka. Również miała w sobie olej i niby wszystko było z nią w porządku... a jednak szarpała autem.

W każdym razie ja już mam to za sobą :) Acha, poduszka była używka po "angliku" z przebiegiem 60tys. mil. Koszt 150zł +20zł wymiana. Zobaczymy ile posłuży, ale jeśli niedługo, to następna będzie nowa. Obecnie nie byłem w pełni pewien co do diagnozy więc nie chciałem ryzykować kilkaset zł w ciemno, ale już wiem jakie są objawy więc pewność będzie 100%.
Był Poldżer SLE '90, Polżer Caro'93, była 323 BG '90, był Rover 200 '98, była Octavia '00, był Scenic '04, jest 6 GG '02
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2005, 15:01
Posty: 111 (0/1)
Skąd: Żagań
Auto: Była 323 BG, była 6 GG LF, jest Peugeot 3008

Postprzez blessytb » 7 wrz 2013, 00:23

Wielkie dzięki za info. Jutro z bliska przyjrzę się swojej :)
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2013, 21:12
Posty: 17
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0 Pb 2007

Postprzez chinol » 29 wrz 2013, 20:59

Elo Panowie ma to samo szarpanie przy ruszaniu. Pytanie jak sprawdzić czy właśnie ta poduszka jest zerwana, tylko demontaż? Pozdro...
--Nigdy nie polemizuj z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem zniszczy doświadczeniem--
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2009, 13:47
Posty: 126
Skąd: Kraj kwitnącej wiśni
Auto: Była...Mazda 6 GG 1,8 benzin...
Jest Ford Focus Mk3 Titanium EcoNetic

Postprzez Konrado2104 » 30 wrz 2013, 00:13

Jak gołym okiem nie widać popękań gumy to inaczej jak zdemontowanie nie ma sposobu chyba że się mylę....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2012, 21:50
Posty: 560 (4/2)
Skąd: Warszawa,Wilanów ; Przytyk k. Radomia.
Auto: Mazda 6 GH 2.5 Sport 170KM 09r.
VW Polo 1.9 TDI 105KM 2006r.
Było:
Mazda 323F BJ 2.0 Sportive 131KM 02r.
Mazda 323F BJ 1.8 114KM 99r.
Mazda 626 GF 1.8 90 KM 97r.

Postprzez kismowski » 6 sie 2014, 18:46

Witam wszystkich. Jestem nowy na forum jak rowniez jestem od niedawna posiadaczem mazdy6 1,8 benz. 2004r.
Moj problem dotyczy szarpania autem gdy obrotomierz pokazuje troche ponizej 2tys. Obrotow. Po dodaniu gazu auto reaguje z lekkim opoznieniem I szarpie jak by silnik chcial wyskoczyc spod maski;) Problem ten wystepuje najczesciej na 4 i 5 biegu. Swiece mam nowe lecz po ok. tygodniu od montazu jak je wykrecilem to kazda byla osmolona. Przewody zaplonowe sprawiaja wrazenie zdrowych (planuje je jednak wymienic niebawem). Najwiekszą dla mnie zagadka jest to, ze nie zapala mi sie kontroka silnika (wczesniej mialem volvo- byle pierdniecie I check engine juz sie swiecił). Moze ktos mial podobny problem I moze podpowiedziec czym to bylo spowodowane?
kismowski
 

Postprzez CLAU » 7 sie 2014, 10:27

Sprawdź cewkę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6