Witam,
Od 3 dni jestem właścicielem Mazdy 6 2003 2.0 benzyna. Zauważyłem, że przy ruszaniu samochód bardzo szarpie (mam wrażenie, jakby przednia oś podskakiwała). Żeby tego nie było, muszę bardzo delikatnie operować gazem i sprzęgłem. Oprócz tego czuć drgania na biegu jałowym (choć nie zawsze), do tego rezonowanie na ok 1000 obrotów i dziwne wibracje w okolicy 2000 obrotów, a później w okolicy 3200 (na biegu jałowym). Ktoś jest w stanie coś coś powiedzieć na ten temat? Wcześniej miałem BMW diesel i pomogła wymiana poduszek. Jak to wygląda w Maździe? Z góry dzięki za odpowiedź.
Strasznie szarpie + drgania + wibracje
Strona 1 z 1
Nie ma co szukać błędów. Z pewnością do wymiany poduszka silnika (olejowa, prawa). Mam to samo i jutro jadę na wymianę, więc będę mógł potwierdzić, czy moja pewność mnie nie zawiodła 
Był Poldżer SLE '90, Polżer Caro'93, była 323 BG '90, był Rover 200 '98, była Octavia '00, był Scenic '04, jest 6 GG '02
Będzie to poduszka skrzyni biegów
Jak chcesz "zapiszczeć w miejscu " to przód wali jakby miał się urwać ? Bo ja miałem to samo w mojej 323F BJ i wymiana poduchy pomogła 
Nie chcę nic "zapiszczeć"
Po prostu normalnie ruszam. W takim razie zapewne poduszka. Jaką polecacie z allegro?
Mam jeszcze pytanie o olej. Niestety hans nie zostawił kartki pod maską i nie wiem jaki był wlany. Podejrzewam, że syntetyk, bo auto ma 139k przebiegu. Serwisowany do 80k więc nic mi to nie daje. Można to jakoś ocenić po strukturze / konsystencji oleju? Polecacie olej Dexelia?
Mam jeszcze pytanie o olej. Niestety hans nie zostawił kartki pod maską i nie wiem jaki był wlany. Podejrzewam, że syntetyk, bo auto ma 139k przebiegu. Serwisowany do 80k więc nic mi to nie daje. Można to jakoś ocenić po strukturze / konsystencji oleju? Polecacie olej Dexelia?
- Od: 1 wrz 2013, 21:12
- Posty: 17
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 2.0 Pb 2007
blessytb napisał(a):Mam jeszcze pytanie o olej. Niestety hans nie zostawił kartki pod maską i nie wiem jaki był wlany. Podejrzewam, że syntetyk, bo auto ma 139k przebiegu. Serwisowany do 80k więc nic mi to nie daje. Można to jakoś ocenić po strukturze / konsystencji oleju? Polecacie olej Dexelia?
zapraszam z tym pytaniem do odpowiedniego/ich wątku/ów
No i jestem po wymianie poduszki silnika prawej i moje przypuszczenia mnie nie myliły (a nawet mechanik twierdził, że to nie będzie poduszka
). Wibracje na biegu jałowym zniknęły, trzepanie autem przy ruszaniu również
Ale co dziwne po wymontowaniu mojej starej poduszki na oko była ona w dużo lepszym stanie niż "nowa" używka. Również miała w sobie olej i niby wszystko było z nią w porządku... a jednak szarpała autem.
W każdym razie ja już mam to za sobą
Acha, poduszka była używka po "angliku" z przebiegiem 60tys. mil. Koszt 150zł +20zł wymiana. Zobaczymy ile posłuży, ale jeśli niedługo, to następna będzie nowa. Obecnie nie byłem w pełni pewien co do diagnozy więc nie chciałem ryzykować kilkaset zł w ciemno, ale już wiem jakie są objawy więc pewność będzie 100%.
W każdym razie ja już mam to za sobą
Był Poldżer SLE '90, Polżer Caro'93, była 323 BG '90, był Rover 200 '98, była Octavia '00, był Scenic '04, jest 6 GG '02
Elo Panowie ma to samo szarpanie przy ruszaniu. Pytanie jak sprawdzić czy właśnie ta poduszka jest zerwana, tylko demontaż? Pozdro...
--Nigdy nie polemizuj z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem zniszczy doświadczeniem--
- Od: 31 lip 2009, 13:47
- Posty: 126
- Skąd: Kraj kwitnącej wiśni
- Auto: Była...Mazda 6 GG 1,8 benzin...
Jest Ford Focus Mk3 Titanium EcoNetic
Jak gołym okiem nie widać popękań gumy to inaczej jak zdemontowanie nie ma sposobu chyba że się mylę....
Witam wszystkich. Jestem nowy na forum jak rowniez jestem od niedawna posiadaczem mazdy6 1,8 benz. 2004r.
Moj problem dotyczy szarpania autem gdy obrotomierz pokazuje troche ponizej 2tys. Obrotow. Po dodaniu gazu auto reaguje z lekkim opoznieniem I szarpie jak by silnik chcial wyskoczyc spod maski;) Problem ten wystepuje najczesciej na 4 i 5 biegu. Swiece mam nowe lecz po ok. tygodniu od montazu jak je wykrecilem to kazda byla osmolona. Przewody zaplonowe sprawiaja wrazenie zdrowych (planuje je jednak wymienic niebawem). Najwiekszą dla mnie zagadka jest to, ze nie zapala mi sie kontroka silnika (wczesniej mialem volvo- byle pierdniecie I check engine juz sie swiecił). Moze ktos mial podobny problem I moze podpowiedziec czym to bylo spowodowane?
Moj problem dotyczy szarpania autem gdy obrotomierz pokazuje troche ponizej 2tys. Obrotow. Po dodaniu gazu auto reaguje z lekkim opoznieniem I szarpie jak by silnik chcial wyskoczyc spod maski;) Problem ten wystepuje najczesciej na 4 i 5 biegu. Swiece mam nowe lecz po ok. tygodniu od montazu jak je wykrecilem to kazda byla osmolona. Przewody zaplonowe sprawiaja wrazenie zdrowych (planuje je jednak wymienic niebawem). Najwiekszą dla mnie zagadka jest to, ze nie zapala mi sie kontroka silnika (wczesniej mialem volvo- byle pierdniecie I check engine juz sie swiecił). Moze ktos mial podobny problem I moze podpowiedziec czym to bylo spowodowane?
-
kismowski
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6