Zaciski hamulcowe – zmiana

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Markiz » 20 lut 2006, 21:17

Czy ktoś bawił sie kiedyś w poprawę skuteczności hamowania np poprzez wymiane zacisków z modelu GT. W silnikach SOHC tarcza ma średnicę 235 mm a 323 DOHC 257mm. Jak myslici ewarto sie bawić :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:53
Posty: 670
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323 BG BP & 626 GE FS & 626 GF FS

Postprzez Jaksa » 20 lut 2006, 21:25

Markiz napisał(a):ewarto sie bawić
Warto zainwestowac w obecne i zrobic to dobrze .... jak wszystko działa poprawnie , hamulce musza byc ok nawet w BG :P
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez GofNet » 20 lut 2006, 21:25

Myślę, że powinieneś spróbować i jak Ci wyjdzie, to my zastanowimy się nad takimi modyfikacjami :). Tak będzie taniej – oczywiście dla Nas hahaha hahaha hahaha.

Powodzenia
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Markiz » 20 lut 2006, 21:31

Jaksa napisał(a):Warto zainwestowac w obecne i zrobic to dobrze .... jak wszystko działa poprawnie , hamulce musza byc ok nawet w BG

U mnie wszystko działa jak talala ale mam zaciski od DOHC i zastanawiam się jak je wykorzystać :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:53
Posty: 670
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323 BG BP & 626 GE FS & 626 GF FS

Postprzez GofNet » 20 lut 2006, 21:35

Ja pisałem całkiem poważnie. Pewnie musisz jeszcze tarcze zmienić i będzie OK. Mocowania zapewne są identyczne. Czy się mylę...?
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Markiz » 20 lut 2006, 21:37

Zastanawiam się po takiej zmianie przód nie będzie " za bardzo " hamował w stosunku do tyłu i czy w związku z tym madzie nie bedzie nurkować podczas hamowania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:53
Posty: 670
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323 BG BP & 626 GE FS & 626 GF FS

Postprzez SimoneuS » 20 lut 2006, 22:44

..
Ostatnio edytowano 25 maja 2007, 12:21 przez SimoneuS, łącznie edytowano 1 raz
Edit by mod: Rozmiar samej fotografii/grafiki w podpisie (i całego podpisu) jest jasno określony w temacie FAQ przyklejonym w każdym z działów. Proszę o przestrzeganie zaleceń.
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2003, 20:57
Posty: 353

Postprzez Jaksa » 20 lut 2006, 23:01

SimoneuS napisał(a):żeby mieć tarcze 257mm musisz zmienic zwrotnice razem ze sworzniami,
I tu jest własnie zonk , nie jest to takie "hop na krowe" dobrze ze to napisałes.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Łukasz » 20 lut 2006, 23:35

Ja np. u siebie przy wymianie klocków rozebrałem zaciski i dokładnie je wyczsciłem a mianowicie prowadnice zacisków ,tłoczek.Założyłem nowe gumki te co uszczelniają i kupiłem smar do tego typu spraw firmy ATE.Wszystkie ruchome elementy własnie nim posmarowałem i powiem wam,ze jest o niebo lepiej.Jestem zaskoczony skutecznością hamowania mojej BG.A juz myslałem ze ten model tak ma,ze hamulce tak kiepsko biorą.Mówie wam,warto posiedziec troche nad tym.Zacisk przesuwa sie teraz lekko i tłoczek tak samo.
A jak chcesz bawić sie w zamiane całych hamulców to niestety to droga inwestycja.Polecam dobrą regeneracje tych co masz.Pozdro <jupi>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2004, 21:52
Posty: 734
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Wagon

Postprzez Jaksa » 21 lut 2006, 00:05

Łukasz napisał(a):Wszystkie ruchome elementy własnie nim posmarowałem i powiem wam,ze jest o niebo lepiej.Jestem zaskoczony skutecznością hamowania mojej BG.


Łukasz napisał(a):Mówie wam,warto posiedziec troche nad tym.Zacisk przesuwa sie teraz lekko i tłoczek tak samo.

A nie mowiłem ? A to takie proste.... <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Bosiarz » 18 kwi 2006, 22:55

Łukasz napisał(a):Ja np. u siebie przy wymianie klocków rozebrałem zaciski i dokładnie je wyczsciłem a mianowicie prowadnice zacisków ,tłoczek.Założyłem nowe gumki te co uszczelniają i kupiłem smar do tego typu spraw firmy ATE.Wszystkie ruchome elementy własnie nim posmarowałem i powiem wam,ze jest o niebo lepiej.Jestem zaskoczony skutecznością hamowania mojej BG.


