Wąż płynu chłodniczego?
Z wydechu też woda strzela, więcej niż normalnie. Może uszczelka pod głowicą jest cała, a problem jest z pompą wody i uszczelką kolektora wydechu?
- Od: 28 lip 2014, 07:40
- Posty: 23
- Skąd: Mława
- Auto: Mazda 323F BA 1.5l Z5 DOHC '95r.
Zapewne sączy się z uszkodzonego węża.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Chyba trzeba będzie szykować z 1500PLN i wstawić zagładę do warsztatu, sprawdzić wszystko, zrobić jak należy, przebieg dobija do 270000km więc nie ma co się zastanawiać, ale za wszelkie porady dziękuję. Po wizycie w warsztacie napiszę co i jak było zrobione
- Od: 28 lip 2014, 07:40
- Posty: 23
- Skąd: Mława
- Auto: Mazda 323F BA 1.5l Z5 DOHC '95r.
Nie panikuj – wymień oring i ten górny wąż oraz uzupełnij układ wodą (lepiej płynem) i wówczas zobaczysz jak będzie.
Jak będzie nadal źle to dopiero będą powody do zmartwienia.
Poza tym te roboty co powyżej napisałem nie wymagają specjalistycznych narzędzi i spokojne da się to zrobić nawet na parkingu pod blokiem.
Jak będzie nadal źle to dopiero będą powody do zmartwienia.
Poza tym te roboty co powyżej napisałem nie wymagają specjalistycznych narzędzi i spokojne da się to zrobić nawet na parkingu pod blokiem.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Mechanik na urlopie, więc poszperałem troszeczkę na forum i znalazłem opis objawów wydmuchanej uszczelki pod głowicą, który opisał GofNet. Dodam tylko, że po wymianie górnego węża chłodnicy i o'ringu na aparacie zapłonowym ustąpiły poprzednie problemy (oznaki zwiększonej ilości wody w wydechu i bąbelki w zbiorniczku wyrównawczym). Poza tym wydaje mi się, że przez ten spuchnięty przewód nie było w ogóle obiegu płynu chłodzącego lub był bardzo ograniczony.
Opis GofNet:
Zgodnie z tym co napisał GofNet u mnie występował tylko problem z bąblami w zbiorniczku wyrównawczym ale nie do końca w taki sposób jak zostało to przez niego opisane. Zdecydowałem zatem postąpić najpierw w taki sposób jak powyżej. Sprawdzę ciśnienie w silniku i dodatkowo zrobię analizę spalin, to powinno wykluczyć/potwierdzić fakt przepalania płynu chłodniczego i ewentualny problem z uszczelką.
A tak na marginesie, nie wiecie może jakie powinno panować ciśnienie w Z5 1.5l DOHC? Wystarczy uśrednić to co obowiązuje dla silników 1.4 i 1.6?
Opis GofNet:
Kapiąca woda z wylotu układu wydechowego jest wynikiem pracy katalizatora.
Objawami wydmuchanej uszczelki pod głowicą jest zazwyczaj:Zauważalny spadek mocy.
Dymienie na biało, ale nie rano przy rozruchu silnika, czy zimą, ale ciągle. Ta cecha jest ściśle powiązana z proporcjonalnym ubytkiem cieczy chłodzącej, która dostaje się do układu wydechowego w wyniku panującego tam ciśnienia/podciśnienia poprzez nieszczelną uszczelkę w głowicy, później tuleje cylindrów i kolektor wydechowy.
Zapowietrzanie się układu chłodzenia. Przegrzewanie silnika, ciągłe wylewanie się cieczy chłodzącej ze zbiorniczka wyrównawczego. Nieustanne niedobory płynu chłodzącego w układzie chłodzenia (chłodnicy) mimo regularnego jego uzupełniania oraz szczelnego układu chłodzenia (po dłuższym postoju – np. rano po nocnym parkowaniu – brak mokrych plam pod jednostką napędową pojazdu).
Niekiedy nawet zawartość oleju/paliwa w cieczy chłodzącej.
Charakterystyczny zapach płynu chłodzącego w spalinach.
Z otwartej chłodnicy wydobywają się pęcherzyki powietrza lub przy otwieraniu zakrętki wypływa bulgocząc większa ilość płynu chłodzącego.
Maź na wyciągniętym wskaźniku oleju (bagnecie) ma odcień szary lub brązowy albo/i występują pęcherzyki wody w oleju.
Występuje utrudniony zapłon, nierównomierny bieg jałowy, obniżona wydajność jednostki napędowej.
To, że gdy jest zimno, bądź wilgotno, auto dymi na biało nie świadczy o przypadłości wydmuchanej uszczelki pod głowicą. Każdy samochód wyposażony w katalizator tak reaguje. Zwłaszcza wyraźnie widać to rankiem i/lub zimą. Tym nie należy się przejmować.
Dla pewności możesz pojechać do warsztatu i sprawdzić ciśnienie na poszczególnych garach. Ciśnienie mierzone w barach powinno być w silnikach:1,4l – 13,9
1,6l – 13,5
1,9l SOHC – 12,2
1,9l DOHC – 12,8
Silnik plasuje się do remontu przy ciśnieniu:1,4l – 9,7
1,6l – 9,5
1,9l SOHC – 8,5
1,9l DOHC – 9,0
Maksymalna różnica ciśnienia między poszczególnymi cylindrami nie powinna przekroczyć 2 barów.
