Wąż płynu chłodniczego?

Postprzez rafał88 » 29 lip 2014, 12:58

Wyobrazam to sobie ;) Aaa i wymien odrazu termostat , chyba pompa wody juz tez nie kolega:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez masterbajt » 29 lip 2014, 19:26

Z wydechu też woda strzela, więcej niż normalnie. Może uszczelka pod głowicą jest cała, a problem jest z pompą wody i uszczelką kolektora wydechu?
Początkujący
 
Od: 28 lip 2014, 07:40
Posty: 23
Skąd: Mława
Auto: Mazda 323F BA 1.5l Z5 DOHC '95r.

Postprzez rafał88 » 29 lip 2014, 23:19

Moze Ci sie wydaje ze jest wiecej :P A co ma uszczelka kolektora wydechowego ?? wez wleź pod auto i zobacz skad sie sączy plyn :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Marek 161BD081 » 30 lip 2014, 00:27

Zapewne sączy się z uszkodzonego węża.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez rafał88 » 30 lip 2014, 09:00

Pewnie tak.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez masterbajt » 30 lip 2014, 09:16

Chyba trzeba będzie szykować z 1500PLN i wstawić zagładę do warsztatu, sprawdzić wszystko, zrobić jak należy, przebieg dobija do 270000km więc nie ma co się zastanawiać, ale za wszelkie porady dziękuję. Po wizycie w warsztacie napiszę co i jak było zrobione
Początkujący
 
Od: 28 lip 2014, 07:40
Posty: 23
Skąd: Mława
Auto: Mazda 323F BA 1.5l Z5 DOHC '95r.

Postprzez rafał88 » 30 lip 2014, 11:53

Tylko magik ktory bedzie Ci to robil nie pokaze po robocie stare czesci a nie, ze zrobione a dalej jest <dupa> I fakture za kupione graty.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Marek 161BD081 » 30 lip 2014, 12:02

Nie panikuj – wymień oring i ten górny wąż oraz uzupełnij układ wodą (lepiej płynem) i wówczas zobaczysz jak będzie.
Jak będzie nadal źle to dopiero będą powody do zmartwienia.
Poza tym te roboty co powyżej napisałem nie wymagają specjalistycznych narzędzi i spokojne da się to zrobić nawet na parkingu pod blokiem.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez masterbajt » 2 sie 2014, 11:34

Mechanik na urlopie, więc poszperałem troszeczkę na forum i znalazłem opis objawów wydmuchanej uszczelki pod głowicą, który opisał GofNet. Dodam tylko, że po wymianie górnego węża chłodnicy i o'ringu na aparacie zapłonowym ustąpiły poprzednie problemy (oznaki zwiększonej ilości wody w wydechu i bąbelki w zbiorniczku wyrównawczym). Poza tym wydaje mi się, że przez ten spuchnięty przewód nie było w ogóle obiegu płynu chłodzącego lub był bardzo ograniczony.

Opis GofNet:

Kapiąca woda z wylotu układu wydechowego jest wynikiem pracy katalizatora.

Objawami wydmuchanej uszczelki pod głowicą jest zazwyczaj:
<czytaj> Zauważalny spadek mocy.
<czytaj> Dymienie na biało, ale nie rano przy rozruchu silnika, czy zimą, ale ciągle. Ta cecha jest ściśle powiązana z proporcjonalnym ubytkiem cieczy chłodzącej, która dostaje się do układu wydechowego w wyniku panującego tam ciśnienia/podciśnienia poprzez nieszczelną uszczelkę w głowicy, później tuleje cylindrów i kolektor wydechowy.
<czytaj> Zapowietrzanie się układu chłodzenia. Przegrzewanie silnika, ciągłe wylewanie się cieczy chłodzącej ze zbiorniczka wyrównawczego. Nieustanne niedobory płynu chłodzącego w układzie chłodzenia (chłodnicy) mimo regularnego jego uzupełniania oraz szczelnego układu chłodzenia (po dłuższym postoju – np. rano po nocnym parkowaniu – brak mokrych plam pod jednostką napędową pojazdu).
<czytaj> Niekiedy nawet zawartość oleju/paliwa w cieczy chłodzącej.
<czytaj> Charakterystyczny zapach płynu chłodzącego w spalinach.
<czytaj> Z otwartej chłodnicy wydobywają się pęcherzyki powietrza lub przy otwieraniu zakrętki wypływa bulgocząc większa ilość płynu chłodzącego.
<czytaj> Maź na wyciągniętym wskaźniku oleju (bagnecie) ma odcień szary lub brązowy albo/i występują pęcherzyki wody w oleju.
<czytaj> Występuje utrudniony zapłon, nierównomierny bieg jałowy, obniżona wydajność jednostki napędowej.

To, że gdy jest zimno, bądź wilgotno, auto dymi na biało nie świadczy o przypadłości wydmuchanej uszczelki pod głowicą. Każdy samochód wyposażony w katalizator tak reaguje. Zwłaszcza wyraźnie widać to rankiem i/lub zimą. Tym nie należy się przejmować.

Dla pewności możesz pojechać do warsztatu i sprawdzić ciśnienie na poszczególnych garach. Ciśnienie mierzone w barach powinno być w silnikach:
<czytaj> 1,4l – 13,9
<czytaj> 1,6l – 13,5
<czytaj> 1,9l SOHC – 12,2
<czytaj> 1,9l DOHC – 12,8
Silnik plasuje się do remontu przy ciśnieniu:
<czytaj> 1,4l – 9,7
<czytaj> 1,6l – 9,5
<czytaj> 1,9l SOHC – 8,5
<czytaj> 1,9l DOHC – 9,0
Maksymalna różnica ciśnienia między poszczególnymi cylindrami nie powinna przekroczyć 2 barów.

Mam nadzieję, że dosyć szczegółowo przedstawiłem charakterystykę problemu oraz ewentualne metody detekcji wspomnianej usterki.

Pozdrawiam.


Zgodnie z tym co napisał GofNet u mnie występował tylko problem z bąblami w zbiorniczku wyrównawczym ale nie do końca w taki sposób jak zostało to przez niego opisane. Zdecydowałem zatem postąpić najpierw w taki sposób jak powyżej. Sprawdzę ciśnienie w silniku i dodatkowo zrobię analizę spalin, to powinno wykluczyć/potwierdzić fakt przepalania płynu chłodniczego i ewentualny problem z uszczelką.

A tak na marginesie, nie wiecie może jakie powinno panować ciśnienie w Z5 1.5l DOHC? Wystarczy uśrednić to co obowiązuje dla silników 1.4 i 1.6?
Początkujący
 
Od: 28 lip 2014, 07:40
Posty: 23
Skąd: Mława
Auto: Mazda 323F BA 1.5l Z5 DOHC '95r.

Postprzez flywin » 3 sie 2014, 23:33

nominalnie Z5 miał 13.7 Bar
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez rafał88 » 4 sie 2014, 13:22

Mi po sprawdzeniu wyplulo 2x14 i 2x14.5 bara :P sprawdzalem caalkiem niedawno :]
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez masterbajt » 7 sie 2014, 11:16

Problem się odnowił, w innej postaci ale jednak – uszczelka poszła, czas na wymianę. Pojawił się osad ze spalin w zbiorniczku wyrównawczym + zapach benzyny.

Dopisano 7 sie 2014, 11:38:

Czy wystarczy taki set części?

Uszczelka pod głowicą ORYGINAŁ – x1 – OE MAZDA 119zł
Uszczelka kolektora ssącego ZAMIENNIK – x1 – TAKOMA – 29zł
Uszczelka kolektora wydechowego ZAMIENNIK – x1 – TAKOMA – 39zł/szt
Uszczelka pokrywy zaworów ORYGINAŁ – x1 – OE MAZDA – 79zł/szt
Uszczelniacze zaworów ZAMIENNIK – x16 – TAKOMA – 80zł/kpl
Olej silnikowy MOTUL 6100 Synergie Plus Technosynthese 10W-40 – 5L – 133zł
Filtr oleju NIPPON/MAX – 15zł
Początkujący
 
Od: 28 lip 2014, 07:40
Posty: 23
Skąd: Mława
Auto: Mazda 323F BA 1.5l Z5 DOHC '95r.

Postprzez rafał88 » 7 sie 2014, 19:19

Jeszcze pierscienie dorzuc i bedziesz mial caly silnik zrobiony tylko kup RIK.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez flywin » 7 sie 2014, 20:18

Lub NPR

co do 13.7 to tyle silniki jak wyjeżdżały, z fabryki musiały miec ,a jak wiecej to tylko się cieszyć :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez masterbajt » 8 sie 2014, 15:10

arafal21 napisał(a):Jeszcze pierscienie dorzuc i bedziesz mial caly silnik zrobiony tylko kup RIK.


Pierścienie były robione w grudniu, uszczelki ciekną (od pokrywy zaworów i pod głowicą) bo poprzedni właściciel założył zamienniki. Wszystkiego się dowiedziałem na ten temat, gdyby były oryginały pewnie nie było by problemu.
Początkujący
 
Od: 28 lip 2014, 07:40
Posty: 23
Skąd: Mława
Auto: Mazda 323F BA 1.5l Z5 DOHC '95r.

Postprzez JapanBA » 8 sie 2014, 20:40

Wątpię w to by uszczelka pod głowicą przepuszczała...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2012, 00:57
Posty: 391 (2/8)
Skąd: Łódź-Ozorków
Auto: Mazda Lantis CBA 98r.
Mazda Xedos 9 TA KL 01r.
Lexus LS 460 08r.

Postprzez Marek 161BD081 » 8 sie 2014, 21:43

Taka drobna uwaga: temat dotyczy puchnącego przewodu wodnego więc nie dyskutujcie o remoncie silnika. Od tego są inne tematy, gdzie można wznowić dyskusję.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez flywin » 8 sie 2014, 21:44

dokładnie pewnie pierścienie i uszczelniacze zrobiły papa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez masterbajt » 20 sie 2014, 10:38

Samochód zrobiony. Przewód pod aparatem nie dość, że od zewnątrz był spuchnięty to wewnątrz strasznie się ścisnął co znacznie zmniejszyło promień przepływu płynu chłodniczego. Problem z bąbelkami w zbiorniczku powodowała rzeczywiście wydmuchana uszczelka pod głowicą, która była niedokładnie zamontowana, poza tym głowicę przy wymianie (poprzedniej) ominęło planowanie, pewnie poprzedni właściciel chciał zaoszczędzić. Dodatkowo wymieniłem rozrząd dla świętego spokoju. Silnik teraz pracuje jak złoto <jupi>

Łączny koszt remontu:
Części do wymiany uszczelki pod głowicą: 400zł
Płyn chłodniczy + olej: 170zł
Rozrząd (zamiennik): 300zł
Robocizna: 500zł

Miejmy nadzieję, że wystarczy to na 2-3 lata spokojnej jazdy <co?>

Dziękuję wszystkim za pomoc papa
Początkujący
 
Od: 28 lip 2014, 07:40
Posty: 23
Skąd: Mława
Auto: Mazda 323F BA 1.5l Z5 DOHC '95r.

Postprzez gregand80 » 20 mar 2015, 22:47

Muszę wymienić wąż płynu chłodniczego górny gruby. Czy macie namiary na jakiś zamiennik?? Może od jakiegoś auta pasuje??
Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 13 gru 2013, 11:42
Posty: 9
Skąd: Płock
Auto: Mazda 323 F (BA) 1996r. 1,5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323