Na jakiej bazie jest ten smar? Caly czas chodza Ci dobrze zaciski czy znowu sie zapiekly.
Mam ciagle problemy z zapiekaniem sie zaciskow szczegolnie w rajdowce.
pozdr. Janusz
www.mazda323.eu.org
Mazda 323 GTX 4WD (BG), Mazda 323 GT (BG)
www.cnc-projekt.pl
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 mar 2005, 16:21
Posty: 7
Skąd: Sopot
Auto: Mazdy: 323 turbo 4WD, 323 GT

Postprzez Mav » 19 kwi 2006, 00:37

Trzeba przyznac ze hamulce od Bg (mimo ze mam GT) po przesmarowaniu, wyczyszczeniu i wymianie wszystkich zuzytych czesci to zupelnie inny swiat od tego co bylo przedtem. Mimo ze niedlugo bedzie mijall rok jak mialem to zrobione i nadal wszystko dziala conajmniej poprawnie.
Ale swoja droga to zastanawialem sie czy da rade podmienic jakos uklad hamulcowy na jakis nowszy model? Moze od nowszej mazdy 323 albo w ogole od mx-6? Ktos probowal?
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2004, 22:14
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Auto: Ford Escort USA 1.8 16V DOHC

Postprzez Łukasz » 19 kwi 2006, 08:44

Smar firmy ATE jest w takim niebieskim opakowaniu jak pasta do zębów.Można go kupić w FOCIE.A nadal mi hamulce działają spoko.Minęło już trochę czasu od tego jak czyściłem to wszystko i jest ok. Tak jak Mav mówi
Mav napisał(a): po przesmarowaniu, wyczyszczeniu i wymianie wszystkich zuzytych czesci to zupelnie inny swiat od tego co bylo przedtem. Mimo ze niedlugo bedzie mijall rok jak mialem to zrobione i nadal wszystko dziala conajmniej poprawnie.
to prawda. :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2004, 21:52
Posty: 734
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Wagon

Postprzez Jaksa » 19 kwi 2006, 19:29

Łukasz napisał(a):Smar firmy ATE

<spoko>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Pioteq25 » 20 kwi 2006, 10:52

Kupiłem ten smar miedziany http://www.allegro.pl/item97569786_smar ... ocja_.html
i mam zamiar nim wysmarować hamulce :]
Macie o nim jakieś zdanie?

I jeszcze chciałbym pomalować zaciski i znalazłem ten zestaw MOTIP:
http://www.allegro.pl/item97091622_zest ... orow_.html
Będzie ok?
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Łukasz » 20 kwi 2006, 14:00

Ten smar może będzie dobry,ale firmy ATE jest tylko do układów hamulcowych.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2004, 21:52
Posty: 734
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Wagon

Postprzez Mav » 21 kwi 2006, 07:18

Uzywalem smaru miedziowego do smarowania zaciskow. Nadaje sie do tego swietnie. Nie traci swoich wlasciwosci pod wplywem czasu i temperatury. Tylko jest jedno ale. Nie mozesz nim smarowac tloczka. Tylko prowadnice.
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2004, 22:14
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Auto: Ford Escort USA 1.8 16V DOHC

Postprzez Pioteq25 » 21 kwi 2006, 15:00

Mav napisał(a):Uzywalem smaru miedziowego do smarowania zaciskow. Nadaje sie do tego swietnie. Nie traci swoich wlasciwosci pod wplywem czasu i temperatury. Tylko jest jedno ale. Nie mozesz nim smarowac tloczka. Tylko prowadnice.


Możesz napisać czemu nie powinno się smarować tłoczka smarem miedzianym? Myślałem że jak najbardziej można posmarować tłok dla uniknięcia jego zapiekania się w obudowie.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Mav » 22 kwi 2006, 01:01

Bo ci sie bedzie mieszal z plynem hamulcowym. Do smarowania tloczkow uzywa sie specjalnych smarow (chyba wlasnie tego wn iebieskiej tubce – to ma jakas nazwe smar bezkwasowy czy jakos tak). Pozatym zapiekania tloczka unikniesz przez poprawne zamontowanie, niezniszczonej oslony tloczka a nie przez smarowanie. Bo jak sie zabrudzi to ci nawet najlepszy smar nie pomoze.
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2004, 22:14
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Auto: Ford Escort USA 1.8 16V DOHC

Postprzez Pioteq25 » 8 maja 2006, 21:28

W jakim sklepie internetowym kupię smar ATE do tłoczka?
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323