Jaki olej wybrać?

Jaki olej używacie do Waszych silników?

Agip
5
1%
Amsoil
26
3%
BP
2
0%
Castrol
88
10%
Dexelia
176
20%
Elf
78
9%
Fuchs
5
1%
Gulf
3
0%
Liqui Moly
39
4%
Lotos
11
1%
Midland
4
0%
Millers
36
4%
Mobil
79
9%
Motorcraft
0
Brak głosów
Motul
93
10%
Orlen
9
1%
Petro Canada
3
0%
Royal Purple
0
Brak głosów
Shell
37
4%
Selenia
3
0%
Texaco
0
Brak głosów
Total
22
2%
Turdus
0
Brak głosów
Valvoline
143
16%
inne
26
3%
 
Liczba głosów : 888

Postprzez JapanBA » 16 lip 2014, 20:59

matthies napisał(a):co to PAO ?

Baza olejowa... podstawy by pisać i wypowiadać sie o olejach :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2012, 00:57
Posty: 391 (2/8)
Skąd: Łódź-Ozorków
Auto: Mazda Lantis CBA 98r.
Mazda Xedos 9 TA KL 01r.
Lexus LS 460 08r.

Postprzez Beny » 16 lip 2014, 21:06

Croom napisał(a):najtansze minerały z Trzebini .....
eee se wypraszam u mnie najlepsze oleje rozlewaja :D
Strasznie rozkminiacie temat,jakbym miał sie tak zastanawiać nad wyborem oleju to chyba bym nigdy nie zmienił :D
Zmieniłem z mobila na valvo a teraz wlałem motula.Wszystkie 10w40 i wychodzi na to ze motul najlepszy.Zużycie na prawie 3tys km zerowe,praca silnika ,spalanie itp bez zmian.Może nastepny wkoncu wleje full syntetyk.Przebieg 250tyś
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8676 (86/84)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez matthies » 16 lip 2014, 21:11

JapanBA napisał(a):Baza olejowa

w związku z tym, czyste PAO to czysta baza, czyli syntetyczny 100% ?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez makovic » 16 lip 2014, 21:16

Beny napisał(a):
Croom napisał(a):najtansze minerały z Trzebini .....
eee se wypraszam u mnie najlepsze oleje rozlewaja :D
Strasznie rozkminiacie temat,jakbym miał sie tak zastanawiać nad wyborem oleju to chyba bym nigdy nie zmienił :D
Zmieniłem z mobila na valvo a teraz wlałem motula.Wszystkie 10w40 i wychodzi na to ze motul najlepszy.Zużycie na prawie 3tys km zerowe,praca silnika ,spalanie itp bez zmian.Może nastepny wkoncu wleje full syntetyk.Przebieg 250tyś

W trzech moich poprzednich autach lalem motula i zawsze byłem zadowolony. Oczywiście z pewnego źródła. Czytając ten wątek widzę ze to fizyka kwantowa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2013, 12:49
Posty: 161 (1/6)
Skąd: Opole
Auto: Mazda 6 147km s-vt benzynka

Postprzez CLAU » 16 lip 2014, 21:19

PAO nie PAO, ja pisałem o karcie charakterystyki i róznicach.

Jeżeli Liqy jest 100% PAO to orlen jaki jest w takim razie ? Bo raczej nie estrowy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez JapanBA » 16 lip 2014, 21:34

Są karty charakterystyki i tam powinno być napisane, zawsze tez mozan napisać do producenta... orlento HC czyli baza mineralna.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2012, 00:57
Posty: 391 (2/8)
Skąd: Łódź-Ozorków
Auto: Mazda Lantis CBA 98r.
Mazda Xedos 9 TA KL 01r.
Lexus LS 460 08r.

Postprzez kubsztyk » 16 lip 2014, 23:30

CLAU napisał(a):Ten synpower z karty wynika, że jest tylko mineralny.

http://www.valvolinepolska.pl/karty/ole ... eos4pd.pdf

Obrazek

:|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez marcin255 » 17 lip 2014, 08:06

Ktoś tu pisał – patrzcie na kod odpadów
130205 Mineralne oleje silnikowe, przekładniowe i smarowe niezawierające związków chlorowcoorganicznych

130206 Syntetyczne oleje silnikowe, przekładniowe i smarowe

SynPower SAE 5W40 kod odpadu 130205

nawet DuraBlend FE 5W-30 kod odpadu 130205
a np. Mobil New Life 0W40 ( który ostatnio zalałem ) kod odpadu 130206
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez CLAU » 17 lip 2014, 15:01

O tym właśnie piszę więc JapanBA mylisz się. Ja piszę o orlenie syntetycznym, np Platinum 5w40.
Przecież napisałem tutaj wcześniej, że z kart odpadów wynika, że to oleje mineralne bo mają odpowiednią grupę. A Syntetyczne mają inną, 13 02 06 tak jak wspomniał marcin.

Wysłałem maile do LM i czekam na info od nich.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez Qropatfa » 17 lip 2014, 16:23

makovic napisał(a):Ja osobiście bym zmienił na 5w30. I wcale nie ma dexelie. Każdy dobrej firmy będzie dobry :–)


Dzięki, zaleję chyba ELF EVOLUTION SXR bo to ponoć DEXELIA w innym wdzianku. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2014, 20:08
Posty: 116 (0/1)
Skąd: RPZ
Auto: Mazda6 GG LF-DE 2006 2.0 MZR 151KM/180Nm |RX-8|A-Spec|Simota|

Postprzez petro » 17 lip 2014, 16:29

Właśnie taki kupiłem dziś do swojej Magdaleny :)
Obrazek
Obrazek
metal forever ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2012, 20:04
Posty: 1626 (57/76)
Skąd: Siemianowice Śl. /Kędzierzyn-Koźle
Auto: Mazda 3 Sport Kintaro
2.0 LF, 2007
ガソリン

Postprzez wtsz » 18 lip 2014, 09:31

Zalałem Motul 8100 X-clean C2. Po 10kkm jest ok. Nie wiem czy zostać przy niskopopiołowym?
Motule to HC? W karcie charakterystyki odpad 130206.
Diesel bez DPF-u.
Pozdrawiam wszystkich.
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2013, 14:52
Posty: 135 (0/1)
Auto: M6

Postprzez zadra » 18 lip 2014, 09:44

Diesel bez DPF-u.

jak bez DPF-u to po co przepłacać?
(założyłem,że niskopopiół jest droższy.. ;) )
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3337 (41/89)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez rajtkezjusz » 18 lip 2014, 13:13

marcin255 napisał(a):Ktoś tu pisał – patrzcie na kod odpadów
130205 Mineralne oleje silnikowe, przekładniowe i smarowe niezawierające związków chlorowcoorganicznych

130206 Syntetyczne oleje silnikowe, przekładniowe i smarowe

SynPower SAE 5W40 kod odpadu 130205

nawet DuraBlend FE 5W-30 kod odpadu 130205
a np. Mobil New Life 0W40 ( który ostatnio zalałem ) kod odpadu 130206


czyli wspomniana przeze mnie ,a wysmiewana COMMA Syner-G jest syntetykiem z krwi i kości :)
rajtkezjusz
 

Postprzez CLAU » 18 lip 2014, 13:51

Co nie znaczy, że to super wypasiony olej.
Do tej pory ludzie jezdzili na "mineralnych" wg karty Valvoline'ach i sobie chwalili, tak samo jak LM.
To są oleje PAO, czyli produkowane syntetycznie mimo wszystko. Zastanawiają tylko wpisy w kartach. Może inne są na estrach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez JapanBA » 18 lip 2014, 21:21

Które to te PAO?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2012, 00:57
Posty: 391 (2/8)
Skąd: Łódź-Ozorków
Auto: Mazda Lantis CBA 98r.
Mazda Xedos 9 TA KL 01r.
Lexus LS 460 08r.

Postprzez ZOOMik » 19 lip 2014, 00:25

makovic napisał(a):Czytając ten wątek widzę ze to fizyka kwantowa.

Nie obrażaj naukowców ;)

I mieszania w głowach ciąg dalszy…
marcin255 napisał(a):Ktoś tu pisał – patrzcie na kod odpadów

Te kody można sobie, za przeproszeniem, w buty włożyć – nie są żadną wiarygodną informacją, żadną gwarancją, że mamy do czynienia z olejem wyłącznie na bazie mineralnej jak również pełnym syntetykiem.

CLAU napisał(a):Do tej pory ludzie jezdzili na "mineralnych" wg karty Valvoline'ach i sobie chwalili, tak samo jak LM.
To są oleje PAO, czyli produkowane syntetycznie mimo wszystko. Zastanawiają tylko wpisy w kartach.

Nie no, napisz, że żartowałeś <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez Hubix » 19 lip 2014, 01:39

Witam

Przejechane 6 tys. km na PETRO CANADA.

Wracam do Mobila – dużo tańszy a zero różnicy.

Szacunek do ludzi którzy widzą zmiany po wymianie oleju <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez marcin255 » 19 lip 2014, 06:49

ZOOMik napisał(a):Te kody można sobie, za przeproszeniem, w buty włożyć – nie są żadną wiarygodną informacją, żadną gwarancją, że mamy do czynienia z olejem wyłącznie na bazie mineralnej jak również pełnym syntetykiem.

Sugerujesz ,że wszyscy producenci oszukują ? Z całym szacunkiem ale nie wydaje mi się żebyś miał jakiekolwiek podstawy do takiego stwierdzenia , jest to jakaś " poszlaka " na jakiej bazie jest wyprodukowany olej . UE jest bardzo restrykcyjna jeśli chodzi o odpady chemiczne więc skłaniałbym się do tego ,że jednak kod odpadu coś nam mówi ?
Mobil New Life jest na bazie 70 % PAO u nas jako syntetyk w NRD jako HC bo tam chyba napis syntetyczny może być powyżej 75% PAO co nie zmienia faktu że i u nas i u nich jest jako odpad oleju syntetycznego .
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez makovic » 19 lip 2014, 10:29

Hubix napisał(a):Witam

Przejechane 6 tys. km na PETRO CANADA.

Wracam do Mobila – dużo tańszy a zero różnicy.

Szacunek do ludzi którzy widzą zmiany po wymianie oleju <lol>

Według mnie różnice można zobaczyć chyba tylko jak zmienisz całkowicie klasę lepkości. Nie wiem czy wogole jest możliwe aby stwierdzić różnice (poprzez odsłuch i inne wrażenia z tym związane) zmieniając olej na oliwę innego producenta np motul na mobila itp., szczegolnie jesli jeden i drugi olej jest przypisany do tej samej klasy olejów. Natomiast jestem jak najbardziej sklonny się zgodzić z tym ze różnice można zobaczyć po przejechaniu wielu tysięcy kilometrów i rozebraniu silnika. Ale tego raczej nie robimy zbyt często ;–)
Marketing i sugestia to potężne narzędzia w rękach koncernów. Jeździłem na castrolu, motulu, mobilu, valvo, dexelii i wielu innych markach i nigdy specjalnej różnicy nie zauważyłem. A teraz linczujcie :-P pozdrawiam i miłej soboty ;–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2013, 12:49
Posty: 161 (1/6)
Skąd: Opole
Auto: Mazda 6 147km s-vt benzynka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki