Jaki olej wybrać?

Jaki olej używacie do Waszych silników?

Agip
5
1%
Amsoil
26
3%
BP
2
0%
Castrol
88
10%
Dexelia
176
20%
Elf
78
9%
Fuchs
5
1%
Gulf
3
0%
Liqui Moly
39
4%
Lotos
11
1%
Midland
4
0%
Millers
36
4%
Mobil
79
9%
Motorcraft
0
Brak głosów
Motul
93
10%
Orlen
9
1%
Petro Canada
3
0%
Royal Purple
0
Brak głosów
Shell
37
4%
Selenia
3
0%
Texaco
0
Brak głosów
Total
22
2%
Turdus
0
Brak głosów
Valvoline
143
16%
inne
26
3%
 
Liczba głosów : 888

Postprzez ZOOMik » 21 lip 2014, 22:43

kubsztyk napisał(a):Tak też myślałem właśnie. No i zatoczyliśmy koło, bo jak już wcześniej zauważyłem – Motul, Valvoline nie posiadają w ofercie oleju 5W30 "full saps" i A3/B3 jednocześnie. Tylko i wyłącznie A5/B5 z tego typu.

Świat się nie kończy na Motulu czy Valvoline – chcesz 5w30, koniecznie A3/B3(B4) to poszukaj u innych producentów i tyle. A jeśli w grę wchodzi tylko coś, spośród oferty ww. firm to bierz, co tam dają i nie marudź...Mazda Ci się nie rozleci ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez Robert160685 » 21 lip 2014, 23:00

Panowie jaki doradzicie mi olej do mazdy 3 2007 1'4 przejechane 140 tys. Zastanawiam sie nad mobilem 5 w30 tylko który bo jest kilka rodzaju.dodam ze miesiąc temu znalazłem castrol 5 w 30 i odezwał mi sie łańcuch rozrzadu.
Robert160685
 

Postprzez Croom » 22 lip 2014, 07:34

Ja proponuję moze nie koniecznie olej do katalizatorów i filtrów cząstek stałych bo chyba w wersajach benzynowych nnikomu to się nie przyadje.
Polecam olej o wysokim parametrze TBN to przynajmniej sobie da rade z naszym zasyfionym LPG.

Moja propozycja to Amsoil 5W30 Signature Series 100% Synthetic Motor Oil
Alternatywnie jeden z najbardziej unikalnych i innowacyjnych produktów który wykorzystuje nanocząsteczki firmy Millersw Oils czyli Millers 5W30 EE Longlife Eco.

Olej Redukuje do 47% tarcie co zapewnia do 50% większą ochronę przed zużyciem, w porównaniu do innych olejów tego typu, o lepkości 5w30 ( Millers pokazywał taki wykresik ale mam problem z wklejeniem jego moiże później mi się uda)
– Współczynnik tarcia poprzez zastosowane nanocząsteczki gwałtownie spada wraz ze wzrostem temperatury silnika co przedkłada się na mniejsze zużycie mechanicze całego silnika, dużo lepszy tzw.. performance, dużo mniejsze spalanie paliwa (w praktyce jest szansa na ok. 0.1L/100km)
Olej jest całkowicie pełnosyntetyczny.

To są dwa oleje tzw. full saps czyli takie które mają chronić silnik mechanicznie a nie chronić nowoczesne katalizatory w silnikach VW, Audi czy MB , Mazda to Mazda chyba że ktoś ma diesla to wtedy specyfikacja jest inna :–)


Pozdrawiam

ps. jak ktoś ma pytania niech dzwoni
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 15:32
Posty: 155 (0/4)
Auto: NIssan

Postprzez rafał88 » 22 lip 2014, 07:44

Croom napisał(a):Polecam olej o wysokim parametrze TBN to przynajmniej sobie da rade z naszym zasyfionym LPG.