Mam nadzieję, że dosyć szczegółowo przedstawiłem charakterystykę problemu oraz ewentualne metody detekcji wspomnianej usterki.
Pozdrawiam.
Zgodnie z tym co napisał GofNet u mnie występował tylko problem z bąblami w zbiorniczku wyrównawczym ale nie do końca w taki sposób jak zostało to przez niego opisane. Zdecydowałem zatem postąpić najpierw w taki sposób jak powyżej. Sprawdzę ciśnienie w silniku i dodatkowo zrobię analizę spalin, to powinno wykluczyć/potwierdzić fakt przepalania płynu chłodniczego i ewentualny problem z uszczelką.
A tak na marginesie, nie wiecie może jakie powinno panować ciśnienie w Z5 1.5l DOHC? Wystarczy uśrednić to co obowiązuje dla silników 1.4 i 1.6?
- Od: 28 lip 2014, 07:40
- Posty: 23
- Skąd: Mława
- Auto: Mazda 323F BA 1.5l Z5 DOHC '95r.
Problem się odnowił, w innej postaci ale jednak – uszczelka poszła, czas na wymianę. Pojawił się osad ze spalin w zbiorniczku wyrównawczym + zapach benzyny.
Dopisano 7 sie 2014, 11:38:
Czy wystarczy taki set części?
Uszczelka pod głowicą ORYGINAŁ – x1 – OE MAZDA 119zł
Uszczelka kolektora ssącego ZAMIENNIK – x1 – TAKOMA – 29zł
Uszczelka kolektora wydechowego ZAMIENNIK – x1 – TAKOMA – 39zł/szt
Uszczelka pokrywy zaworów ORYGINAŁ – x1 – OE MAZDA – 79zł/szt
Uszczelniacze zaworów ZAMIENNIK – x16 – TAKOMA – 80zł/kpl
Olej silnikowy MOTUL 6100 Synergie Plus Technosynthese 10W-40 – 5L – 133zł
Filtr oleju NIPPON/MAX – 15zł
Dopisano 7 sie 2014, 11:38:
Czy wystarczy taki set części?
Uszczelka pod głowicą ORYGINAŁ – x1 – OE MAZDA 119zł
Uszczelka kolektora ssącego ZAMIENNIK – x1 – TAKOMA – 29zł
Uszczelka kolektora wydechowego ZAMIENNIK – x1 – TAKOMA – 39zł/szt
Uszczelka pokrywy zaworów ORYGINAŁ – x1 – OE MAZDA – 79zł/szt
Uszczelniacze zaworów ZAMIENNIK – x16 – TAKOMA – 80zł/kpl
Olej silnikowy MOTUL 6100 Synergie Plus Technosynthese 10W-40 – 5L – 133zł
Filtr oleju NIPPON/MAX – 15zł
- Od: 28 lip 2014, 07:40
- Posty: 23
- Skąd: Mława
- Auto: Mazda 323F BA 1.5l Z5 DOHC '95r.
arafal21 napisał(a):Jeszcze pierscienie dorzuc i bedziesz mial caly silnik zrobiony tylko kup RIK.
Pierścienie były robione w grudniu, uszczelki ciekną (od pokrywy zaworów i pod głowicą) bo poprzedni właściciel założył zamienniki. Wszystkiego się dowiedziałem na ten temat, gdyby były oryginały pewnie nie było by problemu.
- Od: 28 lip 2014, 07:40
- Posty: 23
- Skąd: Mława
- Auto: Mazda 323F BA 1.5l Z5 DOHC '95r.
Taka drobna uwaga: temat dotyczy puchnącego przewodu wodnego więc nie dyskutujcie o remoncie silnika. Od tego są inne tematy, gdzie można wznowić dyskusję.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Samochód zrobiony. Przewód pod aparatem nie dość, że od zewnątrz był spuchnięty to wewnątrz strasznie się ścisnął co znacznie zmniejszyło promień przepływu płynu chłodniczego. Problem z bąbelkami w zbiorniczku powodowała rzeczywiście wydmuchana uszczelka pod głowicą, która była niedokładnie zamontowana, poza tym głowicę przy wymianie (poprzedniej) ominęło planowanie, pewnie poprzedni właściciel chciał zaoszczędzić. Dodatkowo wymieniłem rozrząd dla świętego spokoju. Silnik teraz pracuje jak złoto
Łączny koszt remontu:
Części do wymiany uszczelki pod głowicą: 400zł
Płyn chłodniczy + olej: 170zł
Rozrząd (zamiennik): 300zł
Robocizna: 500zł
Miejmy nadzieję, że wystarczy to na 2-3 lata spokojnej jazdy
Dziękuję wszystkim za pomoc

Łączny koszt remontu:
Części do wymiany uszczelki pod głowicą: 400zł
Płyn chłodniczy + olej: 170zł
Rozrząd (zamiennik): 300zł
Robocizna: 500zł
Miejmy nadzieję, że wystarczy to na 2-3 lata spokojnej jazdy

Dziękuję wszystkim za pomoc
- Od: 28 lip 2014, 07:40
- Posty: 23
- Skąd: Mława
- Auto: Mazda 323F BA 1.5l Z5 DOHC '95r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości