Ciszej w dieslu Mazdy – Kalibracja wtryskiwaczy silnika

Postprzez Janusz626 » 28 mar 2014, 18:43

Piotreq, dlatego pytałeś o te ciśnienia pompy CR ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Pioteq25 » 28 mar 2014, 19:39

Na ciśnienie zwrócił mi uwagę Leoo jak porównaliśmy swoje logi z forscana. Rozwiązując problem z ciśnieniem udało się rozwiązać drugi z uruchomieniem kalibracji. Dzisiaj zrobiłem kalibrację za pierwszym razem.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez stonoga » 28 mar 2014, 21:35

Ile razy auto wchodziło na obroty? 3 czy 4 razy. Ja ja robiłem bez problemu wszedł w silnik w tryb ale obroty wzrastały 3 razy. Skoro robi dla czterech cisnień może powinien 4 razy silnik się wkręcać?
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2003, 14:12
Posty: 172 (0/1)
Skąd: Mielec
Auto: Mazda 626 GD 8V 2000i
Mazda 5 2.0 MZR-CD

Postprzez Pioteq25 » 28 mar 2014, 22:33

Silnik wchodzi trzy razy na obroty, ale zmienia ciśnienie wtrysków czterokrotnie. Kalibrują się wszystkie wtryski, bo widziałem zmiany współczynników między kalibracjami na wszystkich czterech wtryskach.
Zresztą jest potwierdzenie prawidłowej kalibracji pięciokrotnym mrugnięciem kontrolki świec.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez dobrzyn22 » 14 maja 2014, 20:40

Może ktoś napisać, na co i przy jakich ciśnieniach należy patrzeć , jeśli chodzi o wtryskiwacze, w programie FORSCAN ??

No i oczywiście jakie parametry są prawidłowe, a jakie świadczą o nadmiernym zużyciu wtryskiwacza i konieczności jego wymiany ?
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez duch1604 » 19 maja 2014, 21:09

Witam!
Zrobiłem wczoraj kalibracje wtryskiwaczy gdyż po kilkugodzinnym postoju po odpaleniu przez kilkanaście sekund wszystko było ok a potem auto zaczynało jakby przerywać a z tłumika biały dym. Prawdopodobnie wtryskiwacz odmawia posłuszeństwa. Sprawdzałem go na IDSie z 10tys km temu i mechanik mówił że jest już średnio wydajny na niskich obrotach, natomiast powyżej 1500rpm już trzymał się w normie. Dziś natomiast odpaliłem auto po nocy, pierwszy raz po kalibracji, jadąc już zauważyłem jakieś stuki. I na zimnym i na ciepłym motorze. Ale TYLKO jak mam wciśnięte sprzęgło albo wrzucony bieg. Na luzie tego nie ma, natomiast czy podczas zmiany biegu jak spadają obroty czy podczas hamowania silnikiem słychać wyraźne klepanie, w całym zakresie obrotów. Nie wiem czy ma to coś wspólnego ale jak już pisałem, wystąpiło to na 100% od razu po kalibracji. Dwumas mam oryginalny (tak sądzę) i nie ma jak do tej pory żadnych oznak jego końca także jego nie do końca biorę pod uwagę....
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2012, 22:31
Posty: 133 (0/1)
Skąd: Łapy/Bergen-Norwegia
Auto: Mazda 6 GG – 2.0 MZR-CD, RF7J, 133KM

Postprzez hubert0001 » 24 cze 2014, 18:59

Czy jeżeli wtryski będą w złym stanie np 1 będzie lał to nie przejdą pomyślnie kalibracji ? A tak wo gule jak sprawdzić dokładnie stan wtrysków ,podłączając pod komputer ?
Początkujący
 
Od: 28 gru 2013, 21:12
Posty: 17
Auto: mazda 6 GH 2008 r 140 km

Postprzez danielguliwerek » 3 lip 2014, 17:26

Koledzy ktorzy znaja moj problem..:D

Madzia byla w Aso Jaremko Wroclaw 1 dzien na diagnostyke silnika 3 godziny koszt jednej (212) zl <płacze> <płacze> Ale soedna.
Zrobili tak zwany przywracany system do ustawien fabrycznych korekt sprawdzeniu czujnikow zrobili KALIBRACJE! ale przy robieniu jej stierdzili ze 2 wtryski jakby sie przycinaly czy cos.... wiec nie rozumiem Panowie na forum mowia jasno jesli KALIBRACJA przejdzie wtryski sa ok... i po co szukac dalej we wtryskach?

twierdza ze jesli te stuki sie powtorza pomoze im czyszczenie ultra dzwiekami i sprawdzenie na st sadole pobierczym ktory ma dane DENSO a nie kazdy sprzet bosha to ma....
a moze zalac forte i wyjezdzic 2 butelki?>??


co sadzicie?
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2012, 11:28
Posty: 76
Skąd: Dzierzoniow
Auto: GG 2002–2007 Mazda6

Postprzez Miron-Ww » 9 lip 2014, 22:55

Jak masz padnięte wtryski to i 20 butelek Forte nie pomoże .
Żyję po to aby jeździć , jeżdżę po to aby żyć
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2010, 06:16
Posty: 136
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 , 2.3 Benzyna
2007r Lift

Postprzez Pioteq25 » 10 lip 2014, 18:55

Za 20 butelek forte kupisz nowy wtrysk i jeszcze zostanie na waciki :)
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez olson » 15 lip 2014, 13:46

Wydano forscan 2.1.18 beta (http://forscan.org/download.html)

...
+ Service function "Injector calibration" for:
Mazda 3 2.0 RF-T 2006 model year
Mazda 5 2.0 RF-T 2005 model year
Mazda 6 2.0 RF-T 2005 model year
...


Sprawdzałem, działa. Wykonałem pomyślnie w moim RF7J z 2007 (Forscan wykrywa jako 2005). Pozostaje pytanie, czy ta kalibracja to pełny setup, który wykonuje się przy pomocy IDS, czy też po prostu wywołanie tej samej procedury co przy uziemiania pinu. Raczej wydaje mi się, że to drugie, choć nigdy nie widziałem, jak robią to w ASO. Ale nie ma tego złego – przynajmniej nie trzeba już otwierać maski i bawić się z kabelkami :)
Początkujący
 
Od: 20 lut 2014, 14:36
Posty: 11
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD 143KM, 2007

Postprzez Janusz626 » 15 lip 2014, 17:01

No to masz fajnie bo w moim RF7J w GH opcja kalibracji jest ale nieaktywna niestety.....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Pioteq25 » 15 lip 2014, 17:56

Ale możesz kalibrować na "kabelek" :)
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Janusz626 » 15 lip 2014, 20:46

Tak [WINKING FACE]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez pawelsz » 23 lip 2014, 11:53

Dzisiaj dzwoniłem do Aso w Warszawie
Kalibracja wtryskiwaczy 280 zł.
masakra
Moze ktos wie gdzie mozna dokonac kalibracji ale nie w ASO ?
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2009, 12:02
Posty: 149 (0/1)
Auto: Mazda 6 GG 2.0 D 136km Top Sport 2005

Postprzez kubsztyk » 28 lip 2014, 11:34

Odkąd zacząłem stosować olej silnikowy do dwusuwów jako dodatek smarny do ON, czyli od jakiegoś roku, i zauważyłem, że zaczęła się wykonywać autokalibracja wtryskiwaczy. Dzieje się to raz na kilkaset kilometrów, ale przeważnie gdy jest ciepło na zewnątrz, tj. minimum 15-20*C i po dobrym zagrzaniu silnika. Po zatrzymaniu auta i chwilowym postoju na biegu jałowym silnik zaczyna cyklicznie pracować jakby pod obciążeniem, jak traktor, a wtryskiwacze wydają metaliczny dźwięk, obroty bardzo delikatnie falują. Trwa to kilkanaście – kilkadziesiąt sekund, po czym ustaje, a silnik zaczyna chodzić ciszej. Jako że jest to podobno wręcz niespotykana procedura, stąd też moje pytanie:
Czy występowanie tego zjawiska jest jakimś powodem do zmartwień?
Ostatnio edytowano 28 lip 2014, 14:08 przez kubsztyk, łącznie edytowano 3 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Janusz626 » 28 lip 2014, 11:44

Nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez dobrzyn22 » 28 lip 2014, 22:12

kubsztyk napisał(a):Jako że jest to podobno wręcz niespotykana procedura, stąd też moje pytanie:
Czy występowanie tego zjawiska jest jakimś powodem do zmartwień?


u mnie ostatnio też się to pojawiło i to kilkukrotnie na przestrzeni może 1 roku ( a wcześniej nie było tego nigdy). Oczywiście wiedząc o co chodzi, nie "przeszkadzałem" w kalibracji i dawałem jej dojść do końca.
Jednak czy to automatycznie, czy też kalibracja wymuszona(kabelkiem) – zawsze słyszałem tylko i wyłącznie 3 x podniesione obroty...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez kubsztyk » 28 lip 2014, 22:19

U mnie obroty nie skaczą, tylko silnik zaczyna chodzić jak pod obciążeniem np. jak przy załączającym się wentylatorze klimy, a wtryskiwacze wydają dźwięk jak kombinerki trzymane w dłoni i uderzane młotkiem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez dobrzyn22 » 28 lip 2014, 22:32

może się źle wyraziłem, ale brzmi to tak samo, z całą pewnością <spoko>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6