A co ma gaz do smarowania silnika? z tego co wiem to raczej nie gazem smaruje sie silinik tylko olejem, jak cos zle mowie niech ktos mnie uswiadomi co ma spalanie do smarowania:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Croom » 22 lip 2014, 07:54

Drogi kolego ano ma to że zbierający się między innymi mazut w naszym zasyfionym LPG raz że zanieczyszcza wtryskiwacze o czym zapewne wielu sie mogło przekonać to jeszcze dawkuje kilkukrotnie większą ilość siarki która przekracza normy dla chociażby nenzyny parokrotnie.
Odbija się to na parametrach oleju i jego zanieczyszczeniu.
Mazut w postaci jaka się częsciowo dostaje do komory spalania robi swoje na pierścianiach a siarka jak TBN spada środowisko zasadowe robi się bardziej kwaśne rozpoczyna się proces korozji i odkładania laków, depozytów co za tym idzie przyczyna wstepnych nieodomagań silników które najczęasciej zaczynają po prostu brać jakieś ilości oleju
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 15:32
Posty: 155 (0/4)
Auto: NIssan

Postprzez Fred.X » 22 lip 2014, 08:21

nie wiem o jakim mazucie piszesz , mam 4-te auto na LPG w ciągu ostatnich 15 lat i w żadnym aucie czegoś takiego nie doświadczyłem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez rafał88 » 22 lip 2014, 09:42

W dzisiejszych czasach tyllko ryby nie biora :P Ja w takie "zjawiska" nie wierze olej jest olej i on odpowiada za smarowanie i tego sie trzymam, i ze gaz niszczy silnik tez nie bede wierzyl, bo poprzedni silnik mial ponad 300kkm zalozylem gaz i zrobilem ponad 30kkm i nie zauwzylem,zeby silnik pochlanial wiecej oleju po gazie, jak to niektorzy twierdza. A kolejna sprawa na silniku jest cos takiego jak odmy, jedna na kolektor ssacy, druga przed przepustnica, takze wszystko ma swoje smarowanie nie zalezenie od rodzaju paliwa i ja tego sie trzymam ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez CLAU » 22 lip 2014, 10:45

Oczywiście, że gaz wpływa negatywnie na kondycję silnika. Inaczej nowsze instalacje nie miałyby wynalazków typu lubryfikatory do kolektorów i gniazd zaworowych.

Inaczej na gaz reagują stare silniki co mają po 20 lat, a inaczej nowsze konstrukcje. Zreszta wystarczy poczytaj to forum i wątki o tym, że silnik z gazem faluje, za duzo pali, przerywa, dlawi sie czy tam cokolwiek innego w stopniu większym niż na benzynie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez Fred.X » 22 lip 2014, 11:12

CLAU napisał(a):Oczywiście, że gaz wpływa negatywnie na kondycję silnika. Inaczej nowsze instalacje nie miałyby wynalazków typu lubryfikatory do kolektorów i gniazd zaworowych.
lubra kolego to mit nad mity , podaj mi koncern światowy , który produkuje oliwe do lubryfikacji :D , pic na wode fotomontaż , w jaki sposób to ma smarowac gniazda zaworowe :D

Dopisano 22 lip 2014, 11:13:

CLAU napisał(a):wątki o tym, że silnik z gazem faluje, za duzo pali, przerywa, dlawi sie czy tam cokolwiek innego w stopniu większym niż na benzynie.
a na Pb takich rzeczy nie ma ?? :D
zła regulacja, źle dobrane podzespoły, kolego ludzie psują silniki a nie gaz

Dopisano 22 lip 2014, 11:38:

Robiłem wywiad w sprawie lubryfikacji. Wniosek z uzyskanych opinii jest jeden: teoria o smarowaniu zaworów to bujda, pic na wodę i fotomontaż. Że co niby ma ten olej smarować trzonki zaworów? Przeca trochę wyżej są uszczelniacze. Jakby trzonki miałyby być smarowane, to może te uszczelniacze by był z drugiej strony nie? Kanałom dolotowym olej też potrzebny nie jest, no może mieszanka się będzie lepiej ślizgać .
Przylgi zaworów i gniazd powinny być szczelne i między nimi żaden olej nie powinien się znaleźć, bo jeśli taka warstwa tam się znajdzie, to paradoksalnie łatwiej się wypalą, gdyż płomień ze spalania mieszanki w komorze cylindra będzie przez ten olej miał możliwość penetracji tych przylg.
Przeca benzyna wpadająca do cylindra też jest już rozpylona w formę gazową i ona nie ma tam nic smarować, tylko jak najszybciej wypełnić komorę spalania. To nie trabant, żeby mieszanka miała coś smarować
Tyle ustalono w trakcie konsylium przy piwku paru moich koleżków, co mają trochę pojęcia o rzeczy. Inna sprawa jaki wpływ będzie miał spalany olej na czystość spalin i trwałość katalizatora.
Myślę, że lubryfikator to kolejny wymysł, mający na celu wyciągnięcie paru złotych z kieszeni kierowców, pod hasłem cudownego środka zapobiegającego wypalaniu zaworów.
Ale jak to mówią ja Ci radzę rób, jak uważasz. Będziesz miał kolejny zbiornik do tankowania <rotfl>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez CLAU » 22 lip 2014, 12:19

Ja mam w du pie gaz bo silnik benzynowy jest na benzynę i chyba masz straszne problemy z czytaniem. Przeczytaj mój post jeszcze raz. Ja napisałem wyraźnie o tym, że więcej osób ma problemy z silnikiem mając instalację gazową i to jest fakt bo łatwo to policzyć chociażby na tym forum. Zlicz sobie osoby piszące o problemach z falowaniem obrotów które mają i nie mają założonego gazu.

Ty masz swoich kolegów, a w internecie piszą osoby które zakładają gaz do jakichś plastikowych kolektorów i potem mają wypalone gniazda zaworowe od zapłonu gazu i uszczelniacze. Ja się nie będę licytował kto ma rację i czy lubryfikator jest dobry czy nie bo jak już napisałem, nie jeżdżę na gazie i nigdy nie będę jeździł. Są silniki które źle znoszą instalację gazu i to jest fakt. W 1.6 8v z 94' instalacja będzie działać, w ecotecu opla będzie ciągle się coś jebało ze względu na masę różnych czujników ale to już problem ludzi tankujących lpg.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez rafał88 » 22 lip 2014, 12:45

Ale co ma falowanie do oleju i smarowania ?? :P Wplywa nie wplywa ile ludzi tyle opinii z gazem tak jak i z olejami... No wlasnie to jak juz tak sie zuzywa to co lac zeby sie tlok od gory i zawory smarowaly ? :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez CLAU » 22 lip 2014, 13:15

A kto pisze, że olej ma wpływ na falowanie ? Odniosłem się do tego co napisałeś, że gaz nie wpływa na kondycje silnika co jest nieprawdą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez rafał88 » 22 lip 2014, 16:00

Zartowalem przeciez ....
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Croom » 23 lip 2014, 09:22

Generalnie jakieś tam wtryski niech to będzie MATRIX w Polsce wytrzymują praktycznie z tego co widzę np. 50-60 000km i są zarypane mazutem na zachodzie nawet do 100 000km pociągną i nie są tak zasyfione a jedynie wnętrze i blaszki po prostu zużyte i się je wywala.

Na dobrym gazie obroty nie moga falować kropka koniec.
Ja faluja znaczy że serwis do du..py.

Lubryfikacja = mam wrażeie że winno się lepiej chłodzić te elementy a nie smarować chyba o to chodzi .
Lepiej może ustawić nieco bogatszą mieszankę a nie ubogo zarzynać zawory
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 15:32
Posty: 155 (0/4)
Auto: NIssan

Postprzez rajtkezjusz » 23 lip 2014, 21:47

Croom napisał(a):Generalnie jakieś tam wtryski niech to będzie MATRIX w Polsce wytrzymują praktycznie z tego co widzę np. 50-60 000km i są zarypane mazutem na zachodzie nawet do 100 000km pociągną i nie są tak zasyfione a jedynie wnętrze i blaszki po prostu zużyte i się je wywala.

Na dobrym gazie obroty nie moga falować kropka koniec.
Ja faluja znaczy że serwis do du..py.

Lubryfikacja = mam wrażeie że winno się lepiej chłodzić te elementy a nie smarować chyba o to chodzi .
Lepiej może ustawić nieco bogatszą mieszankę a nie ubogo zarzynać zawory


może lepiej dotrysk benzyny i spokój ,takie instalacje montują często w serwisach,np skody
rajtkezjusz
 

Postprzez lasic100 » 24 lip 2014, 22:08

makovic napisał(a):Jednocześnie korzystając z okazji chciałbym zapytać czy ktoś z Was leje oliwy marek fuchs lub gulf?


Witam,

U mnie właśnie zbliża się termin wymiany oleju, a zakupiłem Fuchs Titan MC 10W40 – półsyntetyk. Odniosę się tylko do kwestii pobierania oleju. Wcześniej lałem Elfa 10w40 i musiałem dokupywać pod koniec interwału dodatkowy litr na dolewkę z czego szło faktycznie jakieś 3 setki. Na Fuchsie nie ma potrzeby dolewania ponad to co otrzymam w 4 litrowym baniaku :) Myślę, że to dobrze o nim świadczy i najbliższa wymiana będzie na tym samym oleju. Tym bardziej, że jest w korzystnej cenie (Ja kupowałem w sklepie forumowicza zmienolej.pl) Odnośnie innych aspektów się nie wypowiadam bo się za bardzo nie znam.
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2010, 22:17
Posty: 341 (1/0)
Auto: Mazda 626GW 2001r. 2.0 FS + LPG red. Alaska, Hana2000 czerwona, LPGTech

Postprzez makovic » 25 lip 2014, 18:42

@up zawsze mnie ciekawią informacje na temat zmian oleju i spostrzeżeń użytkowników po zmianie :–) jeśli faktycznie po zmianie jest tak jak piszesz to dobrze świadczy to o nowej oliwie... Albo druga opcja... Moze źle świadczyć o poprzedniej ;–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2013, 12:49
Posty: 161 (1/6)
Skąd: Opole
Auto: Mazda 6 147km s-vt benzynka

Postprzez rafał88 » 31 lip 2014, 22:20

Wlejem teraaa po 5kkm Valvoline 10w40, cos Elf w nowej bance jest nieteges(moze nie tylko banka sie zmienila) albo silnik nie kolega, choc 2x14bara i 2x14.5 bara trzyma to lubi walnac niebieskiego bąka. Narazie silnik sie plukal i to konkretnie , plukanka z Wurth + 0.5l nafty i tak 40min i jeszcze przejazdzawka po tym z 10min . Cuda sie dzialy za autem po tym zabiegu :| Jutro jeszcze odpale na 30min. A w sobote jeszcze jezdza przejzadzawka i pozniej zmienie olej, i zobacze czy faktycznie takie to dobre jak mowia ludziska :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez zadra » 1 sie 2014, 10:45

plukanka z Wurth + 0.5l nafty i tak 40min i jeszcze przejazdzawka po tym z 10min


wyczytałeś taką "receptę" w instrukcji płukanki? :|
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3337 (41/89)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez kubsztyk » 1 sie 2014, 14:52

No co, kolega zafundował srogą lewatywę swojemu silnikowi :P
arafal21, chcesz powiedzieć, że płukałeś silnik przez 40 minut, po czym jeździłeś z tym wszystkim w silniku przez 10 minut, jutro chcesz odpalić na 30 minut, a w sobotę jeszcze pojeździć autem z tymi "dodatkami"..? Dobrze zrozumiałem..? :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki